Szymon M.

Szymon M. Kierownik działu IT

Temat: Ciekawostka z HelpDesku

Witam,
dzisiaj rozbawiła mnie informacja jaką otrzymałem z HelpDesku WA-PRO cyt. „to zamierzone działanie mające na celu ułatwienie dodania kontaktu”.

Kwestia dotyczy pola tekstowego „Nazwisko” okienka „Dodawanie kontaktu kontrahenta”. Automatycznie zbindowana jest tam nazwa Kontrahenta co wg mnie jest kompletną bzdurą, ponieważ jeżeli nawet kontrahent ma nazwisko w nazwie swojej firmy to pracowników może mieć wielu. ( i zazwyczaj mają oni różne nazwiska :-) ). Jeżeli nawet ta funkcjonalność ma ułatwiać życie to powinna mieć parametr z możliwością jej wyłączenia.

Poniżej przykład z bazy DEMO:

Obrazek


Pozdrawiam
Szymon :-)Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.07.15 o godzinie 20:30
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Ciekawostka z HelpDesku

I co w tym dziwnego?
Przez lata użytkownicy ten ekran używali tylko i wyłącznie do wpisywania numeru, a że jakieś pole miało się uzupełnić poza numerem dodane zostało nazwisko - jak widać po tylu latach używania aplikacji nagle wpadło jedno pytanie dlaczego tak jest :)
Szymon M.

Szymon M. Kierownik działu IT

Temat: Ciekawostka z HelpDesku

Krzysztof S.:
I co w tym dziwnego? => dla mnie brak w tym składu i raczej żadne to udogodnienie, jednak tak jak na wstępie zaznaczyłem rozbawiła mnie odpowiedź jaką usłyszałem :)

jak widać po tylu latach używania aplikacji nagle wpadło jedno pytanie dlaczego tak jest => pytania zapewne były, są i będą ale w większości przypadków sam sobie na nie odpowiadam :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.07.15 o godzinie 22:35
Adam Polech

Adam Polech Główny Architekt
Oprogramowania,
Asseco Business
Solution...

Temat: Ciekawostka z HelpDesku

To Pan dzisiaj poruszył cały serwis z tego powodu....
:) Gratulacje!
Działanie programu zamierzone, często nazwa kontrahenta jest wprowadzana z nazwiska bo tak
łatwiej identyfikować, a w nazwie pełnej dopiero to co ma być na fakturze.
Wprowadzając kontakt celowo podpowiadamy, ale jak nie pasuje to jedno naciśnięcie klawisza
Delete i po kłopocie.
Szymon M.

Szymon M. Kierownik działu IT

Temat: Ciekawostka z HelpDesku

Sprawa ujawniła się dość przypadkowo, ponieważ trafił mi się delikwent, który zapisywał dane kontaktowe nie wprowadzając nazwiska (pozostawał nazwę firmy) dlatego chciałem to wyjaśnić.
Sprawę wrzucimy do kategorii „humor” ;-)

Następna dyskusja:

ciekawostka-kuriozum - pros...




Wyślij zaproszenie do