Alicja S.

Alicja S. Specjalista ds.
monitorowania
należności i
windykacji

Temat: Błędne sumowanie

Dzień dobry, ciekawostka.
Po dodaniu wartości brutto z kilku zamówień system podaje inną wartość niż po dodaniu tych samych wartości np. na kalkulatorze. Skąd takie rozbieżności?
Konkretny przykład na zdjęciu.


Obrazek
Rafał M.

Rafał M. Dyrektor ds. Asseco
WAPRO ERP, Asseco
Business Solutions
...

Temat: Błędne sumowanie

Podsumowanie zamówień sumuje pozycje liniowo a nie tak jak obliczane to jest na dokumencie, dla którego istotne jest ustawienie netto / brutto. Tu widzimy że sumowanie jest wg wartości brutto a zapewne zamówienia wystawiane są w trybie liczenia od netto. Zatem suma brutto zamówienia będzie inna niż suma brutto pozycji zamówienia. Jeśli zamówienia wystawiane są od netto to suma zamówień od netto zgodzi się co do grosza. Analogicznie jak zamówienia będą wystawiane od brutto to podsumowanie brutto zgodzi się co do grosza. Stąd też opcje w podsumowaniu netto/brutto sugerujące jakiego rodzaju (jak wystawiane) dokumenty chcemy podsumować. Zamówienie może być zrealizowane na paragon, który zawsze liczony jest od brutto zatem jeśli wystawione będzie w trybie liczenia od netto też mogą pojawić się takie rozbieżności.
Alicja S.

Alicja S. Specjalista ds.
monitorowania
należności i
windykacji

Temat: Błędne sumowanie

Oczywiście ma to sens, natomiast wydaje się, że różnica 0,86 zł to dość sporo. Intuicyjnie takie podsumowanie w zamówieniach powinno działać na zasadzie kalkulatora.

Problem ma charakter czysto akademicki: konsternacja nastąpiła w momencie, kiedy klient chciał poznać orientacyjnie kwotę jaką będzie musiał za zamówienia zapłacić, a z systemu wyszła mu suma inna niż po podliczeniu "na piechotę". Pro-formy wystawiły się zgodnie z wartością brutto każdego z tych trzech zamówień.
Dziękuję za wyjaśnienie tego zjawiska.

Następna dyskusja:

Koszty są błędne




Wyślij zaproszenie do