Temat: Błąd connection lost

Dzień dobry,

Zaktualizowałem program Wapro Aukcje do nowej wersji 8.80.0. Po aktualizacji program zaczął zwracać błąd "connection lost 100353".

Błąd pojawia się podczas synchronizacji jak i podczas ręcznego przenoszenia zamówień nieprzeniesionych automatycznie.
Wapro zrzuca winę na Allegro.
Allegro nie bierze odpowiedzialności za aplikacje zewnętrzne.
Występowanie błędu podczas przenoszenia zamówienia z Aukcji do Maga sugeruje, iż problemem nie jest łączenie przez API z Allegro jak sugeruje IHD Wapro a coś innego.

Wapro odmawia udzielenia pomocy, pozostawiając naszą firmę bez naprawy błędu od 21.10.

Błąd przenoszenia zamówień powoduje opóźnienia z w realizacji zamówień.
Zamówienia nie wychodzą w deklarowanym terminie.
Klienci są niezadowoleni a firma ponosi straty wizerunkowe i finansowe za opóźnienia w realizacji zamówień.

W dzisiejszych czasach pomoc mogłaby się odbyć natychmiastowo, poprzez zdalną interwencję lub rozmowę telefoniczną.

Nic z takich sposobów pomocy, nie zostało zaproponowane.
Po korespondencji przez IHD pozostaje mi tylko czekać na naprawę przez bliżej nieokreślony czas i pocieszać się faktem, iż "Problem został zgłoszony do Działu Programistów, numer zgłoszenia to WEC-3834."

Czy ktoś ma podobny problem z takim błędem w programie?
Czy Was też IHD Wapro nie obsługuje w sposób, którego oczekujecie?

Pozdrawiam,
Michał Szymczykiewicz
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Błąd connection lost

Panie Michale - życzyłbym sobie, żeby pisząc publicznie posty trzymał się Pan prawdy a nie półprawdy
Zgłoszenie zostało przesłanie nie 21 tylko 24 to po pierwsze.
Po drugie nigdzie w korespondencji nie widzę informacji, że zrzucamy winę na allegro tylko wyjaśniliśmy czego komunikat dotyczy - to samo opisało Allegro.
Komunikat dotyczy zrywania połączenia do API, które owszem nawiązuje aplikacja Aukcje a odbiorcą jest Allegro i dokładnie na tym styku jest jakiś problem. Nie mniej jednak musi Pan mieć świadomość, że aukcje uruchomione są w konkretnym ekosystemie, który nazywa się Windows jego określona wersja, konfiguracja oraz to jakie poprawki Windows są zainstalowane.

Po trzecie nigdzie Wapro nie napisało, że odmawia Panu wsparcia...

Ale jak już półprawdy mamy za sobą to do meritum...

Odkąd Allegro dawno temu przekazało informację, że wymagane do połączenia jest używanie protokołu TLS 1.2 to od kilku lat program WYMUSZA taki protokół. Co oznacza WYMUSZA? Przekazuje w trakcie wysyłania żądania do systemu Windows komunikacji wskazówkę, że chcemy używać takiego właśnie poziomu bezpieczeństwa a czy to jest obsłużone to właśnie zależy od tych czynników.

Przesłał Pan informację o systemie operacyjnym dział testów wykonał u nas taką weryfikację w dniu dzisiejszym na Windows Server 2019 i ani razu taki błąd się nie pojawił. Poprosiłem dzisiaj help desk i pozyskanie od Pana informacji czy uruchamiając proces synchronizacji nie na serwerze tylko na innym komputerze np. klienckim z Windows 10/8.1 czy Windows 11 z poziomu programu czy taki sam błąd Pan otrzyma - to pozwoli odpowiedzieć na pytanie czy problem dotyczy całego środowiska u Pana czy też połączenia z jednego komputera.

Ten błąd występuje w tej chwili tylko u Pana (bazuje na zgłoszeniach z help desku) nikt takiego problemu nie zgłasza i jak widać póki co tu też nikt go nie potwierdził, a mamy wielu klientów korzystających z aplikacji. Zatem musimy skupić się na wymianie informacji co do środowiska i zawężaniu możliwych przyczyn. Poprosiłem także dzisiaj w zadaniu o skorelowanie po Pana stronie czy przypadkiem aktualizacje wersji Wapro Aukcje nie zgrały się z aktualizacjami Windows Update. Wykryliśmy ostatnio inny przypadek, że nowa wersja .NET Framework 4.8.1 publikowana przez Microsoft jako opcjonalna poprawka powodowała poważne problemy ze środowiskiem Windows. Microsoft po kilku dniach w dniu dzisiejszym wydał sam do tego kolejną poprawkę naprawczą.

Podsumowując, analizujemy ten problem i staramy się pomóc ale nie jest to problem z kategorii wszystkim nie działa bo coś popsuliśmy i wiemy co zmienić/odkręcić - szukamy czegoś specyficznego co powoduje błąd u Pana a nie występuje ani u nas na środowiskach testowych ani u klientów (przynajmniej z tym drugim nie mamy wiedzy w tym momencie).

Proszę kontynuować przekazywanie wszystkich informacji oficjalnym kanałem zgłoszenia jak dotychczas czyli przez IHD bo ja osobiście nie śledzę GL od wielu lat i tu raczej problemu nie będziemy rozwiązywać.
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Błąd connection lost

Proszę przejrzeć jeszcze te posty https://pit.dobry.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=17150&s... dotyczy zupełnie innej aplikacji błąd ten sam API MF tym razem. Wielu użytkowników koreluje powstanie tego samego problemu z antywirusem, który po aktualizacji może nagle rozpoznawać to jako zupełnie nowa aplikacja i blokować połączenia. Sam antywirus lub jego aktualizacja mogła być zainstalowana dużo wcześniej ale po aktualizacji Aukcji wykrywa to jako nowa wersja produktu i reaguje zbyt mocno.
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Błąd connection lost

Odpisze sam sobie dla potomnych. Aktualizacja .NET frameworka rozwiązała problem w tym środowisku.

Temat: Błąd connection lost

Dzień dobry,

po dwóch miesiącach problem wrócił.

Tym razem, aktualizacji NET Framework nie pomaga.

Temat: Błąd connection lost

Dzień dobry,

wygląda na to, że po wypuszczeniu przez Wapro poprawki coś się schrzaniło.

Komunikacja z IHD bardzo utrudniona, bez odzewu od kilku dni.

Odpowiedzi zdawkowe nie rozwiązują problemu.
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Błąd connection lost

Panie Michale - korespondencja z serwisem trwa i znowu stosuje Pan w swoich wypowiedział nieprawdę.
Zgłosił Pan problem, że się zaczęło pojawiać 23.01 o godzinie 10:00 pisząc, że ten problem powrócił od kilku dni a poprawka aukcji została opublikowana 23.01 o godzinie 12:05 i co ciekawe z innego zgłoszenia wynika, że u Pana ona się nie wgrała tego dnia tylko zdaje się dopiero w środę jak zgłosił Pan problem zapisu parametru wysyłki faktur.
Proszę zatem mnie oświecić jakim cudem niby aktualizacja, której Pan nie miał miała spowodować powrót tego problemu u Pana?

Z informacji jakie Pan przekazał do help desku wynika także, że ma Pan błędy w trakcie instalacji .net framework. Dział help desk nie zajmuje się wspieraniem klientów w instalacjach systemów operacyjnych i aktualizacji, które mają do wgrania w systemie. W związku z tym, że problem pojawił się niezależnie od ostatnich aktualizacji, proszę sobie zweryfikować w systemie jakie aktualizacje Windows zostały wgrane do systemu od dnia kiedy w Pana ocenie przywróciły problem (przypomnę, że ostatnio rozwiązaniem też była aktualizacja .net frame work a nie aktualizacja programu). Jeśli nie wie Pan jak to wykonać to proszę skorzystać z pomocy jakiejś osoby, która będzie w stanie biegle takie kwestie sprawdzić bo mowa o systemie serwerowym, który jednak wymaga pewnych kompetencji w tym zakresie.

Alternatywa do wyeliminowania na serwerze problemów z komunikacją to zweryfikowanie czy podobne problemy obserwuje Pan w module nadawania paczek, które korzystają również z różnych webservice.

I napiszę ponownie to co już podałem wcześniej - ja ze swojej strony nie monitoruje tego wątku na GL w tej kwestii natomiast nie chcę być obojętny na przeinaczanie faktów i publikowanie nieprawdziwych informacji.
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Błąd connection lost

I żeby nie było - ponownie odsyłam do wyszukiwarki - w internecie mnóstwo wpisów na temat tego błędu
https://pit.dobry.pl/forum/viewtopic.php?t=17150
tu przykładem mcafee, który blokuje połączenie, więc na prawdę warto się pochylić co tam jest poinstalowane i skonfigurowane na serwerze bo jest Pan jedynym klientem z tego typu problemem w tej chwili.
Serwis nie udzieli dokładnej odpowiedzi jakiej zapewne Pan oczekuje nie znając kompletnie serwera i tego co na nim jest.
Z poprzedniej korespondencji też nie udzielił Pan odpowiedzi czy problem występuje tylko na serwerze a czy uruchomienie synchronizacji na końcówkach na innym systemie powoduje takie same problemu u Pana.

Następna dyskusja:

WF-Mag Dos błąd ntvdm 99%




Wyślij zaproszenie do