Michał Majewski

Michał Majewski właściciel, MWM

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Witam,
w dniu wczorajszym, nie wiadomo dlaczego, we wszystkich zamówieniach wszystkie dane z pola UWAGI zostały skasowane i uzupełnione liczbą 586. Dotyczy to zamówień do dostawców i odbiorców, zamówień ze wszystkimi statusami. W aktywności użytkowników nie ma śladu informującego o edycji, w przeglądzie zamówień przy opcji "Wykonane zmiany" również. Co mogło być przyczyną i jak odzyskać te dane?
Właśnie sprawdziłem, że dotyczy to wszystkich magazynów, więc niemożliwe, żeby ktoś pracowników to zrobił, ponieważ nie mają dostępu do magazynów.Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.11.16 o godzinie 08:30
Adam Polech

Adam Polech Główny Architekt
Oprogramowania,
Asseco Business
Solution...

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

To jest mało prawdopodobne aby jakaś standardowa funkcja w magu to zrobiła.
Zapewne jest jakaś zewnętrzna integracja...
Michał Majewski

Michał Majewski właściciel, MWM

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Panie Adamie, nie ma. Jedyne co jest podpięte pod bazę do moduł UPS no i Mistral, ale jest nieaktywny od 2 lat z uwagi na brak licencji (niekompatybilne wersje). Poza tym tak jak pisałem dotyczy to wszystkich magazynów. Jakiś dramat, muszę odpalić archiwum z 28.11 i przepisać ręcznie uwagi z kilkuset zamówień.
Szymon M.

Szymon M. Kierownik działu IT

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Z kopii to da się to odzyskać nie przepisując całości. Trzeba to zlecić komuś kto wie jak to zrobić, bez tracenia czasu na mozolne przepisywanie.Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.11.16 o godzinie 11:41
Adam Polech

Adam Polech Główny Architekt
Oprogramowania,
Asseco Business
Solution...

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

No właśnie, moduł UPS i Mistral zapewne instalują do bazy własne triggery i procedury.
Nigdy nie wiadomo co się może wykonać, często w wyniku zaistnienia jakiegoś układu danych w jednej z tabel.
S K.

S K. serwisant

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Witam,
Miałem to samo i to kilka razy. Zgłaszałem do wapro ale nie potrafili rozwiązać problemu. Kasowały sie uwagi z zamówień, cyfra która sie uzupełniły uwagi to jakaś cyfra z uwag ostatniego zamówienia które zostało zapisane przed fatalna zmiana. Jedyne co zauważyłem to zdarzało sie to prawdopodobnie jak w uwagach ktoś wpisywał -- (dwa myślniki), nie zawsze, co dalej nie wiem. Sytuacja miała miejsc z 10 razy. Po wymogu aby nie wpisywali podwójnych myślników problem zniknął.

Żadnych dodatkowych modułów nie posiadam.Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.12.16 o godzinie 16:13
Michał Majewski

Michał Majewski właściciel, MWM

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Dziękuję za informację. Ciekawe co Panowie z Wapro na to?
Sprawdziłem - jedyne zamówienie, z którego nie wykasowało uwag to faktycznie to z dwoma myślnikami - pracownik wpisując tel. kontaktowy tak akurat wpisał. Nie wiem tylko, w którym momencie się stała ta katastrofa - ale trochę to potestuję.Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.12.16 o godzinie 17:21
Adam Polech

Adam Polech Główny Architekt
Oprogramowania,
Asseco Business
Solution...

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Chętnie to poprawimy, tylko że nie możemy tego w żaden sposób uzyskać...Testujemy różne kombinacje. Z dwoma myślnikami również...
Może jakieś eksporty-importy są wykonywane?Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.12.16 o godzinie 18:09
S K.

S K. serwisant

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Czyli jednak dwa myślniki może mają coś do tego. Dodam, że u mnie zastępowane we wszystkich zamówieniach było również pole nr zam klienta z tego feralnego zamówienia. Nie wiem w jakim momencie następuje update (czy przy zapisaniu zamówienia - najprawdopodobniej wtedy). Jakkolwiek nigdy nie udało mi się powtórzyć takie zachowania naumyślnie - również testowałem różne kombinacje, a użytkownicy dodających feralne zamówienia też nie byli w stanie powtórzyć do dokładnie robili., Może oprócz myślników coś jeszcze musi tam być? Jedynie co mi się skojarzyło to że myślniki w SQL robią za komentarz - może to coś w rodzaju jakiegoś SQL Injection,Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.12.16 o godzinie 20:16
Adam Polech

Adam Polech Główny Architekt
Oprogramowania,
Asseco Business
Solution...

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Też tym tropem poszliśmy, ale jak na razie nici z poszukiwań...
Testy trwają.
Piotr Cieniak

Piotr Cieniak Właściciel DeltaNET

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

U nas dzisiaj to samo.
Pracownik wpisał numer telefonu do klienta i użył 2 myślników ("123456789 --").
Wszystkie wcześniejsze rekordy zamówień w polu uwagi zostały nadpisane tym numerem ("123456789").
Wrr...
3,5 roku i nie naprawiony taki błąd ?
Wystarczy wpisać jakąkolwiek liczbę i dwa myślniki w uwagach i we wszystkich rekordach w uwagach zapisuje się ta sama liczba !!
Sprawdzone wielokrotnie !!Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.05.20 o godzinie 01:18
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Jeśli jest to sprawdzone wielokrotnie to proszę o pokaz na żywo przez team viewer albo nagranie filmiku, który to obrazuje.
Właśnie wykonałem testy na kilku zamówieniach z różnymi kombinacjami cyfra --, cyfra -- spacja itp. łącznie z kopiowaniem od Pana konkretnej wartości z opisu 123456789 --
Ani razu takiego efektu nie uzyskałem.
Adrian G.

Adrian G. Database Developer

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Piotr C.:
3,5 roku i nie naprawiony taki błąd ?
Wystarczy wpisać jakąkolwiek liczbę i dwa myślniki w uwagach i we wszystkich rekordach w uwagach zapisuje się ta sama liczba !!
Sprawdzone wielokrotnie !!

Jaka to wersja Maga?
Piotr Cieniak

Piotr Cieniak Właściciel DeltaNET

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Pokrótce:
1. Nowe zamówienie
2. Pisujemy w pole uwagi wartość "0--"
3. Wybieramy kontrahenta (np. "Sprzedaż detaliczna").
4. Wybieramy jakąś pozycję na zamówienie.
5. Zapisujemy.
Teraz we wszystkich zamówieniach pola uwagi mają wartość "0".
Wersja 8.40.6
Proszę wybaczyć, ale nie mam czasu na nagrywanie.
Adrian G.

Adrian G. Database Developer

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Muszę potwierdzić - i to na wersji 8.51.0. Kluczowa jest kolejność - najpierw wypełnienie pola "UWAGI", dopiero później wybór kontrahenta. Jeśli kontrahenta wybierzemy w pierwszej kolejności, a uwagi uzupełnimy później, to taki błąd nie występuje.Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.05.20 o godzinie 13:28
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Tak potwierdzam i ja - bardzo dziękuję za opis w zupełności wystarczy.
Przyznam, że nigdy nie robiłem w testach operacji najpierw wpisywania uwag a dopiero uzupełniania nagłówka dlatego do tej pory nikt z nas tego nie potwierdził bo kolejność bardzo nielogiczna co nie zmienia faktu, że powodująca błąd.

Dziękuję jeszcze raz.
Adam Polech

Adam Polech Główny Architekt
Oprogramowania,
Asseco Business
Solution...

Temat: Automatyczne skaoswanie pola UWAGI dla wszystkich zamówień !

Błąd namierzony i poprawiony.
Poprawka poszła na WAPRO Update.

Następna dyskusja:

Problem z drukowaniem wszys...




Wyślij zaproszenie do