Andrzej Siemion

Andrzej Siemion Firma prywatna

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Witam,
Dziś dokonałem aktualizacji WAPRO Aukcje z 8.50.0 na 8.50.2.

1. Wszystkie transakcje zostały zdublowane:
Kolumna - Id transakcji - dla pierwszego zamówienie posiada wartość : 1145627007
a dla zdublowanego: 1629f702-3138-11ea-863e-435ff0e029f1
Jedno i drugi jest jako opłacone - gdybym nie zwrócił uwagi to do klienta poszłyby dwie paczki .

2. Zamówienia od 6 do 10 stycznia, które zostały już zrealizowane ( do 10 stycznia ) znalazły się do ponownej realizacji - z wartością 36 znaków w kolumnie Id t.ransakcji.

Proszę o informację, czy mam źle ustawiony jakiś parametr, czy jest błąd w programie.

Z poważaniem
Andrzej Siemion
Krzysztof Romaniuk

Krzysztof Romaniuk Właściciel,
KlinikaAGD.pl

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

U nas dokładnie to samo tylko, że dodatkowo

1) 1 konto synchronizacja wstrzymała się na 16/12/2019 i nie ciągnie już powielonych, ale też nie ciągnie bieżących zamówień (duże konto 20000 aukcji) Małe konto (2000aukcji) pociągnął wszystkie aukcje. Od 15/11/2019 są zdublowane. Przestały się dublować 12/01/2020 godzina 20:30 wtedy robiliśmy aktualizację

2) Zamówienia z nową numeracją zawierają wielokrotnie powielone te same pozycje. Pozycje nie dublują się dla zamówień z 13/01/2019 od godziny 6:00

Serwis chciał żebyśmy przesłali bazę (250GB) tylko nie wiem po co skoro problem jest globalny, a nie lokalny. Rozmawiałem jeszcze z innymi osobami które mają dokładnie to samo.
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Problem wynika z faktu, że koledzy z Allegro niestety nie zachowali spójności przy zmianie API.
W efekcie aplikacje po aktualizacji odpytywały API wg kolejności tak jak podane było to w starym API (kończąc na ostatnim zsynchronizowanym zamówieniu). Niestety wbrew pierwotnym zapewnieniom ID nie miało zachowanego ciągu numeracji przez co program pobrał kolejne zamówienia bo tak wynikało z logiki aż do momentu kiedy nowe API przeskoczyło do swojej puli numeracji - stąd wynika efekt że do pewnej godziny jest źle a po niej dobrze.

Wprowadziliśmy w zeszłym tygodniu dodatkowe zabezpieczenie na około polegające na tym, że ustalamy nowy punkt startu na podstawie ostatniego zakupu z poprzedniego API, ale to nie jest metoda "by design" więc ma to ryzyko, że nie u każdego może zadziałać.
Z racji tego też że stare numery mają postać numeryczna a nowe postać guidów to nie ma jednoznacznej metody porównania. Bazowanie na jakiejś kombinacji data+kwota+login też jest obarczona ryzykiem bo nie ma gwarancji, że klient sam nie zamówił 2 razy w oddzielnych transakcjach tego samego towaru 1 szt. lub domówił drugim zamówieniem to samo w innym kolorze w tej samej cenie.

Podsumowując, niestety jest to problem przejściowy, który nie występuje u każdego klienta (w większości to są klienci z dużą ilością transakcji. Zabezpieczenie z tego co wiem działało u części klientów jeśli udało się wykonać mapowanie pomiędzy starym i nowym API.
Nie mniej jednak jedyne co na ten moment mogę zrobić to przeprosić za zamieszanie bo faktycznie sytuacja jest pewnie frustrująca i mogła wprowadzić zamieszanie, niestety nie mamy 100% szansy zabezpieczenia się przed tym bo nawet jak użytkownik skasowałby konto w programie i wykonał synchronizację początkową od nowa to problem byłbym dokładnie taki sam czyli program pobrał by ze starego API dane z ostatnich 60 dni bo teraz sztucznie ograniczyliśmy to do ostatnich 7 dni.
Krzysztof Romaniuk

Krzysztof Romaniuk Właściciel,
KlinikaAGD.pl

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Dzień dobry, problem dubli jest jakoś do rozwiązania mimo że czasochłonny ale jeżeli AUKCJE SIĘ NIE POBIERAJĄ tak jak u nas to nic nie możemy zrobić

na jednym koncie stanęły na 16/12/2019 godzina 21:18 i nie pobiera ani zdublowanych z nowymi numerami, ani żadnych nowych zamówień złożonych od wczoraj od 19:43

Drugie (małe konto) pobrało w całości i teraz się ściągają.

Od wielu godzin na dużym koncie nie dociągnęło nic (coś gdzieś się zablokowało i nie idzie dalej) Jest jakiś pomysł na odblokowanie żeby pobierało nawet z dublami ?Ten post został edytowany przez Autora dnia 13.01.20 o godzinie 13:36
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Nie mam sygnałów aby u kogoś się zupełnie nie pobierały te aukcje, więc musiałbym zerknąć ewentualnie bezpośrednio u Was na bazie co się dzieje, bo może program przetwarza dziennik ze zmianami w aukcjach.
Krzysztof Romaniuk

Krzysztof Romaniuk Właściciel,
KlinikaAGD.pl

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

z serwisu dostałem link do poprawki która podobno coś oczyszcza

"Dodatkowo przesyłam poprawkę do wgrania na bazę, która oczyszcza tabelę tymczasową programu."

zapraszam do zerkania. Udostępnić TeamViewer ? tak jak kiedyś pisałem w innym wątku baza 250GB przesłanie za długo potrwa :(
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Inna sprawa jest taka, że konta są przetwarzane po kolei, jeśli zatem jedno konto się cały czas synchronizuje a drugie nie (nie wiem jaka jest ich kolejność w programie) to albo na drugim jest jakiś błąd, który widoczny powinien być w logu aplikacji lub w systemie windows w logu, w zależności od tego jak synchronizujecie czy z programu czy z usługi.
Nie mniej jednak można włączyć synchronizację konta i zobaczyć czy jakieś zdarzenia się przetwarzają kolejno.
Krzysztof Romaniuk

Krzysztof Romaniuk Właściciel,
KlinikaAGD.pl

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Jest jakaś dokładniejsza instrukcja jak te logi znaleźć i podejrzeć? W dzienniku synchronizacji niewiele widzę. Uruchomiona jest usługa. Próbuję też synchronizować ręcznie i na dużym koncie bez zmian


Obrazek


Obrazek
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

No to w teorii wg logów wygląda, że proces się zaczyna i kończy poprawnie na tym koncie.
Wysłałem wiadomość PW
Krzysztof Romaniuk

Krzysztof Romaniuk Właściciel,
KlinikaAGD.pl

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Dzień dobry, przesłałem inf. na prv

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Dzień dobry,

Zaktualizowałem program Aukcje z wersji 8.50.0 do wersji 8.50.2 wczoraj o godz. 18.00.

Początkowo przeniosły się jedynie zamówienia nowe tj. od godz. 12.00 do 18.00.
Synchronizację włączyłem ręcznie z poziomu okna aukcji.
Wydawało się, że nie będzie problemu ze zdublowaniem.
Spodziewałem się, że w przeciągu od godz. 12 do godz. 16 wypuszczą Państwo poprawkę rozwiązującą problem zdublowania zamówień, zgłoszonego przez inne firmy ok. godz. 12.
4 godziny pracy IHD wydawałoby się czasem wystarczającym na rozwiązanie tego problemu.

O godz. 23.00 ustawiłem synchronizację ciągłą z poziomu okna konfiguracji.
Rano okazało się, że do Maga wskoczyło 701 zamówień zdublowanych od dnia 07.01 do 13.01.
Zamówienia w miarę prosto udało się zamknąć, ale dodatkowo, do tych zamówień wskoczyły dokumenty finansowe bank przyjmie w ilości 573 sztuk.
Rozrachunków do tych dokumentów nie rozliczę w sposób grupowy.
Co więcej, z powodu powielenia zamówień zamknęły się aukcje, do których miałem ustawioną opcję wyłączania w przypadku ilości dostępnej = 0.
170 aukcji, które teraz będzie trzeba wznowić ręcznie.
W tej chwili grozi nam możliwość podwójnej realizacji zamówień.

Proszę o informację w jaki sposób rozróżnić, które zamówienia są zdublowane, a które do realizacji oraz jak mogę grupowo rozliczyć rozrachunki powstałe w wyniku błędnej synchronizacji.

Obawiam się, że problem powielania może się jeszcze powtórzyć przy ponownym włączeniu synchronizacji. Jest ryzyko, że zaczną wskakiwać zamówienia stare np. z listopada, czy grudnia.

Problemy z synchronizacją zdarzają się przy każdej modyfikacji Allegro po stronie API.
W poprzednich sytuacjach synchronizacja stawała bez przeniesienia zamówień.
W zeszłym roku w styczniu i czerwcu błędy synchronizacji powodowały brak możliwości realizacji zamówień przez 1-2 dni.

Pozdrawiam,
Michał SzymczykiewiczTen post został edytowany przez Autora dnia 14.01.20 o godzinie 09:11
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Poprawka, o której Pan pisze na próbę rozwiązania nie dublowania aukcji była wydana w zeszłym tygodniu. Jeśli aukcje się zdublowały to znaczy, że program nie pobrał odpowiedniego mapowania - tak jak pisałem to nie jest żadna oficjalna funkcja API Allegro i robiliśmy ją na około jako próbę rozwiązania problemu.
Początkowo z naszych testów na kilku produkcyjnych bazach wyglądało, że to działa. Wczoraj u Pana Krzysztofa też aukcje się powieliły i mogę podejrzewać, że jest to spowodowane rozbieżnościami działania dzienników. Stare API miało tylko 8-9 dni danych a nowe ma 60 dni. Domyślnie jak odpytujemy dane po aktualizacji to API zwraca właśnie dane z 60 dni ale ma pozmieniane numery zdarzeń zakupowych o czym pisałem wyżej. Podejrzewam, że przy dużej ilości transakcji jak próbujemy ustalić ten prawidłowy numer to po prostu stary dziennik już nie ma takich danych i stąd efekt, że nie u każdego klienta to działa, ale nie ma obawy,że to będzie występowało za każdym razem.

Zdublowane, które nie są do realizacji są zapewne z wczoraj/ew. z weekendu - to już Pan wie w jaki sposób realizujecie zamówienia czy wczoraj do momentu aktualizacji były one zrealizowane czy też nie. Skupiłbym się na datach lub posortował po kliencie wtedy będą się kolejno układały jedno pod drugim w zadanym zakresie dat.

Co do dokumentów zaliczek to jeśli będzie Pan kasował zamówienia to również można skasować dokumenty finansowe z nimi powiązane z poziomu dokumentów finansowych a to spowoduje usunięcie widocznych do nich rozrachunków. Rozliczyć tego Pan nie może bo już nastąpiło rozliczenie i te dokumenty albo będą widniały albo trzeba je usunąć.

Jeśli skasuje Pan zamówienia to w dokumentach finansowych widać wg dat oraz kolumny tytułem do jakiego zamówienia one były dodane, można je kasować grupowo przez zaznaczenie wszystkie z zakresu dat.
Andrzej Siemion

Andrzej Siemion Firma prywatna

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Zdublowane zamówienia usunąłem z WAPRO Aukcje. Po synchronizacji znowu się pojawiły.
Można tak bez końca.
Czy jedyne wyjście na oznaczyć jako anulowane transakcje ?

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Czekam w takim razie na propozycję rozwiązania problemu rozrachunków.

Po aktualizacji nie działa również przenoszenie transakcji do nieudanych.
Nie można w związku z tym występować o zwroty prowizji.

Dodatkowo, ze wszystkich transakcji sprzed aktualizacji wyskoczyła metoda dostawy z pola wyświetlanego w oknie transakcji.
Tomasz Bober

Tomasz Bober Własna działalność -
właściciel firmy,
Firma Handlowa
Agr...

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Po tej aktualizacji powstały jeszcze dwa problemy.

A mianowicie transakcje z rozpoczętą płatnością allegro nie wczytują się ani do Wf-Aukcji a ni do maga dopóki nie zostaną zakończone przez klientów. Taka sytuacja powoduje brak rezerwacji towaru dla tych aukcji w magu co zaburza znowu wartość ilości dostępnych w magu i na aukcjach. ( przy ustawieniu synchronizacji stanów magazynowych )

Po za tym transakcje z przesyłką pobraniową w magu pojawiają się jako "gotówka" więc nie ma możliwości poprawnego zaczytywania wartości pobrań podczas wypisywania listów przewozowych z poziomu CRM - Paczki kurierskie.

Na tą chwilę musimy ręcznie zmieniać formę płatności z gotówki na pobranie aby poprawnie wygenerować listy przewozowe dla transakcji z pobraniem.
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Michał S.:
Czekam w takim razie na propozycję rozwiązania problemu rozrachunków.

Po aktualizacji nie działa również przenoszenie transakcji do nieudanych.
Nie można w związku z tym występować o zwroty prowizji.

Dodatkowo, ze wszystkich transakcji sprzed aktualizacji wyskoczyła metoda dostawy z pola wyświetlanego w oknie transakcji.

Problem rozrachunków opisałem Panu powyżej proszę jeszcze raz zapoznać się z opisem.
Co do transakcji nieudanych sprawdzimy jutro bo w teorii ta funkcja działa i powinna działać po staremu. Jaki ma Pan komunikat?
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Andrzej S.:
Zdublowane zamówienia usunąłem z WAPRO Aukcje. Po synchronizacji znowu się pojawiły.
Można tak bez końca.
Czy jedyne wyjście na oznaczyć jako anulowane transakcje ?

Kontaktował się Pan z serwisem? Nie spotkałem się aby program ciągle pobierał dane bo przy każdej synchronizacji podajemy od jakiego momentu dane mają być pobrane, więc wygląda to tak jakby ustawienie tego się nie odbyło.
Jeśli może Pan przesłać bazę to proszę to zrobić i temat namierzymy w 10 minut ale nie widząc tego co się dzieje i co ma Pan w bazie ciężko mi wróżyć trochę bo u żadnego klienta tego nie widziałem.
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Tomasz B.:
Po tej aktualizacji powstały jeszcze dwa problemy.

A mianowicie transakcje z rozpoczętą płatnością allegro nie wczytują się ani do Wf-Aukcji a ni do maga dopóki nie zostaną zakończone przez klientów. Taka sytuacja powoduje brak rezerwacji towaru dla tych aukcji w magu co zaburza znowu wartość ilości dostępnych w magu i na aukcjach. ( przy ustawieniu synchronizacji stanów magazynowych )


Ad. Transakcje nie potwierdzone - dokładnie tak w tej chwili to działa. Allegro w dokumentacji zaleca import tylko transakcji o statusie READY_FOR_PROCESSING czyli tych gdzie oni mają komplet danych (adresy, forma dostawy, info o płatności). Oni wtedy publikują info, że sprzedający może to przetwarzać.
W trakcie implementacji próbowaliśmy pobrać transakcje jak dotychczas o statusach BOUGHT lub FILLED_IN (wg ich nomenklatury). Efekt był taki, że potem nie dało się do tego pobrać szczegółów i nie można było nic z tym zrobić. Co ciekawe w testach wielokrotnie wyszło nam, że te transakcje o tych statusach widoczne są w API a nie są widoczne w Allegro, więc formalnie mamy rozjazd tego co Pan widzi w programie i w portalu Allegro.
Z tego też powodu wycofaliśmy się i obecnie pobieramy bezpieczne dane czyli te gdzie oni zalecają import i faktycznie mamy do nich komplet danych.
Mamy to na tapecie i będziemy analizować w kolejnych tygodniach czy to się jakoś wyklaruje, jeśli tak to wpleciemy to w dotychczasowe funkcje transakcje bez formularza - stąd pozostawienie tych zakładek.
Po za tym transakcje z przesyłką pobraniową w magu pojawiają się jako "gotówka" więc nie ma możliwości poprawnego zaczytywania wartości pobrań podczas wypisywania listów przewozowych z poziomu CRM - Paczki kurierskie.

Na tą chwilę musimy ręcznie zmieniać formę płatności z gotówki na pobranie aby poprawnie wygenerować listy przewozowe dla transakcji z pobraniem.

Czy może Pan rozwinąć ten wątek? Tu mamy 2 składające się czynniki jeden to zmiany samego API i publikowania form płatności, a drugi to taki, że przed wydaniem wersji opublikowana była aktualizacja do obsługi form. Dotyczyła ona zgłoszenia klienta, który słusznie zauważył, że kontrahent zakładany w z allegro dostaje formę nie z konfiguracji programu tylko wynikającą z tego jak płaci. Klient podniósł zarzut, że jeśli klient wpłaci przelewem online to taki kontrahent ma formę przelew a powinien mieć gotówkę. Jeśli potem jego pracownik nie zwróci uwagi podczas wystawiania dokumentu będzie błąd - to poprawiałem.
Z tego co teraz sprawdzam to obecnie mamy taką logikę:
1. Kontrahent i forma do niego przypisana w kartotece ustawia się wg konfiguracji firmy w programie
2. Jeśli jest wpłata online to dodawana jest ona automatem do dokumentu (jeśli jest parametr włączony w aukcjach) i forma jest wtedy przelew (w samym zamówieniu, w kontrahencie jest wg pkt 1.)
3. Jeśli nie ma wpłaty online to forma płatności dokumentu (zamówienia) jest wg konfiguracji formy płatności z edycji użytkownika aukcji

Nie do końca rozumiem kwestię tej pobraniowości, jeśli może Pan to rozwinąć będę wdzięczny bo nie wiem czy myślimy o tym samym.
Tomasz Bober

Tomasz Bober Własna działalność -
właściciel firmy,
Firma Handlowa
Agr...

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Oczywiście

Transakcja na allegro która ma wybraną formę płatności "pobranie" pojawia się w magu jako zamówienie z formą płatności "gotówka" więc próbując stworzyć list przewozowy w module CRM paczki kurierskie , dodaj przesyłkę kurierską zaczytują się dane klienta jednak kwota pobrania nie jest przenoszona na list przewozowy ( widnieje w nim kwota pobrania 0 zł. ). Więc jedynym sposobem w chwili obecnej aby zapobiec pomyłkom jest ręczna zmiana płatności każdego zamówienia na "pobranie " przed rozpoczęciem tworzenia listu przewozowego. Dotyczy to wszystkich operatorów.

Przed aktualizacją transakcje allegro z formą płatności "pobranie " miały w magu zamówienie z formą płatności pobranie więc dane do listów zaczytywały się poprawnie.
Tomasz Bober

Tomasz Bober Własna działalność -
właściciel firmy,
Firma Handlowa
Agr...

Temat: Aukcje 8.50.2 - błąd po aktualizacji ?

Chodzi oczywiście tylko o paczki pobraniowe.



Wyślij zaproszenie do