Piotr
Bojaczuk
Sales menager,
Merkator Sp. z o. o.
Temat: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 7.91.6
Witam!Mam problem z aktualizacją Kapera do najnowszej wersji, tj. 7.91.6 wyd. 2. Klient (biuro rachunkowe) posiada dwie bazy danych. Na jednej jest prowadzona tylko jedna firma (wielkość bazy ok. 125MB), na drugiej firm jest 200 (wielkość bazy 4129MB). Program instaluje się poprawnie, ale oczywiście przy próbie uruchomienia pojawia się komunikat, że należy dokonać aktualizacji bazy danych do nowego formatu. Jest też w przypadku tej wersji (wcześniej tego nie było) informacja o tym, że aktualizacja może potrwać nawet kilkadziesiąt minut. Puszczam dalej i pierwsza (ta mniejsza) baza aktualizuje się po kilku minutach bez problemu, ale ta druga niestety już nie. Po prawie godzinie wywala błąd:
"Podczas aktualizacji bazy danych programu WF-KaPeR dla Windows wystąpił błąd:
The current transaction cannot be committed and cannot support operations that write to the log file. Roll back the transaction
Aktualna wersja bazy :18.7916
Docelowa wersja bazy :18.7916
Nazwa pliku :UpdateDo7916.WFS
Tekst błędnego skryptu :
exec KP_AktualizacjaRozrachunkow24D"
I niestety tak się dzieje za każdym razem. Jak na razie poradziłem sobie w ten sposób, że w katalogu skrypty wkleiłem plik UpdateDo7916.wfs z wersji 7.91.6 wyd. 1 i program się uruchamia. Ale zdaje sobie sprawę, że tak być nie może bo wyjdzie kolejna wersja i problem na pewno się powtórzy. Czy ktoś spotkał się już z takim problemem i jak można go rozwiązać? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
PS. Baza pracuje na MS Sql Express 2008 R2