Silvester B.

Silvester B. Analityk Ruchu
Internetowego

Temat: Google Analytics - problem z 'others-ami' (gubienie...

Witam.

W badanej przeze mnie witrynie pojawia się cała masa stron "others" (ponad 50% wszystkich odsłon, co często skutecznie paraliżuje jakiekolwiek analizy w witrynie).

Moim zdaniem jest to związane z mnogością unikalnych URLi w witrynie (Analytics rejestruje max 50 tyś. unikalnych URLi/dzień). Zastosowanie filtrów tylko nieznacznie powoduje poprawę sytuacji, powodując jednocześnie sporo komplikacji i ograniczeń.

Czy zna ktoś jeszcze inne możliwe powody pojawienia się tak dużej liczby 'others-ów' w Google Analytics? Czy wpływ na to może mieć stara wersja kodu GA (urchin.js)?

Czy spotkaliście się z tym problemem na swoich witrynach i czy udało się Wam go obejść?

Czy ktoś z Was stosuje 'próbkowanie' na badanych witrynach? Jakie efekty?

Zapraszam do dyskusji i pozdrawiam,

Sylwester
Tomasz Sienkiewicz

Tomasz Sienkiewicz Web Analytics Expert

Temat: Google Analytics - problem z 'others-ami' (gubienie...

Hej

Ja też mam ten problem. Aby mieć pełniejszą informację zastosowałem właśnie filtry i jak dla mnie takie rozwiązanie działa. Mam profil główny gdzie rzeczywiście część odsłon wpada do kategorii (other) i dodatkowe profile, które zbierają ruch z wybranych części serwisu (i tam (other) albo nie występuje albo jest już niewielkie).
Nie wiem czy ma no to wpływa stara wersja kodu.

[edit] A i tu znalazłem jeszcze jakąś podpowiedź jak to działa i co można z tym zrobić: http://www.analyticsmarket.com/blog/other-reports-in-g...

A jeśli chodzi o próbkowanie to uważam, że jest to bardzo kiepskie narzędzie szczególnie jeśli się chce robić jakieś sensowne analizy poparte jakimś wnioskowaniem statystycznym. Bo jeśli np. konwersja dla jednego segmentu wynosi np. 1% a dla drugiego 1,5% i jednocześnie mamy informację, że to są dane oparte na próbkowaniu to w końcu nie wiem czy ta różnica jest czy nie jest istotna.
Z drugiej strony czasami się wspieram segmentami (z próbkowaniem) jeśli chcę zerknąć na trend jakiegoś wskaźnika w danym segmencie. Natomiast jeśli uważam, że ten segment jest interesujący i będę go częściej obserwował to zazwyczaj zakładam osobny profil.Tomasz Sienkiewicz edytował(a) ten post dnia 25.02.10 o godzinie 13:37
Silvester B.

Silvester B. Analityk Ruchu
Internetowego

Temat: Google Analytics - problem z 'others-ami' (gubienie...

Dzięki za odpowiedź.

Rzeczywiście filtry wydają się być kluczem do sukcesu. Pobawię się nimi jeszcze - szczególnie filtr "zastąp" może się okazać tu pomocny. Tym bardziej, że Google trochę rozbudowało poradnik odkąd interesowałem się tym ostatni raz.
Znasz może jakieś miejsce z dobrym opisem filtrów (zasada tworzenia, łącznie z zaawansowanymi)?

Natomiast nie wyraziłem się dość jasno n/t próbkowania. Pisząc o próbkowaniu danych nie miałem na myśli raportów, na których wyskakuje info o próbkowaniu, tylko metodę pomiaru. Ostatnio otrzymałem maila z Googla z prośbą o przejście na próbkowanie pomiaru danych. Mail był tej treści mniej więcej:

-------------------------------------------------------------------
We recently noticed that your Google Analytics account is tracking an unusually large number of pageviews. To prevent abuse and maintain a high quality of service, a maximum number of hits is permitted per account, as mentioned here,

http://www.google.com/support/googleanalytics/bin/answ...


For accounts at the scale of your account, we ask that you implement data sampling as soon as possible.

Data sampling is a way to track the usage trends on your website without having to record data for every interaction. Sampling in Google Analytics can be set up to maintain integrity in trending and reporting even for unique visitor counts because visitors remain included or excluded from the sample once the setting is activated.
(...)
-------------------------------------------------------------------

Próbkowanie danych w sytuacji, w której wszystko działa idealnie pogorszyłoby wyniki pomiaru. Jednakże w sytuacji, w której ich baza jest zarzynana przez dużą ilość danych i są one gubione to wydaje mi się, że próbkowanie mogłoby pomóc. W związku z tym chciałem zapytać czy ktoś ma jakieś doświadczenie w trym temacie.
Silvester B.

Silvester B. Analityk Ruchu
Internetowego

Temat: Google Analytics - problem z 'others-ami' (gubienie...

Jednym ze sposobów zmniejszenia 'others' jest zastosowanie wykluczeń parametrów zapytania z adresu URL. Więcej o tym poczytać można tu - http://www.skuteczneseo.pl/2007-12-26-statystyki-inne-...
Tomasz Sienkiewicz

Tomasz Sienkiewicz Web Analytics Expert

Temat: Google Analytics - problem z 'others-ami' (gubienie...

Takiego samplingu nie próbowałem. Na szczęscie mimo sporego serwisu nie dostałem takiego komunikatu :)

A ten sposób z wyrzucaniem niektórych parametrów z URLa żeby zmniejszyć ilośc unikatowych URLi rzeczywiście wygląda sensownie.
Robert Drózd

Robert Drózd WebAudit / Świat
Czytników

Temat: Google Analytics - problem z 'others-ami' (gubienie...

Przy dużych serwisach, nawet jeśli sami nie stosujemy próbkowania, Analytics będzie to stosował za nas... I tylko czasami o tym powie poprzez rzeczone "others" czy znany żółty komunikat na górze. Chyba najlepszym rozwiązaniem jest rozbijanie ruchu na mniejsze profile.

Inna sprawa, że jak się ma już bardzo duży ruch i zależy na dokładnym jego śledzeniu, może warto zainwestować w Urchina? (Dodatkowy serwer też nie będzie od rzeczy).
Silvester B.

Silvester B. Analityk Ruchu
Internetowego

Temat: Google Analytics - problem z 'others-ami' (gubienie...

Powrócę do tematu wykluczania parametrów zapytania z adresu URL (http://www.google.com/support/googleanalytics/bin/answ....
Czy ktoś to stosował i czy rzeczywiście udało mu się wykluczyć odpowiednie parametry z zapytania?

Zastosowałem kilka takich parametrów i efektu nie widzę żadnego.
Michał Małaj

Michał Małaj programista /
analityk, Enzo sp. z
o.o.

Temat: Google Analytics - problem z 'others-ami' (gubienie...

Dla mnie "others" ma miejsce gdy:
- jest prowadzona kamapnia Adwords która nie jest połaczona z tym kontem Google Analytics
- są prowadzone kampanie które przekierowywują ruch ( takie praktyki stosuje Nokaut)
- kwestia otagowania linków z e-mailingu
- do "others" też wpadają ludzie z RSSów

A do wyselekcjonowania tych danych używam własnych specjalnie ustawionych profili które zbierają refferery oraz skrypty Google Analytics API a potem dopiero zajmuję się filtrami i zaawansowaną segmentację

Wykluczanie parametrów zapytania z adresu URL działa o ile używasz w adresie URL danych wysłanych w trybie GET. (to nie działa dla tzw przyjaznych adresów URL)
Silvester B.

Silvester B. Analityk Ruchu
Internetowego

Temat: Google Analytics - problem z 'others-ami' (gubienie...

Dzięki zastosowaniu filtrów "Znajdź i zastąp" udało mi się zejść z others-ami do niskiego procenta. Wszystko zależy od szczegółowości danych jakie chcę uzyskać. Szczególnie polecam zastępowanie wartości poszczególnych parametrów. Zazwyczaj nie tracimy wówczas informacji o URLu, a czyścimy wszelkie niepotrzebne wartości parametrów typu session_id itp.

Michał, czy mógłbyś to rozwinąć i podać jakieś konkretne przykłady kiedy zadziała ta opcja a kiedy nie? Do tej pory wydawało mi się, że wartości (XYZ) parametrów typu session_id (session_id=XYZ) powinny dać się w ten sposób usunąć.
Michał Małaj:
Wykluczanie parametrów zapytania z adresu URL działa o ile używasz w adresie URL danych wysłanych w trybie GET. (to nie działa dla tzw przyjaznych adresów URL)



Wyślij zaproszenie do