Andrzej
Góralczyk
Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl
Temat: Web 2.0 się już kończy...
Skąd mój pogląd?Polski Internet - cały, nie tylko Web 2.0 - ma mieć 7% rynku reklamowego w Polsce w 2009 r., amerykański ma obecnie 7,5% w USA. To dane z Internet Standard. Praktycznie jest niemożliwe, aby w Polsce przekroczył 8% w najbliższych 5-8 latach.
I teraz problem: Web 2.0 żyje tylko z reklam, praktycznie nie ma serwisów sprzedających usługi Użytkownikom. Jeśli spojrzy się na czołowe serwisy dokładniej, to nie widać w żadnym z nich źródeł poważniejszego zarobku. SAMA reklama nie uciągnie, nie ma szans.
Sytuacja jest analogiczna, jak przed pęknięciem pierwszej bańki mydlanej, po którym na rynku ŚWIATOWYM pozostali nieliczni potentaci, mający inwestorów zdolnych przeczekać dalszych kilka lat potężnych strat. Przypomnę, że wtedy nawet Amazon i eBay były pod kreską.
Na korzyść Web 2.0 przemawia, że prowadzenie takich serwisów jest prawdopodobnie tańsze, niż ówczesnych portali czy wielkich sklepów. Więc być może ostanie się ich więcej, niż np. portali po pierwszej bańce mydlanej.Andrzej Góralczyk edytował(a) ten post dnia 17.11.07 o godzinie 10:32