Temat: Vortal poza siecią?
Beata S.:
Czy markę vortali można wspierać wykorzystując działania poza
siecią, chodzi mi głównie o reklamę prasową.
Czy podejmowanie tego typu działań może skutecznie wzmacniać wizerunek marki, a pośrednio przekładać się na klikalność.
Czy jednak wszelkie działania PR i marketingowe dla vortali powinny odbywać się przez sieć? Jestem ciekawa waszych opinii i doświadczeń.
Witam,
Z naszych doświadczeń wynika, że reklama w prasie (a jeszcze bardziej w radio czy tv) jest efektywna w przypadku budowania znajomości marki, co przekłada się na klikalność.
Nie korzystaliśmy z "czystej" reklamy w tych mediach - adres naszej strony zawsze pojawiał w kontekście (w prasie w artykułach o gotowaniu, w tv i w radio w audyacjach o tej tematyce) - notowaliśmy wtedy kilka / kilkanaście razy większą odwiedzalność w ciągu kilku dni od emisji, następnie zaś dynamika spadała, niemniej jednak każda tego typu akcja przekładała się na stabilne zwiększenie liczby uu w dłuższym okresie (czyli wzrosty nie były chwilowe).
Jeśli zaś chodzi o reklamę w interncie, naszym zdaniem największe znaczenie ma pozycja w wyszukiwarkach dla najważniejszych słów kluczowych.
Reklama banerowa, tudzież reklama e-mail ze względu na niską skuteczność (ctr na poziomie 0,5-1,2%) jest naszym zdaniem mało efektywna, jeśli chodzi o szybki efekt, chodziaż może w jakiś sposób budować znajomość marki - musi jednak w niej być mocno akcentowany adres vortalu + korzyść (bo celem jej mam być zaistnienie marki, a nie bezpośrednia akcja "tu i teraz"), a nie może to być reklama czysto sprzedażowa, tudzież "wizerunkowa" (tak wynika z naszych doświadczeń).
Pozdrawiam,
Grzegorz