Marcin K.

Marcin K. E-commerce & Web

Temat: Społeczność b2b

Czy znane Wam są platformy społeczności biznesowej w których nie występuje się jako osoba prywatna ale wyłącznie jako organizacja/firma (np. jedna organizacja = jedno aktywne konto)? Mam na myśli serwisy społecznościowe z zakresu b2b.

Zastanawia mnie czy stworzenie takiej platformy np. z zastosowaniem piramidy społecznej (na zasadzie poziomów, podobnie jak w linkedin.com czy xing.com) oraz aplikacjami API (aplikacje czysto biznesowe, e-commerce, itp) mogło by odnieść sukces. Jaka jest Wasza opinia?

konto usunięte

Temat: Społeczność b2b

mam dostęp do forów zamkniętych np.: z branży transportowej.

Nie ma mowy o występowaniu firm jako podmiotów - zawsze są to ludzie skojarzeni co prawda z firmą, ale jednak ludzie.

Piramida społecznościowo raczej tam nie wystepuje bo i tak naprawde i w zykłych serwisach jest to jescze temat niedopracowany i kontrowersyjny.
Marcin K.

Marcin K. E-commerce & Web

Temat: Społeczność b2b

Dzięki Marcin za opinię.
Nie ma mowy o występowaniu firm jako podmiotów - zawsze są to ludzie skojarzeni co prawda z firmą, ale jednak ludzie.

Czyżby jednak? Nie chodzi o zdjęcia z wakacji. Tutaj człowiek nie ma działać we własnym imieniu, tylko organizacji i na tym ma polegać różnica. Tak jak rzecznik prasowy nie mówi za siebie. To koncepcyjnie trudne, ale czy na pewno nie ma o tym mowy? Co Wy na to?

konto usunięte

Temat: Społeczność b2b

Marcinie bardzo ciekawy pomysł! Czekam na szczegóły, bo coś mi mówi, że nad projektem już pracujesz.

konto usunięte

Temat: Społeczność b2b

Czyżby jednak? Nie chodzi o zdjęcia z wakacji.

Ja ci tylko napisałem o tym co ZNAM i co FUNKCJONUJE i to z powodzeniem od kilku lat. Nie gadają tam ludzie o pierdołach tylko konkretach, ze sprawdzaniem wiarygodności włącznie. Masz NOWY pomysł realizuj - ale chyba warto poznać to co już działa.

Pracowałem w firmie handlowej z obrotem rzędu 1 Mld zł/rocznie. Ale wszelkie kontakty z firmami zewnętrznymi w tym klientami zawsze były PERSONALNE. Gdy ktoś wyjeżdżał na urlop informował o tym kontrahentów z podaniem zastępcy itd.

Duże firmy często kupują handlowców, po to, żeby mieć ich kontakty a nie ich. Biznes B2B też opiera się na ludziach.
Marcin K.

Marcin K. E-commerce & Web

Temat: Społeczność b2b

Marcin D.:
Pracowałem w firmie handlowej z obrotem rzędu 1 Mld zł/rocznie. Ale wszelkie kontakty z firmami zewnętrznymi w tym klientami zawsze były PERSONALNE. Gdy ktoś wyjeżdżał na urlop informował o tym kontrahentów z podaniem zastępcy itd.

Oczywiście Twoja opinia jest jak najbardziej istotna i dzięki za nią. Dokładnie jest tak, że to ludzie niosą kontakty i nadal tak miało by być, jedyne, że są zmuszeni do dzielenia się nimi. Organizacje tworzą ludzie i wszystkie pomysły są kierowane do ludzi, o tym nigdy nie zapominam. Zatem zgadzamy się w tej kwestii, tyle, że myślimy na różnych płaszczyznach. Wyobraź sobie konta firmowe, ale w ramach takiego konta logowanie personalne. Na przykładzie. Jest rozmowa między dwoma podmiotami. Wypowiadasz się w imieniu Artefaktu i tak jesteś widoczny w sieci (np logotyp artefaktu), ale nikt nie zamazuje, że jesteś Marcinem Deręgowskim. Mówiąc inaczej - może trwać dyskusja prowadzona przez wiele osób jednocześnie ale w imieniu dwóch firm. Interfejs jest jeden na jedną organizację, kontakty również. Kontakty w tym momencie nie są personalne ale również wszystkie akcje każdej z osób należącej do jednej firmy są widoczne przez resztę.
Biznes B2B też opiera się na ludziach.

Prawda to oczywista.

konto usunięte

Temat: Społeczność b2b

tak koncepcja ciekawa. Ale web 2.0 blogi piramidy społecznościowe to cały czas margines Internetu, wprowadzając coś zbyt innowacyjnego można zarżnąć pomysł.
Druga spraw, że firma firmą, ale na forum branżowym najczęściej i tak występuje tylko Jedna osoba z firmy, np: z działu zakupów, czy Pm> z określonej branży.

Pomysł z tym, żeby wszyscy z jednej firmy sie widzieli jest OK. Tylko w zasadzie jeżeli już piszemy w społeczności zamkniętej to i tak piszemy otwarcie.

przemyśl to :)
Marcin K.

Marcin K. E-commerce & Web

Temat: Społeczność b2b

Marcin D.:
tak koncepcja ciekawa. Ale web 2.0 blogi piramidy społecznościowe to cały czas margines Internetu, wprowadzając coś zbyt innowacyjnego można zarżnąć pomysł.
Druga spraw, że firma firmą, ale na forum branżowym najczęściej i tak występuje tylko Jedna osoba z firmy, np: z działu zakupów, czy Pm> z określonej branży.

Pomysł z tym, żeby wszyscy z jednej firmy sie widzieli jest OK. Tylko w zasadzie jeżeli już piszemy w społeczności zamkniętej to i tak piszemy otwarcie.

przemyśl to :)

Dobra, nie wdawajmy się w dyskusję, bo zawalimy tym temat i nikt się nie włączy :). Jak coś to pogadamy sobie na priv.

konto usunięte

Temat: Społeczność b2b

chętnie - ja nie traktuję tego jako dyskusji - raczej wymianę informacji i doświadczeń. Ja ci daje informacje ty precyzujesz o co ci chodziło - jak widać też nie do końca obejmuję twoją koncepcję :)
Krzysiek Tańcula

Krzysiek Tańcula Złapię Ci okazje na
rozgłos przez
real-time marketing

Temat: Społeczność b2b

Ja rozważałem (i jakoś odłożyłem to do zeszytu z pomysłami) takie digital identity instytucji/firmy w serwisach społecznościowych (np GL, grono). Myślę że mogłoby to być ciekawe, tylko pytanie brzmi:
po co tworzyć do tego nowy serwis?

/na Gronie takie konto miało radio internetowe i robiło networingiem całkiem niezłą robotę - newslettery privami, plakaty imprez pojawiały się w fotkach znajomych itd.

Myślę że to dobre pod względem kontaktów 'wyłącznie biznesowych' - ktoś może chcieć mnie znać tylko jako pracownika danej firmy, po zmianie branży nic mi (i 'owemu jemu' /bosh ;D /kabaret moralnego niepokoju) z takiego kontaktu w znajomych.
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: Społeczność b2b

Marcin K.:
sukces. Jaka jest Wasza opinia?

może należałoby to nieco skorygować:
pewne mechanizmy sprawdzone "na społecznościach" daje się zastosować znakomicie dla biznesu - pracuję nad czymś takim, ale na razie nie chcę nic zapeszyć ani nie "spalić" projektu.

jednak kluczowe mechanizmy znane z serwisów społecznościowych (np. sieć powiązań) nie są do zastosowania w podobnej formie w serwisach e-biznesowych - wyobraź sobie że Twój klient (albo konkurent) może wejść na Twój profil i zobaczyć z jakich dostawców korzystasz - a oni z jakich - itd... to byłoby bez sensu.
Bogumił P.

Bogumił P. projektant,
wdrożeniowiec,
animator,
dziennikarz

Temat: Społeczność b2b

Marcin D.:
tak koncepcja ciekawa. Ale web 2.0 blogi piramidy społecznościowe to cały czas margines Internetu, wprowadzając coś zbyt innowacyjnego można zarżnąć pomysł.


nie powiedziałbym że to margines. spójrz na listę serwisów i uczestniczących w nich użytkowników: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_social_networking...

jednak co do identifikacji samych firm przez portal społecznościowy to chyba daleko raczej. Poszczególne osoby identifikują firmy choćby tutaj. chyba że masz jeszcze jakiegośasika w rękawie.
Marcin K.

Marcin K. E-commerce & Web

Temat: Społeczność b2b

Krzysiek T.:
Ja rozważałem (i jakoś odłożyłem to do zeszytu z pomysłami) takie digital identity instytucji/firmy w serwisach społecznościowych (np GL, grono). Myślę że mogłoby to być ciekawe, tylko pytanie brzmi:
po co tworzyć do tego nowy serwis?

Poważni ludzie nie chcą być w społeczności dzieciaków jaką jest np grono, trzeba zawężać i specjalizować. To po pierwsze. A po drugie: dlaczego powstają nowe serwisy? Odpowiedź jest prosta: dla kasy, kobiet i sławy... jak wszystko na tym świecie.
Tomasz Bar

Tomasz Bar finanseosobiste.pl

Temat: Społeczność b2b

Od niedawna działa http://mikrofirma.pl
społeczność mikro przedsiębiorców. Niestety ogranicza się do klientów mBanku.
Jeśli pomysł chwyci, pewnie inne banki pójdą w tym kierunku.
Bogumił P.

Bogumił P. projektant,
wdrożeniowiec,
animator,
dziennikarz

Temat: Społeczność b2b

Marcin K.:

Poważni ludzie nie chcą być w społeczności dzieciaków jaką jest np grono, trzeba zawężać i specjalizować. To po pierwsze. A po drugie: dlaczego powstają nowe serwisy? Odpowiedź jest prosta: dla kasy, kobiet i sławy... jak wszystko na tym świecie.

zawężanie jak najbardziej. tak jak mikroforma. Wyspecjalizowane serwisy które mają konkretnego odbiorce zawsze chwycą bo ułatwiają komunikację oraz nadają splendoru, ale 'ograniczenie' się do firm wszelakich raczej nie widzę. Masz to tutaj. Tu są Ci ludzie. |
ale hm. powodzenia.
Krzysiek Tańcula

Krzysiek Tańcula Złapię Ci okazje na
rozgłos przez
real-time marketing

Temat: Społeczność b2b

Marcin K.:
Krzysiek T.:
Ja rozważałem (i jakoś odłożyłem to do zeszytu z pomysłami) takie digital identity instytucji/firmy w serwisach
społecznościowych (np GL, grono). Myślę że mogłoby to być ciekawe, tylko pytanie brzmi:
po co tworzyć do tego nowy serwis?

Poważni ludzie nie chcą być w społeczności dzieciaków jaką jest np grono, trzeba zawężać i specjalizować. To po pierwsze.
A po drugie: dlaczego powstają nowe serwisy? Odpowiedź jest prosta: dla kasy, kobiet i sławy... jak wszystko na tym świecie.

/powiało "testosteronem" ;P
chodziło mi o realną potrzebę - czy takowa jest? Bo serwis sobie można stworzyć, takjak mogę sobie zrobić wizytówki z dowolnym stanowiskiem.

Wątpię czy firmy (zalezy które) interesuje czy klientami sa dzieciaki czy goście w krawatach... - chodziło mi przy tym też o B2C i raczej widzę to tylko w wersji: serwis społecznościowy jednocześnie dla firm i ludzi solo (np freelancerów).
Marcin K.

Marcin K. E-commerce & Web

Temat: Społeczność b2b

Krzysiek T.:
Marcin K.:

Poważni ludzie nie chcą być w społeczności dzieciaków jaką jest np grono, trzeba zawężać i specjalizować. To po pierwsze.
A po drugie: dlaczego powstają nowe serwisy? Odpowiedź jest prosta: dla kasy, kobiet i sławy... jak wszystko na tym świecie.

/powiało "testosteronem" ;P
chodziło mi o realną potrzebę - czy takowa jest?

No właśnie dlatego ten cały wątek, aby sprawdzić czy jest potrzeba. Ja nie wiem, o to pytam.
Bo serwis sobie można stworzyć, takjak mogę sobie zrobić
wizytówki z dowolnym stanowiskiem.

Nie porównywałbym tego do robienia wizytówki, chyba, że potrzebujesz do wizytówki zespołu specjalistów i sporych nakładów finansowych.

konto usunięte

Temat: Społeczność b2b

No właśnie dlatego ten cały wątek, aby sprawdzić czy jest potrzeba. Ja nie wiem, o to pytam.

Odpowiadam;:
1) potrzeba jest
2) potrzeba jest w czesci zaspokajana.
3) Zaspokojenie tylko potrzeby kontaktu brnazowego, tworzenia psołeczności bez tła przegywa z kontaktem, który odbywa się przy okazji jakieś portalu np: branzowego, lub skupia wokoło jakiejś usługi.
Mariusz Kobak

Mariusz Kobak System Integration &
Technology,
Financial Services,
IT c...

Temat: Społeczność b2b

to jak robi juz ktos taki serwis? bo nie wiem czy sie za to brac, czy juz za pozno bo niedlugo cos takiego wystartuje;)
Marcin K.

Marcin K. E-commerce & Web

Temat: Społeczność b2b

Mariusz K.:
to jak robi juz ktos taki serwis? bo nie wiem czy sie za to brac, czy juz za pozno bo niedlugo cos takiego wystartuje;)

Nie podpuszczaj :)

Następna dyskusja:

Społeczność kłamie ?




Wyślij zaproszenie do