Temat: Niepotwierdzone maile przy rejestracji
Kornel L.:
- brak wersji nie-HTML
dokładniej wysłanie tylko w wersji html, poprawnie by było w multiparcie lub samej wersji tekstowej (czysty html częściej wpada do spamu)
- wersja HTML nieużywalna w czytniku bez CSS/obrazków
- użycie obrazka (buttona) jako linka do aktywacji - nawet jeśli alty i tło obrazka są poprawne to część webmaili i klientów nie wyświetli alta, więc bez wyświetlenia obrazków nie widać linka
dalej:
- mylący adres from (np from: mailing <jakis@adres.com>)
- użycie https w linku aktywacyjnym i/lub wygasający certyfikat
- wiadomość jest nieczytelna (nieprawidłowa budowa html lub nielogiczna treść)
- brak jasnego monitu z prośbą o wykonanie danej akcji po rejestracji na stronie (prośba o sprawdzenie spam powinna być w tym monicie defaultowo, tak samo "wiadomość nie dotarła? wyślij ponownie link aktywacyjny")
swoją drogę prosty skrypt javascriptowy załatwia często problemy z niepoprawnym adresem ze strony domeny (autouzupełnianie domeny po 2-3 literach, monit o źle wpisanej domenie "czy jesteś pewien, że domena @gmial.com jest poprawna").
lepsza konwersja:
- added value - dzięki rejestracji masz dostęp do funkcji X i funkcji Y
- incentive - jeśli aktywujesz adres dostaniesz X/wśród aktywujących codziennie losujemy nagrodę
- jeśli to ecommerce to można zachęcić grafiką pokazującą produkt i atrakcyjną cenę/zniżkę
- atrakcyjna grafika (jeśli przy rejestracji podaje się płeć można grafikę targetować dla K i M)
- pan ziutek powiedział "zarejestrowałem się i jestem bardzo zadowolony bo..." (tu dobór/obecność takiego komunikatu zależy już stricte od branży serwisu)
- personalizacja - przy rejestracji opcjonalne wypełnienie imienia, przy mailu potwierdzającym spersonalizowany temat/treść wiadomości - "Przemysławie, aktywuj swoje konto już dziś!"
btw dobrze jest dbać o higienę bazy i dać w wiadomości coś typu "otrzymaliśmy prośbę o rejestrację adresu jakis@adres.com, jeśli uważasz, że jest to błąd lub ktoś inny próbował zarejestrować twój adres kliknij tu [link który kasuje adres z bazy]", opcjonalnie można powalczyć o użytkownika tworząc follow-up/reminder np po 48h z inną treścią/tematem, nigdy z innym fromem, możesz też stworzyć coś typu "last chance", gdzie komunikatem jest "jeśli potwierdzisz subskrypcje dostaniesz od nas X" (w takim wypadku w pierwszej wiadomości możesz nie mieć incentive'a).
kombinacji jest dużo, kwestia dobrania taktyki i komunikatu.
pozdr
m.