Marek Z.

Marek Z. Organizator,
MniamMniam.pl

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

Przeglądając ostatnio archiwalne posty na swoim forum wpadłem na kilka wątków cienkich marketingowców, ktorzy zakładając różne tożsamości prowadzili rozmowy sami z sobą. I co bardzo pocieszającego z lektury tych wątków to to, że tacy spece zostali zawsze szybko zdemaskowani i wyśmiani przez użytkowników. Czy ktoś z bywalców grupy lubi takie działania reklamowe, ma do nich pozytywny stosunek, a może sam planuje wykorzystać?

Jeśli złapałeś na swoim forum podobnego cieniasa, proszę podaj link chętnie zobaczę jak to wyglądało.Marek Zakrzewski edytował(a) ten post dnia 24.08.07 o godzinie 11:47
Bogumił P.

Bogumił P. projektant,
wdrożeniowiec,
animator,
dziennikarz

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

no ba. gadam z sobą cały czas. zakładam grupy i sobie ze mną dyskutujemy. Tylko czasem ciężko się dogadać. Za to jaka wiedza i emocje!
Przemek Cichoń

Przemek Cichoń <---------->

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

ha, założę się, że Marek i Bogumił to ta sama osoba ;)

konto usunięte

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

Przemek C.:
ha, założę się, że Marek i Bogumił to ta sama osoba ;)

My wszyscy jesteśmy jedną osobą : "Jesteśmy Borg. Opuśćcie osłony i poddajcie się. Dodamy wasze cechy biologiczne i technologiczne do naszej. Wasza kultura zostanie zmieniona by służyć nam. Opór jest daremny." LOL :D
Wojtek Sadowicz

Wojtek Sadowicz specjalista ds.
e-marketingu

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

Marek Z.:
Przeglądając ostatnio archiwalne posty na swoim forum wpadłem na kilka wątków cienkich marketingowców, ktorzy zakładając różne tożsamości prowadzili rozmowy sami z sobą.
jeśli dochodzi między nimi do porozumienia, to chyba nie ma w tym nic złego. wszak każda droga, która prowadzi do konsensusu jest dobra.
ciekawe co na to ich psychoanalitycy ;-)
Piotr W.

Piotr W. IT Project Manager,
Digital &
Multichannel,
Regulated Ind...

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

Cześć,
W marketingu to rzeczywiście słaby pomysł, ale w badaniach etnograficznych w Sieci dobrą metodą jest użycie dwóch tożsamości. Jedna zadaje pytanie, a druga "uczy jak odpowiadać". To minimalizuje ataki jakie spadają na pytającą tożsamość. Warto też mieć w zanadrzu trzecią tożsamość żeby podgrzać dyskusję kiedy pytanie jest nudne i ludzie nie kwapią się z odpowiedzią.

Swego czasu pracowałem w branży RTV/AGD i pamiętam, ze tam były całe stada "ekspertów" którzy na forach tematycznych reklamowali produkty konkretnych marek i udzielali darmowych porad od serca. Od prawdziwych Klientów odróżniało tych marketerów to, że Klient zasadniczo narzeka lub pyta, a chwali tylko w wypadku bardzo drogich zakupów (żeby je zracjonalizować). Więc jak chcesz poczytać fałszywych dyskutantów zacznij kupować w sieci telewizor albo pralkę :)

A na mniam mniam piszą o czym? O konfiturach?
Marek Z.

Marek Z. Organizator,
MniamMniam.pl

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

Nie pamiętam w tej chwili na jaki temat próbowali się wymądrzać :D (odkopalem wątek było o AGD :D )
Ale użytkownicy rozgryźli ich po pierwszym poście i dostali ciepłe info zwrotne i jakoś już od 3 lat nikt nie próbował :) Ale zgodze się, że przedstawiciele AGD/RTV są wyjątkowo aktywni :)Generlanie uważam, że to jest słaby pomysł gdyż w fajnych społecznościach nie ma szansy na takie zachowanie marketingowe i wręcz dużym ryzykiem jest próbowanie takiej zabawy. Ostatnio przeglądałem jakieś forum o kosmetykach i znalazłem sporo wątków, gdzie marketerzy dostali niezłe lanie od użytkowników.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

http://www.goldenline.pl/forum/gdansk-trojmiasto/82893

Myślę, że to pozytywny przykład z GL.
Mojego autorstwa notabene.

Myślę, że promocja z wykorzystaniem społeczności jest ok, jednak:
1. trzeba być przekonywujący, a więc wierzyć w to, co się pisze, inaczej wychodzi bełkot,
2. nie można pisać tak, jakby jedynym celem była sprzedaż - ludzie nie lubią akwizycji,
3. produkt musi coś nieść - jak jest atrakcyjny, nie jest trudno zainteresować ludzi.

Dodam, że info o tym lokalu rozeszło się lotem błyskawicy, do tej pory jego nazwa przewija się przez wiele wątków. Poza tym, to fajne miejsce, warte odwiedzenia. Notabene właśnie tam poznałem wiele ciekawych osób z GL.

Spotkałem się jednak wielokrotnie z banalną romochą, również na GL.
Andrzej Góralczyk

Andrzej Góralczyk Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

Spotkałem kiedyś ciekawy przypadek. Na forum fachowców od jakiegoś urządzenia sieciowego pojawił się marketer. Przedstawił sie i napisał że sprzedaje konkurencyjny produkt. Zostałby wysłany na drzewo, ale napisał zaraz, że używa tego produktu, który oferuje i jest przekonany o jego zaletach i ma argumenty. I... został zaakceptowany.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

Andrzej G.:
Spotkałem kiedyś ciekawy przypadek. Na forum fachowców od jakiegoś urządzenia sieciowego pojawił się marketer. Przedstawił sie i napisał że sprzedaje konkurencyjny produkt. Zostałby wysłany na drzewo, ale napisał zaraz, że używa tego produktu, który oferuje i jest przekonany o jego zaletach i ma argumenty. I... został zaakceptowany.

Ludzie bardziej szanują czyjś głos, bardziej są skłonni zaufać, jeśli jest on poparty doświadczeniem, a nie jedynie obowiązkiem czy ambicją.

Niestety na dziesiątkach przykładów można pokazać, jak nie powinno się promować produktów za pośrednictwem grup dyskusyjnych. Z reguły łamana jest jedna, kardynalna zasada: "nie traktuj odbiorcy jak idioty". Z marketingiem społecznościowym jest tak samo jak z każdym innym. Kreatywność jest punktowana, nie tandeta.

konto usunięte

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

Ostatnio spotkałem sie z bardzo ciekawą sytuacją. Otóż na jednej z tutejszych grup dotyczącej marketingu pani zajmująca się tą dziedziną w serwisie Ecoportal pytała użytkowników o opinie etc. Wszyscy zgadzali się co do kardynalnych błędów, jakie były popełniane przy produkcji i promocji. Ale nagle pojawił się pan, który cały czas wygłaszał opinie pozytywne ("Coraz lepiej im idzie", "Według mnie zaczyna się to świetnie rozwijać" etc.). Nic nie mówiłem, choć wydało się to podejrzane.

Dwa dni temu na adres działu marketingu Interii przychodzi prośba o jakąś tam współpracę ze strony Ecoportalu, podpisana nazwiskiem rzeczonego pana :) Ale przynajmniej ściemniając podał prawdziwe nazwisko.

Takie "kitowanie" nie jest miłe. Zwłaszcza, że zwykle użytkownicy szybko wyczają takiego "ściemniacza".

Przecież można po prostu zapytać ludzi na forum/grupie o opinie na temat produktu. Jeżeli będzie to naturalne i szczere, to nie widzę problemu. Sam często pytam użytkowników (nawet na GL, chociażby w tym dziale) co myślą o produkcie - ale tylko wtedy, kiedy sam wiem, że warto go polecić, i znam go (tj. produkt) "osobiście" w praktyce.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

Jednym słowem trzymanie się zasad popłaca.

Swoją drogą ciekawe, że jeszcze bardzo duża część społeczeństwa nie oduczyła się publicznego kłamania, oszukiwania, naciągania.

To prędzej czy później szkodzi - szczególnie w biznesie.
Bogumił P.

Bogumił P. projektant,
wdrożeniowiec,
animator,
dziennikarz

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

eee.

wielu rzeczu nie mozna przewidziec.
jesli np. moje konto bylo wynikiem mojej wlasnej wyobrazni to moglbym sobie rzucac jakimis watkami w dyskusji ot tak, a przy okazji zdobywajac 'zaufaie' uzytkownikow, wkrecac linkami.

Nierzadkim przypadkiem jest tez wykupywanie nickow na forach, albo wynajmowanie forumowicza.
To jest niebezpieczne. Proste prowokacje mozna wykryc przewaznie po jednym poscie. smiech ewentualny z tych ktorzy sie nabiora.

konto usunięte

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

promowanie produktow na forach to jedna strona medalu, ja ostatnio spotkalem sie z oferta promowania forum na innych forach, i przyznam sie ze watpliwosci mam tyle ze nie potrafie przez nie gladko przebrnac. co o tym myslicie?
Bogumił P.

Bogumił P. projektant,
wdrożeniowiec,
animator,
dziennikarz

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

jeśli forum Ci się podoba to czemu nie, możesz polecić.
jeśli nie, to już Twa decyzja.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Marketingowcy w społecznościach i ich tajne działenie...

Przemek P.:
promowanie produktow na forach to jedna strona medalu, ja ostatnio spotkalem sie z oferta promowania forum na innych forach, i przyznam sie ze watpliwosci mam tyle ze nie potrafie przez nie gladko przebrnac. co o tym myslicie?

Hmmm... niepotrzebnie. Forum to produkt jak każdy inny. Zapoznaj się z nim i oceń, czy jest warto Twojego czasu i twojej osobistej marki. Marketingowcy nie zauważają, że odbiorcy, otrzymując bardzo osobisty przekaz po pewnym czasie zaczynają utożsamiać produkt z marketingowcem. Jak zwykle są dwie strony medalu: to potrafi fajnie wykreować pozycję marketingowca w społeczności, ale równocześnie odbiera mu możliwość skutecznej promocji innych produktów. Ponadto, jeśli produkt okaże się bublem, to straci na wizerunku.

Poza tym, wszystko zależy od formy, jaką promocja przyjmie. Chamska promocha byłaby nie na miejscu.

Następna dyskusja:

Czy fora dyskusyjne to web ...




Wyślij zaproszenie do