konto usunięte
Temat: Marketing 3.0 – pomysł na serwis Web 2.0
Witam,Chciałem przedstawić pomysł systemu, który mógłby umożliwić zbudowanie bazy zawierającej pewne i pełne informacje o produktach. Baza byłaby budowana zbiorowo przez internautów zgodnie z ideą Web 2.0. Dzięki temu można by było umieścić w niej informacje nie podawane przez producentów w opisach produktów. Poprawność danych byłaby zapewniona dzięki możliwości dyskusji na temat każdej informacji w przypadku wątpliwości odnośnie jej poprawności.
Pomysł ten można traktować jako rozszerzenie porównywarek cen, takich jak Ceneo.pl, na inne cechy produktów niż cena. Porównywarki cen umożliwiają znalezienie sklepu sprzedającego najtaniej wybrany produkt. Proponowany system umożliwiłby znalezienie produktu, który najlepiej spełnia nasze oczekiwania spośród wszystkich w danej kategorii. System mógłby działać w podobnym modelu biznesowym co porównywarki cen.
Szczegóły pomysłu znajdują się na stronie: http://www.consensualknowledge.net/semmarket_pl.html. Pomysł nie jest prosty, ale według mnie jest realny i może przynieść dużo korzyści. Przedstawiam dokładny opis mojej idei, bo mam nadzieję, że pobudzi ona do myślenia w kierunku tworzenia bardziej użytecznej wiedzy w Internecie. Proszę o przemyślenie i opinie:)Dariusz Daćko edytował(a) ten post dnia 09.02.09 o godzinie 22:07