konto usunięte

Temat: Dyskusja dot. działania w rynku internetowym.

Proszę o komentarze i przemyślenia.
Interesuje mnie co myślicie o sposobie "sprzedaży pomysłu" istniejącemu serwisowi zamiast tworzenia nowego.

http://www.goldenline.pl/forum/projekty-start-up/11579...

Dzięki,
Marcin
Andrzej Góralczyk

Andrzej Góralczyk Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl

Temat: Dyskusja dot. działania w rynku internetowym.

Może to być biznes tak samo dobry, jak każdy inny.

Był taki okres, kiedy jak grzyby po deszczu powstawały maleńkie firmy informatyczne, na bazie mniej lub bardziej nowatorskiego pomysłu albo unikalnych zasobów. Ale nie po to, aby samodzielnie żyć z eksploatacji tego pomysłu, lecz aby kupił ich np. Computerland. Czas pokazał, że to ma sens.

Co więcej, można pomyśleć o firmie specjalizującej się w robieniu "wtyczek" do serwisów internetowych - na sprzedaż.

Takiemu Golden Line na przykład przydałaby się usługa w rodzaju "Moje komentarze".
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Dyskusja dot. działania w rynku internetowym.

Rozpisać biznesplan.
W oparciu o niego kontakt z serwisem, któremu chce się to "sprzedać" - przy czym nie polecam wysyłania maila ileeee dacie?", tylko umówić się na wstępne spotkanie. Potem umowa o poufności jako zabezpieczenie...

Acz może to wygladać, jak chodzenie od drzwi do drzwi z przekonywaniem o tym, jak wspanieł dzieło się posiada...

Tak czy siak powodzenia.
Magdalena Joanna K.

Magdalena Joanna K. Web Applications
Developer

Temat: Dyskusja dot. działania w rynku internetowym.

w jednym i drugim wypadku (tzn czy tworzysz cos od poczatku czy sprzedajesz juz cos stworzonego musisz bardzo dokladnie opracowac jego zawartosc merytoryczna. sprzedawanie gotowych pomyslow jest o wiele bardziej oplacalne, bo caly proces trwa zdecydowanie szybciej - nie musisz juz sie martwic o "pozostawanie w temacie";)
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Dyskusja dot. działania w rynku internetowym.

Magdalena Joanna K.:
w jednym i drugim wypadku (tzn czy tworzysz cos od poczatku czy sprzedajesz juz cos stworzonego musisz bardzo dokladnie opracowac jego zawartosc merytoryczna. sprzedawanie gotowych pomyslow jest o wiele bardziej oplacalne, bo caly proces trwa zdecydowanie szybciej - nie musisz juz sie martwic o "pozostawanie w temacie";)

Cóż, jeśli pomysł jest udany to "pozostawanie w temacie" powinno być wręcz korzyścią a nie "pozbyciem się natręta". Chyba w złoą stronę zmierza takie przekonanie...
To raczej rozważanie nachapać się szybko ale mało i zniknąć, czy być pewnym swojego pomysłu na tyle by pracując przy nim czerpać długoterminowe, oby większe korzyści.

Pozdrowienia
Magdalena Joanna K.

Magdalena Joanna K. Web Applications
Developer

Temat: Dyskusja dot. działania w rynku internetowym.

to zalezy jaki profil ma firma, ktora ten pomysl opracowuje - jesli zespol jest maly, czesto rozsadnym wyjsciem jest rozpowszechnienie go dalej, gdzie moze sie nim zajac wieksza grupa ludzi - redaktorzy, webmasterzy itd.:)
Wojtek Sadowicz

Wojtek Sadowicz specjalista ds.
e-marketingu

Temat: Dyskusja dot. działania w rynku internetowym.

no jeśli masz do czynienia z małym a bardzo pomysłowym zespołem, to można wyobrazić sobie biznesplan, który zakłada, że wprowadza się na rynek innowacyjne produkty na jakimś tam poziomie przyzwoitości (do ustalenia i - zapewne - zależne od innowacyjności projektu) i czekasz spokojnie na oferty kupna.
model taki jest o tyle korzystny, że nie musisz inwestować w rozwój projektu (tu wynagrodzenia dla ludzi, marketing itd.), za to knujesz następny pomysł.
napisałem wyżej: "czekasz spokojnie na oferty", wydaje mi się bowiem, że jest to - rzekłbym - najbardziej elegancka forma robienia tego typu interesów.
odnosząc się do innych postów zajmę takie stanowisko: nie uprawiałbym sprzedaży biznesplanów jako produktów. na papierze większość projektów wygląda OK. lepiej kupuje się to, co już jakoś (tu znowu: poziom "jakoś" jest umowny) działa.
Magdalena Joanna K.

Magdalena Joanna K. Web Applications
Developer

Temat: Dyskusja dot. działania w rynku internetowym.

wojtek s.:
no jeśli masz do czynienia z małym a bardzo pomysłowym zespołem, to można wyobrazić sobie biznesplan, który zakłada, że wprowadza się na rynek innowacyjne produkty na jakimś tam poziomie przyzwoitości (do ustalenia i - zapewne - zależne od innowacyjności projektu) i czekasz spokojnie na oferty kupna.
model taki jest o tyle korzystny, że nie musisz inwestować w rozwój projektu (tu wynagrodzenia dla ludzi, marketing itd.), za to knujesz następny pomysł.
napisałem wyżej: "czekasz spokojnie na oferty", wydaje mi się bowiem, że jest to - rzekłbym - najbardziej elegancka forma robienia tego typu interesów.
odnosząc się do innych postów zajmę takie stanowisko: nie uprawiałbym sprzedaży biznesplanów jako produktów. na papierze większość projektów wygląda OK. lepiej kupuje się to, co już jakoś (tu znowu: poziom "jakoś" jest umowny) działa.

dokladnie to mialam na mysli:)

Następna dyskusja:

Rewolucja na rynku kredytów




Wyślij zaproszenie do