konto usunięte
Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?
WitamJakiś czas temu (to chyba już 2 miesiące) udostępniłem użytkownikom serwis www.mojbiznes.pl. Jest to klon popularnego digg.com, zorientowany na zagadnienia biznesowe i szeroko pojęte około-biznesowe (edukacja, marketing, praca, zarządzanie, innowacje, technologia). Serwisy tego typu opierają się na budowie społeczności, które tworzą ich content.
Inwestując w serwis swoją pracę i pieniądze zdawałem sobie sprawę, że wokół adresatów serwisu ciężko będzie zbudować społeczność. Ludzie biznesu (tego mniejszego i większego) będą oczekiwać raczej konsumpcji informacji, nie czują potrzeby do autoprezentacji i posiadania wirtualnej sławy i uznania w oczach innych użytkowników. Takie podejście może skutecznie zniechęcać do dodawania linków, co jest główną ideą tego serwisu.
2 miesiące to chyba za wcześnie na ocenę tego projektu, ale moje obawy sprawdzają się. A może jest to jedynie kwestia popularności i czasu ? Czy Waszym zdaniem taki pomysł ma rację bytu ? Nie stworzyłem mojbiznes.pl z myślą o zrobieniu fortuny. Chciałem stworzyć miejsce, gdzie można by gromadzić ciekawe informacje. Nie zamierzam z tego serwisu rezygnować, niezależnie od wyników oglądalności lub finansowych. Ale może da się zrobić coś by jego użyteczność dla internetu była większa ?
Będę wdzięczny za Wasze uwagi i pomysły
Temat ten jednocześnie prowadzony jest w grupach WEB 2.0 i
Social Networting
Pozdrawiam
Krzysztof Gibek edytował(a) ten post dnia 02.01.07 o godzinie 17:42