konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Witam

Jakiś czas temu (to chyba już 2 miesiące) udostępniłem użytkownikom serwis www.mojbiznes.pl. Jest to klon popularnego digg.com, zorientowany na zagadnienia biznesowe i szeroko pojęte około-biznesowe (edukacja, marketing, praca, zarządzanie, innowacje, technologia). Serwisy tego typu opierają się na budowie społeczności, które tworzą ich content.

Inwestując w serwis swoją pracę i pieniądze zdawałem sobie sprawę, że wokół adresatów serwisu ciężko będzie zbudować społeczność. Ludzie biznesu (tego mniejszego i większego) będą oczekiwać raczej konsumpcji informacji, nie czują potrzeby do autoprezentacji i posiadania wirtualnej sławy i uznania w oczach innych użytkowników. Takie podejście może skutecznie zniechęcać do dodawania linków, co jest główną ideą tego serwisu.

2 miesiące to chyba za wcześnie na ocenę tego projektu, ale moje obawy sprawdzają się. A może jest to jedynie kwestia popularności i czasu ? Czy Waszym zdaniem taki pomysł ma rację bytu ? Nie stworzyłem mojbiznes.pl z myślą o zrobieniu fortuny. Chciałem stworzyć miejsce, gdzie można by gromadzić ciekawe informacje. Nie zamierzam z tego serwisu rezygnować, niezależnie od wyników oglądalności lub finansowych. Ale może da się zrobić coś by jego użyteczność dla internetu była większa ?

Będę wdzięczny za Wasze uwagi i pomysły

Temat ten jednocześnie prowadzony jest w grupach WEB 2.0 i
Social Networting

Pozdrawiam


Krzysztof Gibek edytował(a) ten post dnia 02.01.07 o godzinie 17:42
Mirosław O.

Mirosław O. netBOMB.pl

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Może przedstawię zbyt mocna tezę i nie każdy się ze mną zgodzi ale... polskie społeczeństwo chyba nie jest gotowe na takie wynalazki. Jak na razie nie przyjął się (moim zdaniem) żaden tego typu polski serwis (nawet na geekowym wykopie niewiele się dzieje, linkr stoi w miejscu, gazeta jest przysypana własnymi materiałami). pr.org.pl już znikł, pozostałe też przędą cienko.

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Mirosław O.:Może przedstawię zbyt mocna tezę i nie każdy się ze mną zgodzi ale... polskie społeczeństwo chyba nie jest gotowe na takie wynalazki. Jak na razie nie przyjął się (moim zdaniem) żaden tego typu polski serwis (nawet na geekowym wykopie niewiele się dzieje, linkr stoi w miejscu, gazeta jest przysypana własnymi materiałami). pr.org.pl już znikł, pozostałe też przędą cienko.


Czy mógłbys mi wytłumaczyć, na czym polega "geekowatość" wykopu??
Jarosław Hendrykowski

Jarosław Hendrykowski eCommerce Marketing

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Właśnie sobie patrzę a tu: wykop.pl: "Przepraszamy
Serwis padł z powodu problemów z konfiguracją serwera bazy danych. Niestety nie mamy na to wpływu - staramy się szukać innego rozwiązania, do czasu aż administracja DreamHostu wreszcie zechce odpowiedzieć na nasze maile..."

Czyżby wielkie polskie klony, mega sajty Web 1.99 nie miały kontaktu telefonicznego ze swoim mega hostingiem?
Mirosław O.

Mirosław O. netBOMB.pl

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Piotrek: na tym, że jest opanowany w większości przez "technicznych". To jest serwis niszowy, a nie "dla ludu".

Jarek: chrzanić tam kontakt telefoniczny, ale to już "wielkiego inwestora" nie stać na dedyka? ;) Nie mówiąc o chybionej przesiadce na RoR ;)

Ale to już odpłynęliśmy od tematu ;)

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Mirosław O.:Piotrek: na tym, że jest opanowany w większości przez "technicznych". To jest serwis niszowy, a nie "dla ludu".

Jarek: chrzanić tam kontakt telefoniczny, ale to już "wielkiego inwestora" nie stać na dedyka? ;) Nie mówiąc o chybionej przesiadce na RoR ;)

Ale to już odpłynęliśmy od tematu ;)


Czy wykop.pl jest opanowany przez technicznych? Tutaj bym się zastanowił... Owszem, zdarzają się linki do stron technicznych, ale odnoszę wrażenie, że jednak najwięcej jest linków do durnych filmików z YouTube i tego typu rzeczy... Powiedziałbym, że Wykop opanowali NeoKiddies...

Wykop, a w zasadzie nowy inwestor dał plamę... Niemałą plamę... Ja zawsze i wszędzie powtarzam: nie stać mnie na rzeczy tanie... Widocznie Wykop.pl tego nie rozumie i mają co chcieli... Taka wpadka to wykop pozornych oszczędności i zapewne chęci szybkiego zarobienia pieniędzy... No cóż, dzisiaj szybko można zarobić tylko "w czapkę" i to też nie zawsze...

Edit: W momencie kiedy do pisałem wykop.pl jest ponownie dostępny... Ciekawe na jak długo tym razem...


Piotr Lewandowski edytował(a) ten post dnia 03.01.07 o godzinie 11:47
Mirosław O.

Mirosław O. netBOMB.pl

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Piotr L.:
Czy wykop.pl jest opanowany przez technicznych? Tutaj bym się zastanowił... Owszem, zdarzają się linki do stron technicznych, ale odnoszę wrażenie, że jednak najwięcej jest linków do durnych filmików z YouTube i tego typu rzeczy... Powiedziałbym, że Wykop opanowali NeoKiddies...

sorry, widać nie jestem na bieżąco. przestałem korzystać z wykopu zaraz po zmianach na RoR jak przestał się po prostu mi wczytywać.

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Wiem, że wykop.pl to zawsze ciekawy temat do dyskusji i będzie on miał zawsze tyle samo sympatyków co sceptyków. Jednak, czy mam rozumieć, że mojbiznes.pl wogóle nie zasługuje na uwagę ?:) Może chociaż słowo potępienia ?:)

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Krzysztof G.:Wiem, że wykop.pl to zawsze ciekawy temat do dyskusji i będzie on miał zawsze tyle samo sympatyków co sceptyków. Jednak, czy mam rozumieć, że mojbiznes.pl wogóle nie zasługuje na uwagę ?:) Może chociaż słowo potępienia ?:)


Zawsze jestem gotów na kilka ciepłych słów potępienia: divitis w kodzie, duża ilość dołączonych skryptów JS, długie ładowanie całego dokumentu (Opera tak reaguje), XHTML 1.0 który tak do końca nie jest XHTML 1.0... to tak na szybko :D

Po chwili dalszej: znalazło by się kilka problemów z zakresu użyteczności i dostępności...


Piotr Lewandowski edytował(a) ten post dnia 03.01.07 o godzinie 21:41

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Dzięki :) nad serwisem mam jeszcze od strony technicznej trochę pracy, w sumie to BETA, ale to dziś mało oryginalne stwierdzenie, więc sobie odpuszczę. Chociaż pewnie mógłbym polemizować z uwagami...

Do pełni szczęścia potrzebuje jeszcze tylko uwag natury nie-technicznej :)

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Krzysztof G.:Dzięki :) nad serwisem mam jeszcze od strony technicznej trochę pracy, w sumie to BETA, ale to dziś mało oryginalne stwierdzenie, więc sobie odpuszczę. Chociaż pewnie mógłbym polemizować z uwagami...


Ej no aż tak źle to nie jest :D Serwis obsługuje się całkiem dobrze i w miarę logicznie... A dobra polemika jest zawsze mile widziana :D

Krzysztof G.:Do pełni szczęścia potrzebuje jeszcze tylko uwag natury nie-technicznej :)


Do już nie do mnie taka prośba :D Ja już od dawna nie potrafię patrzeć na pewne rzeczy "nie-technicznie" :D Takie zboczenie :D

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Polskie serwisy (niekoniecznie społecznościowe) przyciągają całą masę - za przeproszeniem - debili. Najlepszy przykład - smog.pl. Serwis firmowany przez o2.pl, zawierający linki do brutalnych, pornograficznych i rzadko śmiesznych filmów. Podobnie wrzuta.pl itp. Najlepszym przykładem bedzie bash.org.pl. Przeglądają fragmenty rozmów można odnieść wrażenie, że osoby młode, które mają dostęp do nowoczesnych technologii to ludzie, którzy nigdy nie widzieli mydła, nadużywający alkoholu, niespełnieni młodzi ludzie. Idąc krok dalej (fora na onet.pl, wp.pl, itp) obraz ten staje się bardziej wyraźny. Młodzi ludzie, sądząc że są anonimowi, piszą straszne rzeczy. I to jest przyszłość narodu? Dlatego skłaniam się ku myśli, iż większość przyszłych serwisów społecznościowych będzie bazowała na systemie zaproszeń i wyjątkowo surowych regułach.

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Maciej, one nie przyciągają debili. Taki jest po prostu przekrój społeczeństwa. GL mimo iż odstaje znacznie od Onetu czy WP również nie prezentuje specjalnie wysokiego poziomu jeśli chodzi o większość dyskusji. Szczęśliwie można wyłowić kilka wartościowych osób, które mają coś do powiedzenia i potrafią to zrobić w kulturalny i rzeczowy sposób. A weźmy takie Grono, które stosuje system zaproszeń - dno pokroju Onetu. Aż przykro czytać.

Nic nie poradzisz, większość ludzi ma IQ poniżej 120 i nie ma co wymagać wysokiego poziomu w miejscach gdzie tych ludzi przewija się mnóstwo.

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Ale to jest przykre. By zwiększyć oglądalność serwisu stosuje się zagrywki typu sex & violence. Jest to bardzo niepokojące. "Walczyłem" przez pewien czas z o2, by moderatorzy ograniczyli ilość przemocy i seksu w swoich serwisach, jednak na obietnicach się skończyło. Niestety nie mam takich wpływów i kasy, by móc stanąć w szranki z takim "gigantem". Pozostaje tylko przyglądanie się jak młodzież stacza się w otchłań.


Nic nie poradzisz, większość ludzi ma IQ poniżej 120 i nie ma co wymagać wysokiego poziomu w miejscach gdzie tych ludzi przewija się mnóstwo.


Tak się składa, że można temu zaradzić. Jestem w trakcie tworzenia pewnego projektu, który - mam nadzieję - będzie serwisem społecznościowym na poziomie - bez wulgaryzmów, przemocy, seksu. Większość tzw dzieci neostrady nie będzie miało tam wstępu.
Paweł Janecki

Paweł Janecki Mobile Link -
responsive web
design / projekty
mobilne

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Maciej W.:

Tak się składa, że można temu zaradzić. Jestem w trakcie tworzenia pewnego projektu, który - mam nadzieję - będzie serwisem społecznościowym na poziomie - bez wulgaryzmów, przemocy, seksu. Większość tzw dzieci neostrady nie będzie miało tam wstępu.


serwis społecznościowy na poziomie??? może religijny??? ja nie żartuję... naprawdę to byłby to strzał... ale wtedy trzeba by zatrudnić wielu moderatorów...
Wasza dyskusja... jest właśnie poniżej poziomu... użytkowników macie za ciemną rządną krwi masę... a przecież to dzięki nim zarabiacie...
Macieju i Edwardzie przeczytajcie swoje posty ze zrozumieniem...


Paweł Janecki edytował(a) ten post dnia 06.01.07 o godzinie 21:05

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Zapewniam Cię, że rozumiem. I zapewniam Cię, że nie mylę się co do poziomu intelektualnego ludzkiej populacji. Wiele badań to potwierdza, a i rzeczywistość pokazuje jak na dłoni. Nie wiem jak możesz tego nie zauważać będąc specjalistą ds. serwisów społecznościowych. Nie czytasz http://wiadomosci.wp.pl/OID,15234429,kat,1342,wid,8671...">komentarzy we własnym serwisie? :) (zlinkowałem pierwszy z brzegu, jak widać od razu trafiłem na wysoki poziom dyskusji)


Edward Łuska edytował(a) ten post dnia 06.01.07 o godzinie 21:22
Paweł Janecki

Paweł Janecki Mobile Link -
responsive web
design / projekty
mobilne

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

masz rację poziom dyskusji jest taki jacy są ludzie... ale nazywanie ich debilami to gruba przesada... w każdej społeczności czy to będzie metropolia, mała wioska, "społeczność IT", literacka czy cyklistów jest grupa ludzi nazwijmy ją pop czyli typowi konsumenci + odszczepieniec, zboczeńcy, mordercy, megalomani itp itd... ale tak już jest... idealnego społeczeństwa nie ma i narzekanie na rzeczywistość nie ma sensu...
w każdej społeczności znajdziesz coś lub kogoś wartościowego (oczywiście chodzi mi o grupę ludzi akceptujących ogólnie przyjęte normy moralne)
natomiast Wy stawiacie sie ponad to i spoglądacie na wszystkich z góry


Paweł Janecki edytował(a) ten post dnia 06.01.07 o godzinie 22:41

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Ależ ja nie narzekam na rzeczywistość. Rozumiem ją i akceptuję w całej jej pięknej okazałości. :)
Nie nazywam "Ich" też debilami, ani się nie wywyższam. Po prostu stwierdzam fakt - większość ludzi nie jest wybitnymi intelektualistami. My musimy brać to pod uwagę przygotowując serwisy społecznościowe. ;)


Edward Łuska edytował(a) ten post dnia 06.01.07 o godzinie 23:18
Paweł Janecki

Paweł Janecki Mobile Link -
responsive web
design / projekty
mobilne

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

racja, tak nazwał ich Maciej,
i z ostatnią Twoją wypowiedzią zgadzam się w pełni :-)

konto usunięte

Temat: Czy budowanie społeczności zawsze na sens ?

Super! To ja idę spać. ;)

Następna dyskusja:

tagi na stronach www - sens...




Wyślij zaproszenie do