konto usunięte
Temat: Breakpoint w cyklu życiowym serwisów web 2.0
WitamKorzystając z tego, że pełno tutaj ludzi znających się na rzeczy chciałbym rozwinąć dyskusję na temat żywotności serwisów społecznościowych a konkretnie pewnego rodzaju efektu przełomowego w jego całym cyklu.
Analiza cyklu życiowego wielu serwisów a konkretniej pozyskiwania przez nich użytkowników nasuwa tezę, że większość z nich aby przejść na kolejny etap swojego rozwoju potrzebuje przebić się przez pewną barierę.
Przykłady takich serwisów jak polska nasza-klasa.pl czy na przykład facebook pokazują, że to co wyróżnia je od innych serwisów leży po stronie pewnego zagadkowego boom.
W amerykańskim wydaniu porównanie facebooka i konkurencyjnego ( na początku ) connectu wydanego kilka miesięcy później bardzo dobrze wykazuje nie tylko to, że kto pierwszy ten lepszy ale także to, że ten właśnie breakpoint decyduje o dramatycznym wzroście liczby użytkowników. Przyjmując, że mówimy o serwisach o tej samej funkcjonalności.
Stawiam więc publiczne pytanie. Jaki waszym zdaniem czynnik może wpływać na wywołanie tego rodzaju boomu. Czasami mam wrażenie, że skuteczne operowanie wirusowym zainteresowaniem serwisu musi się zacząć od solidnego ogniska zapalnego.
W takim wypadku czy w internecie zasada "Nie ważne co mówią byle by mówili" jest wiodąca czy też wymaga również innych czynników sprzyjających.
Kiedy zaczynałem zabawę z internetem, moja wiedza na temat jakiegokolwiek zaplecza internetu była znikoma. Wtedy też popularne serwisy dochodziły do mnie pocztą pantoflową. Nie było to wynikiem mojego usilnego wyszukiwania informacji, reklamy a tym, że poprzez komunikację p2p ktoś zasugerował mi dany serwis.
Tutaj ja upatruje breakpoint serwisu. Pytanie czy był wywołany przez jakieś konkretne metody czy stanowi on przypadek, którego nie da się kontrolować.