konto usunięte

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Michalina M.:
Krzysztof Jagliński:
Małgorzata N.: Wystarczy wychylić nos poza branżę aby usłyszeć; a to? ale kto zakłada te blogi? jakieś napalone gówniary? to taka bańka, na którą mamy się nabrać i wyłożyć kasę?


Czyli hasło Web2.0 rozumiesz jako blogi? Jeżeli tak, to mówimy o zupełnie innych rzeczach i stąd nieporozumienia...


Małgosi chyba chodziło o to, że to włąsnie ludzie spoza tzw.branży rozumieją Web 2.0. tylko jako blogi "zakładane przez gówniary"stąd potrzebna zmiana widzenia pewnych zjawisk wśród niektórych ludzi. A co do promocji? To chyba Ty Krzysztofie najlepiej wiesz jak ona miałaby wyglądac;)- w końcu to Twoja działka:)


No niby tak, wiem jak promować serwisy społecznościowe, ale ja pytałem o promocję zjawiska web2.0 za pośrednictwem stowarzyszenia :)

Przemek Cichoń

Przemek Cichoń <---------->

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Krzysztof J.:
Patryk Tyburkiewicz:ehh. Ale wzajemnie mogą się uzupełniac. Wystarczyło by im trochę pomyślunku. Przecież nie twierdzę że razem idą na barykady naparzac web1.0 :)


No to może powiem inaczej - posłużę się analogią i metaforą ;) Przecież portale wcale nie muszą być konkurencją, mogą się uzupełniać - na WP będą newsy i muzyka, w Onecie foto i blogi a w interii biznes i e-commerce ;) . Specjaliści z portali mogą się nawzajem wspierać i podsuwać sobie atrakcyjne rozwiązania zwiększające RU i PV ;)))))

Wizja piękna, ale nierealistyczna.



Przykład pierwszy z brzegu MySpace i Google


Przemek Cichoń edytował(a) ten post dnia 22.02.07 o godzinie 15:31
Przemek Cichoń

Przemek Cichoń <---------->

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

I każdy inny mashup

konto usunięte

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Przemek C.:
Krzysztof J.:
Patryk Tyburkiewicz:ehh. Ale wzajemnie mogą się uzupełniac. Wystarczyło by im trochę pomyślunku. Przecież nie twierdzę że razem idą na barykady naparzac web1.0 :)


No to może powiem inaczej - posłużę się analogią i metaforą ;) Przecież portale wcale nie muszą być konkurencją, mogą się uzupełniać - na WP będą newsy i muzyka, w Onecie foto i blogi a w interii biznes i e-commerce ;) . Specjaliści z portali mogą się nawzajem wspierać i podsuwać sobie atrakcyjne rozwiązania zwiększające RU i PV ;)))))

Wizja piękna, ale nierealistyczna.



Przykład pierwszy z brzegu MySpace i Google


Przemek Cichoń edytował(a) ten post dnia 22.02.07 o godzinie 15:31


Ale przykład czego? Mówiłem o konkurencji między serwisami tworzącymi społeczności. Jak ma się do tego Google?

Przemek Cichoń

Przemek Cichoń <---------->

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Poważnie ???

Goldenline nie stworzyło sobie wszystkich profili użytkowników tylko stworzyli ludzie, tak?

Google nie stowrzył sobie internetu, tak?

konto usunięte

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Przemek C.:Poważnie ???

Goldenline nie stworzyło sobie wszystkich profili użytkowników tylko stworzyli ludzie, tak?

Google nie stowrzył sobie internetu, tak?



A czy mógłbym prosić jaśniej i bez nerwów? :) Bo bardzo chciałbym się odnieść, ale nie bardzo wiem jak to ugryźć.

Przemek Cichoń

Przemek Cichoń <---------->

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Ok schodzę z google i podaje inny przykład:

ebuddy.com

wykorzystanie wyszukiwarki swicki (nazywa się ją web 20ową), yahoo messenger, msn messenger, aim
Przemek Cichoń

Przemek Cichoń <---------->

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Krzysztof J.:
Przemek Cichoń:Poważnie ???

Goldenline nie stworzyło sobie wszystkich profili użytkowników tylko stworzyli ludzie, tak?

Google nie stowrzył sobie internetu, tak?



A czy mógłbym prosić jaśniej i bez nerwów? :) Bo bardzo chciałbym się odnieść, ale nie bardzo wiem jak to ugryźć.



O jakich ty nerwach mówisz? :)))

Ja cię poproszę o chwilę cierpliwości właśnie siedzę i szukam takiego bezsprzecznego przykładu.

Tymczasem może napisz, czemu google jest w trendzie web 2.0.
Przykład - google coop choć w myspace nie jest wykorzystywany.



Przemek Cichoń edytował(a) ten post dnia 22.02.07 o godzinie 16:17
Przemek Cichoń

Przemek Cichoń <---------->

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

geesee.com jest na myspace.

geesee.com to taka forma czatu. Myślę że to dobry przykład połączenia dwóch takich serwisów web 20?
Paweł Janecki

Paweł Janecki Mobile Link -
responsive web
design / projekty
mobilne

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Przemek dalej chyba nie wiadomo do czego dążysz...
to zę jedne serwisy się uzupełniają i ze sobą wspołpracują to jedna sprawa (często polega to na tym że większy przejmuje mniejszego a marka zostaje)... naprawdę nie wyobrażąm sobie wspólpracę np. myspace.com, 360.yahoo.com i friendstera ... tak samo jak bloog.pl z blog.onet.pl, czy ogniwo.net z goldenline.pl ...... itd itp
Przemek Cichoń

Przemek Cichoń <---------->

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Paweł J.:Przemek dalej chyba nie wiadomo do czego dążysz...
to zę jedne serwisy się uzupełniają i ze sobą wspołpracują to jedna sprawa (często polega to na tym że większy przejmuje mniejszego a marka zostaje)... naprawdę nie wyobrażąm sobie wspólpracę np. myspace.com, 360.yahoo.com i friendstera ... tak samo jak bloog.pl z blog.onet.pl, czy ogniwo.net z goldenline.pl ...... itd itp


No pewnie. Zgadza się. Odniosłem się do wypowiedzi Krzysztofa Jaglińskiego "Przecież portale wcale nie muszą być konkurencją, mogą się uzupełniać - na WP będą newsy i muzyka, w Onecie foto i blogi a w interii biznes i e-commerce ;) "

Pisałem o wzajemnym uzupełnianiu się różnych produktów, nie o tym że ogniwo może się uzupełniać z gl. Krzysztof opisał powyżej portale czyli serwisy wieloproduktowe. Ale np. współpraca interia - google, wp - netsprint, onet - pascal (choć pewnie właściciel już jest ten sam). I tam się da. Mam nadzieję że teraz wyraziłem się wystarczająco jasno i nie dojdzie do jakiejś dziwnej dyskusji na siłę.

Swoją drogą, nie zwróciłem na to wcześniej uwagi ale Krzysztof wpisał w powyżej cytowaną wypowiedź mieszankę web 10 i web 20 (nie wchodząc w dyskusję na temat nomenklatury) a później zadał pytanie jak google ma się do web 20 a ja się dając w to wciągnąć przyjąłem stanowisko (choć nie wiem czy tak bardzo nietrafne) że google jest w trendzie web 20. Tak czy siak wyszło bez sensu.

Jeżeli można to wolałbym się odnieść do kwestii "akwizycja czy współpraca", ale to chyba nie na ten wątek.

konto usunięte

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

No to teraz wszystko jasne i jak najbardziej zgadzam się z Tobą :) Chyba za dużo wątków na raz chcieliśmy poruszać i stąd pomieszanie pojęć oraz nieporozumienia.

A temat "akwizycja czy współpraca" bardzo ciekawy. Proponuję może w nowym wątku taką dyskusję.





Krzysztof Jagliński edytował(a) ten post dnia 22.02.07 o godzinie 19:05

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

trochę dziwny pomysł. jakkolwiek nie uważam, że web 2.0 jest pustym sloganem, to jednak oddzielanie go od (właściwie od czego?) czegoś i promowanie tak rozmytego pojęcia nie wydaje mi się potrzebne.

druga kwestia jest taka, że mamy 2007. web 2.0 ma już dwa lata. trochę za późno.

natomiast współpraca serwisów, otwarte API, mashupy itd -- to są rzeczy, które ja osobiście bym wsparł i w taką inicjatywę, już "trzy-zerową" skłonny byłbym się zaangażować. a web 2.0 pozostawmy już jakie jest.

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Kwestia 1. Portale potrzebują swoich społeczności aby budowały im widownię. Każdy użytkownik to konkretna złotówka z kampanii. Na szczycie toczy się zajadła walka o zasięg. Nie sadzę by chcieli usiąść do wspólnego stołu.
i 2. Pisząc o stowarzyszeniu miałam na myśli nieformalne spotkanie zainteresowanych osób, np. w trakcie Innowatoriów, nie fundację. O czym rozmawiać. Jak prezentować wartość tych inicjatyw potencjalnym inwestorom, jak spójnie i wspólnie rekomendować wartość projektów społecznościowych marketerom, jak i czy warto zbudować ofertę reklamową projektu, jak sobie właściciele radzą z działaniami marketingowymi prowadzonymi w ich społecznościach „na dziko”, ile jest rzeczywiście społecznościowych projektów, a ile z nich powstało na potrzeby konkretnych marketingowych projektów. Jak i czy warto promować projekty, które starują. Jeśli im się nie udaje, zawsze idzie za nimi fama, że taka inwestycja to strata kasy. W tej chwili wiele firm jest zainteresowanych budowaniem własnych społeczności /strefa Bolsa, Martensa, neurologów, sprzątaczek itp./ Jeśli są sensownie budowane ok! Gorzej jeśli np. firma buduje serwis pod mistrzostwa w piłce nożnej, niby społeczny by wyłapać dane zaangażowanych facetów i zbadać grupę i zamyka go po kilku miesiącach bez słowa, albo tak ogranicza fundusze po zakończeniu kampanii, że projekt się rozpada. Te projekty jeśli nawet ostatecznie nie zniechęcają to mogą wykrzywić obraz tego co dobre. O wyciekaniu danych i wielu innych mało pozytywnych news’ach nie wspominając.


Małgorzata Nieciecka gg:2913880 edytował(a) ten post dnia 24.02.07 o godzinie 22:42

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Puofne - rozumiałam jako nieoficjalne, bez rozgłosu, biura i sekretarki


Małgorzata Nieciecka gg:2913880 edytował(a) ten post dnia 24.02.07 o godzinie 22:17

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

takie spotkania już się odbywają, choćby z okazji bootstrapu. więcej na bootstrap.pl . są też różne spotkanie nieoficjalne, no ale to już dla wtajemniczonych (aby rozmowy były sensowne, musi być minimum zaufania wspólnego, a o to trudno na pierwszej randce).

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

jeszcze dodam, że zupełnie serio jestem zainteresowany tym, o czym pisałem: wspieraniem "web-trzy-zerowej" współpracy poszczególnych serwisów. to duża szansa, żeby coś na tym rynku ugrać.

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

Marcin J.:zupełnie serio jestem zainteresowany tym, o czym pisałem: wspieraniem "web-trzy-zerowej" współpracy poszczególnych serwisów.


chyba w pierwszej kolejnosci to trzeba poczekac na takowe, sygnowane numerkiem 3.0. bo aktualnie nie ma niczego takiego.

chyba, ze chodzi Ci juz o budowanie swiadomosci 3.0 - wsrod srodowiska biznesowego badz/i wsrod przyszlych userow.

jeszcze inaczej - mozna by sie pokusic o zorganizowanie jakis podwalin dla ew. Web 3.0 (znam kilka osob, ktore cos w tej mierze maja do powiedzenia/zaoferowania).

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

nie ma na co czekać. trzeba działać.

Temat: „Poufne” stowarzyszenie na rzecz promocji WEB...

ok. to inaczej: na czym owe "wspieranie" miałoby polegać?

Następna dyskusja:

Dlaczego Ajax nie jest Web 2?




Wyślij zaproszenie do