Krystian Piotr

Krystian Piotr Administrator d/s
monitoringu sieci
dystrybucyjnej

Temat: Transferowanie połączeń SPA8000 czy Centrala (asteriks)?

Witam,

Interesuje mnie czy jest możliwość ustawienia na VoIP-ie SPA 8000 możliwość transferowania aktywnego/zestawionego połączenia wewnątrz sieci. Czy taką usługę musimy ustawić na centrali wewnętrznej? Jeśli w centrali to gdzie szukać w przypadku Asteriks-a.

Na zasadzie Transferu bezwarunkowy: Odbieramy połączenie przychodzące. (rozmowa: proszę czekać przełączam)
Naciskamy ** : i podajemy numer docelowy.
Rozmowa zostanie przełączona bezwarunkowo. Czyli połączenie między nami a dzwoniącym zostaje rozłączone. Dzwoniący słyszy muzyczkę lub sygnał oczekiwania. My w słuchawce mamy wolny sygnał. Osoba dzwoniąca zostaje przekierowana na numer wpisany przez osobę transferującą. Dzwoni numer pod który przetransferowaliśmy połączenie.

oraz

Transfer warunkowy: Odbieramy połączenie przychodzące. (rozmowa: proszę czekać sprawdzę):
Naciskamy *** : i podajemy numer docelowy. System łączy nas z numerem do którego chcemy przełączyć rozmowę. Jeśli zdecydujemy się na transfer odkładamy słuchawkę. Jeśli numer pod który dzwonimy nie wyraża zgody na przełączenie. On rozłącza się my nadal mamy zestawione połączenie z dzwoniącym.
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Transferowanie połączeń SPA8000 czy Centrala (asteriks)?

Asterisk żaden problem, SPA nie znam.
Sposób transferu jest zależny od końcowego terminala (bramki i/lub telefonu), oczywiście na Astersiku można zdefiniować kodami jak napisałeś.
Artur Grzesiowski

Artur Grzesiowski Prezes zarządu,
FreePhone sp. z o.o.

Temat: Transferowanie połączeń SPA8000 czy Centrala (asteriks)?

w manualu masz opisane pola

http://www.cisco.com/en/US/docs/voice_ip_comm/csbpvga/...



Wyślij zaproszenie do