Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Czy zdarzyło Wam się że po wdrożeniu VoIPa w firmie terminale płatnicze przestały działać?

Rzecz jasna nie mam tu na myśli terminali GSM, a te które wykorzystują net po kablu.

Co należy zrobić aby wszystko śmigało jak należy?

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

używasz na pewno kodeka G711a/u ?
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Paweł Ratajewski:
używasz na pewno kodeka G711a/u ?

czasami używam ;)

na poważnie: chodzi o moich partnerów, instalatorów - którzy mają problem mimo użycia G711
Jakub Klausa

Jakub Klausa CTO, SS7
Technologies sp. z
o.o.

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

No i słusznie, że mają problemy. Enkapsulowanie protokołu pakietowego w połączeniu telefonicznym, które jest enkapsulowane w pakiety protokołu IP to taki średni pomysł. A to właśnie usiłują zrobić. Jeśli sieć działa dobrze (i u klienta, i u operatora, i po drodze między nimi), to jest szansa, że od klienta do operatora dotrą wszystkie pakiety, czasami nawet w odpowiedniej kolejności i wtedy będzie to działać. Znacznie częściej zdarza się jednak, że któryś z elementów układanki działa suboptymalnie i... jest to opcja podobna do sprawy faxów po VoIPie - konkretnie rzecz ujmując to i fax i terminal od strony telekomunikacyjnej to modemy - z całym swoim urokiem i wymaganiami.

Krótka odpowiedź: nie stosować, zmienić terminal na GSM bądź IP, ewentualnie zostawić dedykowanego POTSa dla terminala.

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

ja mam kilka wdrożeń, gdzie zostały terminale analogowe - chcodzą bez większych problemów. Na bramkach wyłączyłem kancelację echa (linksys) i wszystko śmiga. Na połączeniu sieci VoIP/PSTN też nie używam kancelacji.
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Paweł Ratajewski:
ja mam kilka wdrożeń, gdzie zostały terminale analogowe - chcodzą bez większych problemów. Na bramkach wyłączyłem kancelację echa (linksys) i wszystko śmiga. Na połączeniu sieci VoIP/PSTN też nie używam kancelacji.

a w takim razie jak z jakością połączeń?
w szczególności DO i Z GSM???

nie ma pogłosu, echa? lub innych zniekształceń?Piotr Głowacki edytował(a) ten post dnia 30.10.09 o godzinie 20:43

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

nie, nie ma. Poza tym, tą linię podłączoną do linkysa wykorzystuję tylko do terminala płatniczego. Na innych liniach kancelacja echa jest włączona.

Pozdrawiam
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Pawle, którego z modeli Linksysa używasz?

PAP 2T ?
Piotr Ziółkowski

Piotr Ziółkowski Dyrektor ds.
technicznych

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Piotr Głowacki:
Pawle, którego z modeli Linksysa używasz?

PAP 2T ?


PAP2T-EU i bez zadnych problemow terminale daja sobie rade
oczywiscie warunek dobrego lacza i uzywania wylacznie g711
Przemysław Lewandowski

Przemysław Lewandowski Card Terminal Expert
- Board Member

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Piotr Głowacki:
Czy zdarzyło Wam się że po wdrożeniu VoIPa w firmie terminale płatnicze przestały działać?

Rzecz jasna nie mam tu na myśli terminali GSM, a te które wykorzystują net po kablu.

Co należy zrobić aby wszystko śmigało jak należy?

Terminale mają niestety wysoką czułość na częstotliwość przesyłu danych. Voipowe łącza są różne. Proponuję zmienić na gprs. To kosztuje dodatkowo 20 zł.
http://terminalekartowe.pl
Piotr Ziółkowski

Piotr Ziółkowski Dyrektor ds.
technicznych

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Przemysław Lewandowski:
Piotr Głowacki:
Czy zdarzyło Wam się że po wdrożeniu VoIPa w firmie terminale płatnicze przestały działać?

Rzecz jasna nie mam tu na myśli terminali GSM, a te które wykorzystują net po kablu.

Co należy zrobić aby wszystko śmigało jak należy?

Terminale mają niestety wysoką czułość na częstotliwość przesyłu danych. Voipowe łącza są różne. Proponuję zmienić na gprs. To kosztuje dodatkowo 20 zł.
http://terminalekartowe.pl

Nie kazdy da sie przekonac na terminale via GPRS, niektorzy po prostu mysla ze jak dzialal to ma dzialac dalej i tyle pomimo zmiany operatora.
Patryk Szudrowicz

Patryk Szudrowicz Kierownik Zespołu
Infrastruktury
Informatyki
Korporacyjne...

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Dlatego ja przed wdrożeniem VoIP zawsze informuję, że faxy i terminale płatnicze mogę nie działać ;) Jeżeli nawet podczas wdrożenia uda Ci się wszystko uruchomić poprawnie to zawsze trzeba założyć, że parametry łącza internetowego mogą ulec pozornie małej zmianie, ale ta zmiana wywali nasze faxy itp...
Artur Z.

Artur Z. Senior IP Telecom
System Engineer, UPC
Poland

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Patryk Szudrowicz:
Dlatego ja przed wdrożeniem VoIP zawsze informuję, że faxy i terminale płatnicze mogę nie działać ;) Jeżeli nawet podczas wdrożenia uda Ci się wszystko uruchomić poprawnie to zawsze trzeba założyć, że parametry łącza internetowego mogą ulec pozornie małej zmianie, ale ta zmiana wywali nasze faxy itp...


Witam,

Zadzam się z Patrykiem... terminale płatnicze... oraz faxy to zawsze jest wyzwanie.
Oczywiście, jeśli voip działa po linku... o dobrych parametrach.. pakiety nie giną.. i qos jest dobrze zrobiony... to nie ma tematu... wszystko śmiga.
Niestety dla połączenia modemowego... często pare wypadniętych pakietów / lub duży jitter powoduje iż transmisja jest zrywana.
O ile z faxami to jeszcze sobie poradzi w takim wypadku t38fax (rfc3362)... to V.MoIP jest przeważnie ignorowany przez producentów bramek..

PS. Zna ktoś lub miał doświadczenia z bramką która wspiera V.MoIP (V.150.1 Modem Relay)?
Piotr Ziółkowski

Piotr Ziółkowski Dyrektor ds.
technicznych

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Artur Z.:
Witam,

Zadzam się z Patrykiem... terminale płatnicze... oraz faxy to zawsze jest wyzwanie.
Oczywiście, jeśli voip działa po linku... o dobrych parametrach.. pakiety nie giną.. i qos jest dobrze zrobiony... to nie ma tematu... wszystko śmiga.

czasami nawet QOS nie da rady jesli operator ma cienki net
Niestety dla połączenia modemowego... często pare wypadniętych pakietów / lub duży jitter powoduje iż transmisja jest zrywana.

to prawda jesli pakiety wypadaj to i z terminali i z faxow nici
O ile z faxami to jeszcze sobie poradzi w takim wypadku t38fax (rfc3362)... to V.MoIP jest przeważnie ignorowany przez producentów bramek..

t.38 nie u kazdego operatora jest zaimplementowany jedni nawet uwazaja ze robi wiecej problemow niz pozytku ja osobiscie sie z tym nie zgadzam bo u nas wszystko smiga.
Patryk Szudrowicz

Patryk Szudrowicz Kierownik Zespołu
Infrastruktury
Informatyki
Korporacyjne...

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Artur Z.:

PS. Zna ktoś lub miał doświadczenia z bramką która wspiera V.MoIP (V.150.1 Modem Relay)?

Patton w serii SmartNode ma coś takiego jako modem bypass - http://www.patton.com/products/pe_products.asp?categor....
Co do obsługi połączeń modemowych i t.38 to ten producent ma serię z high precision clock. Fajnie to Michał wytłumaczył - http://patton.com.pl/zegar.
Piotr Ziółkowski:

t.38 nie u kazdego operatora jest zaimplementowany jedni nawet uwazaja ze robi wiecej problemow niz pozytku ja osobiscie sie z tym nie zgadzam bo u nas wszystko smiga.

Ja mam wrażenie, że każdy operator i każdy producent wspiera t.38 w sobie tylko znany sposób ;) Wszyscy mówią, że są zgodni z RFC a jedno z drugim nie działa. Np moje przygody Patton vs Grandstream, Patton vs Linksys, Linksys vs Grandstream...
Piotr Ziółkowski

Piotr Ziółkowski Dyrektor ds.
technicznych

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Patryk Szudrowicz:

Ja mam wrażenie, że każdy operator i każdy producent wspiera t.38 w sobie tylko znany sposób ;) Wszyscy mówią, że są zgodni z RFC a jedno z drugim nie działa. Np moje przygody Patton vs Grandstream, Patton vs Linksys, Linksys vs Grandstream...

To prawda dlatego my uzywamy tylko i wylacznie Linksysa , jak dla mnie grandstream i inne rozwiazanie to porazka , no jeszcze moge polecic Yealinka bo po testach spisuje sie rewelacyjnie i to by bylo na tyle ...

PIotr

konto usunięte

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Witamy Szanownych Państwa

Jesteśmy przedstawicielem międzynarodowej firmy ICP Companies Polska. Nasza firma zajmuje się systemami akceptacji kart płatniczych (terminale płatnicze, zasilenie telefonów komórkowych typu PRE-PAID, Bill Payment – opłata rachunków).

Współczesny Klient coraz chętniej korzysta z płatności karta kredytową lub debetową, gdyż jest to wygodne i bezpiecznie rozwiązanie. Może wypłacać gotówkę z bankomatu, realizować zakupy w Internecie oraz, oczywiście, płacić w swoim ulubionym sklepie.

Nasze terminale to najszybsze i najbardziej opłacalne rozwiązanie. Zrewolucjonizowaliśmy ten sektor, obniżając wysokie stawi bankowe standardowo powiązane z płatnościami kartami kredytowymi i debetowymi.

Posiadając nasz terminal mają państwo gwarancję, że to najbardziej zaawansowana i nowoczesna technologia ICP.

Jeśli uważacie Państwo, że nasza oferta jest skierowana właśnie do Was lub obecny dostawca terminali płatniczych nie spełnia Waszych oczekiwań, prosimy o kontakt z naszymi specjalistami do spraw sprzedaży działającymi na terenie Śląska.

Marcin Hajduk
Specjalista ds.sprzedaży
marcin.hajduk@m-tel.com.pl
GSM 669-757-930

Biuro Regionalne M-TEL
ul. Wieczorka 22/12
44-100 Gliwice
Piotr Ziółkowski

Piotr Ziółkowski Dyrektor ds.
technicznych

Temat: terminale płatnicze vs. VoIP

Marcin Hajduk:
Witamy Szanownych Państwa

Jesteśmy przedstawicielem międzynarodowej firmy ICP Companies Polska. Nasza firma zajmuje się systemami akceptacji kart płatniczych (terminale płatnicze, zasilenie telefonów komórkowych typu PRE-PAID, Bill Payment – opłata rachunków).

Współczesny Klient coraz chętniej korzysta z płatności karta kredytową lub debetową, gdyż jest to wygodne i bezpiecznie rozwiązanie. Może wypłacać gotówkę z bankomatu, realizować zakupy w Internecie oraz, oczywiście, płacić w swoim ulubionym sklepie.

Nasze terminale to najszybsze i najbardziej opłacalne rozwiązanie. Zrewolucjonizowaliśmy ten sektor, obniżając wysokie stawi bankowe standardowo powiązane z płatnościami kartami kredytowymi i debetowymi.

Posiadając nasz terminal mają państwo gwarancję, że to najbardziej zaawansowana i nowoczesna technologia ICP.

Jeśli uważacie Państwo, że nasza oferta jest skierowana właśnie do Was lub obecny dostawca terminali płatniczych nie spełnia Waszych oczekiwań, prosimy o kontakt z naszymi specjalistami do spraw sprzedaży działającymi na terenie Śląska.

Marcin Hajduk
Specjalista ds.sprzedaży
marcin.hajduk@m-tel.com.pl
GSM 669-757-930

Biuro Regionalne M-TEL
ul. Wieczorka 22/12
44-100 Gliwice


a pisze na tej grupie ogloszenia i reklama ? po prostu rece opadaja i stwierdzam ze ze moderowanie na forum dla adminow GL to chyba temat nieznany .

Następna dyskusja:

komunikatory VoIP




Wyślij zaproszenie do