Stanisław P. Software designer
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Jeśli mówisz linksys, to zakładam, że chodzi o SIP, a nie inne protokoły.Co do samego SIP'a - goście z opensips'a zrobili kilka webinarów - tu jest wprowadzenie do samego protokołu: http://www.opensips.org/Resources/Webinars#toc9
Pozatym... próbować, kombinować, rozbudowywać. Postaw sobie jakieś maszyny wirtualne (chyba że masz więcej prawdziwych pod ręką) żeby zasymulować sytuacje z natem. Czytaj newsy z projektów typu opensips/kamailio/asterisk/freeswitch/yate/... bo tam lądują bardziej techniczne sprawy, a nie marketingowa papka.
Przeczytaj RFC protokołu (przydaje się na pewnym etapie). Zaglądnij na voip-user-conference w piątki.
I to tak na początek. Pozatym potrzeba dużo doświadczenia.
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Nie wiem jakich firm sprzęty montowane są przez profesjonalne firmy instalujące VoIP. Dziękuje za informacje, już mam dużo do poczytania bo wielu z w/w zagadnień nie znam. Doświadczenie zawsze najważniejsze, tylko nie mam za bardzo możliwości jego zdobycia, muszę radzić sobie jak się tylko da. Pozdrawiam
Marcin
Kowalczyk
Senior CVoIP
Engineer
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Zdefiniuj profesjonalne firmy.Inne urządzenia są dla użytkowników enterprise, inne dla carrier-voip a inne dla użytkowników domowych.
Producentów urządzeń SOHO masz na pęczki, w enterprise jest dużo sprzętu typu Avaya, Cisco, etc
W carrier masz już raczej "dużych" - Siemens, Nortel, etc
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Rozwiązania dla małych przedsiębiorstw. Zamiana centrali dajmy na to Platan classic 12 bądź dct 40 na centrale VoIP. Z użytkownikami domowymi problemy wielkiego nie ma myślę. Tylko jakiej firmy sprzęt wybrać i czym się jeszcze kierować.Stanisław P. Software designer
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Tomasz Kucharczyk:
Tylko jakiej firmy sprzęt wybrać i czym się jeszcze kierować.
Tu jest w czym przebierać... Bardzo ogólnie to: zależy co będzie obsługiwało Twojego dostawcę upstreamowego jeśli nie masz linii lokalnych (jeśli masz linie lokalne to pół kłopotu z głowy) - Avaya ip office np. nie wie co to są serwery proxy.
Cisco ma swój SCCP i jest zwykle bardziej przystosowane do dużych systemów (centralny provisioning, blokady, jeden vendor do wszystkiego).
Reszta... patrz co ma odpowiednie feature'y, a potem zobacz ile ludzi na to rozwiązanie klnie w internecie :)Stanisław Pitucha edytował(a) ten post dnia 04.08.10 o godzinie 00:09
Radek W. Myśliwy.
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Tomasz Kucharczyk:
Rozwiązania dla małych przedsiębiorstw. Zamiana centrali dajmy na to Platan classic 12 bądź dct 40 na centrale VoIP. Z użytkownikami domowymi problemy wielkiego nie ma myślę. Tylko jakiej firmy sprzęt wybrać i czym się jeszcze kierować.
Z ciekawosci Tomku zapytam Ciebie - w jaki sposob, jakich argumentow bedziesz uzywal na spotkaniu biznesowym, z klientem, ktoremu chcesz dokonac takiej jego sprawdzonej centrali platana.
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Masz na myśli przekonanie o wyższości central VoIP nad standardowymi? Przede wszystkim większe możliwości i oszczędności.konto usunięte
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Ja z własnego doświadczenia polecam instalacje centralek Asterisk. Są łatwo i przyjemnie konfigurowalne, a możliwości masz bardzo duże - numery wewnętrzne, nagrywanie rozmów czy billingi.Niestety z powodu niskich kosztów utrzymania telefonów komórkowych, większość dzisiejszych firm woli dać pracownikom komórkę i mieć święty spokój.
Jeżeli firma ma kilka oddziałów (najlepiej w różnych krajach) to wtedy VoIP jest bardzo opłacalny. W innych przypadkach firma musi posiadać dość specyficzne wymagania, żeby się zdecydować - np CallCenter, bądź hotel...
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Co do odbiorców docelowych to faktycznie trzeba poznać gdzie wykonuje połączenia i czy mamy szanse dotrzeć do niej ze swoja oferta.Stanisław P. Software designer
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Łukasz Basa:
Niestety z powodu niskich kosztów utrzymania telefonów komórkowych, większość dzisiejszych firm woli dać pracownikom komórkę i mieć święty spokój.
Jedno drugiego nie wyklucza... Nie wiem jakie są warunki w PL ale w UK można na przykład mieć umowę z siecią komórkową: dostajesz własne simy i cały ruch z tych komórek idzie przez SIP gdzie zarządasz. Wtedy masz połączenie komórka <-> ich magiczny gateway <-> twój asterisk <-> co tylko chcesz.
PS. Cały ruch oznacza dokładnie cały ruch, więc możesz i wewnętrzne numery założyć - wtedy dzwonisz po krótkich numerach między swoimi komórkami.Stanisław Pitucha edytował(a) ten post dnia 05.08.10 o godzinie 17:29
Radek W. Myśliwy.
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Tomasz Kucharczyk:
Masz na myśli przekonanie o wyższości central VoIP nad standardowymi? Przede wszystkim większe możliwości i oszczędności.
Tak, przepraszam - umknelo mi jedno slowo. Chodzilo oczywiscie, jak p. Kowalskiego przekonasz, aby zrezygnowal z platana, a zainstalowal Twoj IP-PBX. Bardzo chcialbym uslyszec argumenty, nie koniecznie ale rowniez i Twoje.
Takich wg mnie argumentow dla klientow z segmentu SOHO nie ma. Po prostu - nie ma. Klient z takiego segmentu wchodzi w VoIP (pod warunkiem, ze nie korzysta z polaczen miedzynarodowych) tylko i wylacznie, z przekonania, ze mu sie to oplaci ale przekonanie takie wywolal jedynie handlowiec.
Czyli uleglosc do handlowca.
Logika nakazuje sobie odpowiedziec, ze dla klienta z dziesiecioosobowym teamem na pokladzie, nie jest konieczne dokonywanie zmian infrastruktury, bo i czemu.
Przelaczanie polaczen robimy rowniez w platanie, druty w sensie "infrastruktury" telefonicznej mamy w pokojach w firmie juz polozone (w ip pbx trzeba co najmniej skretke klasc), kupowac telefony ip etc etc.
Same minusy dla p. Kowalskiego.
Oczywiscie sytuacja zmienia sie w przypadku wiekszej firmy - ale to normalne.
Stanisław P. Software designer
Temat: Szkolenia Voip podstawy.
Radoslaw A. W.:
Tak, przepraszam - umknelo mi jedno slowo. Chodzilo oczywiscie, jak p. Kowalskiego przekonasz, aby zrezygnowal z platana, a zainstalowal Twoj IP-PBX. Bardzo chcialbym uslyszec argumenty, nie koniecznie ale rowniez i Twoje.
To *bardzo* zależy od tego jaką firmę ma p. Kowalski. Kilka opcji to: huntgrupy, konferencje, rozdzielanie połączeń IVR'ami, kolejkowanie, statystyki, poczta głosowa i faksy przychodzące na maila.
Logika nakazuje sobie odpowiedziec, ze dla klienta z dziesiecioosobowym teamem na pokladzie, nie jest konieczne dokonywanie zmian infrastruktury, bo i czemu.
Przelaczanie polaczen robimy rowniez w platanie, druty w sensie "infrastruktury" telefonicznej mamy w pokojach w firmie juz polozone (w ip pbx trzeba co najmniej skretke klasc), kupowac telefony ip etc etc.
Jeśli infrastruktura była dobrze zaplanowana i zrobiona niedawno, to albo już masz odpowiednią ilość kabli, albo routery pod biurkiem i tak mają wolne porty, albo telefony idą po skrętce z przlotką. Telefonów nie musisz zmieniać - po to są bramki ATA.
No i jeszcze są biura zupełnie nowe, gdzie zamiast telefonów są zestawy słuchawkowe i np. xlite u każdego na komputerze - wtedy zupełnie "infrastruktura biura" nie wchodzi w grę.Stanisław Pitucha edytował(a) ten post dnia 06.08.10 o godzinie 00:36
Podobne tematy
-
VOIP » szkolenia Cisco VoIP -
-
VOIP » Jak zarobić na VoIP - darmowe szkolenia VoIPoint -... -
-
VOIP » Nielimitowane darmowe połączenia VoIP -
-
VOIP » Program Voip + Outlook -
-
VOIP » Voip w firmie - jak co poco i dlaczego? -
-
VOIP » Automatyczne przekierowanie z bramki VoIP na telefon... -
-
VOIP » Platforma voip + serwer na sprzedaż -
-
VOIP » Koszty operacyjne operatorów VOIP vs Technologia -
-
VOIP » Luki w zabezpieczeniach technologii VoIP -
-
VOIP » Advanced Open Source VoIP -
Następna dyskusja: