konto usunięte

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Mam prośbę o pomoc - może ktoś używa takiego telefonu?
Telefon rejestruje się RAZ po włączeniu. Po około minucie od tego czasu przestaje odpowiadać na wywołania przychodzące (jest jakby niezarejestrowany). Wykonanie poł. wychodzącego jest możliwe, ale nie powoduje to odnowienia rejestracji (na snifferze oglądałem - wysyłane jest po prostu INVITE). W ciągu kilkudziesięciu minut obserwacji nie było ponownej rejestracji terminala.

Telefon jest za NATem. Wszystko ustawiłem tak jak poniżej (screen):
http://www.wrzuta.pl/obraz/ujbuU41rbb/

Czyli "Registration timer value" = 60. Jak wyczytałem to jest tylko wartość wysyłana w nagłówku do serwera SIP (powiększana o dodatkowe 60).
Nie wynika z tego wprost (i nie ma gdzie ustawić), że telefon będzie ponawiał rejestrację przez określony czas, ale... powinno tak być chyba.

Ustawiłem też w Network - Keep Alive na 40s, ale... nie zauważyłem żeby działało. Z drugiej strony, port SIP jest przekierowany, więc... powinno dzwonić.

Będę wdzięczny za porady

P.
Stanisław P.

Stanisław P. Software designer

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Piotr C.:
Mam prośbę o pomoc - może ktoś używa takiego telefonu?
Nie używam, ale pozgaduję :)
Telefon jest za NATem. Wszystko ustawiłem tak jak poniżej (screen):
http://www.wrzuta.pl/obraz/ujbuU41rbb/
Nie za bardzo rozumiem co to jest "Registration backoff timer"... Brzmi jak coś co przestaje rejestrować :) Spróbowałbym wartości "Registration timer"-a dwa razy mniejsze i dwa razy większe od niego.

Dodatkowo - jaka jest wartość "Expires: ..." albo "Contact: ...;expires=..." w odpowiedzi na REGISTER? Serwer może wymusić inny czas niż sam ustawiasz, więc to ten z 200/OK będzie obowiązywał.
Ustawiłem też w Network - Keep Alive na 40s, ale... nie zauważyłem żeby działało.
To nie muszą być pakiety sip - może implementują to jakimś innym sposobem, którego nie widzisz na snifferze jeśli filtrujesz tylko po "sip".

A dodatkowo - poszukaj, czy nie można w telefonie jakoś włączyć logowania typu debug.Stanisław Pitucha edytował(a) ten post dnia 21.03.09 o godzinie 21:55

konto usunięte

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Stanisław Pitucha:
Nie za bardzo rozumiem co to jest "Registration backoff timer"...
*Podejrzewam* że to odczekiwanie w przypadku niepowodzenia w rejestracji... 60s to default.
Dodatkowo - jaka jest wartość "Expires: ..." albo "Contact: ...;expires=..." w odpowiedzi na REGISTER? Serwer może wymusić inny czas niż sam ustawiasz, więc to ten z 200/OK będzie obowiązywał.

Sprawdzę jeszcze raz snifferem, musze tylko spowrotem to podłączyć (póki co telefon nie ma zasilacza 36V i używam 2 zasilaczy od laptopów hehe)

P.

konto usunięte

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Testowałem dalej i znowu bez powodzenia:
1. Expires na 60s (przekazywany do serwera: 72)
- po przekroczeniu czasu tel. nie rejestruje się ponownie,
jest niedostępny.
2. Expires na 600s albo więcej:
- telefon jest zarejestrowany dłużej, ale po minucie nie dzwoni
(jest sygnał dzwonienia od operatora, bo tel. jest zarejestrowany,
ale wygasła sesja w routerze/NAT - nie działa keepalive).
- po upływie czasu i tak nie rejestruje się ponownie.

Czyli zagadnienie sprowadza się do tego, żeby zmusić aparat do ponawiania rejestracji. Wiem że warunki u mnie (NAT) są może inne niż w korporacji z własnym lokalnym serwerem, ale przecież i tam doszłoby do tej samej sytuacji - wyrejestrowanie telefonu po czasie i koniec. Więc jakoś to sie powinno dać zrobić chyba...

będe wdzięczny za uwagi.

EDIT: wrzucam logi (zastanawia mnie podwojny Contact pod koniec - w odpowiedzi 200 OK

REGISTER sip:sip.ipfon.pl:5060;transport=udp
* [-] Header
o REGISTER sip:sip.ipfon.pl:5060;transport=udp SIP/2.0
o Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.97:5066;branch=(...)
o Max-Forwards: 70
o From: login001 ;tag=1513c620d8;epid=SC2317ce
o To: login001
o Call-ID: b9427486edb06569
o CSeq: 2 REGISTER
o Authorization: Digest username="login001",realm=(...)
o Contact: login001 ;expires=72
o Supported: X-Siemens-Proxy-State
o User-Agent: optiPoint 410 Standard/V7 V7 R4.1.0
o Content-Length: 0
* [-] Content
o (none)

[-] 200 OK
* [-] Header
o SIP/2.0 200 OK
o Via: SIP/2.0/UDP 192.168.0.97:5066;rport=35127;received=(publiczny_IP);branch=(...)
o From: login001 ;tag=(...)
o To: login001 ;tag=(...)
o Call-ID: b9427486edb06569
o CSeq: 2 REGISTER
o Contact: ;q=0;expires=60;received="sip:(publiczny_IP):11606", ;q=0;expires=120;received="sip:(publiczny_IP):35127"
o Server: OpenSer (1.1.1-tls (i386/linux))
o Content-Length: 0Piotr C. edytował(a) ten post dnia 27.03.09 o godzinie 21:01
Stanisław P.

Stanisław P. Software designer

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Może upgrade softa?
http://wiki.siemens-enterprise.com/index.php/optiPoint...

To chyba Twoje problemy ;)

V7 R4.1.0 - Fixed Bugs:
NA03320958 late re-registration problem again

V7 R3.2.0 - Fixed Bugs:
NA03090420 survivability not shown after re-registration

V7 R2.2.0 - Known & Open Issues:
NA03320958 late re-registration if expiration value is small use a greater expiration value

Edit: dopiero jak wysłałem zobaczyłem edita z logami i wersją
Na takim etapie, to raczej dzwoniłbym do serwisu siemensa - może to re-re-regression ;)Stanisław Pitucha edytował(a) ten post dnia 27.03.09 o godzinie 21:08

konto usunięte

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Poddaję się...
Przeładowałem najnowszy soft jeszcze raz, odnalazłem ustawienia "security" mające odpytywać serwer co zadany interwał (eureka!) i nic to nie dało - zgłasza się po rejestracji tylko raz. Ustawiłem jeszcze DMZ na routerze. KUR!!!! Pozostaje mi jeszcze ew. któreś niemieckie forum, a potem allegro.

konto usunięte

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

W ostatnim akcie desperacji założyłem na szybko konto na freeconet i co się okazuje - telefon działa perfekcyjnie. Mam zesnifowane komunikaty SIP z ipfona i freeco. Na pierwszy rzut oka niczym się nie różni - REGISTER jak każde inne.
Jedyna różnica jest w odpowiedzi serwerów 200 OK a dokładnie w linii Contact.
Contact: ;q=0;expires=60;received="sip:IP:Port"
otóż freeco nie wpisuje q=0 - mimo przejrzenia odpowiedniego RFC nie wiem, co to oznacza - priorytet przy wywołaniu? Anyway. Telefon wysyła teraz pięknie, co minutę, nowe REGISTER :)
Stanisław P.

Stanisław P. Software designer

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Piotr C.:
Contact: ;q=0;expires=60;received="sip:IP:Port"
otóż freeco nie wpisuje q=0 - mimo przejrzenia odpowiedniego RFC nie wiem, co to oznacza - priorytet przy wywołaniu? Anyway. Telefon wysyła teraz pięknie, co minutę, nowe REGISTER :)

"16.6 Request Forwarding
...
A common ordering mechanism is to use the qvalue parameter of targets obtained from Contact header fields (see Section 20.10). Targets are processed from highest qvalue to lowest. Targets with equal qvalues may be processed in parallel."

To przy INVITE'ach i innych takich obowiązuje.
Czyli sprawa się wyjaśniła... Siemens 410 zostaje dodany do listy aparatów niepolecanych. Strasznie się ta lista wydłuża :(
Wojciech S.

Wojciech S. Szukałem, znalazłem!

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

.Wojciech S. edytował(a) ten post dnia 06.04.09 o godzinie 23:39
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Stanisław Pitucha:
To przy INVITE'ach i innych takich obowiązuje.
Czyli sprawa się wyjaśniła... Siemens 410 zostaje dodany do listy aparatów niepolecanych. Strasznie się ta lista wydłuża :(

Z doswiadczenia wiem, ze Siemens ma problemy z implementacja RFC. Normale jest "to nie jest bug, tak ma byc" pokazujesz palcem, ze zgodnie z RFC jest inaczej to "oooo, poprawka bedzie w patchset XXX".

Niestety norma,
Stanisław P.

Stanisław P. Software designer

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Marcin Kowalczyk:
"oooo, poprawka bedzie w patchset XXX".

Masz jakiś magiczny kontakt do ludzi którzy robią coś poza czytaniem ze skryptu? :) Niestety tylko z takimi z siemensa rozmawiałem...
Mógłbyś się podzielić?
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Moj kontakt to https://carrier.extranet.nokiasiemensnetworks.com/ i pozniej ewentualnie eskalacja problemu do developerow... Ale do tego musisz miec kontrakt podpisany na dany sprzet/soft a to juz kilaset tysiecy (lub nawet wiecej - wole nie wiedziec ile ;) ) €/rok (przynajmniej w naszym przypadku)Marcin Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 07.04.09 o godzinie 16:27

konto usunięte

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Piotr C.:
Mam prośbę o pomoc - może ktoś używa takiego telefonu?
Telefon rejestruje się RAZ po włączeniu. Po około minucie od tego czasu przestaje odpowiadać na wywołania przychodzące (jest jakby niezarejestrowany). Wykonanie poł. wychodzącego jest możliwe, ale nie powoduje to odnowienia rejestracji (na snifferze oglądałem - wysyłane jest po prostu INVITE). W ciągu kilkudziesięciu minut obserwacji nie było ponownej rejestracji terminala.

Telefon jest za NATem. Wszystko ustawiłem tak jak poniżej (screen):
http://www.wrzuta.pl/obraz/ujbuU41rbb/

Czyli "Registration timer value" = 60. Jak wyczytałem to jest tylko wartość wysyłana w nagłówku do serwera SIP (powiększana o dodatkowe 60).
Nie wynika z tego wprost (i nie ma gdzie ustawić), że telefon będzie ponawiał rejestrację przez określony czas, ale... powinno tak być chyba.

Ustawiłem też w Network - Keep Alive na 40s, ale... nie zauważyłem żeby działało. Z drugiej strony, port SIP jest przekierowany, więc... powinno dzwonić.

Będę wdzięczny za porady

P.
Telefon jest za NATem. - i wszytko jasne ;(Bartlomiej Plajzer edytował(a) ten post dnia 07.04.09 o godzinie 16:38
Stanisław P.

Stanisław P. Software designer

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Bartlomiej Plajzer:
Telefon jest za NATem. - i wszytko jasne ;(
Jak się wie co się robi, to NAT nie jest problemem ;)

konto usunięte

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Telefon jest za NATem. - i wszytko jasne

Nieprawda :p
NAT nie jest tu przeszkodą, a brak ponownej rejestracji. O DZIWO we freeconet działa - przy tej minimalnej różnicy w protokole (wspomniane q=0). Telefon do dzisiaj działa dobrze z jednym felerem który jest również dyskwalifikujący - zgłaszałem na forum freeco, bez odzewu, może tutaj mi pomożecie? Wklejam poniżej z drobnym updatem:

(...) dlaczego wbrew ustawieniom w telefonie (High Quality Preferred) negocjuje się G729 z koszmarną jakością? Wrzucam poniżej fragmenty kominikacji SIP (ze sniffera) odpowiedzialne za negocjację kodeków:
Telefon wysyła (w INVITE):

o m=audio 5004 RTP/AVP 9 8 0 18 4 101
o a=rtpmap:9 G722/8000
o a=rtpmap:8 PCMA/8000 **** G711A na początku
o a=rtpmap:0 PCMU/8000
o a=rtpmap:18 G729/8000
o a=rtpmap:4 G723/8000
o a=rtpmap:101 telephone-event/8000

freeconet wysyła w odpowiedzi "183 Session Progress":

o m=audio 16032 RTP/AVP 18 8 0 101
o a=rtpmap:18 G729/8000 **** G729A na początku?!
o a=fmtp:18 annexb=no
o a=rtpmap:8 PCMA/8000
o a=rtpmap:0 PCMU/8000
o a=rtpmap:101 telephone-event/8000
o a=fmtp:101 0-16

Widać że freeconet zmienił kolejność kodeków. Dlaczego? Zarówno sygnał dzwonienia jak i odebrana rozmowa idą dalej po G729. Wydaje mi się również, że pierwszy strumień RTP nadchodzi OD freeco, więc czy to wina telefonu?

Bramka Linksys WRP400 z ustawieniem podobnym - G711A-preferred i włączonymi pozostałymi kodekami działa dobrze - ale niestety nie mogę podsłuchać protokołu. Z kolei tego problemu nie ma w ipfonie (idzie G711).

pozdrawiamPiotr C. edytował(a) ten post dnia 07.04.09 o godzinie 20:09

konto usunięte

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Stanisław Pitucha:
Bartlomiej Plajzer:
Telefon jest za NATem. - i wszytko jasne ;(
Jak się wie co się robi, to NAT nie jest problemem ;)
bycmoze, jest to niemal cytat kolegoz z Siemensa którzy nie zalecaja stosowania swoich IP HFA teelfonow za NAT'em. aczkolwiek na chlopski rozum powiino to dzialac,,, przyklad z dzisiaj Optipoint 420 dziala , a Optipoint 410 nawet nie che sie zarejestrowac, do katy HG czyli swojego gatekeepera w hipath 4000, niestety nie mialem juz czasu na zebranie info i analize,
Stanisław P.

Stanisław P. Software designer

Temat: Siemens Optipoint 410 SIP - problem z rejestracją

Oczywiście, że nikt nie zaleca - ja też bym nie polecał losowym ludziom stawiania telefonów za NATem. Ale jak piszesz na grupę "VoIP" gdzie powinni być specjaliści, to muszę protestować ;)
Rozwiązanie problemu z natem jest proste i działa zawsze o ile wie się jak/jaki sprzęt skonfigurować - względnie, jak postawić sip i rtp proxy na granicy sieci. Problemy pojawiają się tylko kiedy bramek między sieciami nie kontrolujesz w żaden sposób, albo sprzedajesz usługi dla szerokiej publiki - wtedy jest płacz i zgrzytanie zębów :D
Telefony nie muszą / nie powinny wiedzieć nic o topologii sieci, ani czy przez nat przechodzą, czy nie.Stanisław Pitucha edytował(a) ten post dnia 08.04.09 o godzinie 23:03



Wyślij zaproszenie do