Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Rynek telekomunikacyjny w Polsce

Jak ktoś ma zbędne 1500 Euro, to może sobie kupić raport :-)
http://www.pmrpublications.com/online_shop/pl_VoIP_mar...
...i się z nami podzielić :-).
Tutaj jest nieco newsów z tego, co w nim jest:
http://itbiznes.pl/art37428.html
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Rynek telekomunikacyjny w Polsce

Ciekawe czy jako VoIP traktua "czysty" VoIP czy rowniesz operatorow kablowych ktorzy oferuja telefonie.
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Rynek telekomunikacyjny w Polsce

"W segmencie użytkowników indywidualnych dominują operatorzy telewizji kablowych, świadcząc usługi telefonii internetowej jako element pakietu „triple play”. Na koniec 2008 r. posiadali ok. 450 tys. abonentów VoIP. Warto dodać, że oferta cenowa sieci kablowych pozycjonowana jest z reguły pomiędzy stawkami VoIP dostępnymi u dostawców wyspecjalizowanych w usługach telefonii internetowej, a usługami tradycyjnej telefonii stacjonarnej. Z jednej strony pozwala to na przyciągnięcie klientów, z drugiej zaś na generowanie relatywnie wyższych marż."

konto usunięte

Temat: Rynek telekomunikacyjny w Polsce

"Udział w rynku wyspecjalizowanych operatorów usług VoIP (m.in. EasyCall, FreecoNet, HaloNet) pod względem wielkości przychodów pozostaje niewielki. W sektorze pojawiają się opinie, że błędem było skupienie się w przeszłości na segmencie użytkowników indywidualnych. Obecnie operatorzy zaczynają koncentrować się na klientach biznesowych, licząc na wyższe przychody z tytułu większego ruchu i usług dodanych."

Jak miło że nie zapomnieli :-)

A swoją drogą to Klienci indywidualni to nie jest błąd, błędem były jedynie same prepaidy, ale niskie abonamenty to już całkiem dochodowy temat :-)Mateusz Górecki edytował(a) ten post dnia 03.07.09 o godzinie 18:12
Paweł G.

Paweł G. Starszy kierownik
projektu

Temat: Rynek telekomunikacyjny w Polsce

Nie bierz tego do siebie, ale moim zdaniem perspektywy macie słabe jeśli skupicie się na Klientach indywidualnych.
W perspektywie 3-4 lat połączenia będą:
1) prawdopodobnie "bezpłatne" z darmowymi minutami w ramach symbolicznego abonamentu.Gdzie ilość minut nie będzie do przegadania
2)"bezpłatne" z darmowymi minutami w ramach abonamentu za usługę Internet.

W opcji 1 musicie powlaczyć o efekt skali - co będzie trunde
Opcja 2 wykosi wszystkich na rynku i pozostanie tylko Internet Neostrada, Orange lub tez z jakaś inną nazwą :-)Paweł Gawłowski edytował(a) ten post dnia 03.07.09 o godzinie 20:40

konto usunięte

Temat: Rynek telekomunikacyjny w Polsce

Nikt nie mówi się o skupianiu się na Klientach IND i zapominaniu o łakomym kąsku jakim zawsze będzie biznes. Miałem na myśli raczej działanie w odpowiedni sposób w każdej grupie Klienckiej - tylko to miałem na myśli.

Co do efektu skali to już dawno (tylko w tym roku) przekroczyliśmy tysiąc klientów abonamentowych IND a do końca roku lekką ręką będziemy ich mieć kilka - kilkanaście tysięcy, wszystkie umowy na okres nie krótszy niż 18 miesięcy.

Pytanie zatem czy warto za 2 lata mieć taką grupę Klientów czy nie,
myślę że warto bo za 2-3 lata zdobyć taką grupę Klientów będzie już bardzo ciężko.Mateusz Górecki edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 17:09
Paweł G.

Paweł G. Starszy kierownik
projektu

Temat: Rynek telekomunikacyjny w Polsce

masz racje
teraz to ostatni dzwonek na pozyskiwanie klientow voipowych

juz widze za dwa lata reklame Orange, ERA, moze dolaczy Plus

Kup internet z naszym voipem a rozmowy w naszej sieci bedziesz mial za fee (w tym z i na komorki)
Era chyba ma teraz taka promocje typu w rodzinie na WRL. Za rok będzie to standart.

I moim zdaniem bedzie to o tyle dziwne, ze zrobią o komorkowcy- przychody im spadaja więc muszą zgarnać troche rynku "stacjonarnego"

A jak za dwa lata jeszcze MTR będą zerowe to znów 99% całość ruchu głosowego będzie u wielkiej trójcy bo nie widze innego powodu na wprowadzenie zerowych MTR jak wykoszenie obecnej i ewentualnie przyszłej konkurencji.



Wyślij zaproszenie do