Arkadiusz P

Arkadiusz P właściciel, PromoTel

Temat: Problemy z voip

Witam,

Mam od dłuższego czasu problem z połączeniami voip a właściwie z rozmowami, ponieważ nie wiem co jest przyczyną, czy operator czy sprzęt.

Działa jednocześnie 7 stanowisk, centrala telefoniczna to Elektronix router D-Link DSL 2640B. Już na samym początku miałem problem, po nawet kilku godzinach rozmów pojawiał się sygnał zajętości w słuchawkach, należało zresetować router. Po wgraniu nowego firmwareu sprzęt działał bez zarzutu przez ok miesiąc, po czym znów zaczęły się problemy. Kolejny upgrade pomógł ale na krócej. Zdecydowałem się zrobić próby na bramce Grandstream, znów te same problemy. Wszystko by wskazywała na router ale...Znajomy miał pod ręką router asus netii, wypróbowałem i jego, jeszcze gorzej, po kilku godzinach dzwonienie bramka/centralka traciła połączenie z routerem. Zrobiłem jeszcze próby (na razie jednodniowe) z routerem LinkSys Wag 120N, działa lepiej, ale też trzeba było zrobić jeden reset.

Czy wie ktoś w czym tkwi problem? Myślałem, że w routerze, ale po testach wynika, że jedne radzą sobie lepiej inne gorzej, jednak D-Link którego miałem na początku po aktualizacji działał sprawnie przez miesiąc.

Operatorzy z których korzystam to dwagrosze.net, IpCall.pl, testy były również robione na Tlenofonie, z tym samym rezultatem. Dostawca internetu to Netia, analogowe łącze asymetryczne 16/1.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Problemy z voip

A może "keep alive" w konfiguracji konta pomoże? A jaki Pan ma czas ponownej rejestracji konta u operatora? Zazwyczaj powinien być do 60 sekund.
Arkadiusz P

Arkadiusz P właściciel, PromoTel

Temat: Problemy z voip

opcja Keep alive cały czas włączona, czas jest ustawiony na 60s, standardowo w bramce. Czy to może być wina Netii?
Michał Boltz

Michał Boltz Country Sales
Manager Poland,
Lithuania, Latvia,
Estonia ...

Temat: Problemy z voip

Hej, sprawdź czy zjawisko nie pojawia ci się w momencie kiedy masz wysycone pasmo UPLOAD. Miałem podobny problem u mnie w biurze z łączem TPSA 4/512.
Wysyłanie dużych maili skutecznie blokowało prace całego biura. Możliwe że w takich momentach twoja centralka zaczyna się gubić.
W naszym przypadku prioryteryzacja sieci pomogła.
Dodatkowo możesz przejść na kodeki g.729, jeżeli już tego nie zrobiłeś.
Arkadiusz P

Arkadiusz P właściciel, PromoTel

Temat: Problemy z voip

Cały ruch jest przeznaczony tylko na voip, więc ten problem odpada

konto usunięte

Temat: Problemy z voip

To może podepnij sie z laptopem i zobacz, co się zwiesza: router, DSLAM Netii czy co tam (np. pingiem). Zobacz czy DNS działa. Potem spróbuj zarejestrować się softphonem a przy pomocy wiresharka zobacz, czy w ogóle serwer SIP odpowiada.

P.
Arkadiusz P

Arkadiusz P właściciel, PromoTel

Temat: Problemy z voip

Dziękuje za podpowiedzi, trochę mnie tu nie było. A więc to był router. LinkSys Wag 120n działa w tej chwili bez zarzutu, wszystko jest w porządku:)

Pozdrawiam

Następna dyskusja:

komunikatory VoIP




Wyślij zaproszenie do