Jakub G.

Jakub G. Technical Sales
Manager

Temat: Po co komu E-SBC?

Czy w naszych rodzimych warunkach Session Border Controllery dla przedsiębiorstw mają rację bytu?

Jeśli macie tego rodzaju wątpliwości, warto przeczytać jeden z ostatnich artykułów na portalu No Jitter.

Czy widzicie zastosowanie tego rodzaju sprzętu u siebie lub swoich klientów?

Disclaimer: Jestem przedstawicielem firmy AudioCodes, producenta m.in. (oczywiście najlepszych na rynku ;) ) rozwiązań E-SBC. Wprawdzie (o ile wiem), artykuł nie był pisany z myślą o konkretnych produktach (co jest zwykłą praktyką na portalach branżowych), jednak potrafimy zrobić wszystko to, co tam opisano i jeszcze dużo więcej.
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Po co komu E-SBC?

Jakub G.:

Disclaimer: Jestem przedstawicielem firmy AudioCodes, producenta m.in. (oczywiście najlepszych na rynku ;) ) rozwiązań E-SBC.
Myślę że kolegom z ACME Packet zrobiło się przykro :-)
Jakub G.

Jakub G. Technical Sales
Manager

Temat: Po co komu E-SBC?

Michał Szybalski:
Jakub G.:

Disclaimer: Jestem przedstawicielem firmy AudioCodes, producenta m.in. (oczywiście najlepszych na rynku ;) ) rozwiązań E-SBC.
Myślę że kolegom z ACME Packet zrobiło się przykro :-)

Po kilku ostatnich wątkach zauważyłem, że na tym forum skromność niekoniecznie jest postrzegana jako zaleta ;)

Co do ACME, koledzy sobie świetnie radzą w rozwiązaniach operatorskich, a my swoją rzepkę skrobiemy na małych wdrożeniach (5-4000 sesji) w segmentach enterprise UC i Contact Centers, gdzie robimy różne ciekawe rzeczy, którymi chłopaki się nie zajmują jak choćby hybrydy TDM2IP i SBC w jednym pudełku, AMD i CPD, czy transkodowanie faksów :) Mógłbym tak wymieniać funkcje dość długo, ale wbrew pozorom nie chodziło mi tym razem o reklamę mojej firmy, a po prostu o dyskusję na temat enterprise'owych SBC samych w sobie.
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Po co komu E-SBC?

Mamy odpowiedź ACME :-).
http://www.google.com/url?sa=X&q=http://blogs.scansour...
Jakub G.

Jakub G. Technical Sales
Manager

Temat: Po co komu E-SBC?

Widzę, że dalej jesteśmy porównywani z ACME, mimo że działamy w nieco innych segmentach... Ale OK, dam się sprowokować.

Nie wgłębiając się tu za bardzo w reklamę porównawczą, bo akurat na lyncowym poletku to dla mnie "easy mode" ;) :

- nasz sprzęt działa z rozwiązaniami UC Microsoftu nie od 2. października 2012, a od czasów kiedy produkt ten nazywał się LCS (2005r.?), przez oba OCSy do współczesnego Lynca. Nie muszę dodawać, że z wave 15 (czyli Lync 2013) również mamy pełną zgodność

- trudno nazwać jeden produkt kompleksowym rozwiązaniem. Polecam stronę OIP Microsoftu. Jako jedyna firma dostarczamy zarówno Enhanced Gateways, SBC, jak i SBA (i to wszystko na tych samych pudełkach ze wspólnym softem, a nie produktach pochodzących z odrębnych rodzin czy przejętych zewnętrznych firm). Nie będę już się rozwodził nad wprowadzeniem pierwszej (i chyba jak dotąd jedynej) certyfikowanej nagrywarki rozmów, telefonami IP, rozwiązaniami do podłączenia terminali firm trzecich (IP i tradycyjnych) do Lynca, obsługą faxów z Exchangem i nie tylko, monitorowaniem jakości i parametrów połączeń itd. Jeśli ktoś chciałby posłuchać jak opowiadam szczegółowo o kompleksowym rozwiązaniu dla Lynca, zapraszam do kontaktu :)

PS. Musiałem wyciąć "pl" z linka, bo przestraszył mnie "tułów po stronie serwera aplikacji"...
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Po co komu E-SBC?

Jakub G.:

PS. Musiałem wyciąć "pl" z linka, bo przestraszył mnie "tułów po stronie serwera aplikacji"...
..ale ten tułów jest najpiękniejszy :-)

konto usunięte

Temat: Po co komu E-SBC?

Jakub G.:
Widzę, że dalej jesteśmy porównywani z ACME, mimo że działamy w nieco innych segmentach... Ale OK, dam się sprowokować.

Zaciekawil mnie ten temat, wiec swoje trzy grosze rowniez dodam. Mysle, ze faktycznie nie ma co porównywać jabłka z krzesłem, a bez metafor - firmy, która wyrosła na IP i SBC (i dla zastosowan SP i dla Enterprises) z producentem media gateways i rakiet ziemia-powietrze ;) Cytujac http://www.acmepacket.com/company/press-releases/pr/ac... oraz inne _niezależne_ raporty, Acme Packet (i ACME nie tu jest akronimem od A Company which Makes Everything, jak to czasem bywa ;) ) jest liderem obu sektorów, natomiast AudioCodes niestety pozostał nawet za Cisco ;P

"The second report, "Enterprise Session Border Controllers Biannual Worldwide and Regional Market Size and Forecasts," cited Acme Packet’s dominance in the enterprise market. Specifically, Acme Packet:
Captured 34.0 percent of the enterprise revenue share in CY 2011, up from 31.6 percent in 2010, making it the top vendor in this segment.
Was the only leading enterprise SBC vendor to gain share in 2011"

Myśle, że AudioCodes w tym momencie ma się szansę obronić podając np ilość i case studies instalacji swoich produktów w roli ESBC w Polsce :)
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Po co komu E-SBC?

A moze pochwalisz sie jeszcze jakoscia wsparcia Audiocodes ;-) i skoreluj to z jakoscia wsparcia ktore oferuje ACMEPacket ;-)
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Po co komu E-SBC?

Marcin Kowalczyk:
A moze pochwalisz sie jeszcze jakoscia wsparcia Audiocodes ;-) i skoreluj to z jakoscia wsparcia ktore oferuje ACMEPacket ;-)
..trzeba sprecyzować do kogo to pytanie. Czyli chodzi o to, żeby przedstawiciel AudioCodes zaczął ich chwalić, czy też odwrotnie?
Jakub G.

Jakub G. Technical Sales
Manager

Temat: Po co komu E-SBC?

Widzę, że nie da rady, musimy wciskać się w polemikę ACME vs AudioCodes, zamiast w ogóle zastanowić się, czy na rodzimym rynku jest w ogóle miejsce dla tego typu sprzętu. Ale OK...
Sip Newbie:
Zaciekawil mnie ten temat, wiec swoje trzy grosze rowniez dodam. Mysle, ze faktycznie nie ma co porównywać jabłka z krzesłem, a bez metafor - firmy, która wyrosła na IP i SBC (i dla zastosowan SP i dla Enterprises) z producentem media gateways i rakiet ziemia-powietrze ;)
Trudno mi dyskutować na tym poziomie :) Wystarczy dodać, że w media gateways zwykle również wykorzystywany jest protokół IP - z transmisją głosu przy jego pomocy mamy do czynienia nieco dłużej niż ACME... (czy nick "SIP Newbie" jest w tym wypadku trafny? ;) )

Co do samych SBC - w 2006r. przejęliśmy firmę NetRake, w owym czasie lidera rynku ( http://bit.ly/V663Ol ) więc można powiedzieć, że jeśli wcześniej nam czegoś brakowało, to jakiś know-how w tej dziedzinie w ten sposób nabyliśmy. Oczywiście od tego czasu nasze R&D też nie spało.
Cytujac http://www.acmepacket.com/company/press-releases/pr/ac... oraz inne _niezależne_ raporty, Acme Packet (i ACME nie tu jest akronimem od A Company which Makes Everything, jak to czasem bywa ;) ) jest liderem obu sektorów, natomiast AudioCodes niestety pozostał nawet za Cisco ;P
Szczere gratulacje i dla Was, i dla nas. Życzę sobie być tuż za Cisco w każdym segmencie rynku będąc firmą wielokrotnie mniejszą i mając zdecydowanie mniejsze nakłady na marketing :)

"The second report, "Enterprise Session Border Controllers Biannual Worldwide and Regional Market Size and Forecasts," cited Acme Packet’s dominance in the enterprise market. Specifically, Acme Packet:
Captured 34.0 percent of the enterprise revenue share in CY 2011, up from 31.6 percent in 2010, making it the top vendor in this segment.
Was the only leading enterprise SBC vendor to gain share in 2011"
>
Ponowne gratulacje, weź jednak pod uwagę, że raport dotyczy wdrożeń o różnej wielkości. Podpowiedz mi jednak jakie są Wasze produkty dla przedsiębiorstw/organizacji poniżej 250 użytkowników (jak podejrzewam, sporo użytkowników tego forum zajmuje się właśnie takimi środowiskami). I, przy okazji, jak radzicie sobie z częstym wymaganiem zapewnienia łączy zapasowych do PSTN?
Myśle, że AudioCodes w tym momencie ma się szansę obronić podając np ilość i case studies instalacji swoich produktów w roli ESBC w Polsce :)

Jak, myślę, dobrze wiesz, tego rodzaju informacje są poufne. E-SBC zainstalowanych w tym roku było całkiem sporo, używanych w bardzo różnych konfiguracjach w zakresie od 5 do kilkuset sesji dla contact centers różnych dostawców, Lynca, rozwiązań ALE, łączenia jednego z drugim i trzecim i jeszcze innych mniej lub bardziej złożonych scenariuszy. Nawet kilku małych operatorów używa naszego sprzętu jako niskopojemnych access SBCs (jak twierdzą, głównie ze względu na elastyczność supportu, a nie podejście "płać Pan za każdy zmieniony znak w konfiguracji" :) )
Michał Szybalski:
Marcin Kowalczyk:
A moze pochwalisz sie jeszcze jakoscia wsparcia Audiocodes ;-) i skoreluj to z jakoscia wsparcia ktore oferuje ACMEPacket ;-)
..trzeba sprecyzować do kogo to pytanie. Czyli chodzi o to, żeby przedstawiciel AudioCodes zaczął ich chwalić, czy też odwrotnie?

Dobre pytanie :)

konto usunięte

Temat: Po co komu E-SBC?

Nawet kilku małych operatorów używa naszego sprzętu jako niskopojemnych access SBCs (jak twierdzą, głównie ze względu na elastyczność supportu, a nie podejście "płać Pan za każdy zmieniony znak w konfiguracji" :) )
Michał Szybalski:
Marcin Kowalczyk:
A moze pochwalisz sie jeszcze jakoscia wsparcia Audiocodes ;-) i skoreluj to z jakoscia wsparcia ktore oferuje ACMEPacket ;-)
..trzeba sprecyzować do kogo to pytanie. Czyli chodzi o to, żeby przedstawiciel AudioCodes zaczął ich chwalić, czy też odwrotnie?

Dobre pytanie :)

Co do supportu? Jako klient i jednej i drugiej firmy moge stwierdzic:
- dzialalem kiedys na Mediant 3000 od AudioCodes, urzadzenie mialo taki feler ze raz na jakis losowy czas znikaly z niego statyczne trasy do zarzadzania i trzeba bylo jechac 300km na site zeby mu te trasy wbic. :) Pamietam, ze na ticket zlozony w czwartek dostalem pierwszy feedback w poniedzialek bo ticket w czwartek wieczorem trafil do Indii, w piatek i sobote mieli tam wolne, ja z kolei mialem wolne w niedziele wiec odpowiedz przeczytalem w poniedzialek. SLA = 4dni :)
- wsparcie z Acme = inzynier z twojej strefy czasowej, ba! - nawet mowiacy w twoim jezyku dostepny przez mail/skype/mobile od rana do wieczora + typowy support center w modelu follow-the-sun z SLA=4h. I oczywiscie nikt mnie nie chargeowal za jakiekolwiek zmainy w konfiguracji, nie mam pojecia skad wytrzasnales taki cytat :) Jesli cytujesz "płać Pan za każdy zmieniony znak w konfiguracji", to podaj prosze zrodlo tego cytatu, kto tak twierdzi?
Jakub G.

Jakub G. Technical Sales
Manager

Temat: Po co komu E-SBC?

Co do supportu? Jako klient i jednej i drugiej firmy moge stwierdzic:
- dzialalem kiedys na Mediant 3000 od AudioCodes, urzadzenie mialo taki feler ze raz na jakis losowy czas znikaly z niego statyczne trasy do zarzadzania i trzeba bylo jechac 300km na site zeby mu te trasy wbic. :) Pamietam, ze na ticket zlozony w czwartek dostalem pierwszy feedback w poniedzialek bo ticket w czwartek wieczorem trafil do Indii, w piatek i sobote mieli tam wolne, ja z kolei mialem wolne w niedziele wiec odpowiedz przeczytalem w poniedzialek. SLA = 4dni :)
- wsparcie z Acme = inzynier z twojej strefy czasowej, ba! - nawet mowiacy w twoim jezyku dostepny przez mail/skype/mobile od rana do wieczora + typowy support center w modelu follow-the-sun z SLA=4h.

Coś mi tu nie pasuje - support świadczymy prawie zawsze przez lokalnego VAD na takich samych zasadach z pełnym kontaktem w lokalnym języku. W każdym regionie mamy też jednego lub więcej FAE, którzy (zwykle :) ) również mówią w lokalnym języku. I nie ma opcji, żeby coś "niechcący" trafiło do Indii jeśli instalacja nie była tam, bo po prostu nasz support nie działa w taki sposób (nie mamy globalnego centrum supportowego w Indiach, może chodzi Ci o Izrael? :) ).

Generalnie, jeśli jako klient kupisz wsparcie z 4-godzinnym SLA, to po prostu je masz i tyle; VAD ma wtedy z nami umowę back-to-back żeby zabezpieczyć i Ciebie, i jego w sytuacjach kryzysowych. Jeśli VAD nie wywiązuje się z tego, to są narzędzia prawne i komercyjne, żeby go do tego nakłonić albo po prostu można zmienić VADa :) Nie mów, że w ACME 4h SLA jest dodawane gratis w każdej instalacji...

For the record, sam, zanim zacząłem pracować w AUDC zajmowałem się m.in. lokalnym wsparciem dla tego sprzętu u jednego z dystrybutorów więc wiem jak to działa także z drugiej strony barykady.

I oczywiscie nikt mnie nie chargeowal za jakiekolwiek zmainy w konfiguracji, nie mam pojecia skad wytrzasnales taki cytat :) Jesli cytujesz "płać Pan za każdy zmieniony znak w konfiguracji", to podaj prosze zrodlo tego cytatu, kto tak twierdzi?
Z oczywistych powodów nie podam nazwisk, mogę powiedzieć, że sformułowania tego rodzaju słyszałem w wielu miejscach, m.in. od dużego, ogólnopolskiego operatora kablowego oraz kilku mniejszych ITSP. Może to też kwestia umów serwisowych jakie podpisali z Wami lub Waszym VADem...

BTW, rozmowa na publicznym, "profesjonalnym" forum z osobą podpisująca się jedynie nickiem, bez żadnych informacji o tym, kim rzeczywiście jest, jest dość trudna. Z lokalizacji "Bedford" w Twoim profilu oraz innych przesłanek wnioskuję, że jesteś pracownikiem ACME, ale nie mogę być tego pewnym.

konto usunięte

Temat: Po co komu E-SBC?

I nie ma opcji, żeby coś "niechcący" trafiło do Indii jeśli instalacja nie była tam, bo po prostu nasz support nie działa w taki sposób (nie mamy globalnego centrum supportowego w Indiach, może chodzi Ci o Izrael? :) ).

Eh :). Jesli sie dokopie do poczty z tamtych lat to az tu wkleje :)
Jakub G.

Jakub G. Technical Sales
Manager

Temat: Po co komu E-SBC?

Wklej albo wyślij mi na priv, bo jestem naprawdę ciekawy kto Cię wkręcił, że Polska jest supportowana z Indii :)Jakub G. edytował(a) ten post dnia 17.10.12 o godzinie 13:47
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Po co komu E-SBC?

Jakub G.:
Coś mi tu nie pasuje - support świadczymy prawie zawsze przez lokalnego VAD na takich samych zasadach z pełnym kontaktem w lokalnym języku.

Ja mam support AC z Izreala (L2/3) i praktycznie zawsze z nimi mam pod gorke. A jeszcze jak sie cos wysypie w piatek to juz zupelnie masakra.

Support (L2/3) ACME dla EMEA jest w Hiszpani (dzien) i USA (noc).
I oczywiscie nikt mnie nie chargeowal za jakiekolwiek zmainy w konfiguracji, nie mam pojecia skad wytrzasnales taki cytat :) Jesli cytujesz "płać Pan za każdy zmieniony znak w konfiguracji", to podaj prosze zrodlo tego cytatu, kto tak twierdzi?
Z oczywistych powodów nie podam nazwisk, mogę powiedzieć, że sformułowania tego rodzaju słyszałem w wielu miejscach, m.in. od dużego, ogólnopolskiego operatora kablowego oraz kilku mniejszych ITSP. Może to też kwestia umów serwisowych jakie podpisali z Wami lub Waszym VADem...

ACME nie kasuje za zmiany w konfiguracji. Moze byc tak, ze jakies przy najtansze opcje supportu maja takie rzeczy platne.
Sip Newbie:
- dzialalem kiedys na Mediant 3000 od AudioCodes, urzadzenie mialo taki feler ze raz na jakis losowy czas znikaly z niego statyczne trasy do zarzadzania

naprawili ot ze 3-4 tyg temu dopiero :-)Marcin Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 17.10.12 o godzinie 14:30

konto usunięte

Temat: Po co komu E-SBC?


ACME nie kasuje za zmiany w konfiguracji. Moze byc tak, ze jakies przy najtansze opcje supportu maja takie rzeczy platne.

Support to support i kazdy klient jest traktowany identycznie, tzn bez placenia "za każdy zmieniony znak w konfiguracji".

Klienci sa czardzowani za
a) nowe funkjconalnosci, ktore Acme developuje specjalnie pod danego klienta i na jego zyczenie albo
b) za prace inzyniera on-site, ale w tym wzgledzie AudiCodes chyba tez nie jest charytatywne ;)
Sip Newbie:
- dzialalem kiedys na Mediant 3000 od AudioCodes, urzadzenie mialo taki feler ze raz na jakis losowy czas znikaly z niego statyczne trasy do zarzadzania

naprawili ot ze 3-4 tyg temu dopiero :-)

LOL, ja zglosilem na to buga ze 3 lata temu :D no ale mamy tutaj Kolege z AudioCodes, moze po znajmosci beda rozwiazwac kolejne problemy szybciej ;P
Jakub G.

Jakub G. Technical Sales
Manager

Temat: Po co komu E-SBC?

Marcin Kowalczyk:
Jakub G.:
Coś mi tu nie pasuje - support świadczymy prawie zawsze przez lokalnego VAD na takich samych zasadach z pełnym kontaktem w lokalnym języku.

Ja mam support AC z Izreala (L2/3) i praktycznie zawsze z nimi mam pod gorke. A jeszcze jak sie cos wysypie w piatek to juz zupelnie masakra.
Mam jedno pytanie: pracujesz w Polsce? Jeśli tak, to daj mi znać na maila, przez telefon, tutaj na priv czy w jakikolwiek inny sposób jeśli kiedykolwiek nasz support się spóźnia w stosunku do warunków serwisowych opisanych w umowie Twojej firmy z nami.

Jeśli nie jesteś w Polsce, to też będę wdzięczny za opis problemu (wystarczy numer ticketa/ticketów oraz Twoje zastrzeżenia) i skieruję sprawę do odpowiednich osób.

Powiem szczerze, że od swoich klientów skargi na wsparcie słyszę jedynie sporadycznie, zwykle są zadowoleni, chociaż z drugiej strony zwykle staramy się, żeby klient zawsze miał kontakt przede wszystkim z działem wsparcia u VAD z uwagi na język, godziny pracy itp.. Tak to jest zorganizowane w Polsce i zazwyczaj działa skutecznie.

Sip Newbie:

ACME nie kasuje za zmiany w konfiguracji. Moze byc tak, ze jakies przy najtansze opcje supportu maja takie rzeczy platne.

Support to support i kazdy klient jest traktowany identycznie, tzn bez placenia "za każdy zmieniony znak w konfiguracji".
>
Klienci sa czardzowani za
a) nowe funkjconalnosci, ktore Acme developuje specjalnie pod danego klienta i na jego zyczenie albo
b) za prace inzyniera on-site, ale w tym wzgledzie AudiCodes chyba tez nie jest charytatywne ;)

OK, nie upieram się przy swoim - sam niestety nigdy nie byłem klientem ACME więc siłą rzeczy wiem to z drugiej ręki.

Co do b) to zależy od projektu :)
Sip Newbie:
- dzialalem kiedys na Mediant 3000 od AudioCodes, urzadzenie mialo taki feler ze raz na jakis losowy czas znikaly z niego statyczne trasy do zarzadzania

naprawili ot ze 3-4 tyg temu dopiero :-)

LOL, ja zglosilem na to buga ze 3 lata temu :D no ale mamy tutaj Kolege z AudioCodes, moze po znajmosci beda rozwiazwac kolejne problemy szybciej ;P

Przejrzałem patchnoty - bug został naprawiony w releasie 6.00A.038.001 z 29 grudnia 2010... Dlaczego nie upgrade'owaliście sprzętu przez niemal dwa lata? :)

Swoją drogą, od kiedy pracuję ze sprzętem AudioCodes, widziałem raptem kilka rzeczywistych bugów ( w sensie nie problemów z konfiguracją). Dla sprzętu "mainstreamowego" (mediapacki i medianty) większość problemów wpływających na świadczone usługi była rozwiązywana nie dłużej niż w dwa dni od momentu otrzymania pełnego bug reportu pozwalającego na identyfikację problemu.

edit: przyjrzałem się bugowi z gubieniem tras - rzeczywiście rozwiązywanie zajęło nam sporo czasu - zgłoszony został 3. grudnia 2010, 29. był już w oficjalnym minor release (czyli klient dostał intermediate patcha pewnie trochę wcześniej).

edit2: Może moderator wydzieli nam posty do nowego wątku "Moje przeżycia z AudioCodes/ACME" lub "Jak przestałem się martwić i pokochałem hiszpański/amerykański/izraelski support", a tutaj sobie pogadamy o E-SBCach bez zwracania uwagi na vendorów?Jakub G. edytował(a) ten post dnia 17.10.12 o godzinie 17:47
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Po co komu E-SBC?

Jakub G.:
Przejrzałem patchnoty - bug został naprawiony w releasie 6.00A.038.001 z 29 grudnia 2010... Dlaczego nie upgrade'owaliście sprzętu przez niemal dwa lata? :)

6.40A.037.009 w tej wersji poprawili troche (rzadziej wywalalo OAM'a - soft z kwietnia 2012) a tutaj: 6.40A.048.007 (koncowka lipca 2012) juz jest w teorii OK. Soft jeszcze nie jest na produkcji, wiec nei moge powiedziec czy na 100% dziala dobrze. Cale szczescie, ze ACME wprowadzilo do SBC transkodowanie, to M3k idzie na zlom.

No i nie wspomne o genialnym pomysle wlozenia zwyklych laptopowych (nie industrial-grade) dyskow do Mediantow 5000, nie ma kwartału zebym ze dwoch dyskow nie wymienil (a tych MG mamy stosunkow nie wiele, moze ze 20sztuk).Marcin Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 17.10.12 o godzinie 20:43
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Po co komu E-SBC?

Jakub G.:
Ja mam support AC z Izreala (L2/3) i praktycznie zawsze z nimi mam pod gorke. A jeszcze jak sie cos wysypie w piatek to juz zupelnie masakra.
Mam jedno pytanie: pracujesz w Polsce? Jeśli tak, to daj mi znać na maila, przez telefon, tutaj na priv czy w jakikolwiek inny sposób jeśli kiedykolwiek nasz support się spóźnia w stosunku do warunków serwisowych opisanych w umowie Twojej firmy z nami.

Moj obecny pracodawca, przestaje byc moim pracodawca za 76 dni ;-) wiec zostawie burdelik dla moich kolegow i vendor managera ;-) Ja swoje przezylem z Audiocodes'em i dziekuje ;-) A od ACME chyba wszyscy vendorzy moga sie uczyc jakosci wsparcia - IMHO bije wszystkich na glowe (zaczynajac od malych firmy typu A-C a konczac na gigantach typu Nortel-Geband/NSN). Ale to EOT ;-)
Jakub G.

Jakub G. Technical Sales
Manager

Temat: Po co komu E-SBC?

Marcin Kowalczyk:
Jakub G.:
Ja mam support AC z Izreala (L2/3) i praktycznie zawsze z nimi mam pod gorke. A jeszcze jak sie cos wysypie w piatek to juz zupelnie masakra.
Mam jedno pytanie: pracujesz w Polsce? Jeśli tak, to daj mi znać na maila, przez telefon, tutaj na priv czy w jakikolwiek inny sposób jeśli kiedykolwiek nasz support się spóźnia w stosunku do warunków serwisowych opisanych w umowie Twojej firmy z nami.

Moj obecny pracodawca, przestaje byc moim pracodawca za 76 dni ;-) wiec zostawie burdelik dla moich kolegow i vendor managera ;-) Ja swoje przezylem z Audiocodes'em i dziekuje ;-) A od ACME chyba wszyscy vendorzy moga sie uczyc jakosci wsparcia - IMHO bije wszystkich na glowe (zaczynajac od malych firmy typu A-C a konczac na gigantach typu Nortel-Geband/NSN). Ale to EOT ;-)

A więc życzę powodzenia :) Tymczasem przekażę kolegom odpowiadającym za Benelux, że powinni się bardziej przykładać (w tamtym regionie jest co najmniej dwóch FAE siedzących we Francji, przygody z Tel-Awiwem miałeś pewnie jakiś czas temu) - zawsze można być lepszym :)

Marcin Kowalczyk:
Jakub G.:
Przejrzałem patchnoty - bug został naprawiony w releasie 6.00A.038.001 z 29 grudnia 2010... Dlaczego nie upgrade'owaliście sprzętu przez niemal dwa lata? :)

6.40A.037.009 w tej wersji poprawili troche (rzadziej wywalalo OAM'a - soft z kwietnia 2012) a tutaj: 6.40A.048.007 (koncowka lipca 2012) juz jest w teorii OK. Soft jeszcze nie jest na produkcji, wiec nei moge powiedziec czy na 100% dziala dobrze. Cale szczescie, ze ACME wprowadzilo do SBC transkodowanie, to M3k idzie na zlom.
OK, czyli to najwyraźniej inny bug, tamten ma status "customer accepted" więc pewnie dotyczył problemu Kolegi z ACME.

No i nie wspomne o genialnym pomysle wlozenia zwyklych laptopowych (nie industrial-grade) dyskow do Mediantow 5000, nie ma kwartału zebym ze dwoch dyskow nie wymienil (a tych MG mamy stosunkow nie wiele, moze ze 20sztuk).
To jest pewnie jeden z powodów, dla których M5K od paru lat nie sprzedajemy nikomu, poza firmami, które się na nie bardzo mocno upierają. M8-ki, które je zastąpiły (mimo, że pudło większe, cena ta sama co M5K) mają już inny system controller (z dyskiem "carrier grade 64 GB SSD."). Wszyscy się uczymy na własnych błędach :)

Następna dyskusja:

Po co komu Komisja Nadzoru ...




Wyślij zaproszenie do