Patryk Szudrowicz

Patryk Szudrowicz Kierownik Zespołu
Infrastruktury
Informatyki
Korporacyjne...

Temat: Małe CallCenter

Małe cc może też spokojnie wykorzystać Elastixa - http://www.elastix.org/
Klon asteriska z wbudowanym interfejsem graficznym i m.in. modułem Call center i też opensourcowym CRM-em.

Z płatnych rozwiązań to bardzo fajnie działa 3CX - http://www.3cx.pl/
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Małe CallCenter

Marcin Kowalczyk:
Moj GXP2000 dziala [no moze teraz juz nie po tym jak sie nim moje dziecko zaopiekowalo ;) ] i ma sie dobrze a kupilem go gdzies w okolicy 2005/2006 roku.

Nom 2005 to początek chyba GXP2000 u nas.
GXP21x0 kilka sztuk niestety maja problemy ze zwisami... I nie jest to problem z pradem, bo zasilacze tez byly podmieniane, telefony zamieniane miedzy biurkami zeby wykluczc problem z 'miejscem'. Ostatnio wymiana na Polycomy - niby 3x drozsze ale w perspektywie 5 lat tansze bo nie trzeba ich co 2 lata wymieniac.

Na zwisy pomaga aktualizacja (jaki soft - program ?), nie miałem zwisu od ponad roku żadnego (2110). Chyba że coś nie tak z ustawieniami.
Zamiast zasilaczy może PoE warto używać ?

2x3 = 6, droższe Polycomy chyba że twoja matematyka jest inna ? :P
A oczywiście jak polycom się rozsypie po 2 latach, to już zostaniesz z przeplata 3 krotna. Elektronika to elektronika zawsze będzie się psuła (w obecnym modelu kapitalistycznym).

Poza tym jakoś nie zauważyłem tendencji do rozsypywania co 2 lata dla GS.
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Małe CallCenter

Na zwisy nie pomaga aktualizacja. Telefon chodzil na jednym sofcie prawie 2 lata i nagle zaczal sei wieszac.
W innym miejscu montowany byl GXW4x24 (nie pamietam ktory) i tez generalnie chodzil ale od czasu do czasu wymagal restartu pradowego.

Jak ma byc bezproblemowe to bramki Linksys PAP2t - poprostu chodza, jedemu klientowi postawilem 10 bramek w 2005 roku i chodza do dzisiaj. Ostatnio raz logowalem sie na nie ze 3 lata temu zmienic ip'ka serwera sip.

A telefony ktore maja >2 lat i tak sa po gwarancji wiec nie trafiaja do serwisu tylko od utylizacji wiec pewnie dlatego serwis nie wie, ze sie sypia.
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Małe CallCenter

Marcin Kowalczyk:
Na zwisy nie pomaga aktualizacja. Telefon chodzil na jednym sofcie prawie 2 lata i nagle zaczal sei wieszac.

To o 2000 ? Trudno mi coś powiedzieć, wymagałbym logów.

2110 nie ma nawet 2 lat, nie bardzo wiem o czym teraz piszesz (aktualizacja o której pisałem była do 2110 i usuwała problem z zawieszeniem jeżeli korzystało się z dostawek z zarejestrowaną ilością ponad 20 BLF/Watcher). Ostatni soft beta dodaje znów kilka opcji, rozszerza zakres security, dodaje obsługe LLDP-MED
W innym miejscu montowany byl GXW4x24 (nie pamietam ktory) i tez generalnie chodzil ale od czasu do czasu wymagal restartu pradowego.

Błąd z memory flow, usunięty (dopiero przy naprawdę dużym ruchu typu call center dało się wychwycić błąd).
Jak ma byc bezproblemowe to bramki Linksys PAP2t - poprostu chodza, jedemu klientowi postawilem 10 bramek w 2005 roku i chodza do dzisiaj. Ostatnio raz logowalem sie na nie ze 3 lata temu zmienic ip'ka serwera sip.

Ja mam info że Ht-386 czy 286 nadal pracują od 2004 i ?
A sam papt2 wcale nie jest idealny, normalnie się sypia.
A telefony ktore maja >2 lat i tak sa po gwarancji wiec nie trafiaja do serwisu tylko od utylizacji wiec pewnie dlatego serwis nie wie, ze sie sypia.

Aha a polycomy się nie sypią i możesz to poprzeć 5 letnim użytkowaniem, tak ? Nie, masz nadzieję.
(ale tak ludzie się zgłaszają jak im się popsuje po gwarancji, a nie od razu do kosza).

Gwarancja polycom: 1 rok (budzi całkowite zaufanie), 30 dni na naprawę i 30 dni wsparcia softu.
http://supportdocs.polycom.com/PolycomService/support/...

Patrząc obiektywnie boją się dać więcej ?

Ps. Nie bardzo rozumiem dlaczego nie wymieniasz softu.
Ps2. Wybacz ale dla mnie EOT, nie zmienię raczej twojej opinii.
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Małe CallCenter

Marcin Laskowski:
Marcin Kowalczyk:
Na zwisy nie pomaga aktualizacja. Telefon chodzil na jednym sofcie prawie 2 lata i nagle zaczal sei wieszac.

To o 2000 ? Trudno mi coś powiedzieć, wymagałbym logów.


Cos z serii 2xx0 - ale nie 2000, telefony juz dawno zutylizowane, wiec trzea by grzebac po starych mailach co to bylo.
2110 nie ma nawet 2 lat, nie bardzo wiem o czym teraz piszesz (aktualizacja o której pisałem była do 2110 i usuwała problem z zawieszeniem jeżeli korzystało się z dostawek z zarejestrowaną ilością ponad 20 BLF/Watcher).

Uzywane 3 albo 4 BLF, byly... Przez 2 lata chodzilo ok, zero zmian po stronie * i telefon zaczyna sei wiesac.
Ostatni soft beta dodaje znów kilka opcji, rozszerza zakres security, dodaje obsługe LLDP-MED

Mam wrazenie, ze Grandstream wydaje same bety ;-)
W innym miejscu montowany byl GXW4x24 (nie pamietam ktory) i tez generalnie chodzil ale od czasu do czasu wymagal restartu pradowego.

Błąd z memory flow, usunięty (dopiero przy naprawdę dużym ruchu typu call center dało się wychwycić błąd).

Bylo tam podpietych z 15 telefonow ruchu duzego nie bylo
Jak ma byc bezproblemowe to bramki Linksys PAP2t - poprostu chodza, jedemu klientowi postawilem 10 bramek w 2005 roku i chodza do dzisiaj. Ostatnio raz logowalem sie na nie ze 3 lata temu zmienic ip'ka serwera sip.

Ja mam info że Ht-386 czy 286 nadal pracują od 2004 i ?
A sam papt2 wcale nie jest idealny, normalnie się sypia.

Nie mam stycznosci z HT, jednak GXP rozczarowywuje jakoscia.
A telefony ktore maja >2 lat i tak sa po gwarancji wiec nie trafiaja do serwisu tylko od utylizacji wiec pewnie dlatego serwis nie wie, ze sie sypia.

Aha a polycomy się nie sypią i możesz to poprzeć 5 letnim użytkowaniem, tak ? Nie, masz nadzieję.

tak, mam pare klikuletnich polycomow, linksysow i one poprostu dzialaja.
(ale tak ludzie się zgłaszają jak im się popsuje po gwarancji, a nie od razu do kosza).

Gwarancja polycom: 1 rok (budzi całkowite zaufanie), 30 dni na naprawę i 30 dni wsparcia softu.
http://supportdocs.polycom.com/PolycomService/support/...

Patrząc obiektywnie boją się dać więcej ?

Zobacz ile gwarancji daje na swoje produkty Cisco/IBM/SUN/Juniper/Dell - patrzac obiektywnie boja sie dac wiecej?
Ps. Nie bardzo rozumiem dlaczego nie wymieniasz softu.

Nic nie daje.
Ps2. Wybacz ale dla mnie EOT, nie zmienię raczej twojej opinii.

Swego czasu moja opinia o Grandstreamie byla bardzo dobra, teraz jest bardzo slaba.
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Małe CallCenter

Marcin Kowalczyk:
[...]
Ostatni soft beta dodaje znów kilka opcji, rozszerza zakres security, dodaje obsługe LLDP-MED

Mam wrazenie, ze Grandstream wydaje same bety ;-)

Soft jest rozwijany i wzbogacany o opcje potrzebne użytkownikom biznesowym.
Ale jak wolisz, ostatni oficjalny wprowadził (dla telefonów):

Added support for updating display after transfer
Added a softkey "RejectCall" and "AnswerCall" for second incoming call
Added support for XML application
Added support for IPV6
Added support to DHCP option 120
Added voicemail softkey on the LCD
Added support for Paging
Added option in MPK to do Intercom
Added support for option "Transfer to" in BLF key mode for GXP21xx
Added support Czech language
Added call mode display on GXP2100 and GXP1450
W innym miejscu montowany byl GXW4x24 (nie pamietam ktory) i tez generalnie chodzil ale od czasu do czasu wymagal restartu pradowego.

Błąd z memory flow, usunięty (dopiero przy naprawdę dużym ruchu typu call center dało się wychwycić błąd).

Bylo tam podpietych z 15 telefonow ruchu duzego nie bylo

Memory flow oznacz że pamięć się przepełnia, przy dużym ruchu błąd występował szybciej i dało się zarejestrować go.
Jak ma byc bezproblemowe to bramki Linksys PAP2t - poprostu chodza, jedemu klientowi postawilem 10 bramek w 2005 roku i chodza do dzisiaj. Ostatnio raz logowalem sie na nie ze 3 lata temu zmienic ip'ka serwera sip.

Ja mam info że Ht-386 czy 286 nadal pracują od 2004 i ?
A sam papt2 wcale nie jest idealny, normalnie się sypia.

Nie mam stycznosci z HT, jednak GXP rozczarowywuje jakoscia.

To czemu wyjmujesz argument bramki ? Bramki maja dłuższy żywot chociażby z elementu nie posiadania ruchomych elementów.
Jakością bo za 1/3 ceny nie masz tego samego ?
Za 2x cenę mogę ci dać GXP z gwarancją na 5 lat.
A telefony ktore maja >2 lat i tak sa po gwarancji wiec nie trafiaja do serwisu tylko od utylizacji wiec pewnie dlatego serwis nie wie, ze sie sypia.

Aha a polycomy się nie sypią i możesz to poprzeć 5 letnim użytkowaniem, tak ? Nie, masz nadzieję.

tak, mam pare klikuletnich polycomow, linksysow i one poprostu dzialaja.

I żaden nie padł ?
Im starszy sprzęt tym jest trwalszy w dowolnej dziedzinie elektroniki (poza tymi gdzie jest kontrola), nazywa się to jakoś nawet konkretnie. Nikomu nie zależy na tym żeby sprzęt działał długo, bo runie konstrukt zwany gospodarką kapitalistyczną.
(ale tak ludzie się zgłaszają jak im się popsuje po gwarancji, a nie od razu do kosza).

Gwarancja polycom: 1 rok (budzi całkowite zaufanie), 30 dni na naprawę i 30 dni wsparcia softu.
http://supportdocs.polycom.com/PolycomService/support/...

Patrząc obiektywnie boją się dać więcej ?

Zobacz ile gwarancji daje na swoje produkty Cisco/IBM/SUN/Juniper/Dell - patrzac obiektywnie boja sie dac wiecej?

Na samochody masz 7 lat nawet, tylko to argument oderwany tak samo jak sprzęt IBM/SUN/Juniper czy Della.
Cisco nawet nie spełnia standardów SIP (chyba że coś się zmieniło).

To podaj mi odpowiedź dlaczego maja tylko rok ? Skoro się nie psują to co za problem dać więcej ?
Ps. Nie bardzo rozumiem dlaczego nie wymieniasz softu.

Nic nie daje.

W GS daje.
Na bieżąco pomagam rozwiązywać problemy, także kończące się tymczasowymi firmware. A następnie poprawka pojawia się w oficjalnym fw.
Ps2. Wybacz ale dla mnie EOT, nie zmienię raczej twojej opinii.

Swego czasu moja opinia o Grandstreamie byla bardzo dobra, teraz jest bardzo slaba.

Może warto było poprosić o pomoc ?

Grr miałem zrobić EOT.

konto usunięte

Temat: Małe CallCenter

Marcin Kowalczyk:
Marcin Laskowski:
Z założenia polecam sprzęt Grandstream (w końcu dla nich robię :P )

Z mojego doswiadczenia Grandstream ma duze problemy z jakoscia. Po 2-3 latach telefony mowia papa - dziwne zwisy, etc... Wymiany zasilazca nie pomagaja...

Mam jednego GXP2000 z pierwszej serii i ten dziala.. Te nowsze mimo, ze wykonanie wydaje sie solidniejsze to jakos nie ta.


Ale poco tak generalizujesz Marcin? Za czasów GXP 2000 faktycznie bardzo różnie bywalo z ich jakością zależnie od serii i użytych w niej komponentów. Zdarzały się też takie serie co jak ulęgałki leciały i Grandstream sobie mocno tym spaprał opinię, ale na szczęście to już dawna sprawa. Nowych Grandstreamów postawiłem z kilkaset od momentu ich pojawienia się na rynku i żadne do mnie jeszcze nie wróciły, Klienci są z nich bardzo zadowoleni biorąc pod uwagę cenę. Ze spokojnym sumieniem mogę je polecić. Żadnych wpadek z firmwarem też na szczęście do tej pory nie było a jest sukcesywnie ulepszany i dodają kolejne funkcje (za czasów GXP 2000 z FW też różnie potrafiło być i trafiały się 'zepsute' firmwery). Świat w miejscu nie stoi, Azjaci się bardzo szybko uczą. Parę lat temu samochody KIA czy Hyundai też były uważane za obciach i szajs a dzisiaj?

Pozdrawiam
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Małe CallCenter

Jak już pisalem... Z czasow GXP200 mam dobre wspomienia, wszystko było fajnie.. Natomiast z nastepcow GXP2000 jest tylko gorzej. Z okolo 20 telefonow kupionych na przestrzeni 3-4 lat do dzisiaj dziala mniej niż polowa. Natomiast że wszystkich 3 GXP2000 o ktorych mi wiadomo do dzisiaj dziala 100%.
Telefony ktore padaly byly z roznych serii, kupowane w roznym czasie za to wszystkie cierpialy na podobne objawy ktore wygladaly na problemy z zasilaniem (ale niesety nie jest to zasilacz).

Nie sprzedaje setek telefonow, ale.z probki do ktorej mam dostep awaryjnosc po 2 latach >50% skutecznie popchnela do zmiany dostawcy na polycoma.

Przez dlugi czas sam polecalem Grandstreama ale osobiscie się na nim sparzylem i nic tego nie zmieni.

konto usunięte

Temat: Małe CallCenter

Wracajac do tematu, jesli intresuje Cie firma ktora pomoze w doborze sprzetu, oprogramowania etc. daj znac.
Centrale stawiamy na asterisku, napisalismy tez aplikacje dzialajace z poziomu Windowsa dla menedzerow oraz osob dzwoniacych :

- Softfon - klient w wieloma funkacjmi jak np: potwierdzenia, dialer, opcjonalne przegladanie bazy z mozliwoscia edycji etc..
- Manager - z jego poziomu dodajesz/wylaczasz agentow, tworzysz kampanie, odsluchujesz nagrania, dodajesz bazy klientow do oddzwonienia, robisz raporty i wiele, wiele innych..

Jesli interesuja Cie dodatkowe funkcje, jestesmy w stanie je napisac i zaimplementowac.
Po wiecej info. zapraszam na priv.

P.S
przepraszam za reklame ;)

Pozdrawiam Adam.
Przemek Pieprzyk

Przemek Pieprzyk Własna działanlość
gospodarcza

Temat: Małe CallCenter

Adam P.:
Wracajac do tematu, jesli intresuje Cie firma ktora pomoze w doborze sprzetu, oprogramowania etc. daj znac.
Centrale stawiamy na asterisku, napisalismy tez aplikacje dzialajace z poziomu Windowsa dla menedzerow oraz osob dzwoniacych :

- Softfon - klient w wieloma funkacjmi jak np: potwierdzenia, dialer, opcjonalne przegladanie bazy z mozliwoscia edycji etc..
- Manager - z jego poziomu dodajesz/wylaczasz agentow, tworzysz kampanie, odsluchujesz nagrania, dodajesz bazy klientow do oddzwonienia, robisz raporty i wiele, wiele innych..

Jesli interesuja Cie dodatkowe funkcje, jestesmy w stanie je napisac i zaimplementowac.
Po wiecej info. zapraszam na priv.

P.S
przepraszam za reklame ;)

Pozdrawiam Adam.


witam

jestem zainteresowany.

posiadam 6 komputerów,symetryczne łącze na 3 mbit,słuchawki.i co dalej mam zrobic?

prosze o info

Przemek Pieprzyk
536257747
przemekpieprzyk@gmail.com

Następna dyskusja:

VOIP małe Call Center




Wyślij zaproszenie do