konto usunięte

Temat: Małe CallCenter

Witam,
chciałbym zbudować od zera małe CallCenter oparte na technologii VoIP.
Potrzebuje wiedzieć, jaki sprzęt mam kupić (oprogramowanie, bramki, routery, switche, telefony etc) oraz prosiłbym o propozycje tanich operatorów VoIP.

Wymagania
- około 30 000 min / miesięcznie
- 4 stanowiska komputerowe - dzwonienie z komputera
- 4 osobne stanowiska telefoniczne - dzwonienie z telefonu.
- równoczesne wykonywanie połączeń
- ewentualnie nagrywanie rozmów

WAŻNE ! - infrastruktura musi być przygotowana pod przyszłą rozbudowę .

Internet w firmie będzie podpięty z Orange.

Interesuje mnie tanie i funkcjonalne rozwiązanie.Jakub Baka edytował(a) ten post dnia 25.06.12 o godzinie 12:07
Lech D.

Lech D. Doradca
Biznesowo-informatyc
zny, Kierownik
Projektów IT (...

Temat: Małe CallCenter

witam,
do kompleksowego zarzadzania i stworzenia Call Center mozna skorzystac z oferty operatorow VOIP. Oferuja oni wszystkie uslugi niezbędne do wystartowania z takim przedsiewzieciem.

Osobiscie mam doswiadczenia z dwoma operatorami:
- Freeconet (nie polecam ze wzgledu na toporny interfejs panelu administracyjnego oraz problemy z obsluga faksow na liniach zewnetrznych operatow VOIP);
- EasyCall (polecam).

Tak wiec nie sadze aby zasadne bylo wydawanie pieniedzy na cos co mozna miec taniej i co zostalo juz przetestowane w boju przez innych klientow.

pozdrawiam,
LD

konto usunięte

Temat: Małe CallCenter

Jednak chciałbym sam dobrać sprzęt.
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Małe CallCenter

Zakładam że internet na tym samym łączu będzie.

Z założenia polecam sprzęt Grandstream (w końcu dla nich robię :P )

1 łącze (2 backup) około 2Mbit (dla jednoczesnych 8 rozmów, wartość szacunkowa górna, zakładam mizerne wykorzystanie internetu)

Router z zarządzaniem pasma (polecam także ze wsparciem dla 2 wanów).

Bramki (Ht701 lub HT704)- o ile chcesz używać własnych zestawów nagłownych/telefonów
Telefony (GXP1400/GXP1450 lub z większym ekranem GXP2124/GXP2100, jeżeli sekretarskie to GXP2110/GXP2120 ) - do wyboru do koloru w zależności od potrzeb

Switch z PoE dla telefonów - mniej kabli (netgear ma tanie w sumie)

1 centralka (z nagrywaniem) i rozbudową, IMO tylko coś na Asterisku. Masz do wyboru 2 rozwiązania - samemu się doktoryzować lub kupić coś gotowego (jakby co na priv mogę coś polecić).

Operator - do którego masz dobrą i krótką trasę (ping/tracert).

Główny koszt to router (musi być porządny - np Zywall USG 50) oraz centralka pewnie.
Soft na kompy to Ekiga (free).

Temat: Małe CallCenter

Witam,
polecam rozwiązanie Inotela, które wdrażam z powodzeniem od 2 lat. Za niewielkie pieniądze otrzymasz profesjonalne skalowalne rozwiązanie. Proste call center da się stworzyć z wykorzystaniem funkcji oferowanych przez virtual pbx. Po stronie swojej firmy masz tylko urządzenia klienckie - wszystkie elementy centrali są u operatora.
Jeśli chodzi o sprzęt to korzystania z usługi wystarczy dowolny telefon obsługujący protokół SIP lub bramka voip z podłączonym tradycyjnym telefonem. Z usługi można korzystać również a w przypadku call center może przede wszystkim z dowolnego softphone, który obsługuje protokół SIP.
Tak jak było napisane we wcześniejszych postach istotne są parametry łącza a z Orange mam niemiłe doświadczenie.
Pamiętaj, że opóźnienia powyżej 150ms będą już odczuwalne dla rozmówcy.
Bardzo ważnym elementem jest router wspierający QOS.
Łukasz Sobkowiak

Łukasz Sobkowiak IT, Perfektel sp. z
o.o.

Temat: Małe CallCenter

Czy małe czy duże CC to ViciDial Polecam dla wszystkich :)

Open Source. Korzystamy od kilu lat bez najmniejszych problemów.

konto usunięte

Temat: Małe CallCenter

Przyłączę się do tematu. ;-)

Ile kasy może kosztować takie przedsięwzięcie na 4 stanowiska ? Tak od samego zera. Proszę o podanie kosztu dla MacGyvera (czyli kupuję sprzęt i wszystko robię sam, łącznie z konfiguracją) i kosztu sprzętu łącznie z instalacją przez jakąś średnią firmę.

Oczywiście zapraszam na priv, jeżeli ktoś się boi linczu ;-)

Pozdrawiam,
ŁM
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Małe CallCenter

Konkrety i jeszcze raz konkrety.
Sam sprzęt cenowo może się różnić znacznie, a wycena robocizny to szacunkowy czas na wdrożenie i sprawdzenie danego rozwiązania.

Jeżeli po minimum i z zastosowaniem vPBX:
telefony IP - 600+ netto (dla najprostszych modeli z wyświetlaczem, GXP1400)
Bramki IP - 400+ netto (1x4 port, HT701x4 lub Ht704)
+ koszt VPBX

Robocizna pewnie około 2-3h (włącznie z testami ?), oczywiście na pewno pójdzie coś nie tak :D

Dodatkowe koszta:
Router - około 600-1k ?
Centralka sprzętowa - 2k+ (no chyba że zaryzykujemy po taniości coś na asterisku zestawić, to 500+)

Wyliczenia podstawowe, autor nie gwarantuje dotrzymania warunków :P
Ps. Oczywiście na GS ( kryptoreklama :P )

konto usunięte

Temat: Małe CallCenter

Marcin Laskowski:
Konkrety i jeszcze raz konkrety.
Sam sprzęt cenowo może się różnić znacznie, a wycena robocizny to szacunkowy czas na wdrożenie i sprawdzenie danego rozwiązania.

Jeżeli po minimum i z zastosowaniem vPBX:
telefony IP - 600+ netto (dla najprostszych modeli z wyświetlaczem, GXP1400)
Bramki IP - 400+ netto (1x4 port, HT701x4 lub Ht704)
+ koszt VPBX

Robocizna pewnie około 2-3h (włącznie z testami ?), oczywiście na pewno pójdzie coś nie tak :D

Dodatkowe koszta:
Router - około 600-1k ?
Centralka sprzętowa - 2k+ (no chyba że zaryzykujemy po taniości coś na asterisku zestawić, to 500+)

Wyliczenia podstawowe, autor nie gwarantuje dotrzymania warunków :P
Ps. Oczywiście na GS ( kryptoreklama :P )

Dziękuję za odpowiedź :-)

4 x 600 + 4 x 400 + 1000 + 2000 = 7.000 PLN netto? Dobrze liczę ?

I taki sprzęt zapewni grzanie przez 4 osoby po 8 h dziennie ? Do tego chyba jeszcze komputery i słuchawki ? Do obsługi takiego sprzętu wystarczą jakieś przeciętne laptopy czy to muszą być mocne komputery ?

A ile kosztują i gdzie kupić bazy danych do dzwonienia? I jak już zadaję 100 pytań do... :-) to zapytam, ten sprzęt obejmuje jeszcze oprogramowanie takiego typu, że mam powiedzmy bazę danych 100 numerów i po zakończeniu jednej rozmowy wybiera automatycznie drugi numer ? (z możliwością pójścia na siku po naciśnięciu buttona) :-)
Łukasz Sobkowiak

Łukasz Sobkowiak IT, Perfektel sp. z
o.o.

Temat: Małe CallCenter

Centralka sprzętowa - 2k+ (no chyba że zaryzykujemy po taniości coś na asterisku zestawić, to 500+)

Dlaczego w kontekście asteriska mówi się o ryzku? Utrzymuje na asterisku kilkadziesiąt osób w kilku salach CC i jak do tej pory zeszły rok to 15 minut awarii... w dodatku prądu nie asteriska

Jeśli chce pan to zrobić sam to dla czterech osób wystarczy 5 komputerów biurkowych. Z jednego zrobić serwer i 4 jednostki dla konsultantów. Jak będzie to pan robił sam na sprzętowej centrali, której Pan nie zna to ryzyko jest takie samo, a nawet większe bo o darmowe wsparcie trudniej.

Więc 5x komplet komputera po leasingowego to 5 x 700 =3,5 tyś pln + słuchawki.

W takim komplecie jest nagrywanie, kolejkowanie, predictive, rozpoznawanie sekretarek, faxów, pełne raportowanie, integracja z wieloma CRMami, ACR, LCR...

Dla konsultantów wystarczy 1GB ramu + 1,6 Ghz procka
Na serwer nie wiele więcej trzeba.
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Małe CallCenter

Łukasz M.:
Marcin Laskowski:
Konkrety i jeszcze raz konkrety.
Sam sprzęt cenowo może się różnić znacznie, a wycena robocizny to szacunkowy czas na wdrożenie i sprawdzenie danego rozwiązania.

Jeżeli po minimum i z zastosowaniem vPBX:
telefony IP - 600+ netto (dla najprostszych modeli z wyświetlaczem, GXP1400)
Bramki IP - 400+ netto (1x4 port, HT701x4 lub Ht704)
+ koszt VPBX

Robocizna pewnie około 2-3h (włącznie z testami ?), oczywiście na pewno pójdzie coś nie tak :D

Dodatkowe koszta:
Router - około 600-1k ?
Centralka sprzętowa - 2k+ (no chyba że zaryzykujemy po taniości coś na asterisku zestawić, to 500+)

Wyliczenia podstawowe, autor nie gwarantuje dotrzymania warunków :P
Ps. Oczywiście na GS ( kryptoreklama :P )

Dziękuję za odpowiedź :-)

4 x 600 + 4 x 400 + 1000 + 2000 = 7.000 PLN netto? Dobrze liczę ?

Nie, albo telefony voip albo bramki :D czyli 600 lub 400 za 4 porty łącznie (4 osoby).
600 lub 400 (szacunkowo) + router 1000 (jak wydzielimy łącze to może być i za 100 zl) + vpbx(koszt do 50 zl miesięcznie jak sądzę) lub centralka sprzętowa. Jeżeli ma to tylko dzwonić bez nagrywania etc to nawet 0.
Pisałem że rozpiętość duża i zależy od potrzeb.



I taki sprzęt zapewni grzanie przez 4 osoby po 8 h dziennie ? Do tego chyba jeszcze komputery i słuchawki ? Do obsługi takiego sprzętu wystarczą jakieś przeciętne laptopy czy to muszą być mocne komputery ?

Bramki (dokładamy do nich model naszego analogowego telefonu) /telefon voip (można dołożyć zestaw słuchawkowy) usuwają potrzebę sprzętu PC.
Brak definicji co chcesz dokładnie powoduje niejasności.

A ile kosztują i gdzie kupić bazy danych do dzwonienia? I jak

Nie mam pojęcia przyznam bez bicia :D
już zadaję 100 pytań do... :-) to zapytam, ten sprzęt obejmuje jeszcze oprogramowanie takiego typu, że mam powiedzmy bazę danych 100 numerów i po zakończeniu jednej rozmowy wybiera automatycznie drugi numer ? (z możliwością pójścia na siku po naciśnięciu buttona) :-)

A to już specyficzne potrzeby, podejrzewam że jakieś moduły Call center wymagane.
może zastanów się co chcesz to ktoś będzie mógł konkretnie coś zaproponować.
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Małe CallCenter

Łukasz Sobkowiak:
Centralka sprzętowa - 2k+ (no chyba że zaryzykujemy po taniości coś na asterisku zestawić, to 500+)

Dlaczego w kontekście asteriska mówi się o ryzku? Utrzymuje na

Chyba proste skoro sam chce robić ? Na tej samej zasadzie masz sprzęt markowy PC i składaki.
Do składaka trzeba mieć kogoś do obsługi, nie masz do niego NBD, usług serwisowych itd
asterisku kilkadziesiąt osób w kilku salach CC i jak do tej pory zeszły rok to 15 minut awarii... w dodatku prądu nie asteriska

No i gratuluje, co nie zmienia faktu że nie robił tego amator prawda ? I jak coś padnie to masz ludzi którzy to naprawią. Problemem nie jest że coś działa, tylko kiedy coś nie zadziała (np spali ci się płyta główna w kompie).

[...]
Jak będzie to pan robił sam na sprzętowej centrali, której Pan nie zna to
ryzyko jest takie samo, a nawet większe bo o darmowe wsparcie trudniej.

Darmowe wsparcie dla centralki komercyjnej jest łatwiej dostepne. Istnieją manuale, można zadzwonić i zapytać się. Dla darmowego to jest zwykle męcz się sam.
Sorka ale "kit" tu wciskacie panie :P

Ps. Asterisk sprzedany przez jakąś firmę ze wsparciem jest tak samo komercyjny jak dowolny inny sprzęt.
Łukasz Sobkowiak

Łukasz Sobkowiak IT, Perfektel sp. z
o.o.

Temat: Małe CallCenter

Do składaka trzeba mieć kogoś do obsługi, nie masz do niego NBD, usług serwisowych itd - trezba nie trzeba.

Mówimy o czterech komputerach więc to w zasadzie może być cokolwiek. Na większe CC składaków bym nie polecał, ale też nie róbmy ze składaków zła wcielonego. Da się złożyć spoko komputer bez super loga na obudowie. Sam mam markowe ;)
Problemem nie jest że coś działa, tylko kiedy coś nie zadziała (np spali ci się płyta główna w kompie).

Telefony i centralki też się psują. I to wcale nie mniej.
Darmowe wsparcie dla centralki komercyjnej jest łatwiej dostepne. Istnieją manuale, można zadzwonić i zapytać się. Dla darmowego to jest zwykle męcz się sam.
Sorka ale "kit" tu wciskacie panie :P

Pokaż mi centralkę sprzętową, która ma dostępnych więcej tutoriali, dokumentów, how-to... od np freePBX, na którym notabane też 4 osobowe callcenter zrobić można. (Nie twierdze, że to najlepsze rozwiązanie, ale tragedii nie ma) także to nie mój kit.
Ps. Asterisk sprzedany przez jakąś firmę ze wsparciem jest tak samo komercyjny jak dowolny inny sprzęt.

Nie, nie jest!. Asterisk nie może być sprzedany. Można świadczyć usługi: wdrożenia, wspracia, utrzymania, ale to zapłacisz i przy komercyjnych rozwiązanich, a przy Asterisku nie ma ceny licencji lub sprzętu droższego niż serwer. Tak więc klient ma jedną (często najdroższą) pozycję mniej na fakturze. Ot Co

Łukasz
Jakub Klausa

Jakub Klausa CTO, SS7
Technologies sp. z
o.o.

Temat: Małe CallCenter

Łukasz Sobkowiak:

Nie, nie jest!. Asterisk nie może być sprzedany. Można świadczyć usługi: wdrożenia, wspracia, utrzymania, ale to zapłacisz i przy komercyjnych rozwiązanich, a przy Asterisku nie ma ceny licencji lub sprzętu droższego niż serwer. Tak więc klient ma jedną (często najdroższą) pozycję mniej na fakturze. Ot Co

Asterisk może być sprzedawany. I jest. Oprócz komercyjnej licencji Digium, która w sposób oczywisty może być sprzedawana, można również sprzedawać oprogramowanie na licencji GPL, nic nie stoi na przeszkodzie takiego działania.
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Małe CallCenter

Łukasz Sobkowiak:
Do składaka trzeba mieć kogoś do obsługi, nie masz do niego NBD, usług serwisowych itd - trezba nie trzeba.

Mówimy o czterech komputerach więc to w zasadzie może być cokolwiek. Na większe CC składaków bym nie polecał, ale też nie róbmy ze składaków zła wcielonego. Da się złożyć spoko komputer bez super loga na obudowie. Sam mam markowe ;)

No i się rozumiemy :) Ale jak padnie końcówka to jest problem.
Ja mam składaka, ale my się znamy więc nie potrzebuje wsparcia.
Problemem nie jest że coś działa, tylko kiedy coś nie zadziała (np spali ci się płyta główna w kompie).

Telefony i centralki też się psują. I to wcale nie mniej.

Ale masz serwis, zgłaszasz i dostajesz nową i w kilku krokach przywracasz wszystko (jak zrobiłeś wszystkie backupy). W przypadku składaka nie będziesz miał tego samego, coś nie pójdzie itd
trzeba cały soft wgrać itd. Unifikacja ma swoje zalety.
Darmowe wsparcie dla centralki komercyjnej jest łatwiej dostepne. Istnieją manuale, można zadzwonić i zapytać się. Dla darmowego to jest zwykle męcz się sam.
Sorka ale "kit" tu wciskacie panie :P

Pokaż mi centralkę sprzętową, która ma dostępnych więcej tutoriali, dokumentów, how-to... od np freePBX, na którym notabane też 4 osobowe callcenter zrobić można. (Nie twierdze, że to najlepsze rozwiązanie, ale tragedii nie ma) także to nie mój kit.

Ilość nie przekłada się na jakość wsparcia. Jak ja mam problem pytam się inżynierów, a ci jak potrzeba programistów i klient dostaję odpowiedź wraz z gotowym rozwiązaniem.
Nie twierdze ze asterisk jest zły, ale ma swoje wady pod tym względem.
Ps. Asterisk sprzedany przez jakąś firmę ze wsparciem jest tak samo komercyjny jak dowolny inny sprzęt.

Nie, nie jest!. Asterisk nie może być sprzedany. Można

No tak, nazwijmy to Instalacja. Chodzi dokładnie oto samo, za darmo nikt go nie wgra. W komercyjnych masz już wgrane.
świadczyć usługi: wdrożenia, wspracia, utrzymania, ale to zapłacisz i przy komercyjnych rozwiązanich, a przy Asterisku nie ma ceny licencji lub sprzętu droższego niż serwer. Tak więc

Za to otrzymujesz wsparcie od firmy w asterisku nie.
klient ma jedną (często najdroższą) pozycję mniej na fakturze. Ot Co

Za to inna mu rośnie, chyba że sam robi. Rozwiązania na Asterisku mogą być tańsze ale wcale nie muszą.

Ps. Samemu robienie tez kosztuje.
Ps2. Ale ruch na grupie, chyba ruch na miesiąc wykorzystamy :PMarcin Laskowski edytował(a) ten post dnia 05.07.12 o godzinie 14:11

konto usunięte

Temat: Małe CallCenter

Marcin Laskowski:
Ps2. Ale ruch na grupie, chyba ruch na miesiąc wykorzystamy :P

Dzięki mnie :-P
Artur Grzesiowski

Artur Grzesiowski Prezes zarządu,
FreePhone sp. z o.o.

Temat: Małe CallCenter

Podobne rozwiazanie jak na Grandstream możesz zrobić na centrali Yeastar i telefonach Yealink

Konfiguracja Yeastara jest tak prosta że prawie każdy sobie z nia poradzi ( nawet menu zrobione po polsku) :)
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Małe CallCenter

Marcin Laskowski:
Z założenia polecam sprzęt Grandstream (w końcu dla nich robię :P )

Z mojego doswiadczenia Grandstream ma duze problemy z jakoscia. Po 2-3 latach telefony mowia papa - dziwne zwisy, etc... Wymiany zasilazca nie pomagaja...

Mam jednego GXP2000 z pierwszej serii i ten dziala.. Te nowsze mimo, ze wykonanie wydaje sie solidniejsze to jakos nie ta.
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Małe CallCenter

Marcin Kowalczyk:
Marcin Laskowski:
Z założenia polecam sprzęt Grandstream (w końcu dla nich robię :P )

Z mojego doswiadczenia Grandstream ma duze problemy z jakoscia. Po 2-3 latach telefony mowia papa - dziwne zwisy, etc... Wymiany zasilazca nie pomagaja...

Mam jednego GXP2000 z pierwszej serii i ten dziala.. Te nowsze mimo, ze wykonanie wydaje sie solidniejsze to jakos nie ta.

Nowsze GXP2000 ?
Ogólnie GXP2000 to był dobry telefon ale parę lat temu. Jego niska cena wynikała z użycia słabszych komponentów.
Nowe serie GXP to już całkiem inne urządzenia.

Po serwisie nie widzę żadnego problemu z urządzeniami.

Z jakimi urządzeniami VoIP porównujesz ?
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Małe CallCenter

Moj GXP2000 dziala [no moze teraz juz nie po tym jak sie nim moje dziecko zaopiekowalo ;) ] i ma sie dobrze a kupilem go gdzies w okolicy 2005/2006 roku.

GXP21x0 kilka sztuk niestety maja problemy ze zwisami... I nie jest to problem z pradem, bo zasilacze tez byly podmieniane, telefony zamieniane miedzy biurkami zeby wykluczc problem z 'miejscem'. Ostatnio wymiana na Polycomy - niby 3x drozsze ale w perspektywie 5 lat tansze bo nie trzeba ich co 2 lata wymieniac.Marcin Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 10.07.12 o godzinie 14:46

Następna dyskusja:

VOIP małe Call Center




Wyślij zaproszenie do