Temat: Małe CallCenter
Łukasz Sobkowiak:
Do składaka trzeba mieć kogoś do obsługi, nie masz do niego NBD, usług serwisowych itd - trezba nie trzeba.
Mówimy o czterech komputerach więc to w zasadzie może być cokolwiek. Na większe CC składaków bym nie polecał, ale też nie róbmy ze składaków zła wcielonego. Da się złożyć spoko komputer bez super loga na obudowie. Sam mam markowe ;)
No i się rozumiemy :) Ale jak padnie końcówka to jest problem.
Ja mam składaka, ale my się znamy więc nie potrzebuje wsparcia.
Problemem nie jest że coś działa, tylko kiedy coś nie zadziała (np spali ci się płyta główna w kompie).
Telefony i centralki też się psują. I to wcale nie mniej.
Ale masz serwis, zgłaszasz i dostajesz nową i w kilku krokach przywracasz wszystko (jak zrobiłeś wszystkie backupy). W przypadku składaka nie będziesz miał tego samego, coś nie pójdzie itd
trzeba cały soft wgrać itd. Unifikacja ma swoje zalety.
Darmowe wsparcie dla centralki komercyjnej jest łatwiej dostepne. Istnieją manuale, można zadzwonić i zapytać się. Dla darmowego to jest zwykle męcz się sam.
Sorka ale "kit" tu wciskacie panie :P
Pokaż mi centralkę sprzętową, która ma dostępnych więcej tutoriali, dokumentów, how-to... od np freePBX, na którym notabane też 4 osobowe callcenter zrobić można. (Nie twierdze, że to najlepsze rozwiązanie, ale tragedii nie ma) także to nie mój kit.
Ilość nie przekłada się na jakość wsparcia. Jak ja mam problem pytam się inżynierów, a ci jak potrzeba programistów i klient dostaję odpowiedź wraz z gotowym rozwiązaniem.
Nie twierdze ze asterisk jest zły, ale ma swoje wady pod tym względem.
Ps. Asterisk sprzedany przez jakąś firmę ze wsparciem jest tak samo komercyjny jak dowolny inny sprzęt.
Nie, nie jest!. Asterisk nie może być sprzedany. Można
No tak, nazwijmy to Instalacja. Chodzi dokładnie oto samo, za darmo nikt go nie wgra. W komercyjnych masz już wgrane.
świadczyć usługi: wdrożenia, wspracia, utrzymania, ale to zapłacisz i przy komercyjnych rozwiązanich, a przy Asterisku nie ma ceny licencji lub sprzętu droższego niż serwer. Tak więc
Za to otrzymujesz wsparcie od firmy w asterisku nie.
klient ma jedną (często najdroższą) pozycję mniej na fakturze. Ot Co
Za to inna mu rośnie, chyba że sam robi. Rozwiązania na Asterisku mogą być tańsze ale wcale nie muszą.
Ps. Samemu robienie tez kosztuje.
Ps2. Ale ruch na grupie, chyba ruch na miesiąc wykorzystamy :P
Marcin Laskowski edytował(a) ten post dnia 05.07.12 o godzinie 14:11