Szymon
Maciejewski
Student, Uniwersytet
Gdański
Temat: Jaki sprzęt?
Sytuacja wyglada następujaco:Dwie siedziby w dwóch krajach.
Cel to:
1.połączyć pracowników jednego oddziału z pracownikami drugiego (łącznie ok. 100 osób - 20-30 osób telefony VoIP na biurko, reszta softfony). Między oddziałami rozpięty VPN.
2. klienci z kraju I dzwonią do helpdesku w kraju II - to mam na razie zaplanowane jako usługa call center plus nr zagraniczny we freeconet.
3. telefon konferencyjny VoIP w kraju II (Polska) - z niego chcę dzwonić do centrali firmy (więc podpina się pod pkt. 1), ale też używac go z linią analogową Tp S.A.
Pytanie brzmi, za jakim sprzętem się rozglądać?
Czy Asterisk na standardowym kompie ze standardową kartą sieciową pociągnie tych 70 uzytkowników softfonów i 30 uzytkowników telefonów biurkowych? Czy będą potrzebne dodatkowe karty, żeby to działało?
Do punktu 3 chciałem kupić jakąś naprawdę małą centralę i ewentualnie dodać jeszcze ze dwa telefony analogowe do tej samej linni.
A może lepiej kupić jedna dużą centralę (jaką), która pociągnie to wszystko?
A może zaiwestowac w dobry sprzęt i wszystko powierzyć Asteriskowi?
Przepraszam za chaotyczny post, ale w sprawie VoIP jestem jeszcze zielony.
Każda rada będzie cenna.Szymon Maciejewski edytował(a) ten post dnia 16.01.12 o godzinie 11:54