Szymon Błądek

Szymon Błądek Software Engineer at
I-BS.PL

Temat: jak to jest z callcenter

Mam takie moze naiwne pytanie ale w VOIP i Asterisk siedze od niedawa. Mianowicie Jak to jest z call center na lini telefonicznej. Sa jakies specjalne lacza od operatorow? Gdzie na jeden numer moze byc jednoczesnie kilka(nascie)polaczen rownoczesnych?
Jarosław Rafa

Jarosław Rafa senior software
engineer, Motorola
Solutions Systems
Polska

Temat: jak to jest z callcenter

Ja się nie znam, ale czy to nie jest czasem tak, że jak do asteriska masz doprowadzoną wiązkę linii (np. PRI - 30 linii), i twój operator nadrzędny wie że na tę wiązkę ma kierować wszystkie połączenia do twojej numeracji, to asterisk sam wybiera pierwszą wolną linię kiedy ktoś się wdzwania na jakiś numer? Czyli na dowolnym numerze możesz mieć tyle połączeń naraz ile masz w danym momencie wolnych linii...
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: jak to jest z callcenter

Powiem tak- nie znam PROFESJONALNEGO CC opartego o łącza VoIP. W zasadzie wszystko oparte jest o łącza ISDN PRA (30B+D), no chyba że coś jest lokalizacją zapasową, i np. ma gruuuubą rurę do lokalizacji podstawowej (np. za Oceanem), albo najlepiej dwie ze względów bezpieczeństwa :-).
Jarosław Rafa

Jarosław Rafa senior software
engineer, Motorola
Solutions Systems
Polska

Temat: jak to jest z callcenter

Michał Szybalski:
Powiem tak- nie znam PROFESJONALNEGO CC opartego o łącza VoIP. W zasadzie wszystko oparte jest o łącza ISDN PRA (30B+D), no chyba

PRA do serwera, a dalej VoIP np. po LAN-ie, albo po wewnetrznej sieci firmy z gwarantowana przepustowoscia dla glosu (np. patenty typu Cisco Gatekeeper) - co ci przeszkadza w takim rozwiazaniu?
Z oryginalnego postu wynikalo, ze ktos mysli o rozwiazaniu z wlasnym serwerem VoIP, a nie o CC w oparciu o lacza VoIP-owe do zewnetrznego opa...
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: jak to jest z callcenter

No i taka była moja odpowiedź :-). Nic mi nie przeszkadza VoIP wewnątrz sieci. Możliwe, że źle odczytałem intencje założyciela wątku.
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: jak to jest z callcenter

Michał Szybalski:
Powiem tak- nie znam PROFESJONALNEGO CC opartego o łącza VoIP. W zasadzie wszystko oparte jest o łącza ISDN PRA (30B+D), no chyba że coś jest lokalizacją zapasową, i np. ma gruuuubą rurę do lokalizacji podstawowej (np. za Oceanem), albo najlepiej dwie ze względów bezpieczeństwa :-).

a ja znam call center ktore na zewnatrz leca po N x PRA ale wewnatrz po VoIP (asterisk)

konto usunięte

Temat: jak to jest z callcenter

też znam kilka takich - największych w Polsce :-)

Temat: jak to jest z callcenter

jestem oczywiście za VoIP , ale trzeba uczciwie powiedzieć, że największe CC w Polsce nie chodzi po VoIP :))

konto usunięte

Temat: jak to jest z callcenter

Michał Szybalski:
Powiem tak- nie znam PROFESJONALNEGO CC opartego o łącza VoIP. W zasadzie wszystko oparte jest o łącza ISDN PRA (30B+D), no chyba że coś jest lokalizacją zapasową, i np. ma gruuuubą rurę do lokalizacji podstawowej (np. za Oceanem), albo najlepiej dwie ze względów bezpieczeństwa :-).

A ja znam kilka. W tym sam używam takich rozwiązań - łącze radiowe + Asterisk ;-)
Sebastian P.

Sebastian P. Starszy Specjalista
ds.
Teleinformatycznych
Contact Cen...

Temat: jak to jest z callcenter

Kup Medianta bez PRA moze byc. Jezeli chodzi o asteriska no to pod karte PRA (w asterisku karta 60 kanalowa 30 IN/30 OUT) i da sie na tym pracowac nawet niezle.

pzdr

Następna dyskusja:

Jak zostać operatorem VoIP?




Wyślij zaproszenie do