Bartek Kołakowski

Bartek Kołakowski Założyciel Mobea.pl

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

Witajcie,

ciekaw jestem, co sądzicie o dodawaniu do stron przycisków pozwalających na wykonywanie połączeń telefonicznych (tzw Click-To-Call buttons). Nie chodzi mi o połączenia VoIP, ale połączenia w tradycyjnych sieciach.

Działa to tak, że użytkownik wpisuje swój numer telefonu w formularzu na stronie i klika. System dzwoni do niego i na zdefiniowany drugi numer (np. do przedstawiciela firmy) pozwalając prowadzić im rozmowę.

Taką usługę oferujemy w Mobea, można ją przetestować na stronie http://www.mobea.pl/c2c/przetestuj.html

Za połączenia nie płaci abonent (ponieważ otrzymuje on połączenie przychodzące), ale firma która udostępnia przyciski Click-To-Call. Ceny połączeń zależą od tego czy dzwonimy na telefon komórkowy, czy stacjonarny i zaczynają się od 16gr/min.

Interesujące wydaje się jakie zastosowanie biznesowe może znaleźć taka usługa. Ja wymyśliłem następujące:

Bezpłatna infolinia dla klientów – internetowa alternatywa dla numerów 0800. Jedną z przewag nad 0800 jest to, że połączenie może być od razu kierowane do właściwego konsultanta na podstawie strony, z której klient klikną (np. przeglądając określony produkt)
Obsługa połączeń Premium - użytkownik może wykonać połączenie (np. do eksperta) po uiszczeniu opłaty, alternatywa dla 0700, gdzie nie trzeba się dzielić 50% (!) przychodów z operatorem. W obydwu przypadkach nie potrzeba też utrzymywać call center z konsultantami przy słuchawkach, ponieważ połączenia mogą być kierowane na dowolny numer.
Umożliwienie komunikacji telefonicznej pomiędzy użytkownikami sieci społecznościowych. Click-To-Call pozwala wykonywać połączenia bez ujawnienia numeru, co może być przydatne np. dla serwisów randkowych.
Integracja z wewnętrznymi systemami firmy np. systemem CRM. Przyciski "Zadzwoń do klienta" umieszczone na kartach klientów mogą znacząco usprawnić pracę.

Czy myślicie, że polskie firmy mogą być zainteresowane wykorzystaniem usługą Click-To-Call? Być może macie więcej pomysłów na jej użycie biznesowe.

pozdrawiam,
BartekBartek Kołakowski edytował(a) ten post dnia 11.11.09 o godzinie 21:24
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

Bartek Kołakowski:
Witajcie,

ciekaw jest co sądzicie o dodawaniu do stron przycisków pozwalających na wykonywanie połączeń telefonicznych (tzw Click-To-Call buttons). Nie chodzi mi o połączenia VoIP, ale połączenia w tradycyjnych sieciach.
1. A ja ciekaw jestem ile jeszcze osób wklei tutaj reklamę swoich usług/produktów w taki sposób?

2.To jeśli nie chodzi o VoIPa to czemu piszesz temat na grupie VoIP ?!?
Bartek Kołakowski

Bartek Kołakowski Założyciel Mobea.pl

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

Piotr Głowacki:
2.To jeśli nie chodzi o VoIPa to czemu piszesz temat na grupie VoIP ?!?

Mimo, że piszę o ustanawianiu połączeń niekoniecznie VoIP, temat Click-To-Call uważam za jak najbardziej odpowiedni dla tej grupy. Mowa jest o konwergencji świata telekomunikacji i Internetu, zagadnienia według mnie związanego z tą grupą. BTW to dość złośliwe pytanie nie wnoszące niczego do dyskusji.Bartek Kołakowski edytował(a) ten post dnia 11.11.09 o godzinie 16:05
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

Bartek Kołakowski:
Piotr Głowacki:
2.To jeśli nie chodzi o VoIPa to czemu piszesz temat na grupie VoIP ?!?

Mimo, że piszę o ustanawianiu połączeń niekoniecznie VoIP, temat Click-To-Call uważam za jak najbardziej odpowiedni dla tej grupy. Mowa jest o konwergencji świata telekomunikacji i Internetu, zagadnienia według mnie związanego z tą grupą. BTW to dość złośliwe pytanie nie wnoszące niczego do dyskusji.Bartek Kołakowski edytował(a) ten post dnia 11.11.09 o godzinie 16:05

Chodzi o to że gdybym ja i każdy z członków grupy rozpoczął tutaj kampanię reklamową swojej firmy, działalności itd. itp. to rozmowy, poważne wątki zginęły by w natłoku reklam.

konto usunięte

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

Bartek Kołakowski:
Czy myślicie, że polskie firmy mogą być zainteresowane wykorzystaniem usługą Click-To-Call? Być może macie więcej pomysłów na jej użycie biznesowe.

Myślę że to nisza, z której nie wyżyjesz, nie wiem czy na waciki wystarczy. Są darmowe infolinie, a generalnie koszt połączenia do firmy nie stanowi jakiejś przeszkody - że np. zadzwonię do firmy B ponieważ oszczędze 30 groszy na rozmowie...

konto usunięte

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

Trochę mało idiotoodporny ten system. Można wybrać jako źródłowy i docelowy ten sam numer telefonu.

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

Słyszałem o takich systemach 2 lata temu. Szczerze mówiąc nie wiem czy te firmy nadal istnieją ale nie kupili u mnie nigdy za dużo sprzętu... Tak jak mój przedmówca Piotrek, też bym się skłaniał do tego że to nisza. Po za tym te przeszłe systemy wydawały mi się ciekawsze.

Na stronie www jest przycisk, przeglądarka pobiera mała flashową aplikację i dzwoni do CC przy użyciu słuchawek lub wbudowanych mikrofonów i głośników w każdy notebook.

Proste i nie trzeba podawać swoich danych...
Bartek Kołakowski

Bartek Kołakowski Założyciel Mobea.pl

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

@Piotr, Mariusz:
Zgadzam się, że to nisza, ale uważam to za zaletę. W końcu gdyby to nie była nisza, to usługę taką oferowaliby operatorzy, a tak to pojawia się szansa dla małych firm. Oczywiście osobna kwestią jest odpowiednie dotarcie do klientów niszowych, którym ta usługa może być potrzebna. To wydaje mi się największym wyzwaniem. Jeżeli chodzi o infolinie, to rzeczywiście nie jestem pewnien, czy Click-To-Call ma wystarczającą przewagę. Ale jest wiele innych zastosowań, do których Click-To-Call nadaje się świetnie. Pozwala na przykład dzwonić do osób, bez konieczności ujawniania numerów telefonów - idealne dla serwisów randkowych.

Zastanawiałem się też nad tym, czy lepiej żeby Click-To-Call dzwonił na telefony tradycyjne, czy przy pomocy klienta wbydowanego w przglądarkę (np. aplikacja flash). Ta druga opcja wydaj mi się mieć więcej wad, a niekoniecznie dużo niższe koszty. Próbowaliście kiedyś rozmawiać, przez mikrofon wbudowany w laptopa? Nie bardzo się da. Pozostaje podłączanie słuchawek z mikrofonem, co nie zawsze jest wygodne.

@Artur: dzięki za testowanie systemu:), już poprawione.

konto usunięte

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

Zgadzam się z przedmówcami, że to się raczej kiepsko sprzeda. A zupełnie na marginesie to zrobienie opisanej przez Ciebie funkcjonalności "click-to-call" np na centralalce VoIP 3CX zajmie max 10 minut przy pomocy http API: http://wiki.3cx.com/api/http-api . Mariusz zapewne może to potwierdzić . Bartku, chyba niema koło czego robić szumu, sorry.

Pozdrawiam

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

Bartku...

To nie sposób na dojścia do klienta, bo jeżeli ktoś to potrzebuje to znajdzie firmę która mu to zrobi razem z całą centralą VoIP/PSTN. Rynek jest pełen takich firm, jeśli ktoś nie ma kompleksowej oferty przepadnie.

3CX to jeden z takich produktów (dziękuję Marcinie za przypomnienie) ale oprócz tego jest jeszcze 200 firm i 200 produktów posiadających tą funkcjonalność oraz wiele wiele więcej.

Jeśli będziesz zainteresowany zgłoś się do mnie na priv to zapisze Cie na darmowe szkolenie 3CX lub polecę Ci odpowiedniemu do Twoich wymogów dystrybutora softswitcha.
Krzysztof Kaczyński

Krzysztof Kaczyński Proofreader w firmie
Helion

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

Bartek Kołakowski:
Mimo, że piszę o ustanawianiu połączeń niekoniecznie VoIP, temat Click-To-Call uważam za jak najbardziej odpowiedni dla tej grupy. Mowa jest o konwergencji świata telekomunikacji i Internetu, zagadnienia według mnie związanego z tą grupą.
Związanego w jaki sposób? Trochę się dziwię, że nikt Cię tutaj jeszcze za ten SPAM (nazwijmy sprawę po imieniu) nie wykopał.
to dość złośliwe pytanie nie wnoszące niczego do dyskusji.
Podobnie jak założony przez Ciebie temat, nie wnoszący nic konkretnego do grupy VOIP.
Bartek Kołakowski

Bartek Kołakowski Założyciel Mobea.pl

Temat: Click-To-Call - połączenia telefoniczne ze stron...

@Marcin, @Mariusz - dzięki za rady Panowie.

Cała rzecz w tym, że w moim rozwiązniu nie potrzeba żadnych centralek. Ustanowić połączenie można wywołując nasze API HTTP bez potrzeby instalowania czegokolwiek. Dzięki temu wydaje mi się że potencjalna grupa klientów może być większa.

Wcale nie pisałem, żeby technicznie Click-To-Call był skomplikowany w realizacji (może dlatego nie wszystkim ten temat podoba się w tej grupie). Ale w związku z tym wydaje mi się, że dotarcie do klienta jest właśnie kluczowe. Nie wszyscy muszą znać się na telekomunikacji i wiedzieć że coś takiego jak C2C jest w ogóle możliwe. A zastosowania uważam, że istnieją, czego dowodem są zagraniczne firmy świadczące z powodzeniem te usługi.

Chyba to jest temat bardziej webowy niż VoIPowy, szkoda tylko że niektórzy nie potrafią zrozumieć jak bardzo jedno z drugim jest powiązane...

Następna dyskusja:

VOIP małe Call Center




Wyślij zaproszenie do