konto usunięte

Temat: Centrala Telefoniczna 3CX dla Windows. Od czego zacząć ?

Witam

Na początku informuje ze nie mam za dużo wiedzy. Dopiero ją zdobywam.

TROCHĘ INFORMACJI:
Co mam:
1 linie tpsa (1 numer)
3 linie VOIP (2 numery)
Bramkę voip Linksys
3 aparaty telefoniczne

1. Chciałbym skonfigurować centralę tak aby:

RUCH PRZYCHODZĄCY:
- dzwoniąc na 1 z numerów - odzywał się jeden telefon, nie odbiera połącznie przeskakuje na następny numer.
- dzwoniąc na 2 numer odzywały się wszystkie telefony.

RUCH WYCHODZĄCY:
- wybierać numer komórkowy - łączy się przez operatora VOIP1
- wybierać numer stacjonarny - łączy się przez operatora VOIP2
- poprzedzając numer np. 0 łączy się przez TPSA

INNE:
Nagrywanie rozmów przychodzących i wychodzących. Zapowiedz, wybór z listy. Przetłaczanie.

I teraz moje pytanie czy te oprogramowanie jest w stanie to obsłużyć ?

Co potrzebuje z sprzętu ?
Jaki mocy obliczeniowej musi być komputer ?
Jaka karta aby linie z tpsa podpiąć do komputera ?
Jakie muszę mieć łącze aby było możliwe prowadzenie 3 rozmów VOIP ?
I jak to skonfigurować ?
Czy polecacie może inną centrale ip dla windowsa ?


Pozdrawiam
Mariusz

konto usunięte

Temat: Centrala Telefoniczna 3CX dla Windows. Od czego zacząć ?

Linię TP SA możesz podpiąć po Sangomie z FXO albo po prostu kupić bramkę z portem FXO. To drugie rozwiązanie tańsze i wtedy logujesz bramkę jako linię wewnętrzną do centrali.
Zwykły PC do tego całego systemu wystarczy. Ale nowy, a nie zwykły sprzed 5 lat.
Łącze do 3 rozmów oraz do normalnego korzystania z Internetu to Neostrada 2 Mb/s. Jak masz środki na łącze dedykowane, to spokojnie zamkniesz się w 512 kb/s.

Centralki - ja mogę polecić ze swoich rzeczy Axon. Znajdziesz na http://centraleitd.pl. Centrala obsługująca 3 linie zewn. i 20 wewn. to 360 PLN brutto. Nagrywanie - są rozwiązania VRS - do prostej integracji z Axon, one się od razu widzą. Możesz też łatwo wrzucić IVR z pocztą głosową.

W razie czego pytaj.
Paweł Kaczorowski


RUCH PRZYCHODZĄCY:
- dzwoniąc na 1 z numerów - odzywał się jeden telefon, nie odbiera połącznie przeskakuje na następny numer.
- dzwoniąc na 2 numer odzywały się wszystkie telefony.

RUCH WYCHODZĄCY:
- wybierać numer komórkowy - łączy się przez operatora VOIP1
- wybierać numer stacjonarny - łączy się przez operatora VOIP2
- poprzedzając numer np. 0 łączy się przez TPSA

INNE:
Nagrywanie rozmów przychodzących i wychodzących. Zapowiedz, wybór z listy. Przetłaczanie.

I teraz moje pytanie czy te oprogramowanie jest w stanie to obsłużyć ?

Co potrzebuje z sprzętu ?
Jaki mocy obliczeniowej musi być komputer ?
Jaka karta aby linie z tpsa podpiąć do komputera ?
Jakie muszę mieć łącze aby było możliwe prowadzenie 3 rozmów VOIP ?
I jak to skonfigurować ?
Czy polecacie może inną centrale ip dla windowsa ?

Pozdrawiam
Mariusz
Patryk Szudrowicz

Patryk Szudrowicz Kierownik Zespołu
Infrastruktury
Informatyki
Korporacyjne...

Temat: Centrala Telefoniczna 3CX dla Windows. Od czego zacząć ?

Witam,
3CX bezproblemowo Ci to obsłuży. Ma nagrywanie rozmów, IVR-y, transfery, grupy wywołań, kolejki itd. Oczywiście można decydować w grupach wywołań i kolejkach czy chcemy korzystać z metody dzwonienia Ring All czy też hount grupy. Dodatkowo możesz korzystać z zaawansowanych opcji przekierowań.
Regułami Wychodzącymi spokojnie zadecydujesz do jakiego operatora kierować rozmowę. Regułami Przychodzącymi zdecydujesz jak obsłużyć połączenia przychodzące.
Linię TP podłącz sobie do bramki Linksys SPA3102 i ją zalogujesz do 3CX-a jako PSTN Gateway. Szczegóły konfiguracji na: http://www.3cx.com/voip-gateways/linksys-3102.html. Oczywiście jeżeli chcesz coś bardziej zaawansowanego (moim zdaniem przy PSTN niepotrzebny wydatek) to możesz kupić Pattona albo Sangome z Netborderem.

W twojej specyfikacji brakuje mi informacji o ilości jednoczesnych połączeń i numerów wewnętrznych. Bez tego trudno polecić sprzęt. Wymagania 3CX-a nie są duże. Zerknij sobie na: http://www.3cx.com/blog/voip-howto/atom-processor-n270....
Jak będziesz miał jakies pytania lub potrzebujesz pomocy to daj znać :)Patryk Szudrowicz edytował(a) ten post dnia 28.04.10 o godzinie 16:24

konto usunięte

Temat: Centrala Telefoniczna 3CX dla Windows. Od czego zacząć ?

Mam problem bo ona nie działa mi.

Na początku chce aby wszystko szło przez VOIP.

W zakładce mam dostawce VOIP i nie wiem czy centrala zalogował się czy też nie.

Jak mogę to sprawdzić ? Gdzie ?
Jak gdzie mam wpisać dane centrali - ten na które będę się logował z telefonu ?

konto usunięte

Temat: Centrala Telefoniczna 3CX dla Windows. Od czego zacząć ?

Sugerował bym zacząć od dokumentacji i http://www.3cx.com/forums/. Jeżeli masz na routerze ustowione przekierowania portów wymagane do poprawnej pracy centralki(absolutna podstawa) to konfiguracja voip providera jest prosta. W konsoli, po lewej wybierasz VoIP providers -> Add provider, jeśli twojego niema na liście to ' Generic VoIP provider' i dalej wpisujesz informacje od operatora, czli adres jego SIP servera, User ID, hasło etc, potem ustawiasz regułę jakie numery mają wychodzić przez ten trunk czy prefiks i właściwie tyle. Aktualny status linii widać w zakładce Ports/trunks, jak na zielono to dobrze, na czerwono źle. Szczegółowe info masz w logu - Server Activity Log. Aha, ściągnij sobie z 3CXa broszurę z dokładnym zestawieniem jakie funkcje masz dostepne w darmowej a jakie dopiero w płatnej wersji żeby nie było że kolejkowanie, faxserver czy nagrywanie 'nie działa'.

konto usunięte

Temat: Centrala Telefoniczna 3CX dla Windows. Od czego zacząć ?

hmm

Brak znajomości języka Angielskiego trochę mnie blokuje :(

Mam problem aby, centrala miała połączanie z czym kolwiek. Z telefonu łącze się spokojnie z centralą.
I nic więcej.
Na początku chce aby wszystkie połączanie szły przez VOIPa.

Voip normalnie działa na telefonie. Gdzie może być problem ?
Reguły są wszystkie taki aby szło na ten telefon co jest zalogowany do centrali.

BŁAD NA TELEFONIE :

Failed to establish callMariusz S. edytował(a) ten post dnia 08.10.10 o godzinie 21:12

konto usunięte

Temat: Centrala Telefoniczna 3CX dla Windows. Od czego zacząć ?

Tam jest i forum po polsku. Niestety bez logów to nie bardzo się da powiedzieć co tam źle poustawiałeś. Powtórzę: na routerze musisz przekierować porty UDP 5060 na adres IP centnralki za NATem, tak samo musisz przekierować porty UDP od 9000 do 9049, dodajesz providera jak Ci napisałem w poprzednim poście i linia powinna się zalogować czyli w statusie powinna się 'świecić' na zielono. Regułę dla wychodzenia przez tą linię sobie ustaw albo na jakiś prefiks albo po prostu na długość 9 cyfr. Oczywiście telefon ma się logować do centralki jako extension. Jak sobie nie poradzisz to w zaawansowanych przestaw poziom logowania na 'wylewny' :) i wrzuć log z nieudanego połączenia w poście na polskie podforum 3CXa, ktoś pomoże.

Temat: Centrala Telefoniczna 3CX dla Windows. Od czego zacząć ?

Jeśli nie chcesz się narażać na niepotrzebne przerwy w dostępie i wydatki zainwestuj w najlepsze centrale telefoniczne. Wsparcie w konfiguracji i opieka nad infrastrukturą. Wszystkie technologie m.in. PABX, vPBX, VoIP, Sip-Trunk. Tylko sprawdzeni dostawcy. Gdynia, Gdańsk, Sopot.

Następna dyskusja:

GalFon- niewiarygodne zyski...




Wyślij zaproszenie do