Władysław H. Audytor wewnętrzny
Temat: Bramka a telefon VOIP
Witam,interesuje mnie różnica pomiędzy użytkowaniem bramki VOIP, np. LINKSYS PAP2T + dobry telefon dect, a telefonem dedykowanym VOIP, np. Linksys SPA 303. Podane przykłady nie są przypadkowe, gdyż posiadam zarówno bramkę, jak i telefon. Nie mam zastrzeżeń do jakości dźwięku Linksysa, a bramkę wykorzystuję do faksu. Zastanawia mnie, czy i jak pogorszy/polepszy się jakość rozmów po dokupieniu bezprzewodowego Panasonica PSTN i podpięciu do bramki?
Mam świadomość występowania bezprzewodowych telefonów IP, niemniej cena jest telefonów VOIP jest ponad dwukrotnie wyższa, jak również rozbudowa o kolejne słuchawki. Nie do końca widzę konieczność posiadania obsługi wielu kont SIP na jednym urządzeniu (ceny połączeń spadają u polskich operatorów), ale może nie wszystkiego jestem świadomy.
Proszę o opinie.
pozdrawiam