Władysław H.

Władysław H. Audytor wewnętrzny

Temat: Bramka a telefon VOIP

Witam,

interesuje mnie różnica pomiędzy użytkowaniem bramki VOIP, np. LINKSYS PAP2T + dobry telefon dect, a telefonem dedykowanym VOIP, np. Linksys SPA 303. Podane przykłady nie są przypadkowe, gdyż posiadam zarówno bramkę, jak i telefon. Nie mam zastrzeżeń do jakości dźwięku Linksysa, a bramkę wykorzystuję do faksu. Zastanawia mnie, czy i jak pogorszy/polepszy się jakość rozmów po dokupieniu bezprzewodowego Panasonica PSTN i podpięciu do bramki?

Mam świadomość występowania bezprzewodowych telefonów IP, niemniej cena jest telefonów VOIP jest ponad dwukrotnie wyższa, jak również rozbudowa o kolejne słuchawki. Nie do końca widzę konieczność posiadania obsługi wielu kont SIP na jednym urządzeniu (ceny połączeń spadają u polskich operatorów), ale może nie wszystkiego jestem świadomy.

Proszę o opinie.
pozdrawiam
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Bramka a telefon VOIP

Podałeś konkretne urządzenia które posiadasz i pytasz się o różnicę w dźwięku ? Zadzwoń i sobie porównaj. Jakość dźwięku zależy od kodeków, jakości łączą, gdzie dzwonisz, jakości bramki, jakości konkretnego dect.

Telefon VoIP zazwyczaj będzie posiadał lepszą jakość (o ile ktoś w ogóle usłyszy różnicę), bramka jest rozwiązaniem które umożliwia starej technologii użycie nowej i tyle.

Ilość kont na voip dectach określa ile słuchawek dołączonych do bazy może posiadać własne konto a nie możliwość dzwonienia z różnych operatorów. Na starych dectach byliśmy ograniczeni linia analogową wchodząca do bazy, w VoIP nie ma tego ograniczenia bo medium jest kabel sieciowy i z tego powodu dodatkowe słuchawki są osobnymi telefonami (oczywiście zależy od konfiguracji).
Władysław H.

Władysław H. Audytor wewnętrzny

Temat: Bramka a telefon VOIP

Myślę, że dla osoby zaczynającej przygodę z VOIP temat wyboru nie jest oczywisty. Jak wspomniałem wcześniej, bramki używam do faksu. Nie posiadam telefonu analogowego, stąd pojawiły się wątpliwości co lepiej się sprawdzi.

Linksys biurkowy, który użytkuję od niedawna, ma już ponad 6 lat, ale całkiem nieźle sobie radzi. Niestety, żeby mieć podobny standard przy komforcie bezprzewodowego pozostaje zainwestowanie 200 – 400 złotych w aparat VOIP lub kilkudziesięciu w PSTN. Różnica to rezygnacja z funkcjonalności o których piszesz i jeszcze paru innych, niemniej, zakładając, że telefon jest do przyjmowania i wykonywania połączeń, jest to do zaakceptowania.
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Bramka a telefon VOIP

Władysław H.:
Myślę, że dla osoby zaczynającej przygodę z VOIP temat wyboru nie jest oczywisty. Jak wspomniałem wcześniej, bramki używam do faksu. Nie posiadam telefonu analogowego, stąd pojawiły się wątpliwości co lepiej się sprawdzi.

Wszystko zależy od tego co potrzebujesz.
Linksys biurkowy, który użytkuję od niedawna, ma już ponad 6 lat, ale całkiem nieźle sobie radzi. Niestety, żeby mieć podobny standard przy komforcie bezprzewodowego pozostaje zainwestowanie 200 – 400 złotych w aparat VOIP lub kilkudziesięciu w PSTN. Różnica to rezygnacja z funkcjonalności o których piszesz i jeszcze paru innych, niemniej, zakładając, że telefon jest do przyjmowania i wykonywania połączeń, jest to do zaakceptowania.

Skoro masz bramkę i nie potrzebujesz jakiś dodatkowych rzeczy to możesz przy niej zostać. Normalnie koszt to bramka + dect/telefon i nie zamyka się to w kilkudziesięciu złotych a w 150+.
Telefon IP może podnieść standard i wygodę, ale trzeba posiadać taką potrzebę.

Następna dyskusja:

Automatyczne przekierowanie...




Wyślij zaproszenie do