Temat: Automatyczne przekierowanie z bramki VoIP na telefon...
Jeśli bramka działa, to nie ma najmniejszego problemu.
Nie wiem na jakiej platformie pracujesz, ale wykonujesz na niej zwykłe przekierowanie na wskazane miejsce docelowe.
W przypadku podłączonej bramki przeważnie jest to albo linia analogowa albo łącze ISDN.
Swojego czasu w bramkach instalowane były (dosłownie wkładane), telefony GSM, zatem pewnie te bramki z allegro to jakieś stare nokie/ericssony czy siemensy powciskane w obudowy.
W przypadku niektórych central telefonicznych jest coś takiego jak mobile extension, usługa pracująca na ISDN która w chwili gdy nie odbierasz jednocześnie dzwoni na twój GSM. Możesz odebrać tu i tu, jednak w chwili gdy odbierzesz na GSM, funkcjonujesz jako numer wewnętrzny w centrali, masz prawo przekierowywać na wewnętrzne połączenie, przeprogramować numer czy odsłuchiwać pocztę głosową na centrali.
Ale to rozwiązanie jest dostępne na niektórych tylko systemach.
Ile wydasz na bramkę, twoja sprawa, ale im lepsze rozwiązanie tym stabilniejsze i raczej nie grozi to spaleniem karty SIM a takowe sytuacje też się zdarzają.
Poza tym lepsze bramki, większa ilość kart GSM, czyli więcej użytkowników może korzystać z twojego pomysłu.
Bramki mają dodatkowo sporo funkcji, jak dopisywanie prefiksów, kierowanie ruchu przychodzącego, bramki SMS itp.
Może warto dopłacić kilka stówek za stabilniejsze rozwiązanie.
Marcin Grabowski edytował(a) ten post dnia 29.09.12 o godzinie 23:15