Radosław
Hering
Student, Akademia
Morska w Szczecinie
Temat: przypadki użycia i relacje m-dzy nimi
Aktorzy:a) Student
b) Dziekanat
c) Promotor
1 PU- utwórz konto na WU.
1.1 z tego przypadku korzysta Student. Rejestruje się na portalu uczelni (WU) podając takie dane jak adres mailowy, nr albumu, imię i nazwisko oraz kierunek i specjalność studiów. W odpowiedzi system przesyła studentowi mailem linka po kliknieciu którego następuje aktywacja konta.
2. PU Otwórz stronę WU i zaloguj się.
2.1 Z tego przypadku korzystają wszyscy aktorzy w systemie (student, dziekanat, promotor)
Przypadek ten rozpoczyna się w momencie gdy użytkownik otworzy stronę główną serwisu.
2.2 Logowanie umożliwia użytkownikowi wejście do zaawansowanych funkcji systemu
w zależności od praw jakie posiada.
2.3 System wyświetla pusty formularz z 2 polami do wypełnienia : login i
hasło
2.4 Użytkownik uzupełnia login i hasło, a następnie wciska przycisk „Zaloguj”
2.5 System weryfikuje dane użytkownika i otwiera stronę z opcjami, z których
może korzystać.
3. PU -przeglądanie tematów i promotorów pozwala studentowi przeglądać propozycje tematów prac oferowanych przez promotorów. Z tego przypadku użycia korzysta aktor : Student
3.1 Przypadek użycia rozpoczyna się w momencie gdy Student wybierze z menu opcję
„Promotorzy i Tematy prac dyplomowych”(-Tematy prac dyplomowych)
3.2 Student wybiera opcję „Promotorzy i Tematy prac dyplomowych”
3.3 System odczytuje dostępną listę promotorów
3.4 Student wybiera z listy promotora (proponowane tematy)
3.5 System odczytuje dostępną listę wolnych tematów dla wybranego promotora wraz z informacją o promotorze
4. PU Wybierz temat pracy i promotora zarezerwuj go. Z tego korzysta- student
4.1 System wyświetla informacje o wybranym temacie oraz opcję „Zarezerwuj temat”
4.2 Student wybiera „Zarezerwuj temat”
4.3 System zmienia status tematu z „Wolny” na „Zajęty” oraz wysyła wypełniony formularz do promotora z kopią do studenta.
5. PU Zaproponuj swój temat. Przypadek z którego korzysta student.
5.1 Przypadek użycia rozpoczyna się w momencie gdy Student wybierze z menu opcję
„Promotorzy i Tematy prac dyplomowych”(-Tematy prac dyplomowych)
5.2 Student wybiera opcję „Promotorzy i Tematy prac dyplomowych”
5.3 System odczytuje dostępną listę promotorów
5.4 Student wybiera z listy promotora (-zaproponuj temat)
5.5 System wyświetla formularz w którym student wpisuje temat proponowany, na końcu formularza istnieje przycisk wyślij promotorowi, który wciska student.
5.6 propozycja tematu zostaje przesłana przez system do promotora i kopia tej wiadomości do studenta.
6. PU-Promotor może dodać lub edytować istniejący już temat
6.1 Przypadek użycia rozpoczyna się w momencie gdy Promotor wybierze z menu opcję
„Tematy prac dyplomowych”(-Tematy prac dyplomowych)
6.2 Promotor wybiera opcję „Tematy prac dyplomowych”
6.3 System odczytuje dostępną listę tematów z możliwością ich edycji oraz
opcją „Dodaj nowy temat”
6.4 Promotor wybiera opcję „Dodaj nowy temat”
6.5 System wyświetla formularz z następującymi polami do wypełniana : temat pracy, opis tematu.
6.6 Promotor wypełnia pola, a następnie wciska przycisk „Zapisz”
6.7 Promotor wybiera opcję „Edytuj temat”
6.8 System wyświetla formularz z następującymi polami do edycji : temat pracy, opis tematu, dla ilu osób temat, specjalne wymagania.
6.9 Promotor edytuje pola, a następnie wciska przycisk „Zapisz
7. PU Ustal termin obrony. Z tego przypadku korzysta tylko promotor.
7.1Przypadek użycia rozpocznie się w momencie kiedy Promotor wybierze z menu opcje tematy prac dyplomowych-”Terminy obrony”(- ustal termin)
7.2 promotor wybiera opcję ustal termin
7.3 wyswietla się formularz w który promotor wpisuje datę-klika zapisz. Od tej pory przy temacie widnieje termin obrony.
7.4 System wysyła informację do dziekanatu i studenta z danym tematem i terminem obrony.
8. PU dodaj edytuj usuń konto promotora. Ten przypadek użycia należy do dziekanatu.
8.1 Pracownik dziekanatu po wybraniu z menu opcji konta-
a) dodaj dodaje do listy nowego promotora- wyświetlony zostaje formularz w którym pracownik wypelnia dane promotora jego tytulów naukowych i dziedziny w jakiej się specjalizuje.
b) edytuj w momencie gdy promotor uzyskał nowy tytuł naukowy lub zmienił zakład, katedrę
8.2 Po wybraniu odpowiedniej opcji i wprowadzeniu zmian w formularzu klika
a) w przypadku dopisania nowego promotora- „dopisz do listy”
b) w przypadku edycji- „zapisz zmiany”
9. PU Aktywuj usuń konto studenta. Z tego przypadku korzysta dziekanat.
9.1 przypadek rozpoczyna się w momencie kiedy pracownik dziekanatu wybierze z menu „zarządzaj kontami studentów” a następnie
a) lista zgłoszeń – pracownik weryfikuje wiarygodność studenta po czym klika aktywuj konto.
b) lista osób obronionych i rozliczonych z dziekanatem- wówczas pracownik wciska przycisk usuń konto- system upewnia się czy potwierdzamy decyzję-pracownik klika OK. po czym system wyświetla komunikat- „konto zostało usunięte”.Radosław Hering edytował(a) ten post dnia 16.04.12 o godzinie 15:58