Marek Król

Marek Król Specjalista IT, NBB

Temat: projekt z UML

witam, mam do wykonam projekt z uml'a. Propozycje "pomocy" prosze kierowac na maila, lub napisz wiadomość

oto jego treść:

Korzystając z poniższego opisu gry Księstwo oraz własnej intuicji stwórz diagram klas w
perspektywie implementacyjnej (PI). W celu realizacji zadania można użyć dowolnego
narzędzia do tworzenia diagramów UML w wersji 1.x -2.x. Można również przygotować
diagram za pomocą ogólnego narzędzia do rysowania ale trzeba dołożyć starań, aby diagramy
były czytelne.

W trakcie realizacji zadania zwróć uwagę na następujące ważne aspekty PI
1. Założyć język implementacji J i wybrane środowisko implementacji S.
2. Dokładna specyfikacja atrybutów, atrybuty statyczne.
3. Atrybuty obliczane pomijamy. Atrybuty obliczane, których obliczenie zajmuje dużo czasu
można zostawić, jeżeli optymalizacja czasu wykonania jest istotna.
4. Specyfikacja ograniczeń atrybutów wraz z podaniem, jakie techniki w języku J będą
wykorzystane do realizacji stosowanych ograniczeń atrybutów.
5. Umieścić na diagramie przynajmniej jedną asocjację i podać konwencję implementacji
asocjacji w języku J. Umieścić na diagramie przynajmniej jedną asocjację
dwukierunkowej oraz podać konwencję jej implementacji w języku J.
6. Podać jak będą implementowane kolekcje.
7. Wyspecyfikować wszystkie zależności między klasami według tabeli na slajdzie 20
wykładu 2.
8. Identyfikacja agregacji, zawierania oraz podanie przyjętego sposobu ich implementacji w
języku J.
9. Położyć szczególny nacisk na implementacje klas abstrakcyjnych i interfejsów. Stosować
klasy abstrakcyjne i interfejsy wszędzie tam gdzie istnieje podejrzenie, że kod może być
rozbudowywany o nowe klasy. P
Podać sposób implementacji klasy abstrakcyjnej i interfejsu w wybranym języku
programowania.
10. Specyfikacja klas asocjacyjnych, (jeżeli takie są potrzebne) i podanie sposobu ich
implementacji w języku J.
11. Specyfikacja szablonów klas. Jeżeli takie występują.
12. Specyfikacja klas typu <<enumeration>>. Podać konwencję ich implementacji.
13. Specyfikacja klas aktywnych.

Opis gry Księstwo

Świat, w którym rozgrywa się gra, można przedstawić za pomocą pól. Każde pole
identyfikowane jest przez współrzędne x i y. Pole może być dogodne do założenia osady, lub
też nie. Jeżeli na polu istnieje osada, to tylko jedna. Z każdym polem związany jest pewien
krajobraz w postaci bitmapy. Na niektórych polach mogą występować surowce (np. węgiel,
ruda) lub inne artefakty niebędące niczyją własnością.
Każdy gracz jest władcą jednego księstwa. Do księstwa może należeć wiele osad. Księstwo
wyznacza narodowość oraz obywatelstwo osadników. Osadnicy są obywatelami księstwa
poprzez przynależność do jednej z osad danego księstwa. Osadę mogą jednak zamieszkiwać
różne nacje, których narodowość nie pokrywa się z obywatelstwem. Poszczególne nacje
zamieszkujące osadę charakteryzują się lojalnością wobec księstwa, do którego należy dana
osada. Na osadników nałożony jest podatek pogłówny, który co tydzień musi być
odprowadzany na rzecz księstwa. Podatki zasilają skarbiec księstwa. Zbyt wysoki poziom
podatków obniża morale osadników. Zebrane środki finansowe przeznaczane są na
utrzymanie budynków oraz wojska.
W osadach można stawiać różnego rodzaju budynki. Niektóre z nich można wybudować
tylko w pojedynczym egzemplarzu dla każdej osady (np. fosa), inne w większej ilości (np.
zakład kuśnierza). Aby w danej osadzie powstał budynek, część osadników musi pracować
jako budowniczy przez określoną liczbę roboczogodzin oraz muszą być dostępne
odpowiednie produkty i surowce do ich budowy. Osadnicy każdego dnia mogą pracować w
innych zawodach (np. płatnerza, zwiadowcy). Aby osadnicy mogli wykonywać swoje zawody,
zwykle wymagane są odpowiednie budynki (np. kuźnia, tartak). Większość pracowników
dostarcza artefakty - wytwarza produkty (np. kowal, rolnik) lub pozyskuje zasoby naturalne
(np. górnik, drwal). Do wytworzenia produktu mogą być potrzebne pewne artefakty.
Następnie należy oddelegować pracowników, którzy przez wymaganą liczbę roboczogodzin
będą pracować przy produkcji. Artefakt, który powstał w wyniku działalności osadników, to
produkt. Do najważniejszych typów produktu należy zbroja (np. miecz, kolczuga) oraz
żywność (np. chleb, mięso). Z kolei najważniejszy typ artefaktu niebędącego produktem to
zasób naturalny. Aby w osadzie mogły być przechowywane artefakty w większej ilości, należy
zbudować magazyn.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: projekt z UML

stwórz diagram klas w
perspektywie implementacyjnej (PI).

To znaczy, że zadano Ci bardzo trudny model (bo perspektywy ma model a nie diagram), to materiał niemalże na prace licencjacką... po drugie będzie go trudno wykonać nie mając modelu dziedzinowego, zadanie brzmi jak opracowanie szczegółowego projektu wykonawczego domu nie mając jego wizualizacji.

Nigdy nie rozumiałem czym się kierują Ci wykładowcy, którzy stawiają takie zadania studentom, obawiam się, że sami nie dali by rady.

To co pisze nie jęczenie a ocena naszego szkolnictwa.... nie potrafię Ci pomóc nie poświęcają na to dużego czasu... i myślę, nie ja jeden...
Eirenaios Bee

Eirenaios Bee Student,
Politechnika
Poznańska

Temat: projekt z UML

Witam,
Przepraszam, że w tym temacie ale jest on najświeższy i też chodzi o projekt. A kolega i tak nie oczekuje pomocy tu, tylko na maila lub PW.
Ja mam mianowicie takie pytanie/problem. Do modelowania przepływu danych jakie byście użyli diagramy UML? Panowie bardzo doświadczeni, więc na pewno pomogą. Chodzi o przepływ danych na produkcji. Dokładniej w gnieździe obróbczym. Modele mają służyć do implementacji systemu informatycznego zarządzania w tym gnieździe.
Jestem całkiem zielony w tym temacie dlatego pytanie do Panów. Może jest banalne i łatwe, lecz dla mnie bardzo ważne.
Dziękuję z góry wszystkim za odpowiedź i pozdrawiam.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: projekt z UML

Ja mam mianowicie takie pytanie/problem. Do modelowania przepływu danych jakie byście użyli diagramy UML? Panowie bardzo doświadczeni, więc na pewno pomogą. Chodzi o przepływ danych na produkcji. Dokładniej w gnieździe obróbczym. Modele mają służyć do implementacji systemu informatycznego zarządzania w tym gnieździe.

Do modelowania przepływu danych wprost służą diagramy DFD (Data Flow Diagram) analizy strukturalnej i nie jest to UML.

Jeżeli projekt jest obiektowy to:
- projektujemy model dziedziny i diagramy sekwencji (UML)
- stosujemy wzorzec DTO (Data Transfer Object) jako mechanizm wymiany informacji w interfejsach
Jestem całkiem zielony w tym temacie dlatego pytanie do Panów.

:)
Może jest banalne i łatwe, lecz dla mnie bardzo ważne.

to nie jest banalne pytanie, to jedna z najtrudniejszych rzeczy w projekcie
Dziękuję z góry wszystkim za odpowiedź i pozdrawiam.

proszę ;)
Eirenaios Bee

Eirenaios Bee Student,
Politechnika
Poznańska

Temat: projekt z UML

Jarek Ż.:

Do modelowania przepływu danych wprost służą diagramy DFD (Data Flow Diagram) analizy strukturalnej i nie jest to UML.

Chodzi o to, że mam ten projekt wykonać w UML. Zlecenie odgórne. Osoba chce w nim, ponieważ jest to najnowsze, najlepsze i najbardziej rozwijane narzędzie do modelowania. Lub generalnie chce w UML-u i tyle.
Ma on pokazać jak przepływają dane w procesie produkcyjnym i na jego podstawie ma zostać stworzony system sterujący tym procesem. Czyli chodzi o zezwalanie na proces i blokowanie go jeśli coś jest OK bądź NOK i o zapisywanie danych o procesie w bazie.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: projekt z UML

Eirenaios B.:
...

usunąłem, jak twój profil stanie się wiarygodny będzie pomoc...Jarek Żeliński edytował(a) ten post dnia 23.04.13 o godzinie 13:21
Eirenaios Bee

Eirenaios Bee Student,
Politechnika
Poznańska

Temat: projekt z UML

usunąłem, jak twój profil stanie się wiarygodny będzie pomoc...

Dlaczego? Założyłem go specjalnie po to, żeby móc Panom zadać pytanie o to właśnie. Żebym mógł ruszyć z tematem, więc nie rozumiem Pana reakcji..
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: projekt z UML

Eirenaios B.:
usunąłem, jak twój profil stanie się wiarygodny będzie pomoc...

Dlaczego? Założyłem go specjalnie po to, żeby móc Panom zadać pytanie o to właśnie. Żebym mógł ruszyć z tematem, więc nie rozumiem Pana reakcji..

po prostu nie koresponduje z anonimami... (lub osobami, których profil wygląda na fałszywy)

Następna dyskusja:

Własny projekt UML




Wyślij zaproszenie do