Temat: DHL, TNT, Fedex, EMS.. ?
Wszystkie spedycje korzystają z tych samuch przewoźników i jeżeli cena nie gra roli albo ma niewielki wpływ na wybór przez klienta, to czas transportu zależy od wyboru przewoźnika przez spedytora.
Jest na rynku kilka linii lotniczych, które do najtańszych nie należą ale za to mają dobry serwis i trzymają się zadeklarowanych bookingów.
W większości przypadków spedytorzy konkurując między sobą wybierają linie lotnicze, które oferują bardzo niskie stawki i obiecują super transit time, ale w 80% kończy się tak, że przesyłka leci ładnych parenaście dni.
Do linii którym można zaufać jeżeli chodzi o gwarancje utrzymania bookingów to należy wymienić: Lufthansa, SAS, KLM, Swiss, UPS Cargo, LOT, Turkish Airlines, Emirates Airline i jeszcze kilka pomniejszych.
Druga rzecz to agenci w krajach docelowych, od ich sprawności działania zależy czas dostawy.
W przypadku firm kurierskich takich jak np. TNT ;-), transport wykonywany jest np. liniami komercyjnymi ale dostawy i odprawy są robione przez TNT lokalne... co po pierwsze obniża dość zancznie koszty całego transportu a po drugie jest łatwa i skuteczna możliwość nacisku na stacje odbiorcze.
Spedycje "klasyczne" oczywiście są zrzeszone w sieci i działają na podobnych zasadach jak firmy kurierskie ale bardzo czesto bywa, że agenci w danych krajach to osobne firmy, które działają na swój rachunek. Co za tym idzie możliwość "nacisku" na nie jest bardzo ograniczona :-)