Temat: Wirtualna Centralka na telefony komorkowe
Postaram się wypisać zauważone korzyści jakie daje zastosowanie VPABX zamiast tradycyjnego PABX.o dodam, ze na codzień zajmuję się centralami PABX.
1. Okablowanie strukturalne - będziemy potrzebowali nico mniej gniazdek w pomieszczeniach więc mniej kabli - mniejszy koszt budowy
2. Rezygnujemy z zakupu centrali telefonicznej, która jak wiemy do tanich nie należy, weźmy też pod uwagę roczne wydatki na serwis.
3. Do centrali telefonicznej dołączamy mnóstwo urządzeń: Zasilanie awaryjne, serwery poczty głosowej, terminale NT, modemy HDSL, często pochodzą od różnych dostawców, więc i podmiotów serwisujących jest więcej. Dodam, że to wszystko zajmuje miejsce, pobiera prąd, produkuje ciepło (dodatkowo wymagana jest klimatyzacja)
4.Jeśli korzystamy z VPABX nie musimy rozmieszczać anten DECT. Nie potrzebujemy tego w takim układzie, mobilność zapewniają nam telefony komórkowe
5. Znika nam z biurka telefon stacjonarny, nie musimy nosić ze sobą telefonu DECT.
Wady:
W niektórych instytucjach nie wyobrażam sobie pracy ludzi bez telefonu stacjonarnego, np. w bankach, urzędach, gdzie telefon dzwoni cały dzień. trudno jest np trzymać małą komórkę przy uchu i coś notować dwom rękoma na klawiaturze.
Podstawowe pytania to: niezawodność systemu, jakie jest prawdopodobieństwo że w danej chwili rozmówca nie będzie miał do dyspozycji wolnej szczeliny rozmownej oraz jaka jest maksymalna pojemność takiego systemu.
Ostatnie pytanie na koniec:
Czy będą jakieś szkolenia dla ciekawskich?
Chętnie dowiedzielibyśmy się więcej na ten temat.
Wojciech S. edytował(a) ten post dnia 30.08.07 o godzinie 16:27