Remigiusz
Gaweł
Do what you like and
you will never work
Temat: Utrzymanie sieci
Kamil S.:
Marcin Krzyzynski:
Kamilu,
Oprocz firm ktore juz wymieniles w Pe-czwórce jest jeszcze Sirtel i bodajże ECS w POZ. A tak jest też ATEM, ale to tak bardziej w chinskim pojeciu ;)))...
Pozdr
Marcinie,
Sirtel i ECS nie utrzymują sieci w P4:) Oni zajmują się procesem uruchomienia sieci itd. :) a jesli chodzi o Atem to masz racje, Atem posiada utrzymanie ale nie ma podpisanej umowy z P4 tylko z Huawei na utrzymanie, sprzętowe itp. Czyli np. jesli na obiekcie "A" Noc stwierdzi że popsuło się RRU lub są błędy w sofcie wtedy jest wysyłany tzw " ticket" do HW, natomiast HW wysyła ATEM. Troche jest to dziwne no bo firmy które maja podpisaną umowe z P4 usuwają tylko usterki związane z brakiem prądu, usterkami w torze antenowym itd. i dostają za to śmieszne stawki. Przypuszczam że P4 jak wybierało dostawce sprzętu, w zamówieniu podkreślili że chcą też jakąś gwarancje i utrzymanie na ten sprzet który zakupili. Dzieki takiemu własnie rozwiązaniu, sieć staje sie dłużej niedostępna z tego wzgledu iz najczesciej jest że wpierw alarmy przesyłane są do firm które współpracują z P4, potem utrzymaniowiec juz na obiekcie stwierdza że np. popsuty jest któryś element w APM, wtedy ticket do HW, a HW to cwaniaki i odpisują że jest to niemożliością, i odbijają ticketa, wtedy znów sprawa trafia do firmy z P4, i tak w kółko:) spotkałem sie z takim przypadkiem kiedyś, drugi sektor byl niedostępny ponad 72H bo Hw cały czas sądziło że problem jest w torze antenowym a na koniec okazało sie że problem jest po ich stronie w APM'ie :)Kamil S. edytował(a) ten post dnia 28.12.10 o godzinie 12:34
Sądzę, że o utrzymaniu, relacjach P4-HW, wiecznym odbijaniu ticketów i innych różnych "wesołych" przypadkach mógłbym już napisać całkiem niezłą książeczkę :)
I nie chce mi się tu wyliczać kto ile razy miał rację i w jakich sytuacjach. To forum nie jest miejscem do takich dywagacji :)