Piotr Janiszewski

Piotr Janiszewski Dyrektor Marketingu
w Mastermedia Sp. j.

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Jak widać, walka w MVNO może być tylko ceną... Ale do uczciwości kampanii trochę brakuje:) Chociażby jasnej informacji w przekazie reklamowym, że to promocja:)

Nie zmieniło się, że średnie stawki u operatorów do wszystkich to 40-50 groszy i cudów na razie nie będzie:)

Oczywiście takie rzeczy robione są dla lojalności, ale sam w sobie biznes MVNO nie jest dochodowy...:) Za duże koszty w stosunku do przychodów.
Jakub Pawełczak

Jakub Pawełczak Product Manager &
Tech Account Manager
at IVONA Software
...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Piotr J.:
Jak widać, walka w MVNO może być tylko ceną... Ale do uczciwości kampanii trochę brakuje:) Chociażby jasnej informacji w przekazie reklamowym, że to promocja:)

Nie zmieniło się, że średnie stawki u operatorów do wszystkich to 40-50 groszy i cudów na razie nie będzie:)

Oczywiście takie rzeczy robione są dla lojalności, ale sam w sobie biznes MVNO nie jest dochodowy...:) Za duże koszty w stosunku do przychodów.

Podobno stawki bazowe dla MVNO maja byc/juz sa obciete przez decyzje UKE do 22gr. Moze to spowoduje wieksza oplacalnosc takich biznesow.
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

no tak ale bądźmy szczerzy w Biedronce niska cena - nie zawsze idzie za jakością ;)

a gdy wyższa jakość - wyższa cena :)
Krzysztof N.

Krzysztof N. eRecruiter.pl

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Piotr Głowacki:
no tak ale bądźmy szczerzy w Biedronce niska cena - nie zawsze idzie za jakością ;)

a gdy wyższa jakość - wyższa cena :)

Piotrze a o jakiej/czego jakości mówisz w przypadku tuBiedronka? :)
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Krzysztofie - usług/produktów

konto usunięte

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Ale co jakość produktów w Biedronce ma do jakości tuBiedronka? Oczywiście, poza wizerunkiem.
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

np. to ukrycie podniesienia cen
Adam Sęczkowski

Adam Sęczkowski Redaktor naczelny
serwisu Odkrywamy
Idoli, członek
Zarząd...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Zastanawiacie się co ma do zaoferowania nowy operator komórkowy? Mówiąc krótko: miała być rewolucja w świecie telefonii komórkowej, chyba jednak do rewolucji nie doszło.

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/tubiedronka_nowy_op...

konto usunięte

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Ukrycie cen to Pikuś, wszyscy tak robią, ale 15-sek taktowanie?
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Iwona Bazan-Próchniewicz:
Ukrycie cen to Pikuś, wszyscy tak robią, ale 15-sek taktowanie?

Nie wszyscy tak robią, komórkowcy akurat są pod tym względem stosunkowo porządni :-) Natomiast faktem jest, że zarówno niektóre oferty, jak i tabele taryfikacji u operatorów są najwidoczniej obliczone na robienie klientom wody z mózgu.

A co do tematu wątku, Biedronka nie spowodowała rewolucji w handlu, więc trudno było spodziewać się rewolucji w telekomunikacji, na której chyba znają się mniej... W ogóle używanie tego typu "rewolucyjnych" sformułowań w przypadku stabilnej branży wynika albo z agresywnych kampanii reklamowych, albo z poszukiwania chwytliwych tytułów przez dziennikarzy szukających wszędzie sensacji. Kto w końcu przeczytałby artykuł zatytułowany "Pojawił się na rynku kolejny operator MVNO" ?

Redaktora potrafię zrozumieć - ale od zainteresowanych branżą i fachowców w tej dziedzinie można chyba oczekiwać bardziej obiektywnej oceny szans na jakąkolwiek rewolucję.
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

a może nie koniecznie zależało Biedronce na ekspansji na rynek telekomunikacyjny - lecz poprawę wizerunku marki, zwiększenie odwiedzalności makretów i wzrost zysków ze sprzedaży produktów w tych sklepach, a także stworzenie wizerunku/poprawa Biedronki jako atrakcyjnego pracodawcy? :)
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Piotr Głowacki:
a może nie koniecznie zależało Biedronce na ekspansji na rynek
telekomunikacyjny
Motywacja "pośrednia" - możliwe, choć obstawiałbym raczej wyświetlanie się raczej reklam i informacji o promocjach (np. SMSowych) na telefonach w takiej sieci...Krzysztof Wie.rszelis edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 13:43
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Panie Krzysztofie - słuszne spostrzeżenie - komórka w sieci tuBIedronka może służyć jako wędka, a reklamy jako robak :) w łowieniu klientów :) - a mam tu na myśli powiadamianie o promocjach, wyprzedażach i innych informacjach w konfrontacji produkt z biedronki vs. cena
Piotr Janiszewski

Piotr Janiszewski Dyrektor Marketingu
w Mastermedia Sp. j.

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Obejrzałem szczegółowo rekalamy biedronki. Nie ma w żadnej z nich informacji "sczegóły w regulaminie promocji" albo oferta 33 grosze jest promocyjna i potrwa do .....

Na pierwszy rzut oka wygląda, że po pierwszym donosie do UOKiK-u mają duże szanse na dużą karę za stosowanie niedozwolonych praktyk rynkowych, o czym ostatnio przekonał się np. J.W Construction - prawie 2 mln kary...

Może być ciekawie:):):)
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Piotr J.:
mają duże szanse na dużą karę za stosowanie niedozwolonych praktyk rynkowych
Nie znają się, nie mają praktyki w branży ani orzecznictwa w temacie, trudno się dziwić.

Zawsze byłem zwolennikiem "elementarzowej" teorii, że niech "murarz domy muruje, krawiec szyje ubrania"...
Piotr Janiszewski

Piotr Janiszewski Dyrektor Marketingu
w Mastermedia Sp. j.

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Racja, natomiast ja wychodzę z założenia, że jak się ktoś nie zna, to niech się za to nie bierze:)

Swoją drogą na pewno tę kampanię musieli opiniować jacyś prawnicy, dziwię się, że nie zadbali o temat....:):):)

konto usunięte

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Krzysztof Wie.rszelis:
Piotr J.:
mają duże szanse na dużą karę za stosowanie niedozwolonych praktyk rynkowych
Nie znają się, nie mają praktyki w branży ani orzecznictwa w temacie, trudno się dziwić.


To, że firma z FMCG wchodzi do telco, to jeszcze nie znaczy, że prawników do branży telco stosują tych samych, co na co dzień załatwiają im majonezy, napoje, słodycze i chemię gospodarczą. Przypuszczalnie jednak wzięli sobie na tyle dobrą kancelarię znającą się na telekomunikacji i zagadnieniach prawa antymonopolowego i konsumenckiego, że powiedziała im to wszystko przed rozpoczęciem kampanii reklamowej... :)Marcin Jacek Serafin edytował(a) ten post dnia 26.01.09 o godzinie 14:14
Piotr Janiszewski

Piotr Janiszewski Dyrektor Marketingu
w Mastermedia Sp. j.

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Tylko fakt prowadzenia takiej a nie innej kampanii reklamowej nie jest związane z prawem telekomunikacyjnym, a prawem mediów i reklamy... Stąd prawnicy powinni zaopiniować kampanię właśnie od tej strony...

W każdym razie myślę, że niepoinformowanie klientów w żaden sposób, nawet najmniejszą gwiazdką w spocie albo powiedzenie: "szczegóły w reguloaminie promocji", że 33 gorsze za minutę to ściema, jest wystawieniem na samego siebie bata... Cóż... Jak ktoś nie potrafi zadbać o swoje interesy, tak jest. Na pierwszy rzut oka już widać, że Biedronka wystawiła się UOKiK-owi jak na widelcu:)

A fakty są znane: w spocie brak informacji, nawet najmniejszej gwiazdki, że 33 grosze to cena promocyjna i będzie trwała do...

Przekaz spotu w TV jest tylko taki, że opłata za minutę połączenia wynosi 33 grosze... I nic więcej.

Co było już dla nas na grupie telco podejrzane, bo wirtualni ponoszą duże koszty dzierżawy sieci i po prostu nie byłoby ich stać na obniżenie opłat... Średnia stawka u różnych operatorów to ok. 0,45 zł. (mówię tu o połączeniach do wszystkich).

Marcin Jacek Serafin:
Krzysztof Wie.rszelis:
Piotr J.:
mają duże szanse na dużą karę za stosowanie niedozwolonych praktyk rynkowych
Nie znają się, nie mają praktyki w branży ani orzecznictwa w temacie, trudno się dziwić.


To, że firma z FMCG wchodzi do telco, to jeszcze nie znaczy, że prawników do branży telco stosują tych samych, co na co dzień załatwiają im majonezy, napoje, słodycze i chemię gospodarczą. Przypuszczalnie jednak wzięli sobie na tyle dobrą kancelarię znającą się na telekomunikacji i zagadnieniach prawa antymonopolowego i konsumenckiego, że powiedziała im to wszystko przed rozpoczęciem kampanii reklamowej... :)Marcin Jacek Serafin edytował(a) ten post dnia 26.01.09 o godzinie 14:14
Maciej B.

Maciej B. PR, media,
telekomunikacja,
kolej. Albo
odwrotnie :-)

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Piotr J.:
W każdym razie myślę, że niepoinformowanie klientów w żaden sposób, nawet najmniejszą gwiazdką w spocie albo powiedzenie: "szczegóły w reguloaminie promocji", że 33 gorsze za minutę to ściema, jest wystawieniem na samego siebie bata... Cóż... Jak ktoś nie potrafi zadbać o swoje interesy, tak jest. Na pierwszy rzut oka już widać, że Biedronka wystawiła się UOKiK-owi jak na widelcu:)
Absolutnie nie, proszę obejrzeć bądź poczytać sobie reklamy promocyjnych ofert, chociażby słynne Mumio. Nie ma tam gwiazdek ;)
A fakty są znane: w spocie brak informacji, nawet najmniejszej gwiazdki, że 33 grosze to cena promocyjna i będzie trwała do...
Przypuszczam, że będzie trwać w nieskończoność. W końcu z obecną datą końca promocji łączy się chociażby termin wprowadzenia nowych stawek MTR.
Co było już dla nas na grupie telco podejrzane, bo wirtualni ponoszą duże koszty dzierżawy sieci i po prostu nie byłoby ich stać na obniżenie opłat... Średnia stawka u różnych operatorów to ok. 0,45 zł. (mówię tu o połączeniach do wszystkich).

Mobilking ma 0,39, a poza tym TB nadrabia taktowaniem, tak ze 30 % lekko licząc... Więc 0,33 * 4/3 i mamy 0,40.

Obawiam się czegoś innego. Czy TB nie jest przypadkiem poligonem doświadczalnym dla T-Mobile w sprawie zmiany taktowania. Każdy ważniejszy Niemiec wygnany do Polski zadaje pytanie, czemu u nas jest taktowanie 1/1, a nie "uczciwe" 60/1 :-)

konto usunięte

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Piotr J.:
Obejrzałem szczegółowo rekalamy biedronki. Nie ma w żadnej z nich informacji "sczegóły w regulaminie promocji" albo oferta 33 grosze jest promocyjna i potrwa do .....

Może naliczanie 15 sekundowe coś Wam pomoże w zrozumieniu ceny :-)

Następna dyskusja:

Nowy operator




Wyślij zaproszenie do