Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)
Tylko fakt prowadzenia takiej a nie innej kampanii reklamowej nie jest związane z prawem telekomunikacyjnym, a prawem mediów i reklamy... Stąd prawnicy powinni zaopiniować kampanię właśnie od tej strony...
W każdym razie myślę, że niepoinformowanie klientów w żaden sposób, nawet najmniejszą gwiazdką w spocie albo powiedzenie: "szczegóły w reguloaminie promocji", że 33 gorsze za minutę to ściema, jest wystawieniem na samego siebie bata... Cóż... Jak ktoś nie potrafi zadbać o swoje interesy, tak jest. Na pierwszy rzut oka już widać, że Biedronka wystawiła się UOKiK-owi jak na widelcu:)
A fakty są znane: w spocie brak informacji, nawet najmniejszej gwiazdki, że 33 grosze to cena promocyjna i będzie trwała do...
Przekaz spotu w TV jest tylko taki, że opłata za minutę połączenia wynosi 33 grosze... I nic więcej.
Co było już dla nas na grupie telco podejrzane, bo wirtualni ponoszą duże koszty dzierżawy sieci i po prostu nie byłoby ich stać na obniżenie opłat... Średnia stawka u różnych operatorów to ok. 0,45 zł. (mówię tu o połączeniach do wszystkich).
Marcin Jacek Serafin:
Krzysztof Wie.rszelis:
Piotr J.:
mają duże szanse na dużą karę za stosowanie niedozwolonych praktyk rynkowych
Nie znają się, nie mają praktyki w branży ani orzecznictwa w temacie, trudno się dziwić.
To, że firma z FMCG wchodzi do telco, to jeszcze nie znaczy, że prawników do branży telco stosują tych samych, co na co dzień załatwiają im majonezy, napoje, słodycze i chemię gospodarczą. Przypuszczalnie jednak wzięli sobie na tyle dobrą kancelarię znającą się na telekomunikacji i zagadnieniach prawa antymonopolowego i konsumenckiego, że powiedziała im to wszystko przed rozpoczęciem kampanii reklamowej... :)Marcin Jacek Serafin edytował(a) ten post dnia 26.01.09 o godzinie 14:14