Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

http://biznes.interia.pl/news/biedronka-uderzy-w-tanie...

Co o tym sądzicie?
-
Czy to ma sens?
Czy spotka się z uznaniem? czy to jednak inwestycja na wyrost - chęć dorównania Carrefour'owi?

Mamy już Mobil King - dla prawdziwych facetów
Carreforu Mova - dla klientów Carrefour'a

teraz wchodzi tuBiedronka,
a słyszałem też o planach wejścia Telefoni Parafialnej/Kościelnej/Chrześcijańskiej -coś takiego...
Patryk P.

Patryk P. "prawdziwa wiedza,
to znajomość
przyczyn" (c)
Arystoteles

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

iluś tam abonentów na pewno zdobędzie wśrod chyba niezbyt zamożnej klienteli biedronki. wiadomo, że rynku nie zdobędzie. będzie to niszowy produkt przeznaczony dla VIPów :)
Piotr Janiszewski

Piotr Janiszewski Dyrektor Marketingu
w Mastermedia Sp. j.

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Niestety nie wróżę sukcesów.

Wirtualni operatorzy w Polsce mają tylko ok. 0,4 % rynku. I nie zapowiada się, żeby było więcej, bo nie jest to dochodowy biznes. W tym segmencie można jedynie konkurować ceną za połączenie (usługi dodane praktycznie nie istnieją u wirtualnych).

Spektakularnego odkrycia więc nie ma i nie będzie:)
Beata B.

Beata B. Doświadczony
Kierownik Projektów,
Dyrektor Programu,
anal...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Piotr Głowacki:
Mamy już Mobil King - dla prawdziwych facetów
Carreforu Mova - dla klientów Carrefour'a

teraz wchodzi tuBiedronka,

Zapomniales o MyAvon dla konsultantek, Halo Polsat, WP Mobi, czy mBanku mobile. W sumie działajacych jest 9
a słyszałem też o planach wejścia Telefoni Parafialnej/Kościelnej/Chrześcijańskiej -coś takiego...

A dokladnie piszesz o Prałat Mobile
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Beata Baer:
Piotr Głowacki:
Mamy już Mobil King - dla prawdziwych facetów
Carreforu Mova - dla klientów Carrefour'a

teraz wchodzi tuBiedronka,

Zapomniales o MyAvon dla konsultantek, Halo Polsat, WP Mobi, czy mBanku mobile. W sumie działajacych jest 9
a słyszałem też o planach wejścia Telefoni Parafialnej/Kościelnej/Chrześcijańskiej -coś takiego...

A dokladnie piszesz o Prałat Mobile

fakt zapomniałem :)

konto usunięte

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Biedronka stara się eksploatować rzesze swoich klientów. Cena jaką żąda za usługę nie jest wygórowana, a koszty dla samej biedronki są dosłownie żadne - kanał dystrybucji jest, płatności będą możliwe pewnie tylko w sklepie, więc sciagną przy okazji ludzi do sklepów. To że MVNO nie mają dużego udziału rynkowego spowodowane jest tym, ż mało kto ma pieniądze żeby MVNO promować - MobilKing na start wydał kilkadziesiąt milionów zł na reklamę. Czy biedronka też wyda tyle? poczekamy zobaczymy :)
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Beata Baer:

A dokladnie piszesz o Prałat Mobile

...Prałat Mobil się przecież przekręcił :-), do spółki z całym misternym planem tego wyżelowanego adiutanta Prałata :-). Ale nie zapominajmy tu o operatorze "W rodzinie", powiązanym z rozgłośnią z Torunia, i generalnie- wszystkich bytach istniejących (czy też mających istnieć) w oparciu o CenterNet, czy MNI (np. Snickesrs Mobil :-))
Piotr Janiszewski

Piotr Janiszewski Dyrektor Marketingu
w Mastermedia Sp. j.

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Łukasz Koseski:
Biedronka stara się eksploatować rzesze swoich klientów. Cena jaką żąda za usługę nie jest wygórowana, a koszty dla samej biedronki są dosłownie żadne - kanał dystrybucji jest, płatności będą możliwe pewnie tylko w sklepie, więc sciagną przy okazji ludzi do sklepów. To że MVNO nie mają dużego udziału rynkowego spowodowane jest tym, ż mało kto ma pieniądze żeby MVNO promować - MobilKing na start wydał kilkadziesiąt milionów zł na reklamę. Czy biedronka też wyda tyle? poczekamy zobaczymy :)

Spójrzmy na to głębiej: brak sukcesu MVNO jest spowodowany tym, że tego typu sieci mogą konkurować tylko i wyłącznie ceną. A tu niewiele da się zrobić.

MVNO nie przebiją jednak znacznie cenowo wielkiej czwórki, bo ceny ogólnie na rynku już są tak niskie, że operatorzy ich nie będą mogli dalej obniżać - ponoszą olbrzymie koszty - również MVNO płaci za dzierżawę sieci. Więc nie będzie tak, że podczas gdy u "zwykłych" operatorów średnia cena za połączenie to ok. 50 gr., to u Biedronki czy innych będzie 0,25 zł. Mówię tu o połączeniach do wszystkich. Oczywiście, mogą próbować obniżyć koszty połączeń w sieci, ale też będą się bronili, ponieważ ponoszą olbrzymie koszty dzierżawy sieci, utrzymania czy chociażby marketingu. Markę mogą tu budować jedynie na lojalności klientów Biedronki.

Nie sądzicie chyba jednak, że ktoś, kto chodzi na zakupy do Biedronki, bo najtaniej, będzie kreował duży przychód operatorowi...:):):)
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Ogółem jest pewna granica której MVNO nie pobiją, dlatego że są pośrednikami, a koszty jakie ponoszą są dość wysokie, jesli chodzi o ceny połączeń, smsów, itd. mogą się zbliżyć do pewnej granicy ale jej nie przkeroczą.
tuBiedronka może przyciągnąć jedynie klienta który będzie korzystał z bezpłatnych minut naliczanych za zakupy - liczy na lojalność klientów i promowanie własnej marki, bo rynku nie podbije
Marcin Szwebs

Marcin Szwebs Analityk, Ericpol
Telecom

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Piotr J.:

Spójrzmy na to głębiej: brak sukcesu MVNO jest spowodowany tym, że tego typu sieci mogą konkurować tylko i wyłącznie ceną. A tu niewiele da się zrobić.
>
Moim zdaniem idea operatora wirtualnego może się sprawdzić w naszych warunkach, ale taka działalność musi być częścią większego spójnego planu biznesowego. Proste ściganie się z operatorami infrastrukturalnymi za pomocą ceny nie ma sensu, ale wiele firm może poszerzyć/polepszyć swoją obecną ofertę dzięki oferowaniu usług jako MVNO i w konsekwencji umocnić swoją pozycję na rynku w obszarze swojej podstawowej działalności. Zysk z usług związanych z telefonią komórkową jest tu drugorzędną sprawą, liczy się globalny bilans.

Czym się zajmują takie Tesco albo Biedronka? Oferują swoim klientom dobra szybkozbywalne. Czy w tym kontekście
minuty rozmowy telefonicznej tak bardzo różnią się od cukru lub czteropaka Tyskiego? A jeśli zakupy w tych sieciach handlowych będą wiązały się z darmowymi minutami (w ilości uzależnionej od zostawionych w kasie sum), to może lepiej będzie odwiedzić to Tesco niż np. Geanta? Albo płacić kartą kredytową mBanku
(związane z tym darmowe minuty w mBank Mobile) niż Intelligo.

Ciekawym graczem możę być Cyfrowy Polsat. W przeciwieństwie do innych MVNO, którzy wszystkie kwestie techniczne
pozostawiają normalnym operatorom, Polsat buduje sobie całą sieć szkieletową, oraz infrastrukturę związaną z usługami dodanymi. Erze będzie płacił tylko za wykorzystanie sieci radiowej. W erze postępującej konwergencji usług, telefonia komórkowa jest naturalnym rozszerzeniem oferty dla takiego potentata medialnego.
Łukasz K.

Łukasz K. PROJEKTANT - branża
telekomunikacyjna

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Marcin Szwebs:
Ciekawym graczem możę być Cyfrowy Polsat. W przeciwieństwie do innych MVNO, którzy wszystkie kwestie techniczne
pozostawiają normalnym operatorom, Polsat buduje sobie całą sieć szkieletową, oraz infrastrukturę związaną z usługami dodanymi. Erze będzie płacił tylko za wykorzystanie sieci radiowej. W erze postępującej konwergencji usług, telefonia komórkowa jest naturalnym rozszerzeniem oferty dla takiego potentata medialnego.


Hmmm... myślałem, że Cyfrowy Polsat, itp. między innymi nazywa się wirtualnymi operatorami, bo nie posiadają własnej sieci szkieletowej, czy to raidiowej, czy też kablowej. Ba, myślałem nawet, że "sieć radiowa" połączonych stacji bazowych jest siecią szkieletową operatorów komórkowych. Chyba będę musiał się w to trochę wgłębić.
Słyszałem, że Polsat chce mieć własne rozliczanie, zarządzanie danymi, bilingi, itp. I od strony technicznej tym będzie różnił się od innych operatorów wirtualnych, ale żeby własną sieć mieć - pierwsze słyszę. Byłoby to na prawdę ciekawe. Choć jeśli P4 nie zrobiło rewolucji, to i Polsat nie da rady - moim zdaniem.
Marcin Szwebs

Marcin Szwebs Analityk, Ericpol
Telecom

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Łukasz K.:


Hmmm... myślałem, że Cyfrowy Polsat, itp. między innymi nazywa się wirtualnymi operatorami, bo nie posiadają własnej sieci szkieletowej, czy to raidiowej, czy też kablowej.

Poniżej fragment informacji prasowej ( http://www.nokiasiemensnetworks.com/NR/rdonlyres/8FAB0... )przedstawionej przez Nokia Siemens Networks:

"Infrastruktura telekomunikacyjna Cyfrowego Polsatu wykorzystuje nie tylko ekonomiczne rozwiązania firmy Nokia Siemens Networks z zakresu Mobile Softswitching i zaawansowane sieci pakietowe, ale także przewiduje przyszłościowe zastosowanie systemu centralnej bazy danych (Home Location Register) oraz platform usług dodanych (multimedia i SMS/MMS). Kompleksowe rozwiązanie dostosowane jest do płynnej i bezawaryjnej komunikacji z siecią radiową Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci ERA, w oparciu o którą Cyfrowy Polsat świadczy swoje usługi."
Jakub Pawełczak

Jakub Pawełczak Product Manager &
Tech Account Manager
at IVONA Software
...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Zgadzam sie z przedmowca. MVNO moze pelnic role uzupelnienia oferty i nie musi generowac niebotycznych zyskow wlascicielowi, jedynie przyciagac Klientow do innych swoich uslug.

Inne uslugi o podobnej filozofii to stacje benzynowe pod logo Hipermarketow.

Zauwazcie, ze Telekomy tez przymierzaja sie do sprzedazy kart kredytowych...

Mamy juz mBank Mobile, czas na Orange Bank?

ps. na Wikipedii jest sporo wymienionych firm, m.in. GG S.A.:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Operator_wirtualny
Beata B.

Beata B. Doświadczony
Kierownik Projektów,
Dyrektor Programu,
anal...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Jakub Pawełczak:
Inne uslugi o podobnej filozofii to stacje benzynowe pod logo Hipermarketow.

Zauwazcie, ze Telekomy tez przymierzaja sie do sprzedazy kart kredytowych...

zcy tez sprzedaja ubezpieczenia - patrz orange

Mamy juz mBank Mobile, czas na Orange Bank?

a po co tak? wystarczy dobry alians i wtedy wykorzytac to do stworzenia dobrego programu lojalnosciowego - kompleksowego
>
Jakub Pawełczak

Jakub Pawełczak Product Manager &
Tech Account Manager
at IVONA Software
...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Beata Baer:
a po co tak? wystarczy dobry alians i wtedy wykorzytac to do stworzenia dobrego programu lojalnosciowego - kompleksowego
>

Argumentem za jest umocnienie wlasnej marki. W poprzednim poscie raczej chodzilo mi o "otwarcie" Orange Banku, ale na zasadach jak MVNO, czyli infrastrukture i produkty dostarcza jakis Bank, a inwestor to markuje.

konto usunięte

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Moment, ale przecież tuBiedronka jest brandem ERY, współpraca ma charakter branded re-sellera (tak przynajmniej wynika z doniesień prasowych). Nawet nie znając umowy, od razu można powiedzieć, że zarówno decyzyjność, jak i ryzyko, są zupełnie inaczej rozłożone w porównaniu do dotychczasowych MVNO.

Obniżenie stawek w przypadku nakrapianej oferty jest tylko efektem obniżenia stawek MTR. Jeśli jest to współpraca w czystym modelu branded re-sellera, to i tak z formalnego punktu widzenia są to klienci ERY. A że w menu stk ich kart zaszyte są kropki...

;)
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

hmm biorąc pod uwagę to że usługi/produkty takie jak telefonia komórkowa czy stacje paliw mają słuzyć wzmocnieniu marki i poprawie bilansu wspólnego marki to można by stwierdzić iż firmy posuną się dalej i tak: będziemy mięc np. oprócz np. ubezpieczenia X i telefoni X - markety X, stacje benzynowe X, i jeszcze nie wiadomo co ;)Piotr Głowacki edytował(a) ten post dnia 19.01.09 o godzinie 17:03
Jakub Pawełczak

Jakub Pawełczak Product Manager &
Tech Account Manager
at IVONA Software
...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Piotr Głowacki:
hmm biorąc pod uwagę to że usługi/produkty takie jak telefonia komórkowa czy stacje paliw mają słuzyć wzmocnieniu marki i poprawie bilansu wspólnego marki to można by stwierdzić iż firmy posuną się dalej i tak: będziemy mięc np. oprócz np. ubezpieczenia X i telefoni X - markety X, stacje benzynowe X, markety X i jeszcze nie wiaodmo co ;)

No wlasnie jestem ciekaw jakia ostateczna granica bedzie te "markowanie"... :)
Piotr Janiszewski

Piotr Janiszewski Dyrektor Marketingu
w Mastermedia Sp. j.

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Polecam tekst...

http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,6175998,TuBiedronk...

:):):)
Jakub Pawełczak

Jakub Pawełczak Product Manager &
Tech Account Manager
at IVONA Software
...

Temat: tuBiedronka - nowy wirtualny operator komórkowy (MVNO)

Piotr J.:
Polecam tekst...

http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,6175998,TuBiedronk...

:):):)

Heh, no to ida ewidentnie po marce Biedronka, ktora kojarzy sie z niskimi cenami. Ciekawe co z tego wyniknie :)

Następna dyskusja:

Nowy operator




Wyślij zaproszenie do