konto usunięte

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

witam

proszę o konstruktywne rady co zrobić w następującej sytuacji:

Koleżanka w listopadzie zamówiła sobie internet z netii korzystając z jakiejś tam promocji. Niestety do tej pory nie ma go ponieważ: i tu zagadka - netia twierdzi, że tpsa nie udostępnia im danych technicznych koniecznych do uruchomienia usługi...miedzy wierszami mówiąc że tpsa po prostu nie chce im tego przekazać (nie, że się nie da tylko jeszcze nie zdążyli) a tpsa - po telefonie koleżanki do jakiegoś miejscowego punktu obsługi klienta, że netia to "zła" firma i że sobie Pani poczeka i trzeba było zamówić u nas itp itd. Jednocześnie tydzień po złożeniu zamówienia w netii - czyli mniej wiecej w okresie kiedy netia wysłała zapytanie do tepsy o net - telekomunikacja dziwnie nagle przypomniała sobie o koleżance dzwoniąc do niej co 2 dni ze wspaniałą ofertą na neostradę, którą może mieć już jutro..
Ewidentnie komuś tu zależy, żeby koleżanka miała net z tpsa a nie z netii. Tym bardziej dziwne, że znajoma, która mieszka 5km ale podlega już pod inną centralkę dostała tą samą usługę z netii w ciągu 14 dni...

Co zrobić? Oczywiste jest, że koleżanka ma w tej chwili wstręt do tpsa więc zostaje tylko jedna opcja...
Krzysztof Adam D.

Krzysztof Adam D. Business Solutions
Manager

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Miałem podobne problemy, gdy chciałem przejść z TPSA do GTS Energis. Po 2 miesiącach walki poddałem się.

Typowe zagranie monopolisty. Chyba nie pozostaje nic innego jak dzwonić regularnie do TPSY i Netii, ale to już pewnie koleżanka zrobiła nie raz.
Może też zgłosić problem do UKE albo UOKiK, ale czy to pomoże? Sam jestem ciekaw...
Krzysztof P.

Krzysztof P. PRowiec,
dziennikarz,
redaktor

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Temat nie jest nowy, pisałem kiedyś nawet o nim (http://pcworld.pl/news/107305.html). Sytuacja jest co namniej dziwna a winnych jak zwykle brak. Z tego co pamiętam TP dostała za to nawet jakies kary a UKE cały czas działa (z różnym skutkiem) w tym temacie. Obawiam się, że póki co dzwonienie wiele nie da. W tej sytuacji proponowałbym poszukać innego ISP, niekoniecznie kogoś kto działa w oparciu o BSA.

konto usunięte

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

nie da się :/ koleżanka mieszka na wsi i ma wybór tpsa lub netia - sieć komórkowa odpada bo gprs w plusie ledwie ciągnie a zasięgu innych operatorów brak...
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Z czasow pracy w TP pamietam doskonale, ze czesto takie 'oczywiste dzialania monopolisty' sa czesto wynikiem zbiegu okolicznosci. Tak zwyczajnie. Prawo skali, TP ma tylu klientow ze poczatek, akcji promocyjnej, wprowadzenie nowych procedur, etc, musi sie zbiec w czasie z.. z czymkoliwek co potem da temat do takich rozwazan.
Krzysztof P.

Krzysztof P. PRowiec,
dziennikarz,
redaktor

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Wojtek Barański:
nie da się :/ koleżanka mieszka na wsi i ma wybór tpsa lub netia - sieć komórkowa odpada bo gprs w plusie ledwie ciągnie a zasięgu innych operatorów brak...

Teoretycznie tam gdzie jest TP działać moga wszyscy inni operatorzy, który podpisali umowę z To a więc nie tylko Netia.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Sprostowalbym

1. Jesli TP ma gdzies linie telefoniczne to nie oznacza, ze mozna tam miec internet.
2. To ze TP proponuje internet i twierdzi, ze da sie go zainstalowac na danym numerze, wcale nie oznacza, ze faktycznie da sie to zrobic
3 Jesli na jakims numerze chodzi juz Neo to jest wysoce prawdopodobne, ze bedzie chodzic tez net od innego operatora - ale o ile pamietam to nie zawsze jest to prawda (nie pamietam dokladnie dlaczego, nie jestem techniczny telekomunikacyjnie :>)

W ramach porownania - teraz mieszkam w Dublinie, zalozenie telefonu i zainstalowanie netu trwa tu jakies 2-3 dni (oficjalnie do 2 tygodni, ale nigdy dluzej niz 3 dni nie czekalem), zmiana sieci to formalnosc trwajaca mniej wiecej tyle samo.
Krzysztof Adam D.

Krzysztof Adam D. Business Solutions
Manager

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Bartosz Ślepowroński:
W ramach porownania - teraz mieszkam w Dublinie, zalozenie telefonu i zainstalowanie netu trwa tu jakies 2-3 dni (oficjalnie do 2 tygodni, ale nigdy dluzej niz 3 dni nie czekalem), zmiana sieci to formalnosc trwajaca mniej wiecej tyle samo.

My tutaj też niedługo będziemy mieli DRUGĄ IRLANDIĘ i wszystko stanie się ŁATWE, PROSTE i PRZYJEMNE!!! :)
A na razie musimy walczyć ze spadkiem po komunizmie... Chyba, że stanie się CUD...
Krzysztof P.

Krzysztof P. PRowiec,
dziennikarz,
redaktor

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Bartosz Ślepowroński:
Sprostowalbym

1. Jesli TP ma gdzies linie telefoniczne to nie oznacza, ze mozna tam miec internet.

Pisząc, tam, gdzie jest TP miałem oczywiście na myśli "tam, gdzie działa neostrada od TP"
2. To ze TP proponuje internet i twierdzi, ze da sie go zainstalowac na danym numerze, wcale nie oznacza, ze faktycznie da sie to zrobic

i odwrotnie, tam, gdzie twierdzi, że się nie da - często się da :)
3 Jesli na jakims numerze chodzi juz Neo to jest wysoce prawdopodobne, ze bedzie chodzic tez net od innego operatora - ale o ile pamietam to nie zawsze jest to prawda (nie pamietam dokladnie dlaczego, nie jestem techniczny telekomunikacyjnie

Technicznie każdy operator, który podpisał umowę opatą o BSA może w takim miejscu świadczyć usługi analogiczne do TP. De facto taki dostawca zajmuje się przede wszystkim obsługą klienta a nie samym fizycznym "dostarczeniem dostępu" - wszystko idzie i tak po tepsie.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Krzysztof Pietrzak:
Technicznie każdy operator, który podpisał umowę opatą o BSA może w takim miejscu świadczyć usługi analogiczne do TP. De facto taki dostawca zajmuje się przede wszystkim obsługą klienta a nie samym fizycznym "dostarczeniem dostępu" - wszystko idzie i tak po tepsie.

Hmm moze faktycznie problemy techniczne to reczej z NP byly niz udostepnianiem lacza. Tutaj co najwyzej problemem moga byc systemy billingowe, utrzymaniowe i procedury, ktore nie byly projektowane z uzglednieniem koniecznosci 'dzielenia' sie laczem z firma trzecia.

konto usunięte

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

szczęśliwe zakończenie :/

po podpisaniu umowy z tepsą na neo okazało się, że nie ma problemów technicznych...

w tej chwili koleżanka instaluje modem...

brak słów
Krzysztof P.

Krzysztof P. PRowiec,
dziennikarz,
redaktor

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Wojtek Barański:
szczęśliwe zakończenie :/

po podpisaniu umowy z tepsą na neo okazało się, że nie ma problemów technicznych...

w tej chwili koleżanka instaluje modem...

brak słów

Wojtku, czy koleżanka posiada jakiś zapis poprzednich rozmów z TP? (o tym, że się nie da?)
Krzysztof Adam D.

Krzysztof Adam D. Business Solutions
Manager

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Wojtek Barański:
szczęśliwe zakończenie :/

po podpisaniu umowy z tepsą na neo okazało się, że nie ma problemów technicznych...

w tej chwili koleżanka instaluje modem...

brak słów

Szczęśliwe zakończenie - prawie tak jak u mnie. W moim przypadku TPSA z GTS-em nie chciała się dogadać, więc podziękowałem obu firmom...

Teraz podłączyłem się do Netii i mam tel+net w Netii.

konto usunięte

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Krzysztof Pietrzak:
Wojtek Barański:
szczęśliwe zakończenie :/

po podpisaniu umowy z tepsą na neo okazało się, że nie ma problemów technicznych...

w tej chwili koleżanka instaluje modem...

brak słów

Wojtku, czy koleżanka posiada jakiś zapis poprzednich rozmów z TP? (o tym, że się nie da?)

informacja ze sie nie da była od netii, którą to informację otrzymała niby z tpsa
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

A tepsa otrzymuje te informacje od firm trzecich ktore zatrudnia do sprawdzania czy sie da :>
Grzegorz P.

Grzegorz P. Telekomunikacja
Polska SA

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Jak kolezanka nie mogla uzyskac informacji od zadnego z operatorow, to spokojnie mogla sie zwrocic do UKE - watek byl wielokrotnie walkowany - chyba najbardziej na http://neostrada.info.

Mozna oskarzac TP w ciemno,ale czasami warto przyjrzec sie konkretnym sytuacjom. Wiem, ze haslo neostrada zadziala a bsa nie jest szalenie irytujace. Jednak czesto okazuje sie, ze byly zapchane RPDU lub te byly w trakcie rozbudowy. Konkretna odpowiedz mozna bylo uzyskac piszac maila na uke@uke.gov.pl.

Jesli Netia mowi, ze nie dostawala danych technicznych, to oferta ramowa BSA pozwalala Netii egzekwowac kary pieniezne za kazdy dzien zwloki, itp.

Niezaleznie od powyzszego - kolezanki - nie powinny te didaskalia obchodzic i jesli tylko byly mozliwosci techniczne, powinna miec dzialajacy internet lub wyrazna informacje od netii, ze nie wszedzie jest to mozliwe (chyba znajduje sie ona w zal. nr 5 do umowy - moge sie mylic).

konto usunięte

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

no wreszcie ktoś z "firmy" :) oczywiście, że można było walczyć natomiast jeśli internet jest potrzebny do prowadzenia firmy to niestety każdy dzień zwłoki to straty finansowe. Można więc w zaparte walczyć i tracić kasę lub pogodzić się z monopolem i zacząć zarabiać na swoje jednocześnie wzbogacając tpsa.

Wczoraj miała miejsce następna dziwna "sytuacja", otóż byłem w odwiedzinach wiec mówię pokaz ten internet jak Ci działa... więc włączam - prędkość wg umowy 1024Mbit - jakiś film na youtubie - 2minuty z hakiem. Okazało się że nie da się oglądać na bieżąco tylko trzeba poczekać aż się załaduje na dysk!! no więc numion.com - test - 250kbit, test - 300kbit, 280, 500 - szaleństwo, no i na koniec 80kbit - testy wykonywane w mniej więcej godzinę. Koleżanka wpieniona jak 150 wiec dzwoni na blue line, pan uprzejmie powiedział że to niemożliwe i że na pewno wszystko jest oki - 3 minuty po telefonie okazało się że numion już pokazuje 1010kbit raz za razem 10 razy pod rząd...

Koleżanka wczesniej używała gprsu więc przeskok dla niej był niebotyczny ale sorry winetou - płaci się za 1024 a nie 80...

póniej jeszcze sie okazało że po zamontowaniu wydawało jej się iż chodziło szybciej...
Grzegorz P.

Grzegorz P. Telekomunikacja
Polska SA

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Umocnie Twoja wiare w regulatora rynku telekomunikacyjnego. Prezes UKE zapowiada, ze:
1. zna temat wolnej neostrady, jak i wolnych polaczen w BSA
2. uruchamia w tym roku projekt monitoringu jakosci w sieciach IP.

Wiecej informacji na stronach http://uke.gov.pl a znajomej pozostaje wylacznie skladanie reklamacji. Warto jednak przypomniec, ze operator w Neo, nie gwarantuje dolnej predkosci (klasa UBR), wiec nie bedzie pewnie szczesliwa odpowiedzia.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Problem z predkoscia transferow nie dotyczy tylko TP.
Z jednej strony chcialbym zobaczyc, jak regulator calosciowo traktuje temat (kiedys sie nawet deklarowali), z drugiej nie wyobrazam sobie takiej regulacji - jesli placisz za 1mbit to ma byc ZAWSZE 1 mbit - w praktyce.
Grzegorz P.

Grzegorz P. Telekomunikacja
Polska SA

Temat: tepsa vs netia = poszkodowany klient

Bartku,

Prezes UKE zapowiadala, ze wspolnie z Instytutem Łącznosci uruchamia projekt badania jakosci w sieciach IP. Sam jestem ciekaw, jakie beda tego efekty. Ale podzielam Twoja wiare, ze zamowiony 1MB przez klienta nie bedzie osiagalny w praktyce, choc jako klient wole sie tutaj mylic :)

Następna dyskusja:

Netia wchłania TELE2




Wyślij zaproszenie do