Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.
Michał Piątkowski:
Rozwiązanie tej kwestii jest w rozporządzeni Ministra Transporu i Budownictwa z art. 73 PT.
Zmiana lokalizacji świadczenia usług jest bezpośrednio uzależniona od możliwości technicznych operatora np. posiadania sieci w danej lokalizacji.
Jezeli te możliwości nie istnieją abonent nie może skorzystać z uprawnienia.
A fakt nieskorzsytania z uprawnienia z powodów określonych w przepisach prawa nie może być podstawą do żądania rozwiązania umowy, bez określonych konsekwencji związanych z jej przedterminowym rozwiązaniem.
jest dokładnie tak jak pisze kolega powyżej.
Autor postu szuka zatem rozwiązania, które mogłoby byc przedmiotem ogromych fraudów...
Pozdrawiam
umowy sa zawierane na czas nieokreslony i mozne je zawsze rozwiązać za (standardowo) 3 miesiecznym okresem wypowiedzenia bądź za porozumieniem stron (BTW z tego co wiem w PTC trwa to własnie standardowo 3 miesiace, ale jesli złozymy pismo osobisćie w Biurze Obsługi Klienta istenie mozliwość rozwiązania za porozumieniem stron; jest sie nie myle jest to zapis ze standardowej umowy PTC z klientem indywidualnym lub z regulaminu który stanowi załącznik do umowy). oczywiscie jesli jest to umowa promocyjna klient zobowiazany jest w przypadku wczesniejszego rozwiązania umowy do uiszczenia sumy rabatów udzielonych przez operatora w ramach promocji (np. znizki na abonamencie, koszty darmowych minut wg cennikia czy w konkretnym planie taryfowym, w przypadku operatorów komórkowych dodatkowo pełnej kwoty zakupu aparatu, a nawet zwrot kosztów poniesionych na wybudowanie łącza dedykowanego dla klienta; te ostatnie koszty dot. klientów biznesowych ze wskazaniem na strategicznych; najczesciej o podjeciu tego typu działań decduja przychody z tego klienta z tytułu świadczonych na jego rzecz usług).
klient moze zawsze wypowiedzieć umowe o świadczenie usług. zaś operator tylko w 3 przypadkach: nie uiszczanie przez abonenta opłat za korzystanie z usługi, świadome działanie na niekorzyśc operatora lub...brak mozliwości technicznych świadczenia usługi przez operatora..
jesli spełniłem wszelkie wymogi zwiazane z zawarciem umowy czyli min. przedstawiłem tytuł prawny do lokalu w którym przebywam/prowadze działalność i nie było przeszkód do zawarcie umowy promocyjnej (patrz moje wypowiedzi powyżej dot. umów o świadczenie usług w lokalach gdzie najemca ma umowe na czas okreslony) i obecnie zmieniam lokalizacje i deklaruje chęć świadczenia usługi nadal z tym ze w nowej lokalizacji to...jeśli operator nie może mi świadczyć usług w pod nowym adresem musi zadeklarować kiedy takowa mozliwośc sie pojawi lub rozwiazac umowe właśnie z tytułu braku możliwości technicznych świadczenia usługi...problem jest wtedy gdy klient pojawia sie biurze obsługi i żada w zwiazku ze zmiana lokalizacji nie penoszenia usługi a rozwiazania umowy od operatora..wtedy jest tak jak napisałes powyżej... wskazanie nowej lokalizacji poza sieca wcale nie znaczy rozwiązania umowy bo bardzo prawdopodobnym jest że np. siec zostanie rozbudowana w ciagu najbliższych paru miesiecy i obejmie nową lokalizacje klienta (do tego czasu zawiesza sie płatnosc abonamentu) lub operator specjalnie wykona przyłacze na rzecz klienta (dot. to stanowczo biznesowych klientów) i albo sam poniesie koszty wykonania tego zadania portfelowego albo rozszerzy umowe o aneks dot. partycypacji lub całej płatnosic przez klienta za wykonanie przyłacza...w praktyce jesli operator decyduje sie na taki krok zaszywa to w aneksie jako kolejną bonifikate na rzez klienta odpowiednio ja wynieniając co przy rozwiazaniu wczesniejszym takiej umowy jest "batem" na klienta który jak pisałem musi zwrócić sume bonusów uzyskanych od operatora w ramach umowy promycjnej..
po to np u operatorów telefonii stacjonarnej (jak Dialog) jest Biuro Badań i formularz dot. mozliwości technicznych świadczenia usługi z tytułu zmiany lokalizacji...
gdyby było inaczej to co działoby sie z umowami zawartymi na świadczenie usług w oparciu o radiodostep? podpisuje sie umowy na podstawie pomiaru ale jesli np. predkośc usługi internet jest nizsza od deklarowanej przez operatora równiez jest on zmuszony do rozwiązania umowy z braku mozliwości technicznych świadczenia usługi a raczej dotrzymania warunków świadczenia (deklarowany transfer)...
ps. w przypadku problemów z prznosinami stacji abonenckiej do nowej lokazlizacji i braku mozliwosci ze strony operatora do świadczenia usługi na rzecz abonenta najczesciej dochodzi do rozwiązania umowy za porozumieniem stron...
Rafał M. edytował(a) ten post dnia 10.10.08 o godzinie 08:37