Janusz P.

Janusz P. [Rzadko na GL]
Prawnik (z
uprawnieniami
pedagogicznymi), ...

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Dobry wieczór!

Przez około godzinę dzisiaj po południu próbowałem załatwić sprawę, którą wczoraj obiecała załatwić do dzisiaj pani z "Netii".

Chodzi o to, że wyłączyli numer i twierdzą, że jest on "nieaktywny", co można stwierdzić po komunikacie "nie ma takiego numeru". Nawet twierdzą, że wpłynęła do nich jakaś rezygnacja (bez doprecyzowania). Zaproponowałem "osobie o większych kompetencjach" (jak to określił konsultant nr 1), by pani ta zadzwoniła do aktualnego użytkownika wyłączonego numeru telefonicznego. Pani zadzwoniła pod wskazany przeze mnie numer i obiecała włączenie telefonu albo jeszcze wczoraj, albo najpóźniej dzisiaj.

Dziś dalej można usłyszeć "nie ma takiego numeru".

Zadzwoniłem - jako osoba upoważniona - do biura obsługi "Netii".
I miałem kilka połączeń z biurem obsługi "Netii", by ... niczego nie załatwić.

1. Przeszedłem weryfikację u pierwszego konsultanta i przedstawiłem sprawę. Pan przełączył mnie do osoby o większych uprawnieniach. W trakcie przełączania - po dłuższym oczekiwaniu - połączenie urwało się.

2. W trakcie drugiego połączenia: Konsultant "frontowy" - po weryfikacji i przedstawieniu sprawy - przełączył mnie do "działu technicznego". W "dziale technicznym" - po weryfikacji i przedstawieniu sprawy - postanowiono przełączyć mnie do "działu finansowego". Oczekiwanie na połączenie z "działem finansowym" zakończyło się połączeniem z kolejnym konsultantem "frontowym". Znowu przeszedłem weryfikację i przedstawiłem istotę problemu. Ten konsultant "frontowy" (dane osobowe przedstawiam w skardze, którą wysyłam do Urzędu Komunikacji Elektronicznej) uznał się za właściwego do samodzielnego załatwienia sprawy, bez przełączania do "osoby bardziej kompetentnej".
W trakcie rozmowy z panem konsultantem okazało się, że jutro powinno się wyjaśnić, czy usługa będzie mogła być włączona ponownie.

Zaraz kopię tego komunikatu wysyłam - wraz z danymi osobowymi i numerem linii abonenckiej - do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jak to zapowiedziałem panu konsultantowi.

Ciekaw jestem Państwa opinii i proszę o wskazówki.

Doświadczając tego, co opisałem wyżej, zaczynam liczyć dni podczas zbliżania się do końca mej rocznej umowy terminowej z "Netią".
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Tylko link, bo długie, ale smakowite
http://fkn.pl/ys0
Janusz P.

Janusz P. [Rzadko na GL]
Prawnik (z
uprawnieniami
pedagogicznymi), ...

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Mam odtwarzaną muzykę, włączoną przez panią konsultantkę.

Już nie słucham muzyki, bo bateria padła w telefonie domowym po dzisiejszych "konsultacjach" z "Netią".

Skargę do UKE wysłałem drogą elektroniczną. Pani konsultantka podała mi ich adres poczty lektronicznej (info@netia.pl), którego nie widze na stronie: https://www.netia.pl/kontakt.html
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Michał Szybalski:
Tylko link, bo długie, ale smakowite
http://fkn.pl/ys0
mocne
Janusz P.

Janusz P. [Rzadko na GL]
Prawnik (z
uprawnieniami
pedagogicznymi), ...

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Ciekawostka:

Przed prawie sześcioma godzinami zadzwoniła do mnie (z zastrzeżonego numeru) na numer komórkowy pewna pani, która przedstawiła się jako osoba z jakiegoś "instytutu badania" czegoś i poprosiła mnie o wzięcie udziału w badaniu opinii o operatorach telekomunikacyjnych.
Zgodziłem się. Rozmawialiśmy nieco ponad 30 minut.

Ankieta była bardzo dokładna. Zawierała pytania "dla niepoznaki" (dotyczące operatora komórkowego) oraz pytania weryfikacyjne (mające na celu sprawdzenie sensowności mych wcześniejszych odpowiedzi na określone grupy pytań).
W przypadku wielu pytań, skala była od 1 (najniższa ocena) do 10 (najwyższa ocenia) - odnośnie do określonego zagadnienia.

Odpowiadałem zgodnie z prawdą, starając się osłabić wpływ emocji, związanych z wczorajszymi rozmowami z konsultantami telefonicznymi, zwłaszcza z panem ... .
Najwyższe oceny przyznałem człowiekowi, który podpisywał umowę na świadczenie nam usług telekomunikacyjnych. (Student pewnej lubelskiej uczelni, który w mej obecności podpisywał z inną osobą umowę, to ..., zwłaszcza w porównaniu z tamtym panem.)
Wysokie noty otrzymali także technicy, zwłaszcza usuwający (zdarzające się niekiedy) usterki. Konsultanci od rozwiązań sieciowych także wypadli dobrze.
Sporo ocen było średnich.
Ostatnia obsługa klienta sprawiła, że przyznałem trochę "jedynek" i "dwójek". Konsekwentnie "jedynki" stawiałem w przypadku pytań o to, czy poleciłbym usługi "Netii" bliskim przyjaciołom. W przypadku polecania przyjaciołom i znajomym - wybierałem "dwójki". (malutka część znajomych może zasługiwać na takie traktowanie, jakie poznałem ostatnio, więc podwyższyłem ocenę.)

Nigdy wcześniej żaden ankieter z takimi pytaniami do mnie nie dzwonił. Aż do dziś.
W dodatku, "na wejściu" zostałem zapytany o to, czy korzystam z usług "Netii".
Być może, pani rzeczywiście dzwoniła z jakiejś placówki ankieterskiej, ale odnoszę wrażenie, że dziś zatelefonowano do mnie na specjalne zamówienie.
Czyżby "Netia" zamówiła badanie opinii jednego człowieka???

Ciekawostka sytuacyjna:
Dziś w TVP 1 wyświetlono film "System".

Co Państwo na to?
Paweł G.

Paweł G. Starszy kierownik
projektu

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

weryfikacja pracy BOKu, może nie chodziło im bardzo szczególnie o Twój przypadek, bardziej na zasadzie selekcji - dużo do nas dzwoni tzn, że mamy z nim problem :-)Pewnie zostałeś wybrany z "automatu";

a co do samej "awarii" i jej przyczyny-a raczej omyłkowe wyłączenie usługi- zdarza się u każdego operatora.
A czemu tego od ręki nie załatwiłeś? Bo nie trafiłeś na kompetentną osobę, a czemu nie trafiłeś? Bo nikt w tych działach nie pracuje dłużej niż kilka tygodni ( przy obsłudze klienta indywidualnego)więc nawet przy największych chęciach nie mogli takich kompetencji pozyskać :-)Paweł Gawłowski edytował(a) ten post dnia 18.12.09 o godzinie 23:37
Janusz P.

Janusz P. [Rzadko na GL]
Prawnik (z
uprawnieniami
pedagogicznymi), ...

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Paweł Gawłowski:
weryfikacja pracy BOKu, może nie chodziło im bardzo szczególnie o Twój przypadek, bardziej na zasadzie selekcji - dużo do nas dzwoni tzn, że mamy z nim problem :-)Pewnie zostałeś wybrany z "automatu";

a co do samej "awarii" i jej przyczyny-a raczej omyłkowe wyłączenie usługi- zdarza się u każdego operatora.
A czemu tego od ręki nie załatwiłeś? Bo nie trafiłeś na kompetentną osobę, a czemu nie trafiłeś? Bo nikt w tych działach nie pracuje dłużej niż kilka tygodni ( przy obsłudze klienta indywidualnego)więc nawet przy największych chęciach nie mogli takich kompetencji pozyskać :-)Paweł Gawłowski edytował(a) ten post dnia 18.12.09 o godzinie 23:37

Konsultanci "frontowi" twierdzą, że była jakaś rezygnacja, wcześniej zaś tołkują, że "linia jest nieaktywna", co można stwierdzić, próbując się dodzwonić. Gdy pytałem o to, kto dokonał rezygnacji, brakowało jasnych odpowiedzi, a przecież zapewne mają podgląd zeskanowanego pisma.

Traf chciał, że przedwczoraj połączono mnie z "osobą bardziej kompetentną" i pani ta zadzwoniła na numer komórkowy pana, który poprosił mnie o skorzystanie z upoważnienia. Pan ów następnie zadzwonił do mnie z informacją, ze wspomniana pani obiecała włączyć na nowo linię, a potem załatwić "biurokrację".
We czwartek udawali przysłowiowego Greka.
Janusz P.

Janusz P. [Rzadko na GL]
Prawnik (z
uprawnieniami
pedagogicznymi), ...

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Paweł Gawłowski:
weryfikacja pracy BOKu, może nie chodziło im bardzo szczególnie o Twój przypadek, bardziej na zasadzie selekcji - dużo do nas dzwoni tzn, że mamy z nim problem :-)Pewnie zostałeś wybrany z "automatu";
[...]
Paweł Gawłowski edytował(a) ten post dnia 18.12.09 o godzinie 23:37

I "automat" wybrał mnie do badania, przeprowadzanego akurat dzień po wysłaniu przeze mnie:
- informacji w ramach tego wątku,
- skargi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?

Czy jeszcze ktoś wierzy w takie przypadki?
Mym skromnym zdaniem, niejeden pobożny człowiek chciałby mieć tak wielką wiarę w zakresie wyznawanej przez siebie religii.
Paweł G.

Paweł G. Starszy kierownik
projektu

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Janusz P.:
Paweł Gawłowski:
weryfikacja pracy BOKu, może nie chodziło im bardzo szczególnie o Twój przypadek, bardziej na zasadzie selekcji - dużo do nas dzwoni tzn, że mamy z nim problem :-)Pewnie zostałeś wybrany z "automatu";
[...]

I "automat" wybrał mnie do badania, przeprowadzanego akurat dzień po wysłaniu przeze mnie:
- informacji w ramach tego wątku,
- skargi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?

Czy jeszcze ktoś wierzy w takie przypadki?
Mym skromnym zdaniem, niejeden pobożny człowiek chciałby mieć tak wielką wiarę w zakresie wyznawanej przez siebie religii.


Może to nie zbyt Cię pocieszy, ale zakładam, że takich przypadków jak Twój jest w Netii kilkanaście-kilkadziesiąt tygodniowo, a w TP może nawet kilkaset.
Ze statystyką nie wygrasz :-) na kilkaset tysięcy czy milionów linii nie można takich "awarii-błędów" wyeliminować, ale powinno się je szybko naprawiać.Paweł Gawłowski edytował(a) ten post dnia 19.12.09 o godzinie 00:11
Janusz P.

Janusz P. [Rzadko na GL]
Prawnik (z
uprawnieniami
pedagogicznymi), ...

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Paweł Gawłowski:
Może to nie zbyt Cię pocieszy, ale zakładam, że takich przypadków jak Twój jest w Netii kilkanaście-kilkadziesiąt tygodniowo, a w TP może nawet kilkaset.
Ze statystyką nie wygrasz :-) na kilkaset tysięcy czy milionów linii nie można takich "awarii-błędów" wyeliminować, ale powinno się je szybko naprawiać.Paweł Gawłowski edytował(a) ten post dnia 19.12.09 o godzinie 00:11

Chodzi o linię abonencką kogoś innego; zostałem upoważniony do działania w związku z tamtą linią.

Pani z "Netii" - dzwoniąc na numer komórkowy użytkownika telefonu - dała słowo, że linia zostanie ponownie włączona najpóźniej we czwartek (dnia 17 grudnia 2009 r.). Potem udawali przysłowiowego Greka, czyli złamali dane słowo.
Są tyle warci, ile ich słowo.

Od czasu przejęcia przez "Netię" spółki "Tele 2" zauważam sukcesywne dziadzienie obsługi klienta w "Netii", jakby upodabniali się do dawnego "Tele 2".
Kto tak naprawdę kogo przejął???
Maciej B.

Maciej B. PR, media,
telekomunikacja,
kolej. Albo
odwrotnie :-)

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Paweł Gawłowski:

Może to nie zbyt Cię pocieszy, ale zakładam, że takich przypadków jak Twój jest w Netii kilkanaście-kilkadziesiąt tygodniowo, a w TP może nawet kilkaset.
Ze statystyką nie wygrasz :-) na kilkaset tysięcy czy milionów linii nie można takich "awarii-błędów" wyeliminować, ale powinno się je szybko naprawiać.

To, że jest ich kilkadziesiąt tygodniowo, nie byłoby problemem. Problemem jest to, że jest ich kilkadziesiąt na (również) kilkadziesiąt przyłączeń.
Wśród moich znajomych, na pięciu, którzy podpisali umowy z Netią, pięciu miało problemy. I to już nie jest statystyka.
Stanisław P.

Stanisław P. Software designer

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Janusz P.:
Pani z "Netii" - dzwoniąc na numer komórkowy użytkownika telefonu - dała słowo, że linia zostanie ponownie włączona najpóźniej we czwartek (dnia 17 grudnia 2009 r.). Potem udawali przysłowiowego Greka, czyli złamali dane słowo.
Są tyle warci, ile ich słowo.

Czasami warto włączyć sobie nagrywanie rozmowy w kom. jeśli masz taką możliwość... Słowa "mam nagraną rozmowę gdzie p. XXX zobowiązuje się do ..." potrafią magicznie rozwiązać dużo spraw. Nie zawsze działa oczywiście, ale warto mieć w zapasie dla dokumentacji własnej (szczególnie, jeśli jesteś wystarczająco zdeterminowany, żeby iść do UKE i innych).
Janusz P.

Janusz P. [Rzadko na GL]
Prawnik (z
uprawnieniami
pedagogicznymi), ...

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Dzielę się z Państwem miłą informacją tym, że "Netia" włączyła już (wczoraj można było rozmawiać) numer telefonu, którego dotyczy ten wątek.
"Netia" wróciła do pierwotnego ustalenia ze środy, czyli numer został ponownie włączony przed zakończeniem biurokratycznej procedury.

Sądzę, że do pozytywnego załatwienia sprawy przyczyniły się interwencje (przynajmniej) Dwóch Osób z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, za co osobom tym i samemu Urzędowi należy się podziękowanie również w ramach tej publicznej dyskusji (e-mail z podziękowaniem imiennym właśnie wysłałem).
Tomasz Oleksiak

Tomasz Oleksiak Senior Large Account
Menager, Netia SA

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Michał Szybalski:
Tylko link, bo długie, ale smakowite
http://fkn.pl/ys0

Tekst Zmieniony :

Po przemyśleniu uważam że każda opinia która daje bodzce do działania, jest sensowna i napewno ja z mojej strony postaram się jeszcze lepiej i skuteczniej pomagac klientom.Tomasz Oleksiak edytował(a) ten post dnia 31.12.09 o godzinie 20:17
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Tomasz Oleksiak:

Zastanawiam się jak to możliwe, że osoba z takim doświadczeniem jak Pan pisze : "długie ale smakowite..." to już
określa Pana stosunek do firmy Netia. Przytaczanie wypowiedzi z
innego portalu w celu podtrzymania opinii osoby krytykującej
Chciałem zaznaczyć, że każdy ma prawo wyrażać stosunek do firmy Netia, nawet jeśli jest to stosunek seksualny. Przytaczanie opinii z innego portalu w dowolnym celu, zwłaszcza zgodnym z tematem wątku, jest zupełnie normalną praktyką. Dopiero taka reakcja, formułowana bądź co bądź przez przedstawiciela strony, nosi znamiona personalnego ataku - bo co w końcu do tego ma np. doświadczenie kolegi Michała ?
Maciej B.

Maciej B. PR, media,
telekomunikacja,
kolej. Albo
odwrotnie :-)

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Tomasz Oleksiak:
Michał Szybalski:
Tylko link, bo długie, ale smakowite
http://fkn.pl/ys0


Zastanawiam się jak to możliwe, że osoba z takim doświadczeniem jak Pan pisze : "długie ale smakowite..." to już określa Pana stosunek do firmy Netia. Przytaczanie wypowiedzi z innego portalu w celu podtrzymania opinii osoby krytykującej bez ŻADNEGO SPRAWDZENIA WIARYGODNOSCI PRZEDSTAWIONYCH ZARZUTÓW jest hmmm aby nikogo nie obrazić : graniem na emocjach. Pozdrawiam


Szanowny Panie Kierowniku,

To, że ktoś zacytował link jest (w tym przypadku) wzmocnieniem i potwierdzeniem opisywanego problemu, a nie graniem na emocjach (chyba, że Pańskich). Prawdą jest, że Netia kompletnie nie radzi sobie z obsługą klientów, u których wystąpił jakikolwiek problem. Jestem w posiadaniu opisów kilkunastu przypadków, w których schemat postępowania jest dokładnie taki sam, jak opisywane. Mam również w pamięci swój przypadek, gdzie od pierwszego zamówienia (zaginęło) do uruchomienia łącza minęło 73 dni, a do dostarczenia sprawnego modemu kolejne 10. W tym czasie wszystkie szczeble, do których dotarłem, wykazywały ignorancję lub co najmniej lekceważenie problemów.
Tak więc proszę się nie unosić, a sprawdzić czy przypadkiem Pan też nie ma jakiegoś wpływu na obecną sytuację i postrzeganie Pańskiego pracodawcy. I proszę pamiętać, że jeden niezadowolony klient potrafi odstraszyć kilkunastu następnych, a taka reakcja jak Pańska tylko to zjawisko wzmacnia.

Pozdrawiam noworocznie
Tomasz Oleksiak

Tomasz Oleksiak Senior Large Account
Menager, Netia SA

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Ja też życzę Wszystkim Państwu - Szczęśliwego Nowego Roku :) i mniej problemów z operatorami :)Tomasz Oleksiak edytował(a) ten post dnia 31.12.09 o godzinie 20:09
Janusz P.

Janusz P. [Rzadko na GL]
Prawnik (z
uprawnieniami
pedagogicznymi), ...

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Pozostaje życzyć sobie - czyli nam wszystkim - radosnego i w pełni szczęśliwego roku 2010.

Dobrym sygnałem, mym skromnym zdaniem, jest skuteczność i szybkość oddziaływań Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Przed kilku laty doświadczyłem tego, składając (do UKE w Lublinie) skargę na "Telekomunikację Polską". Złożenie owej skargi kosztowało mnie mniej pieniędzy i zachodu od - proponowanego przez osoby z T.P. S.A - przesłania im (listem, lub faksem) kopii pokwitowania mej reklamacji, którą im "wcięło". Krótka skarga (czas, druk, papier, prąd) wyszła taniej od kosztów korespondowania dominującym operatorem.
Gdy złożyłem skargę, sprawa poszła błyskawicznie. I wyszło na moje. Bez wspomnianej skargi - załatwiając sprawę według mego pomysłu - "Telekomunikacja Polska" zaoszczędziłaby około 10 złotych. Wybrali "drogę miecza".
Teraz okazało się, że UKE patrzy na ręce także innym spółkom telekomunikacyjnym.

Mam nadzieję, że kontakty z infoliniami będą bogatsze w porozumienie od zrozumienia przez większość z Państwa materiału multimedialnego:
http://www.stream.cz/video/153/39772-risa-konec-sveta
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Tomasz Oleksiak:

Tekst Zmieniony :

Po przemyśleniu uważam że każda opinia która daje bodzce do działania, jest sensowna i napewno ja z mojej strony postaram się jeszcze lepiej i skuteczniej pomagac klientom.Tomasz Oleksiak edytował(a) ten post dnia 31.12.09 o godzinie 20:17

....szkoda że nie mogłem odpowiedzieć :-)
Janusz P.

Janusz P. [Rzadko na GL]
Prawnik (z
uprawnieniami
pedagogicznymi), ...

Temat: Netia wycofuje się z danego słowa

Michał Szybalski:
Tomasz Oleksiak:

Tekst Zmieniony :

Po przemyśleniu uważam że każda opinia która daje bodzce do działania, jest sensowna i napewno ja z mojej strony postaram się jeszcze lepiej i skuteczniej pomagac klientom.Tomasz Oleksiak edytował(a) ten post dnia 31.12.09 o godzinie 20:17

....szkoda że nie mogłem odpowiedzieć :-)

W dwóch wcześniejszych wypowiedziach zauważam zacytowane treści (sprzed zmiany), do których - jak mniemam - może Pan nadal się odnieść.



Wyślij zaproszenie do