konto usunięte

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Witam
Szukam kogoś kompetentnego pracującego w TPSA, kto pomoże w rozwiązaniu pewnego problemu związanego z instalacją neostrady.
Niestety przez 3 miesiące dzwonienia na błękitną linię nie udzielono mi odpowiedzi dlaczego nie można założyć neo zasłaniając się brakiem możliwości technicznych.
Wiem, że to nie nie prawda gdyż wszyscy sąsiedzi mają neostradę i nie ma żadnych problemów z podłączaniem nowych użytkowników.
O co tutaj chodzi ?
Nie wiem już co robić, w TPSA nie ma kompletnie z kim rozmawiać :(
Może na tej grupie znajdzie się jakaś dobra dusza, która będzie w stanie pomóc, bo już ręce opadają...

Pozdrawiam
Piotr Komorowski

Piotr Komorowski Kierownik Sekcji IT,
WPiA UG

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Witam,

Nigdy jakoś nie miałem powodu by powalczyć poważniej z tepsą, ale z doświadczeń w "bojach" z różnymi innymi firmami telekomunikacyjnymi wynika, że nie wolno odpuszczać i liczyć tylko na infolinię.

Pierwszą rzeczą od jakiej powinieneś zacząć w tej sytuacji jest pisemne (za potwierdzeniem odbioru, list polecony itp.) wystąpienie o udzielenie informacji na ten temat. Oczywiście w piśmie należy powołać się na wielokrotne kontakty (najlepiej podając daty i godziny wykonywanych połączeń) oraz możesz załączyć kopie umów lub kopie rachunków sąsiadów dysponujących NEO. W takim wypadku powinieneś otrzymać pisemne wyjaśnienie, lub będziesz mógł wykazać brak odpowiedzi na swoje pytania. W przypadku "błękitnej" nie masz praktycznie dowodu kontaktu czy braku współpracy ze strony TPSA. Z doświadczeń wynika, że forma pisemna działa najskuteczniej w kontaktach z tego typu firmami.

Jeśli nie jesteś klientem TPSA to wyślij pismo pod ogólny adres ze strony BIP:
http://www.tp.pl/prt/pl/bip/kontakt/

Jeśli jesteś klientem i składałeś pisemne zamówienie na świadczenie usług NEO oraz nie otrzymałeś odpowiedzi lub otrzymałeś odpowiedź odmowną to możesz kierować list do działu odpowiedzialnego za reklamacje, na adres:
Telekomunikacja Polska SA, ul. Bażantów 35, 40-668 Katowice
Zgodnie z zasadami zawartymi tu: http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_klienta/re...

Dalsze działania w zależności od otrzymanej odpowiedzi...

Powodzenia...
Marcin Buchta

Marcin Buchta konsultant
techniczny d/s
neostrady i
videostrady,
Teleko...

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Pozdrawiam..

W pierwszej kolejności powinieneś dowiedzieć się czemu nie możesz, może ktoś ze znajomych zna kogoś w TP :) wtedy łatwiej będzie Ci walczyć.

Jeśli zaś chodzi o sąsiadów to wcale nie oznacza że masz możliwości techniczne. W twojej sytuacji mogą to być 3 przypadki:

1. Na kartach w DSLAM'ie brak wolnych portów do których można by Cie podpiąć (tzw. brak wolnych zasobów).


Obrazek


2. Na kablu magistralnym lub rozdzielczym jest zbyt wiele usług szerokopasmowych (ISDN, SDI, DSL, ADSL) i włączenie do niego następnej usługi powodowało by zakłócenia u innych abonentów (tzw. stosunek sygnału do szumu).


Obrazek


3. Pomiędzy centralą telefoniczną, a Tobą może być krotnica (tzw. PCM), dzięki niej na jednej parze można puścić kilku abonentów telefonicznych zamiast jednego, tyle że wtedy pasmo na którym pracuje normalnie Neostrada jest wtedy zajęte nich (do rozmowy telefonicznej wykorzystuje się pasmo od 300 do 3400 Hz, neostrada pracuje od około 26000 Hz do 1 MHz. Często to takich krotnic biegną rezerwowe pary i może sąsiedzi się na nie załapali.


Obrazek


Mam nadzieje że trochę Ci pomogłem.Marcin Buchta edytował(a) ten post dnia 25.06.08 o godzinie 15:40

konto usunięte

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Witam
Podane przez Ciebie przykłady są prawdopodobne ale moim skromnym zdaniem to też nie to.
Dzisiaj udało mi się znaleźć dojście poprzez "znajomych moich znajomych" i co się okazało..., że podobno w całym kraju jest więcej takich przypadków. Przyczyną jest fakt, że w ubiegłym roku chciałem wykupić dostęp do internetu w Netii, jednak świadczenie usługi nie zostało uruchomione, teraz w tpsa z tego powodu wynikły jakieś bliżej nie określone komplikacje i nie ma mozliwości instalacji neostrady.
Nie ma też mozliwości założenia internetu od innego operatora (BSA) ale jak mi powiedziano być może uda się z Netii... to jest chore.

Może macie jakieś pomysły co dalej ?
Pisać pisma, dzwonić, czekać... ?
A może całkiem zrezygnować z telefonu i założyć od nowa ;-)

pozdrojacek C. edytował(a) ten post dnia 25.06.08 o godzinie 15:43
Krzysztof Adam D.

Krzysztof Adam D. Business Solutions
Manager

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Obawiam się, ze Marcin ma rację (przy okazji - czapka z głowy za tak szczegółowe wyjaśnienie). Po prostu Tespie mogło zabraknąć zasobów i to, że sąsiedzi mają neo nic nie znaczy... Oni się załapali, a Ty już nie.

konto usunięte

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Obawiam sie jednak, ze nie :-)
Z tego co sie dowiedziałem swoimi drogami problem tkwi zupełnie w innym miejscu ale nie wiadomo do konca w jakim i to jest najciekawsze.
Otóż, problem pojawil sie w momencie gdy chiałem skorzystac z netii w ubiegłym roku, umowa nie doszla do sutku z braku mozliwosci technicznych. Teraz sie okazuje ze z tego powodu "cos jest tak namieszane", ze nie mozna uruchomic BSA od zadnego operatora w tym takze od samej tpsa.
Nie moze to byc wina braku wolnych zasobów gdyż cos rusz ktos nowy podlacza neo.
Ponadto dowiedziałem się, ze takich przypadkow jest podobno w Polsce wiecej ale niestety nikt nie wie jak rozwiazac ten problem... :-(
Zastanawiam się, co by było gdyby tak calkowicie rezygnowac z telefonu i załozyc od nowa... ?

Poki co odpuszcze sobie bo szkoda nerwów, zostane przy tym co mam.
Najgorsze jest to, ze nikt nic nie wie albo nie chce powiedzieć oficjalnie jaka jest przyczyna....

pozdrojacek C. edytował(a) ten post dnia 30.06.08 o godzinie 21:22

konto usunięte

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

jacek C.:
Nie ma też mozliwości założenia internetu od innego operatora (BSA) ale jak mi powiedziano być może uda się z Netii... to jest chore.

Jeśli jest dokładnie tak jak piszesz, to powinieneś skontaktować się z UKE. Przy odrobinie cierpliwości znajdziesz tam osobę, która Ci pomoże.

Jeśli istnieje możliwość techniczna podłączenia klienta w ramach BSA przez Netię, to musi być taka możliwość dla każdego innego operatora świadczącego takie usługi na tym obszarze. To, że Netia sprawdzała wcześniej dla Ciebie warunki techniczne nie ma nic do rzeczy.Piotr C. edytował(a) ten post dnia 01.07.08 o godzinie 09:11

konto usunięte

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Jeżeli urządzenie PCM znajdowało by się na lini. Operator w tym przypadku TP S.A ma obowiązek powiadomoć o tym klienta. Klient może wnieść pismo na którego podstawie takie urządzenie jest demontowane.
Nie ma co się oszukiwać, wiem jak się pracuje w TP S.A, ten problem napewno się da rozwiązać ale nie drogą zwykłego śmiertelnika. Niestety ale jest taka rzeczywistość.

Jeżeli dalej jestes zainteresowany zapraszam na PRIV, spróbuję pomóc:)
Marcin Buchta

Marcin Buchta konsultant
techniczny d/s
neostrady i
videostrady,
Teleko...

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Jan Gruchała:
Jeżeli urządzenie PCM znajdowało by się na linii. Operator w tym przypadku TP S.A ma obowiązek powiadomić o tym klienta. Klient może wnieść pismo na którego podstawie takie urządzenie jest demontowane.
Nie ma co się oszukiwać, wiem jak się pracuje w TP S.A, ten problem na pewno się da rozwiązać ale nie drogą zwykłego śmiertelnika. Niestety ale jest taka rzeczywistość.

Jeżeli dalej jesteś zainteresowany zapraszam na PRIV, spróbuję pomóc:)

Problem w tym że Jackowi nikt oficjalnie nie powiedział co jest przyczyną braku możliwości technicznych, podejrzewa on że to problem z systemami TP i Netii. Ja od siebie dodałem jeszcze 3 inne możliwości. Co do zaś PCM to zacytuje kawałki wypowiedzi Pawła Kucharczyka z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, z której wynika że zdjęcie PCM zależy jedynie od operatorów:

"(...) Z przykrością informuję, iż nie ma prawnych możliwości, aby zobowiązać operatora do zmiany przebiegu Pana łącza (zdjęcia PCM). Usługa dostępu do sieci Internet jest usługą świadczoną przez operatorów komercyjnie, co za tym idzie nie musi być świadczona każdemu, a warunkiem jej świadczenia jest istnienie przede wszystkim możliwości technicznych (...)".

"(...) usługa stałego dostępu do sieci Internet jest usługą świadczoną przez operatorów komercyjnie, co oznacza, że nie musi być świadczona przez operatora wszystkim użytkownikom. Uruchomienie usługi możliwe jest, gdy dla łącza abonenckiego istnieją ku temu możliwości techniczne. W sytuacji braku możliwości technicznych do jej realizacji, operator może, lecz nie jest zobowiązany do stworzenia warunków umożliwiających
skorzystanie z przedmiotowej usługi. W przypadku braku możliwości
technicznych, a tym samym braku możliwości do świadczenia usługi
stałego dostępu do sieci Internet nie można na Telekomunikacji
Polskiej S.A. wymóc konieczności świadczenia usługi, gdyż usługa dostępu do sieci Internet nie należy do katalogu usługi powszechnej, do której świadczenia TP S.A. jest zobowiązana na mocy przepisów ustawy Prawa telekomunikacyjnego (...)"

Źródło:
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=1115&w=816252...
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=1115&w=819021...Marcin Buchta edytował(a) ten post dnia 27.07.08 o godzinie 13:46

konto usunięte

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Tak, wiem że masz rację. Jak mówiłem kontaktowanie się z call center nic dobrego nie przyniesie trzeba zdobyc namiary na techników, którzy się tym zajmuję, co jest możliwe.
Patrycja Pestka D.

Patrycja Pestka D. Online video, Video
Marketing, Filmy
Promocyjne, Relacje
...

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Po ostatniej rozmowie z 9393 dzwoni do mnie ankieta. oczywiscie biore udzial i zgodnie z prawda odpowiadam, ze
1) nie uzyskalam odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie
2) trudno mi okreslic kompetencje osoby, z ktora rozmawialam, bo nie wiem, czy brak odpowiedzi wynika z jej niewiedzy, czy z braku dostepu do informacji
3) ogolnie nie jestem zadowolona z obslugi.

dzien pozniej dzwoni do mnie zywa pani i pyta, dlaczego udzielilam takich odpowiedzi. Tlumacze, ze rozmowa po prostu nic mi nie dala i zarowno ja, jak i znajomi z pracy, czy znajomi spoza niej nie sa zadowoleni z blekitnej.

I TERAZ UWAGA! PUENTA!

Pani z TPSA: Dziwi mnie Pani odpowiedz, bo wiekszosc klientow jest bardzo zadowolona z blekitnej linii........

*
w tej samej sprawie:

pismo z TPSA z 25 VII 2008
"Informujemy, ze od 14 VII 2008 BEDZIEMY gotowi swiadczyc uslugi"
nie JESTESMY, ale BEDZIEMY. no ioczywiscie nic to nie zmienia, bo telefonu i netu jak nie bylo tak nie ma. Ale BEDA gotowi swiadczyc uslugi...

bardzo Was przepraszam za dygresje, ale wale glowa w mur i musze sie gdzies wyzalic :P
Artur Z.

Artur Z. Senior IP Telecom
System Engineer, UPC
Poland

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Dawno dawno temu... miałem usługę w domu która zwała się SDI.. potem miałem Neostrade... a potem to.. eeeech.. poddałem się.

Awaria za awarią.. brak internetu godzinami... długie minuty na telefonie.. wisząc na słuchawce.. parząc kawę... pierwszą... drugą... słuchałem sobie muzyczki czekając na błękitnej linii.. na głos wielkiego brata... "W czym mogę Panu pomóc..".

Niestety, po niedługiej dyskusji z "wielkim niebieskim bratem" zazwyczaj słyszałem jedną starą jak świat śpiewkę... "niestety, nie mogę Panu pomóc.."

I można tak było w kółko... Pytanie:... Odpowiedz... "nie mogę panu pomóc", Pytanie... Odpowiedz... "niestety, nie mogę panu pomóc.."..

:-)

Takie ja mam wspomnienia z TPSA, nie wiem jak jest teraz... ale chyba się nic nie zmieniło...
Radosław B.

Radosław B. Kierownik Inżynierii
Procesu, NGK
CERAMICS SP. z o.o.

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

W sprawie BSA i telefonu telekomunikacji to niestety mamy z żoną ten sam problem. Przenosiliśmy numer w jednej strefie numeracyjnej (032)oczywiście z zachowaniem dotychczasowego numeru. Po przeniesieniu oczywiście chcemy ponownie podłączyć neostradę. No i tu zaczyna się problem. W tamatym roku dzięki TPSA nie udało nam się zmienić usługodawcy internetu (na Netię). Sprawa skończyła się skargą w UKE oraz ponownym podłączeniem neostrady. Gdy 2 miesiące temu przeprowadzaliśmy się przenieśliśmy numer na nowy adres (oczywiście sposób przeniesienia numeru skończył się kolejną skargą do TPSA z powodu nieterminowości). Od 31 lipca mamy telefon na nowym adresie i chciliśmy podpisać na nowo umowę na neostradę. Niestety umowa nie przechodzi weryfikacji ponieważ w systemie TPSA istnieje informacja że mamy usługę BSA ( bit sream access) od innego usługodawcy. Konsultanci błękinej wydzwaniają do nas o ponowne podłączenie neostrady co już delikatnie mówiąc zaczyna być denerwujące. Jeden z ostatnich konsultantów wykazał się sprytem zgłosił do działu IT TPSA zgłoszenie awarii/reklamacji czy czego tam no i po wielu telefonach dowiedzieliśmy się, że problem ma być rowiązany do 12.08- nawet udało nam się zdobyć numer zgłoszenia.

Ale chyba nasza cierpliwość się kończy... jeżeli w TPSA sprawy nie załatwią w wyzaczonym terminie to chyba zakończymy sprawę ponownie w UKE oraz dodatkowo w prasie. Bo nawet ostatnia reklamacja którą złożyliśmy - owszem została rozpatrzona pozytywnie, ale osobie drukjącej dokument nawet nie chciało się zweryfikować czy numer telefonu w treści jest poprawny.

Zresztą historii z TPSA mamy więcej. Np zmiana nazwiska żony w sytemie po naszym ślubie - trzy miesiące i 2 skargi

konto usunięte

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Odświeżam stary wątek ale ja go założyłem więc informuję, że od tygodnia mam neostradę ;)
Oczywiście moje problemy wcale nie wynikały z braku możliwości technicznych, ktorych nie dalo sie przeskoczyć.
Tak jak opisywalem na początku powodem były jakies nieudolnie wprowadzane zmiany w ich "systemie" w zwiazku z udostepnieniem łacza netii.
Troche to trwało ale na szczęście udalo mi sie dotrzec do osoby, ktora wszystko odkręciła i neo podlaczono bez problemu.
Przez ponad 8 miesiecy TPSA ciagle twierdzila ze sie nie da, a wystarczyło tylko troche dobrych chęci, zeby załatwic temat i uszczesliwic klienta. Niestety na to nie mają odpowiedniej procedury...
Dziekuje wszystkim, ktorzy probowali mi tutaj pomoc.
Tyle w temacie, pozdrawiam.

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

witam Wszystkich forowiczów
Mam problem z Neostradą
przez prawie 2 lata Tpsa świadczyła mi 2 mb a teraz nagle Neostrada zaczęła się rozłączać zgłosiłem problem i w odpowiedzi na zgłoszenie dostałem odpowiedz że niema możliwości technicznych świadczenia mi usługi na poziomie 2 mb.
kiedy zacząłem drążyć temat okazało się że prawdopodobnie na moim kablu blisko mojej pary gdzie mam podpięte neo ktoś ma ISDN
i jest linia przeciążona szukam kompetentnej osoby która by mi pomogła w tej sprawie bo tpsa widzi tylko jedno rozwiązanie obniżyć prędkość proszę o pomoc sprawa dotyczy rejonu Otwock
Paweł G.

Paweł G. Starszy kierownik
projektu

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Gratulacje szczesliwy posiadaczu Neostrady :-)

widze ze watek sie rozrasta coraz bardziej
o tych co chcieli by miec i nie maja albo nie moga miec
kolejni maja ale cos im nie dziala
albo maja i dziala ale sa niezadowoleni bo cos tam

przy tylu milionach podlaczonych linii to raczej nie dziwne

tpsa zla niedobra itp itd

kuzyn czekal ostatnio na usuniecie awari adsl w Londynie 2 miesiace w BT, przynajmniej 3 razy w tygodniu proslili go aby byl w domu o okreslonej godzinie bo przyjedzie serwis. Na 15 tel od BT (umowienie wizyty) ani razu nikt z BT sie nie pojawil a ichniejsza "blekitna" nawet nie byla wstanie sprawdzic czy rzeczywiscie zgloszenie trafilo do dyspozytorow czy tez serwisu

tak ze nie marudzimy :-)

na pocieszenie
neo ile tam kosztuje nie wiem typu 50-100zeta
kazda wizyta serwisanta to wydatek na tyle duzy ze usluga dla tej jednej konkretnej osoby jest juz nieoplacalna
2 wizyty serwisu to juz ich doplacanie do interesu

:-)

kazdy zglosi 2 awarie w roku i po TPSA hehe

dzwonimy ?
:-)Paweł Gawłowski edytował(a) ten post dnia 03.02.09 o godzinie 22:31
Przemysław P.

Przemysław P. Kierownik
Projektów/Kierownik
Utrzymania

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Może macie jakieś pomysły co dalej ?
Pisać pisma, dzwonić, czekać... ?
A może całkiem zrezygnować z telefonu i założyć od nowa ;-)


Obawiam się ze zwalniając swoją linię PSTN możesz pomóc jedynie /i tylko osobie która jest twoim sąsiadem i czeka aby zamiast twojego telefonu na tym samym "kabelku" neostrada dotarła do niego.

konto usunięte

Temat: Nesotrada - TPSA - pomocy

Przemysław P.:
Może macie jakieś pomysły co dalej ?
Pisać pisma, dzwonić, czekać... ?
A może całkiem zrezygnować z telefonu i założyć od nowa ;-)


Obawiam się ze zwalniając swoją linię PSTN możesz pomóc jedynie /i tylko osobie która jest twoim sąsiadem i czeka aby zamiast twojego telefonu na tym samym "kabelku" neostrada dotarła do niego.


Jak pisałem wyżej, mój problem juz został rozwiązany.
Dzięki :)

Następna dyskusja:

TPSA - kogo oni zatrudniają??




Wyślij zaproszenie do