Rafał Kaczmarczyk

Rafał Kaczmarczyk Właściciel,
APoria.pl
Polserwer.pl

Temat: Jaki wpływ ma koncentracja na wartość dla Klienta ?

Witam ,
Kto może powiedzieć jak wpłyneło w/g niego zjawisko koncentracji usług w telekomunikacji na wartość usług oferowanych ?

Wartość dla Klienta - czyli co dla nas ważne , cena, jakość,marka, usłúgi dodane itd -czyli czym sie kierujemy wyborem danej usługi : telefon,internet,telewizja

Jak w/g Was wpłynie zjawisko koncentracji na te wartosci ? czyli -czy po przejeciu np Astera przez UPC jest lepiej czy gorzej ? doszły jakieś wartości które sa dla Was ważne, (nizsze ceny, lepsze oferty) albo coś ubyło , np. woleliście marke Aster -bo sie do niej przyzwyczailiście itd

Jak to jest w innych sektorach :
- telefonii stacjonarnej _tpsa-orange,netia- tele2,cdp, drobne firmy
- telefonii ruchomej orange-idea , tmobile -era, plus -
- telewizji UPC-ptk-aster-autocom-zielong.tv.kablowa.-ghnet-inne drobne firmy
- Internetu

Jeżeli znacie jakieś inne przykłady koncentracji - i ich pozytywnego /negatywnego wpływu na wartości dla Klienta - prosze o przykłady , i dziekuje z góry.

Pozdrawiam
Rafał
Sebastian Z.

Sebastian Z. Manager, Fima Polska
Sp. z o.o.

Temat: Jaki wpływ ma koncentracja na wartość dla Klienta ?

Dużo tego było ostatnimi czasy.

Tel-Energo i Telbank -> Exatel (2004);
Szeptel (2004), Datacom (2006) i Spray (2009) -> MNI Telcom;
Pro Futuro (2006), Tele2 (2008), El-net (2004), Crowley Data Poland (2011), Telefonia Dialog (2011) -> Netia
Aster (2011) -> UPC Polska
GTS+Energis (2005) -> GTS Energis

Generalnie korzyści dotyczą najbardziej operatora kupującego - efekt skali, synergie kosztowe.

Efekty dla end-usera wyglądają różnie. Z mojego podwórka:
- Jako klient Astera po zmianie na UPC zmieniło się niewiele, poza tym że bardzo szybko przychodzą monity gdy się spóźniam z zapłatą;), podobno zwiększył się transfer ale streaming np. YT chodzi mi gorzej. Mam nadzieję, że poprawi się oferta cenowa - UPC było 20% tańsze, niż Aster. Podejście do utrzymanie klienta przez Aster to straszna nędza, mam nadzieję że tu się wiele zmieni na lepsze.
- W przypadku przejęcia Pro Futuro przez Netię znani mi klienci PF klienci raczej narzekali (gorszy serwis, gorszy kontakt, Netia "zaorała" część usług w tym hosting) i wielu z nich odnalazło się potem w bardziej elastycznej konkurencji (CDP, GTS, ATM).

konto usunięte

Temat: Jaki wpływ ma koncentracja na wartość dla Klienta ?

Jeśli chodzi o cenę nic się nie zmienia. Podwójne , potrójne, czy też większe pakiety usług reklamowane np ostatnio przez orange to czysty chwyt marketingowy :)
Dajmy na to taki przykład:
Firma chce zarobić 250 zł za pakiet 5 usług [telewizja, internet, telefon stacjonarny, telefon komórkowy, internet mobilny]. Logiczna cena za każdą usługę to 50 zł, jednak wiadomo, że indywidualny nie chce płacić 50 zł za telefon stacjonarny i mobilny, więc robią to tak:
telewizja - 79 zł
internet - 62 zł
telefon stacjonarny - 1 zł
telefon komórkowy - 79 zł
internet mobilny - 29 zł

Oferty cenowe od ładnych paru lat pozostają na tym samym poziomie, przynajmniej jeśli mówimy o internecie stacjonarnym i telefonie. 3 lata temu płaciliśmy 50 zł i dzisiaj również, z tą drobną różnicą, że dzisiaj jest to 20 mb, a 3 lata temu 1 mb :). Myślę, że i za 10 lat będzie dokładnie tak samo ;)

Cięzko mówić o poprawie lub pogorszeniu jakości jeśli wszystko nadal działa na tej samej infrastrukturze. Jedyne pozytywne lub negatywne skutki można by obserwować w obsłudze klienta.

Tak naprawdę in plus dla klienta-> jedna zbiorcza faktura ;)

Następna dyskusja:

VoIP - dla domu




Wyślij zaproszenie do