Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: dezinfolinia 118 913

Klienci zgłaszają mi następujące problemy :

1. Dzwoniący na numer w tytule otrzymują błędne informacje co do numeru, przy prawidłowo podanej lokalizacji ; tymczasem prawny właściciel linii nie ma jak tego sprostować, bo infolinia tego nie robi, a Błękitna twierdzi, że w systemie nie ma błędu,

2. Dzwoniący nie otrzymuje żadnej informacji (oprócz nieprawdy, że taka firma nie istnieje) - być może w sytuacji, gdy korzystają z innego operatora w ramach WLR.

Ja dokładam jeden od siebie :

3. Dzwoniący nie otrzymuje żadnej informacji (oprócz tej o płatnościach), bo "wszyscy konsultanci są zajęci", a na końcu rozłącza rozmowę.

Pytania brzmią :

1/ Czyja właściwie jest ta infolinia ? Wiem, że w zapowiedziach jest TP, ale czy stanowi jej odrębną jednostkę ?

2/ Czy jest tak, że szukając abonenta mają obowiązek podawać tylko tych, którzy korzystają wyłącznie z TP ? Jeżeli tak, to czy taka sytuacja jest prawidłowa ? Czy może to po prostu służy zniechęcaniu innych do korzystania z innych operatorów w ramach WLR ?

3/ Jak jest z dostępnością informacji o liniach, będących fizyczną własnością innych operatorów (Dialog, Netia itp.) ?

4/ W którym momencie infolinia zalicza połączenie ? Dość świadomie korzystam z telefonu i jestem przekonany, że jeszcze nigdy się nie dodzwoniłem, a na rachunku pojawiają się (nie)stosowne pozycje.

konto usunięte

Temat: dezinfolinia 118 913

Z tą "dezinfolinią" to bym nie przesadzał...

Po pierwsze, to nie jest infolinia, tylko numer dostępowy do usługi informacyjnej. Usługi regulowanej, świadczonej na zasadach określonych przez Prezesa UKE - http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&news_.... Czyli zasady świadczenia usługi określa regulator, nie TP.

Po drugie, dostawcą usługi jest TP. Nie została powołana żadna odrębna jednostka organizacyjna.

Po trzecie, szukając abonenta konsultanci mają obowiązek podawać numer tylko, jeżeli dokładnie zgadza się treść zapytania z bazą danych. Oczywiście, w bazie są abonenci TP oraz tych przedsiębiorców telekomunikacyjnych, którzy przekazali swoje dane. TP jak nie ma, to nie poda danych - więc trzeba najpierw ustalić, czyje dane są w bazie (nie zależy to od TP, tylko od dostawcy usług, który dane może przekazać albo i nie). A jak powiem "liwtiński" zamiast "litwiński" albo się pomylę w adresie to konsultant nie poda. Taka decyzja ;-)
Dostępność informacji radzę sprawdzać o swojego dostawcy - powinien wiedzieć, czy przekazał dane do TP.
Łukasz K.

Łukasz K. PROJEKTANT - branża
telekomunikacyjna

Temat: dezinfolinia 118 913

hmmm, muszę więc robię, ale na odpi... byle coś tam dzwoniło

takie mam wrażenie po kontakcie z "numerem dostępowym do usługi informacyjnej" i czytając powyższe wypowiedzi.

konto usunięte

Temat: dezinfolinia 118 913

Cóż, są wskaźniki, dostępne za darmo, można sprawdzić, jak to w rzeczywistości działa.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: dezinfolinia 118 913

Paweł Litwiński:
numer dostępowy do usługi informacyjnej. Usługi regulowanej, świadczonej na zasadach określonych przez Prezesa UKE - http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&news_....
OK, bardzo dziękuję (człowiek się całe życie uczy). Przeczytałem całość. Będę wdzięczny jeszcze za wszelkie dalsze opinie, szczególnie w kwestii problemu 1. Rozumiem, że nie ma pełnej przepływności danych pomiędzy BL a 913, ale jak można to załatwić ?

konto usunięte

Temat: dezinfolinia 118 913

O jaką przepływność danych z BluLajnu do OBN chodzi? To są troszkę odmienne byty i obawiam się, że tam nie może być mowy o żadnej przepływności danych.

konto usunięte

Temat: dezinfolinia 118 913

Krzysztof Wie.rszelis:
Klienci zgłaszają mi następujące problemy :
2. Dzwoniący nie otrzymuje żadnej informacji (oprócz nieprawdy, że taka firma nie istnieje) - być może w sytuacji, gdy korzystają z innego operatora w ramach WLR.

Z tego co wiem to w przypadku WLR, TPSA kasuje informacje o numerze na 913. Potrzebne jest ponowne zgłoszenie danych do biura numerów.
1/ Czyja właściwie jest ta infolinia ? Wiem, że w zapowiedziach jest TP, ale czy stanowi jej odrębną jednostkę ?

118 913 jest własnością TP, w każdym razie jak tam pracowałem to tak było.
2/ Czy jest tak, że szukając abonenta mają obowiązek podawać tylko tych, którzy korzystają wyłącznie z TP ? Jeżeli tak, to czy taka sytuacja jest prawidłowa ?

Z tym to było różnie. Był okres, że na 913 podawaliśmy numery komórkowe (Orange), bo mieliśmy je w bazie na podstawie porozumienia, w końcu to jedna rodzina. Jednak po fali protestów ze strony użytkowników telefonów komórkowych, TPSA szybko się z tego pomysłu wycofała.
W razie braku numeru odsyłaliśmy do biur numerów innych operatorów (tych stacjonarnych i komórkowych).
Nie wiem jak jest obecnie.

3/ Jak jest z dostępnością informacji o liniach, będących fizyczną własnością innych operatorów (Dialog, Netia itp.) ?

O ile wiem nie było takich informacji na 913. Problemem były na przykład szpitale korzystające z usług Netii. Ludzie domagali się numerów telefonów w nagłych przypadkach i dziwili się : no jak, szpital i nie ma numeru telefonu? W tym przypadku pozostawało odsyłanie do biura numerów Netii.
4/ W którym momencie infolinia zalicza połączenie ? Dość świadomie korzystam z telefonu i jestem przekonany, że jeszcze nigdy się nie dodzwoniłem, a na rachunku pojawiają się (nie)stosowne pozycje.

W momencie połączenia z konsultantem. Tak przynajmniej powinno być, ponieważ informacja o koszcie za połączenie umożliwia rozłączenie się abonenta bez ponoszenia przez niego dodatkowych kosztów. W przypadku kiedy konsultant odbierze połączenie i po sekundzie rozłączy (o czym może na przykład świadczyć sygnał zajętości), to w takim przypadku pozostaje tylko procedura reklamacyjna. Chyba że to wina systemu bilingowego.Krzysztof Wróblewski edytował(a) ten post dnia 24.06.09 o godzinie 22:35

konto usunięte

Temat: dezinfolinia 118 913

4 lata w tym biznesie to przepaść - to tak w nawiązaniu do odpowiedzi na pytania. Duuużo się zmieniło przez te 4 lata. Orange jest w bazie OBN, Netia jest, Dialog jest... Oczywiście są tylko ci abonenci, którzy na to wyrazili zgodę, ale to już zasługa GIODO. I nikt nie odsyła do innych biur numerów - nawet jeżeli takie biura są, to jest w nich to samo, co w OBN.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: dezinfolinia 118 913

Paweł Litwiński:
O jaką przepływność danych z BluLajnu do OBN chodzi? To są troszkę odmienne byty i obawiam się, że tam nie może być mowy o żadnej przepływności danych.
O zgodność danych w systemie TPSA i podawanych przez OBN. Obie strony się wypierają, że u nich można to zmienić.

konto usunięte

Temat: dezinfolinia 118 913

Tu nie ma dwóch stron - to wszystko to TP ;-) A rozumiem, że jest potrzeba zmiany danych abonenta TP, tak? Jeżeli tak, to odrobina googlania doprowadziła mnie do następującej informacji: http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_klienta/fa... Czyli wniosek taki, że przez telefon się nie da.
Pewien problem może się pojawić, gdy powstanie konieczność zmiany danych abonenta innego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, którego dane zostały przekazane do OBN. Można to zrobić bezpośrednio u tego przedsiębiorcy, który ma obowiązek zaktualizowania danych w OBN, a teoretycznie powinno się to też dać zrobić w TP (TP jest administratorem tych danych). Ale przyznaję szczerze, nie mam wiedzy, czy w TP ta procedura działa.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: dezinfolinia 118 913

Paweł Litwiński:
Tu nie ma dwóch stron - to wszystko to TP ;-)
Wiem, zrozumiałem.
Ale przyznaję szczerze, nie mam wiedzy, czy w TP ta procedura działa.
Mam wiedzę. Nie działa :-) Chodzi o to, jak sobie to ta instytucja wyobraża. Przykład autentyczny : starosta z dużego, ale oddalonego od najbliższego ocalałego BOKu TP powiatu stwierdza, że infolinia podaje jako oficjalny numer Starostwa telefon do pani Zosi z księgowości oświaty, która na dodatek urzęduje w innym budynku i nie ma możliwości przełączenia. No dobra... imienia nie jestem pewien :-) W każdym razie obu stronom to się nie podoba... Dzwoni więc na BL - "to nie u nas", a na 913 "my się nie zajmujemy takimi sprawami". W obu przypadkach zgłoszenie nie zostaje przyjęte.

Oczywiście może przeanalizować strukturę organizacyjną TP (życzę powodzenia), albo poinformowany przez nas wsiąść w służbowy samochód i pojechać do BOK, żeby sobie pokrzyczeć na kolejną niewinną (?) osobę. W tym układzie podejrzewam, że musi
to skierować na piśmie. Pytanie brzmi : do kogo ?
Edycja :
Przeczytałem, ale potrzebuję dowiedzieć się, czy Bażantów w Katowicach to dobry adres również dla instytucji.Krzysztof Wie.rszelis edytował(a) ten post dnia 25.06.09 o godzinie 18:51

konto usunięte

Temat: dezinfolinia 118 913

.delPiotr Krystek edytował(a) ten post dnia 30.06.09 o godzinie 16:11

konto usunięte

Temat: dezinfolinia 118 913

Paweł Litwiński:
4 lata w tym biznesie to przepaść

tak, właśnie widzę, dzięki Wam trochę się dokształciłem w temacie. dzięki za info i linki.

konto usunięte

Temat: dezinfolinia 118 913

Piotr Krystek:
118913 jest infolinią nalezaca do GKTP a nie TP. 118913 nalezalo do TP Internet po zmiane nazwy tej spolki na Contact Center nalezy juz do CC.

Nie. Usługa świadczona pod numerem 118913 jest usługą świadczoną przez TP i TP jest tutaj dostawcą usługi w rozumieniu przepisów Prawa telekomunikacyjnego. Coś takiego, jak Grupa TP, istnieje tylko w prawie podatkowym, a to nie ta bajka ;-)
A to, kto ta usługę świadczy jako podwykonawca TP, nas w tym wątku nie interesuje.

konto usunięte

Temat: dezinfolinia 118 913

.delPiotr Krystek edytował(a) ten post dnia 30.06.09 o godzinie 17:53

Podobne tematy


Następna dyskusja:

118 XXX




Wyślij zaproszenie do