Piotr Kowalski

Piotr Kowalski Dyrektor ds.
rozwoju, EMINUS Sp.
z o.o.

Temat: Właściwy dobór technologii w nauczaniu

Technologia w edukacji to dobrze postawiony problem. Myślę, że za pozwoleniem twórców grupy, mogę poruszyć tutaj kilka ciekawych wątków. Ten temat odpowiada mi z pewnością bardziej niż rozpowszechnione na GL fankluby e-learningu :)

Ogólnym tematem moich postów będzie właściwe dobieranie środków technologicznych do celu, tematu, metody nauczania i grupy docelowej, a także do rzeczywistych potrzeb administracji danymi itp. - w Polsce mamy ciągle problem w tym zakresie. Zarówno tworząc e-learning jak i projektując / wdrażając systemy zarządzania wiedzą powinno się zwracać uwagę na mnóstwo czynników, o których niestety zapominają zarówno firmy (bo najczęściej mają gotowe produkty, które chcą sprzedać) i klienci (bo najczęściej nikt im tego nie uświadamia). Możemy tutaj pogadać o tym wszystkim.

Raz na jakiś czas postaram się zamieścić opisy ciekawostek technologicznych, na które trafiam z racji mojego zajęcia.

Jeśli pojawią się jakieś pytania, również z przyjemnością na nie odpowiem. Najciekawsze rozwiązania powstają właśnie wtedy, gdy są odpowiedzią na realną potrzebę lub problem, a wiem, że takowych nigdy nie brakuje.

Zatem zachęcam do zadawania pytań (będę się starał odpowiadać regularnie).Piotr Kowalski edytował(a) ten post dnia 07.10.09 o godzinie 12:39
Piotr Kowalski

Piotr Kowalski Dyrektor ds.
rozwoju, EMINUS Sp.
z o.o.

Temat: Właściwy dobór technologii w nauczaniu

Ciekawostka!!!
Szkolenia multimedialne, jakich Polska jeszcze nie widziała. Podaję link do słynnych szkoleń e-learningowych zrealizowanych przez BBC, aby uczyć naród brytyjski korzystania z komputerów i sprzętu do wymiany informacji.

Uruchom szkolenie

Możecie zobaczyć tutaj trzy szkolenia, każde z innym aktorem w roli instruktora. Jest to wspaniały przykład połączenia technologii flash z filmami nagranymi na blue-screenie i obrobionymi cyfrowo. Całość robi naprawdę świetne wrażenie. Pomyślałem, że na tym przykładzie można pokazać cele i metody stosowania technologii w nauczaniu - w tym wypadku technologii internetowej, filmowej, dźwiękowej, flashowej (cudne są takie hybrydy, które łączą w spójną całość tak wiele różnych specjalności i dziedzin). A zatem jutro: po co ktoś to zrobił? Czy spełniło swoją rolę? Co było potrzebne do zrealizowania takiego kursu?Piotr Kowalski edytował(a) ten post dnia 09.10.09 o godzinie 14:26

Następna dyskusja:

Pytanie o dobór nazwy firmy




Wyślij zaproszenie do