Paweł Staworzyński

Paweł Staworzyński Doradztwo
Przemysłowo
Gospodarcze

Temat: Przypisanie aktywności do klienta i projektu

Czy ktoś się orientuje czy jest taka możliwość a jak tak to w jaki sposób:
Przypisać do jakiejkolwiek utworzonej aktywności (telefon, zadanie, termin, mail...) jednocześnie:
klienta i np. konkretny projekt.
Pracuję na wersji 6.5.6 (Build 8566) i przy rejestracji np. telefonu mogę wybrać przypisanie tylko
do klienta albo do projektu.

Chciałbym jednak przypisać i do klienta i do projektu.

będę wdzięczny za uwagi.

pozdrawiam
Paweł Staworzyński
http://staworzynski.com
Marcin Różański

Marcin Różański eVolpe Consulting
Group

Temat: Przypisanie aktywności do klienta i projektu

Paweł Staworzyński:
Czy ktoś się orientuje czy jest taka możliwość a jak tak to w jaki sposób:
Przypisać do jakiejkolwiek utworzonej aktywności (telefon, zadanie, termin, mail...) jednocześnie:
klienta i np. konkretny projekt.
Pracuję na wersji 6.5.6 (Build 8566) i przy rejestracji np. telefonu mogę wybrać przypisanie tylko
do klienta albo do projektu.

Chciałbym jednak przypisać i do klienta i do projektu.

będę wdzięczny za uwagi.

pozdrawiam
Paweł Staworzyński
http://staworzynski.com

Witam serdecznie,

W tym przypadku wymagana będzie drobna modyfikacja systemu, którą spokojnie może Pan wykonać samodzielnie. Należy to zrobić poprzez zdefiniowanie odpowiedniej (odpowiednich) relacji w Panelu administracyjnym w Sugar Studio. Dokonujemy tego poprzez wybranie odpowiedniego modułu (Kontrahent, Projekt) i w sekcji Relacje dodanie odpowiednich zależności z innymi modułami.

Pozdrawiam,
Marcin

eVolpe Consulting Group
marcin.rozanski@evolpe.pl
http://evolpe.pl
Paweł Staworzyński

Paweł Staworzyński Doradztwo
Przemysłowo
Gospodarcze

Temat: Przypisanie aktywności do klienta i projektu

Dziękuję za podpowiedź i pomoc!

W skrócie zrobiłem to tak:
1. Studio - modules - calls - fields
tutaj dodałem pole typu "relate" i wybrałem "projects"
2. Studio - modules - calls - relationship
dodałem dodatkową relację "Primary Module" - calls a "Related Module"- Projects
nie wiem jakie ma to dokładnie działanie :-(
3. Studio - modules - calls - layouts - edit view
dodałem nowe pole i wstawiłem w nim nowe pole "projects", które pojawiło się po wykonaniu w/w p. 1

Po zapisaniu zmian w edycji aktywności "calls" pojawiła się dodatkowa możliwość dodawania firmy i projektu w oddzielnym polu. Czyli na pierwszy rzut oka wszystko powinno być ok :-)

Czy zrobiłem to prawidłowo?
jakie skutki ma dodanie dodatkowych relacji o których piszę w punkcie 1?

pozdrawiam
Paweł
http://staworzynski.com
Magdalena Ziębińska

Magdalena Ziębińska COO, eVolpe
Consulting Group

Temat: Przypisanie aktywności do klienta i projektu

Paweł Staworzyński:
Dziękuję za podpowiedź i pomoc!

W skrócie zrobiłem to tak:
1. Studio - modules - calls - fields
tutaj dodałem pole typu "relate" i wybrałem "projects"

Zasadnicza różnica polega na tym, iż pole typu Relate tworzy relację jednostronną. W tym przypadku po stronie Calls będzie widoczne powiązanie z Projects, jednak z poziomu Projects nie będzie widoczne powiązanie z Calls.
2. Studio - modules - calls - relationship
dodałem dodatkową relację "Primary Module" - calls a "Related Module"- Projects
nie wiem jakie ma to dokładnie działanie :-(

Z kolei w tym przypadku tworzona jest dwustronna relacja pomiędzy Calls a Projects. Oznacza to, iż zarówno z poziomu Projects będą widoczne powiązania z Calls, jak i z poziomu Calls będą widoczne powiązania z Projects

Czy zrobiłem to prawidłowo?
jakie skutki ma dodanie dodatkowych relacji o których piszę w punkcie 1?

Wszystko zależy od tego, jakie są Pana oczekiwania odnośnie obsługi procesu. Osobiście polecam, aby mimo wszystko została utworzona relacja dwustronna.
pozdrawiam
Paweł
http://staworzynski.com

Pozdrawiam,
Magda

eVolpe Consulting Group
magdalena.ziebinska@evolpe.pl
evolpe.pl
Paweł Staworzyński

Paweł Staworzyński Doradztwo
Przemysłowo
Gospodarcze

Temat: Przypisanie aktywności do klienta i projektu

Dziękuję za dodatkowe wytłumaczenie,
muszę jeszcze to sprawdzić ale prawdopodobnie ustawiłem relację obustronną.

pozdrawiam
Paweł Staworzyński
Paweł Staworzyński

Paweł Staworzyński Doradztwo
Przemysłowo
Gospodarcze

Temat: Przypisanie aktywności do klienta i projektu

Witam Ponownie,
to co skonfigurowałem, czyli dodanie dodatkowego pola "Projects" w aktywnościach typu "Tasks" i "Calls", pozwala na dodatkowy wybór (oprócz pola standardowego "Assigned to") projektu, ale jest mały problem.
Po wyborze w nowym polu konkretnego projektu i zapisaniu tego zdarzenia wszystko się zapisuje oprócz wybranego projektu w tym nowym dodanym polu.

Co trzeba zrobić aby zapisywały się dane prawidłowo z nowo dodanego pola?

pozdrawiam
Paweł
Magdalena Ziębińska

Magdalena Ziębińska COO, eVolpe
Consulting Group

Temat: Przypisanie aktywności do klienta i projektu

Paweł Staworzyński:
Po wyborze w nowym polu konkretnego projektu i zapisaniu tego zdarzenia wszystko się zapisuje oprócz wybranego projektu w tym nowym dodanym polu.

Witam serdecznie,

co się dokładnie dzieje po zapisie? Pole Projekt pozostaje puste?

Pozdrawiam,
Magda

eVolpe Consulting Group
magdalena.ziebinska@evolpe.pl
evolpe.pl
Paweł Staworzyński

Paweł Staworzyński Doradztwo
Przemysłowo
Gospodarcze

Temat: Przypisanie aktywności do klienta i projektu

wybieram w nowym polu wcześniej zdefiniowany projekt.
Po wybraniu projektu pojawia się jego nazwa w polu "Project".
Zapisuję zdarzenie.
Po zapisaniu wchodzę ponownie w to samo zdarzenie i pole "Project" jest puste.

pozdrawiam
Paweł
Magdalena Ziębińska

Magdalena Ziębińska COO, eVolpe
Consulting Group

Temat: Przypisanie aktywności do klienta i projektu

Paweł Staworzyński:
wybieram w nowym polu wcześniej zdefiniowany projekt.
Po wybraniu projektu pojawia się jego nazwa w polu "Project".
Zapisuję zdarzenie.
Po zapisaniu wchodzę ponownie w to samo zdarzenie i pole "Project" jest puste.

pozdrawiam
Paweł

Witam serdecznie,

przyznam, że przyczyn może być wiele. Dokładna diagnoza byłaby możliwa do zdefiniowania po zapoznaniu się z logami systemowymi oraz logami SugarCRM i stanowi ona przedmiot naszych usług. W razie czego proszę o kontakt na priv.

Pozdrawiam,
Magda

eVolpe Consulting Group
magdalena.ziebinska@evolpe.pl
evolpe.pl



Wyślij zaproszenie do