Temat: Inicjowanie połączenia telefonicznego

Witam,

na wstępie zaznaczę, że nie jestem informatykiem więc jeśli pytanie jest oczywiste lub w inny sposób nieodpowiednie, to proszę o wyrozumiałość.

Udało mi się zainstalować Sugar CRM na serwerze i wszystko póki co przebiega zgodnie z planem. Chciałem wprowadzić jedną funkcję, która ułatwi mi pracę, ale nie wiem jak to można zrobić.

Czy jest możliwe połączenia Sugar CRM z jakimś popularnym wirtualnym telefonem np. SJphon lub Zoiper?

Chodzi o to, żeby nie kopiować nr. tel ręcznie i wklejać go do wyżej wymienionego "dzwonidełka" tylko np. kliknąć na wskazany nr w CRM i on automatycznie inicjuje połączenie.

Będę wdzięczny za odpowiedź jak to zrobić.

Pozdrawiam,
Konrad
Marcin Różański

Marcin Różański eVolpe Consulting
Group

Temat: Inicjowanie połączenia telefonicznego

Konrad Hrabia:
Witam,

na wstępie zaznaczę, że nie jestem informatykiem więc jeśli pytanie jest oczywiste lub w inny sposób nieodpowiednie, to proszę o wyrozumiałość.

Udało mi się zainstalować Sugar CRM na serwerze i wszystko póki co przebiega zgodnie z planem. Chciałem wprowadzić jedną funkcję, która ułatwi mi pracę, ale nie wiem jak to można zrobić.

Czy jest możliwe połączenia Sugar CRM z jakimś popularnym wirtualnym telefonem np. SJphon lub Zoiper?

Chodzi o to, żeby nie kopiować nr. tel ręcznie i wklejać go do wyżej wymienionego "dzwonidełka" tylko np. kliknąć na wskazany nr w CRM i on automatycznie inicjuje połączenie.

Będę wdzięczny za odpowiedź jak to zrobić.

Pozdrawiam,
Konrad

Witam serdecznie,

Ze względu na specyfikę systemów webowych (dostępnych przez przeglądarkę) takich jak SugarCRM tego typu funkcjonalność może zostać stworzona za pomocą wtyczek do przeglądarki (np. dla Skype). Niestety na chwilę obecną nie znalazłem innych pluginów do przeglądarki niż wspomniany Skype.

Innym sposobem jest modyfikacja developerska samego SugarCRM tak aby nr telefonu w systemie nie był wyświetlany jako zwykły tekst tylko był odpowiednim linkiem, który pozwoliłby na wywołanie Softphone'a zainstalowanego na komputerze. Oczywiście przy założeniu, że dany Softphone wspiera takie wywołanie. Tak się składa, że w ramach jednego z wdrożeń tworzyliśmy taką funkcjonalność. Wymagana jest tutaj modyfikacja systemu i niestety nie można tego rozwiązać za pomocą prostej konfiguracji.

Rozszerzając troszkę zagadnienia związane z VoIP i systemem SugarCRM chciałbym dodadać, że możliwa jest również integracja z centralką telefoniczną (np. Asterisk). Dzięki takiemu rozwiązaniu system w sposób automatyczny może gromadzić informacje o wykonanych połączeniach telefonicznych i wiązać jest z odpowiednimi kontaktami lub namiarami.

Pozdrawiam,
Marcin

eVolpe Consulting Group
marcin.rozanski@evolpe.pl
http://evolpe.plMarcin Różański edytował(a) ten post dnia 24.01.12 o godzinie 22:19

Temat: Inicjowanie połączenia telefonicznego

Marcin Różański:

Rozszerzając troszkę zagadnienia związane z VoIP i systemem SugarCRM chciałbym dodadać, że możliwa jest również integracja z centralką telefoniczną (np. Asterisk). Dzięki takiemu rozwiązaniu system w sposób automatyczny może gromadzić informacje o wykonanych połączeniach telefonicznych i wiązać jest z odpowiednimi kontaktami lub namiarami.

Pozdrawiam,
Marcin

eVolpe Consulting Group
marcin.rozanski@evolpe.pl
http://evolpe.pl

Tak, tylko podejrzewam, że jest to skomplikowane i ciężkie do zrobienia przez laika. Poczytam coś na ten temat. Może się uda:)

Co do Skype to fakt, ale połączenia mają stosunkowo drogie. Są jeszcze nakładki, które umożliwiają dzwonienie, ale te z kolei są na starsze wersje. Póki co spróbuję zainstalować wersję 6.2.x i wgram nakładkę. Zobaczymy co z tego wyjdzie.



Wyślij zaproszenie do