konto usunięte

Temat: A może coś o doborze mediów?

Co ważniejsze pojawianie się tam gdzie pojawiają się wszyscy czy rozwiązania dotąd niestosowane?

Co wam sie podobało z nietypowych propozycji?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: A może coś o doborze mediów?

Mówisz o ambient mediach?

konto usunięte

Temat: A może coś o doborze mediów?

Jak najbardziej...
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: A może coś o doborze mediów?

Nie wiem, co ważniejsze. Myślę, że to zależy od grupy docelowej i nie jest kwestią ważności a skuteczności, efektywności.

Podoba mi się kampania Heyah oczywiście :)
Arkadiusz Łatko

Arkadiusz Łatko e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...

Temat: A może coś o doborze mediów?

Za Karoliną, dodam jeszcze, że ważniejsze jest wyznaczenie odpowiedniego celu i strategii (pomysłu) - w tym tkwi sedno sparwy a nie w samym sposobie realizacji.
Agnieszka P.:Co ważniejsze pojawianie się tam gdzie pojawiają się wszyscy czy rozwiązania dotąd niestosowane?

Pytanie chyba zbyt ogólne by na nie dobrze odpowiedzieć ... ale jest kilka osób na GL które mają duże doświadczenie w marketingu. Od siebie dodam że by stosować "rozwiązania dotąd niestosowane" trzeba nieć odwage i bardzo duże doświadczenie - oczywiście przy działaniach na dużą skalę. W wiekszości wypadków idzie sie wytartymi szlakami i do tego dodaje się właśnie róznego rodzaju "rodzynki". Mało kto lubi zdać się tylko na swój nos i ryzykowac wszytko ...

konto usunięte

Temat: A może coś o doborze mediów?

Ciekawią mnie "rodzynki"... Wiadomo, że bez kampanii w mediach tradycyjnych nie osiągnie się powalającego efektu... Jak ją jednak urozmaicić by ludzie o niej mówili?

Co ze spodniami zatopionymi w citylightach w Londynie, albo z siedzącymi na krzeslłach w miejscach publicznych aktorami czytającymi gazety?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: A może coś o doborze mediów?

Agnieszka P.:albo z siedzącymi na krzeslłach w miejscach publicznych aktorami czytającymi gazety?


To oni tylko to udają?! ;)))
Adam S.

Adam S. Marketing Manager

Temat: A może coś o doborze mediów?


Z mojego doświadczenia efekty kampanii z wykorzystaniem SegwayBord'ów pokazują jak ważne jest twórcze podejście do form reklamy zewnętrznej. Zwracają także uwagę na najistotniejszy czynnik, pojawiający się w przypadku takich działań – nietypowy outdoor ma największy sens wtedy, kiedy szeroko wspierają go informacje przekazywane w klasyczny sposób. Posiada on wówczas największą skuteczność, ponieważ odpowiedni zasięg budowany jest konwencjonalnymi metodami, a oryginalne rozwiązania wykorzystywane są w celu wzmocnienia siły oddziaływania, skutecznego zwrócenia uwagi grupy docelowej i zwiększenia zauważalności przekazu.

Kampanie niekonwencjonalne, które wykorzystują najróżniejsze formy prezentacji oferty i jednocześnie zaskakują dodatkowymi elementami, mają wpływ nie tylko na przedstawicieli grupy docelowej. Również zleceniodawcy, obserwując efekty takich działań, wyrażają większe zainteresowanie niestandardowym sposobem dotarcia do odbiorców.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: A może coś o doborze mediów?

Agnieszka P.:Co ważniejsze pojawianie się tam gdzie pojawiają się wszyscy czy rozwiązania dotąd niestosowane?

Co wam sie podobało z nietypowych propozycji?



Miałbym taka odpowiedz: jezeli jestes liderem to Ty wyznaczasz trendy i inni gonia. Wtedy masz szerokie pole do popisu. Myslisz o nowych kierunkach, o ambientach, niestandardach...

Jesli gonisz konkurencje: jesli nie jestes w stanie zaistniec w medium przynajmniej na takim samym poziomie jak czolowi gracze, to albo zmodyfikuj podejscie (np. zamiast klasycznej kampanii spotowej wybierz sponsoring) albo zupelnie pomin dane medium.

Podejscie drugie to wyzwanie. Masz mniejszy budzet, trudneijsza sytuacje i duzo dobrych checi.
To wystarczy - teraz walczysz.

r.

konto usunięte

Temat: A może coś o doborze mediów?

Karolina D.:

Podoba mi się kampania Heyah oczywiście :)


:)) a to i coś ja z tym miałem wspólnego przynajmniej w zeszłym roku :P

ale tu nie chodzi tylko o sam ambient,
rynek się rozwija, coraz to nowe możliwości oferują różnego rodzaju podmioty. W niestandardach ... ważne by Klient wiedział dokładnie za co płaci, niestety na naszym prostym tzn. polskim przepraszam ... więc na naszym polskim rynku niewiele jest firm które różnego rodzaju działania niestandardowe oferują na naprawdę wysokim poziomie. I jak najbardziej zgadzam się że stosowanie tego typu rozwiązań jest dobre gdy osią kampanii jest ciekawy pod względem kreacji i dobrze zaplanowany atl
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: A może coś o doborze mediów?

Czyli "ambient" powinien być elementem, nie całością... Taką eksplozją akcji promocyjnej, w której pozostałe działania są jak odłamki.
Może niezupełnie trafiona obrazowość, ale wiecie o co chodzi? ;)

Adam i Marek, widzę to podobnie. Bo jedną z cech "ambinetu" jest niedopowiedzenie. Ma zaskoczyć i wzbudzić ciekawość, a klient, jak po sznurku, ma szukać i ODNAJDYWAĆ dalsze informacje.
Czy tak? :)

konto usunięte

Temat: A może coś o doborze mediów?

tak mi się wydaje. Ambient powinien być elementem większej całości, a nie osią kampanii. Tylko z tym niedopowiedzeniem to bym się nie do końca zgodził. Dla mnie ambient ma być maxymalnie spójny z telewizją, by ludzie mówili "patrz to to co widzieliśmy w tv" :) (chyba że ambient jest teezerem)... wydaje mi się, że trafnym działaniem jest umożliwienie konsumentom "dotknięcia" tego co widzieli w tv, bezpośrednia styczność z produktem hasłem ... marką ...
to pozowoli utrwalić pewną wiedzę np. o benefitach płynących z zakupu produktu/usługi.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: A może coś o doborze mediów?

Pisząc o niedopowiedzeniu miałam na myśli jak najbardziej spójność przekazu, ale nie mówienie ambientem wszystkiego. Vide Heyah, która była maksymalnie rozpoznawalna chociaż czerwona łapa nie mówiła nic poza tym, że jest czerwoną łapą. Albo piwo "Dog in the fog", podobnie.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: A może coś o doborze mediów?

A co powiecie o ambientowosci mediow? Do ktorego momentu jest to rzecz ciekawa, nowa, niewykorzystywana a w ktorym staje sie... standardem?

Kiedys naklejka na podlodze to byla spora ciekawostka, teraz nikt nawet pod nogi nie zerka.

Pytam, bo stwierdzilem ostatnio, ze lapy w kozyku/rekawiczkah Heyah... to dla mnie standardowy element wielkomiejskiego krajobrazu.


Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: A może coś o doborze mediów?

Jedną z cech ambientu jest jednorazowość. Więc Ty, zdaje się, już nie o ambientach mówisz ;)
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: A może coś o doborze mediów?

A to nie jest tak, ze Ty z kolei mowisz o guerilla marketingu?

vide np:
http://www.wirtualnemedia.pl/document.php?id=279607

Nie mam w glowie przymusu palmy pierwszenstwa dla A.M. a mam z kolei dla G.M.

r.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: A może coś o doborze mediów?

Hmm, kampanie Heyah czy Dog były oparte raczej na A.M., nie sądzisz? Nie celuję w marketingu (chociaż jest w obszarze moich zainteresowań) więc mogę sie mylić :)
G.M. kojarzy mi się z większą przypadkowością. Taka reklama dla samej reklamy. A.M. jest już, zdaje się, bardziej ukierunkowany.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: A może coś o doborze mediów?

Hmmm... Reklama dla reklamy nie istnieje - powod prosty. Ktos koniec koncow za to placi. Nawet jesli sa to "Ci Panstwo" to jednak...

To nie jest sztuka dla sztuki.


A co do rozroznien... Nie czuje sie specjalnie wielkim autorytetem. Pisze jak mysle, jak odczuwam...

Pozerkalem na kilka definicji ale i one same w sobie sa mocno rozmyte i niedoprecyzowane. Sporo zalezy od tego, kto definiuje.

Pewnie tak juz bedzie, ze wszystko co na pograniczu dostanie noty w obu kategriach...
Marcin N.

Marcin N. creative

Temat: A może coś o doborze mediów?

Guerrilla Marketing - Marketing partyzancki czyli w 100% nielegalny.. Do takich kampanii mozna zaliczyć naklejki/vlepki, graffiti i wszystko co opiera się na nielegalnym wejściu na ulicę. Nikt nic nie widział, nikt nic nie wie.. :) Najlepszym przykładem jest ostania głosna kampania w Bostonie..

Ambient Marketing - to najzwyczejniej niestandar zarówno Indoor jak i Outdoor. Zazwyczaj wszystko jest legalne (pozwolenia, dzierżawy itd..)
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: A może coś o doborze mediów?

Hmmm... partyzanckosc GM odnosi sie bardziej do miejsca, sposobu dotarcia do konsumenta niz nielegalnosci

Na pewno czesc jest nielegalna, ale czy calosc?

Konkretnie - ostatnio w ktoryms z Panstw promowano Prisonera - przez miasto przemieszczali sie ludzie w wieziennych ciuchac.
To AM czy GM?

I vlepki - tak, dla mnie to GM (pamietam pierwsza wieksza kampanie na naklejkach i sprayach - Montain Due)



Wyślij zaproszenie do