Temat: Negatywne opinie nt. własnych produktów.

Witam!

Postanowiłem poruszyć taką oto kwestię, która uważam za bardzo ważną.

Wielu sprzedawców robi problem z tego powodu, że nie wieżą w produkty które sprzedają.
Tymczasem tak samo jak wiara we własny produkt nie przeszkadza w osiąganiu dobrych efektów, tak samo brak wiary również nie stoi w niczym na przeszkodzie.

Powiem więcej, jeśli ktoś potrafi sprzedać coś, w co nie wierzy, to działa to tylko na plus dla sprzedawcy. Bo w dużym stopniu miarą profesjonalizmu dla branży sprzedażowej jest cynizm. Umiejętność wyjścia poza własny punkt odniesienia.

Sprzedawcy grupują produkty na "dobre" i "złe". Tylko że żaden produkt nie jest tak na prawdę ani dobry, ani zły. Wszystko jest neutralne.

Nawet jeżeli sprzedawca jest święcie przekonany, że produkt który sprzedaje jest szmelcem, to dla klienta przecież ten sam produkt może się okazać najwspanialszą rzeczą na świecie.

Zadaniem sprzedawcy w takiej sytuacji jest umiejętne "zagranie", wytworzenie image'u osoby "zakochanej" w produkcie pomimo własnej awersji do niego.

Dlaczego tak wielu sprzedawców o tym nie wie?
Marcin O.

Marcin O. Urzędnik

Temat: Negatywne opinie nt. własnych produktów.

Witam

Rozumiem że chodzi o sytuację kiedy handlowiec posiada wachlarz produktów które może zaproponować klientowi i wśród nich są produkty wg. niego lepsze i gorsze. Od razu myślę o sytuacji, gdzie nie chodzi o jakość produktu, a premiowanie sprzedaży danej grupy produktów - tak to chyba wygląda w przypadku firm farmaceutycznych. Z tego punktu widzenia mogę się zgodzić.
Nie zgadzam się jednak z tym, iż handlowiec który nie jest przekonany w 100 % do tego że jego produkt/usługa jest dobry będzie go odpowiednio sprzedawał.

konto usunięte

Temat: Negatywne opinie nt. własnych produktów.

Adam Tarkowski:
Witam!

Postanowiłem poruszyć taką oto kwestię, która uważam za bardzo ważną.

Wielu sprzedawców robi problem z tego powodu, że nie wieżą w produkty które sprzedają.

Poruszyłeś ważny aspekt "MIDA" czyli MOCNEGO IDENTYFIKOWANIA się oferowanym produktem...ale najwięcej tego typu błędów nie popełniają handlowcy, ale serwisanci, którzy odpowiedzialni są za sprawne działanie sprzedawanych produktów technicznych przez firmy w których są zatrudnieni, którzy potrafią w trakcie instalacji zamówionego urządzenia...poinformować klienta, że właśnie kupili " szajs"...brak szkoleń oraz identyfikacji z produktem powoduje wiele problemów ze skuteczną sprzedażą i utratę wielu klientów.

Pzdr Dario



Wyślij zaproszenie do