Adam Tarkowski Działaj!
Temat: Negatywne opinie nt. własnych produktów.
Witam!Postanowiłem poruszyć taką oto kwestię, która uważam za bardzo ważną.
Wielu sprzedawców robi problem z tego powodu, że nie wieżą w produkty które sprzedają.
Tymczasem tak samo jak wiara we własny produkt nie przeszkadza w osiąganiu dobrych efektów, tak samo brak wiary również nie stoi w niczym na przeszkodzie.
Powiem więcej, jeśli ktoś potrafi sprzedać coś, w co nie wierzy, to działa to tylko na plus dla sprzedawcy. Bo w dużym stopniu miarą profesjonalizmu dla branży sprzedażowej jest cynizm. Umiejętność wyjścia poza własny punkt odniesienia.
Sprzedawcy grupują produkty na "dobre" i "złe". Tylko że żaden produkt nie jest tak na prawdę ani dobry, ani zły. Wszystko jest neutralne.
Nawet jeżeli sprzedawca jest święcie przekonany, że produkt który sprzedaje jest szmelcem, to dla klienta przecież ten sam produkt może się okazać najwspanialszą rzeczą na świecie.
Zadaniem sprzedawcy w takiej sytuacji jest umiejętne "zagranie", wytworzenie image'u osoby "zakochanej" w produkcie pomimo własnej awersji do niego.
Dlaczego tak wielu sprzedawców o tym nie wie?